ΙΕΡΑ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ
ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
(24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Ἀδελφοί,
χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε· πάλιν ἐρῶ, χαίρετε. τὸ ἐπιεικὲς ὑμῶν γνωσθήτω πᾶσιν
ἀνθρώποις. ὁ Κύριος ἐγγύς. μηδὲν μεριμνᾶτε, ἀλλ' ἐν παντὶ τῇ προσευχῇ καὶ τῇ
δεήσει μετὰ εὐχαριστίας τὰ αἰτήματα ὑμῶν γνωριζέσθω πρὸς τὸν Θεόν,
καὶ ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ ἡ ὑπερέχουσα πάντα νοῦν φρουρήσει τὰς καρδίας ὑμῶν
καὶ τὰ νοήματα ὑμῶν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ. Τὸ λοιπόν, ἀδελφοί, ὅσα ἐστὶν ἀληθῆ, ὅσα σεμνά,
ὅσα δίκαια, ὅσα ἁγνά, ὅσα προσφιλῆ, ὅσα εὔφημα, εἴ τις ἀρετὴ καὶ εἴ τις
ἔπαινος, ταῦτα λογίζεσθε· ἃ καὶ ἐμάθετε καὶ παρελάβετε καὶ ἠκούσατε καὶ εἴδετε
ἐν ἐμοί, ταῦτα πράσσετε· καὶ ὁ Θεὸς τῆς εἰρήνης ἔσται μεθ' ὑμῶν.
(Φιλιπ. δ΄[4] 4-9)
Ο ΚΥΡΙΟΣ
ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ
ΛΟΓΟΣ ΣΤΟ:
«Ὁ Κύριος ἐγγὺς»
«Ὁ Κύριος ἐγγύς».
Ἔρχεται ὁ Κύριος, μᾶς λέγει ὁ ἀπόστολος Παῦλος. Γι' αὐτὸ μᾶς συνιστᾶ νὰ μὴ
μεριμνοῦμε ἀγωνιωδῶς για ὁτιδήποτε γήινο ἀλλὰ νὰ ἐμπιστευθοῦμε τὰ ζητήματά μας
καὶ τὸν ἑαυτό μας στὸν ἅγιο Θεὸ διά τῆς προσευχῆς. Ἡ προτροπὴ αὐτὴ τοῦ θείου
Ἀποστόλου εἶναι πολύτιμη γιὰ κάθε στιγμὴ τῆς ζωῆς μας, περισσότερο μάλιστα γιὰ
τὶς ἅγιες καὶ ἱερὲς αὐτὲς ὧρες, ποὺ μᾶς ὁδηγοῦν στὰ ἄχραντα Πάθη τοῦ Κυρίου. Ἄς
δοῦμε λοιπὸν τί σημαίνει ἡ φράση «ὁ
Κύριος ἐγγύς», καὶ ποιὰ σημασία ἔχει γιὰ τὴ ζωή μας.
1. ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ
Ἡ ἔννοια τῆς
φράσης «ὁ Κύριος ἐγγὺς» δὲν ἔχει
τοπικὴ σημασία, δηλαδὴ ὅτι ὁ Κύριος εἶναι κοντά μας, ἀλλὰ ἔχει χρονικὴ σημασία.
Σημαίνει δηλαδὴ ὅτι ὁ Κύριος πλησιάζει. Ἔρχεται σύντομα. Δὲν θὰ ἀργήσει. Μᾶς ἐξηγεῖ
σχετικῶς ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος: «Ὁ Κύριος
ἔρχεται στὸν καθένα μας, διότι ὅλοι μας δὲν θ' ἀργήσουμε νὰ δώσουμε λόγο στὸν
Κύριο γιὰ τὰ πεπραγμένα μας. Κατὰ τὸν θάνατό μας θὰ ἐμφανισθοῦμε ἐνώπιόν Του,
γιὰ νὰ δώσουμε λόγο τῶν πράξεών μας». «Ὁ ἐρχόμενος ἥξει καὶ οὐ χρονιεῖ»
(Ἑβρ. ι΄[10] 37). Κάθε ἡμέρα ποὺ περνᾶ μᾶς φέρνει πλησιέστερα πρὸς τὸν θάνατο.
Ὁ καιρὸς στὸ ἐξῆς εἶναι συνεσταλμένος. Ὁ Κύριος «ἐπὶ θύραις» (Ματθ. κδ'[24] 33). Ἀλλὰ πολὺ περισσότερο ὁ Κύριος
πλησιάζει νὰ ἔλθει μὲ τὴν Δευτέρα του Παρουσία γιὰ νὰ κρίνει τὸν καθένα μας. «Ἐγγύς ἐστιν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ» (Λουκ.
κα'[21] 31). Διότι κάθε ἡμέρα ποὺ περνᾶ μᾶς φέρνει πιὸ κοντὰ στὴν ἔνδοξη αὐτὴ
ἡμέρα τῆς Δευτέρας τοῦ Χριστοῦ Παρουσίας.
Οἱ πρῶτοι
Χριστιανοὶ ἐπανελάμβαναν συχνὰ τὸ ρητὸ «ὁ
Κύριος ἐγγύς». Διότι προσδοκοῦσαν τὴν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν καὶ τὴ ζωὴ τοῦ
μέλλοντος αἰῶνος· διότι ἐπιθυμοῦσαν διακαῶς νὰ δοῦν τὸν Κύριο, νὰ τὸν
ἀντικρίσουν. Τὸ ἔλεγαν καὶ στὰ ἀραμαϊκά: «μαρὰν
ἀθᾶ». Ὁ Κύριος θὰ ἔλθει. Καὶ συμπλήρωναν μὲ τὸ ρητό τῆς Ἀποκαλύψεως: «Ναὶ ἔρχου, Κύριε Ἰησοῦ» (Ἀποκ. κβ'[22]
20).
Ἔλα, Κύριε Ἰησοῦ, ἀναφωνοῦμε
μὲ πόθο καὶ λαχτάρα κι ἐμεῖς. Σὲ περιμένουμε. Για νὰ λάβουν τέλος οἱ
πειρασμοὶ καὶ τὰ βάσανά μας. Νὰ ἱκανοποιηθοῦν οἱ πόθοι καὶ οἱ ἐλπίδες μας. Νὰ
Σὲ συναντήσουμε. Νὰ Σὲ δοῦμε πρόσωπο πρὸς πρόσωπο μεταξὺ τῶν ἀγγέλων σου καὶ
τῶν ἁγίων σου. Νὰ ἀπολαύσουμε τὴν ἀκόρεστη χαρὰ τῆς θέας τοῦ προσώπου σου. Νὰ
ζήσουμε μαζί Σου αἰωνίως. «Ναὶ ἔρχου,
Κύριε Ἰησοῦ».
2. ΕΤΟΙΜΑΣΘΕΙΤΕ
Ἡ ἀλήθεια αὐτὴ ὅτι ὁ Κύριος ἔρχεται, τονίζεται
πολλὲς φορὲς στὴν Ἁγία Γραφή. Καὶ μᾶς ἐξηγεῖ ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος ὅτι γίνεται
αὐτό, γιὰ νὰ ἀφυπνισθοῦμε καὶ νὰ ἀναστηθοῦμε πνευματικῶς. Γιὰ νὰ βρισκόμαστε
διαρκῶς σὲ ἐγρήγορση. Διότι ξεχνιόμαστε μέσα στὶς τρυφὲς τῆς ζωῆς καὶ τὰ
ἀπατηλὰ ὄνειρα τοῦ κόσμου αὐτοῦ. Λέγει ἀλλοῦ ὁ ἱερὸς Πατήρ: «Ἐσὺ κάθεσαι ἀργόσχολος γεμάτος πονηρὲς
ἐπιθυμίες καὶ διαχύσεις καὶ γέλια καὶ τρυφή; "Ὁ Κύριος ἐγγύς". Ἐσὺ
φροντίζεις καὶ μεριμνᾶς γιὰ χρήματα; "Ἤδη ἡ κρίσις ἐφέστηκεν". Ἐσὺ
ἀσχολεῖσαι διαρκῶς μὲ τὸ σπίτι σου καὶ τὶς ἀνέσεις σου ἢ κάποια ἄλλη ἡδονή;
"Ὁ κόσμος παράγεται" (Α Ἰω. β'[2] 17), φεύγει καὶ χάνεται. "Ἰδοὺ
ἔρχεται... ὁ Κύριος ὁ παντοκράτωρ" (Ἀποκ. α'[1] 7-8). Ἔρχεται ὅπως ἡ φωτιὰ
στὸ χωνευτήριο. Ἔρχεται νὰ κάψει κάθε ἁμαρτωλὸ καὶ ἄχρηστο. Ποιὸς μπορεῖ νὰ τὰ
σκέπτεται ὅλα αὐτὰ χωρὶς νὰ μετανοεῖ;».
Ἀς κάνουμε λοιπὸν κι ἐμεῖς μιὰ γενναία ἀρχὴ
μετανοίας. Μὴ καθυστεροῦμε. «Ὁ Κύριος
ἐγγύς». Δὲν ξερουμε πότε θὰ μᾶς πάρει γιὰ τὴν ἄλλη ζωή. Γι' αὐτὸ μὲ
συναίσθηση καὶ συντριβὴ ἂς ἀπαρνηθοῦμε τὸν παλαιὸ ἑαυτό μας, τὸν κόσμο καὶ τὴν
ἁμαρτία, κι ἂς στρέψουμε τὸ βλέμμα μας διαρκῶς πρὸς τὸν Κύριο, ποὺ μᾶς περιμένει στὴ Βασιλεία του.
Ἡ ἀλήθεια ὅτι «ὁ Κύριος (εἶναι) ἐγγὺς» δὲν μᾶς βοηθεῖ μόνο σὲ μετάνοια, ἀλλὰ καὶ μᾶς ἐνισχύει στὸν
ἀγῶνα μας. Ὁ ἀπόστολος Παῦλος μᾶς λέγει στὸ σημερινὸ ἀνάγνωσμα: «Μηδὲν μεριμνᾶτε, ἀλλ' ἐν παντὶ τῇ προσευχῇ
καὶ τῇ δεήσει μετὰ εὐχαριστίας τὰ αἰτήματα ὑμῶν γνωριζέσθω πρὸς τὸν Θεόν». Μᾶς
παροτρύνει νὰ μὴ μεριμνοῦμε ἀγωνιωδὼς γιὰ τὰ ἐγκόσμια, ἀλλὰ ὅλα μας τὰ ζητήματα
νὰ τὰ ἐμπιστευόμαστε στὸν ἅγιο Θεὸ μὲ τὴν προσευχή μας. Ἔτσι θὰ φύγει ἡ θλίψη
ἀπὸ τὴν ζωή μας καὶ θὰ μάθουμε νὰ δείχνουμε ὑπομονὴ στὶς δυσκολίες καὶ τοὺς
πειρασμούς μας. Ἔτσι θὰ περιμένουμε μὲ χαρὰ τὴν λαμπρὴ ἡμέρα τοῦ Κυρίου
ἀναφωνώντας μὲ ἱερὸ πόθο: «Ναὶ ἔρχου,
Κύριε Ἰησοῦ».
Ἀδελφοί, ἡ Μεγάλη
Ἑβδομάδα ἀρχίζει. Σήμερα βλέπουμε τὸν Κύριο νὰ εἰσέρχεται στὴν Ἱερουσαλὴμ «καθήμενος ἐπὶ πῶλον ὄνου» (Ἰω. ιβ' [12]
15) καὶ τὰ πλήθη νὰ ζητωκραυγάζουν: «Εὐλογημένος
ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ». Ὅμως σὲ λίγο θὰ
ἀντικρίσουμε τὸν βασιλέα μας ἐπάνω στὸν σταυρό. Ἂς τρέξουμε λοιπὸν νὰ
ὑποδεχθοῦμε τὸν ἐσταυρωμένο Νυμφίο μας μὲ κατάνυξη καὶ ἱερὸ συγκλονισμό. Κι ἂς
τοῦ προσφέρουμε μαζὶ μὲ τὰ δάκρυα καὶ τὰ ἄνθη μας, τὴν μετανοημένη καρδιά μας.
Καὶ θὰ ἔρθει ἡ ἡμέρα ἡ ἀστραφτερὴ καὶ παμφώτεινη, κατὰ τὴν ὁποία θὰ μᾶς
ὑποδεχθεῖ πλέον Ἐκεῖνος στὴ βασιλεία του καὶ θὰ μᾶς κάμει μετόχους τῆς αἰωνίου
μακαριότητος καὶ εὐτυχίας.
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο τοῦ
Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ πάσχα ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς εἰς Βηθανίαν, ὅπου ἦν Λάζαρος ὁ τεθνηκώς, ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν. Ἐποίησαν οὖν αὐτῷ δεῖπνον ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα διηκόνει· ὁ δὲ Λάζαρος εἷς ἦν ἐκ τῶν ἀνακειμένων σὺν αὐτῷ. ἡ οὖν Μαρία, λαβοῦσα λίτραν μύρου
νάρδου πιστικῆς πολυτίμου, ἤλειψε
τοὺς πόδας τοῦ Ἰησοῦ καὶ ἐξέμαξε ταῖς θριξὶν αὐτῆς τοὺς πόδας αὐτοῦ· ἡ δὲ οἰκία ἐπληρώθη ἐκ τῆς ὀσμῆς τοῦ μύρου. λέγει οὖν εἷς ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ, Ἰούδας Σίμωνος Ἰσκαριώτης, ὁ μέλλων αὐτὸν παραδιδόναι·
Διατί τοῦτο τὸ μύρον
οὐκ ἐπράθη τριακοσίων δηναρίων καὶ ἐδόθη πτωχοῖς; εἶπε δὲ τοῦτο οὐχ ὅτι περὶ τῶν πτωχῶν ἔμελεν αὐτῷ, ἀλλ’ ὅτι κλέπτης ἦν, καὶ τὸ γλωσσόκομον εἶχε καὶ τὰ βαλλόμενα ἐβάσταζεν. εἶπεν οὖν ὁ Ἰησοῦς· Ἄφες αὐτήν, εἰς τὴν ἡμέραν τοῦ ἐνταφιασμοῦ μου τετήρηκεν αὐτό. τοὺς πτωχοὺς γὰρ πάντοτε ἔχετε μεθ’ ἑαυτῶν, ἐμὲ δὲ οὐ πάντοτε ἔχετε. Ἔγνω οὖν ὄχλος πολὺς ἐκ τῶν Ἰουδαίων ὅτι ἐκεῖ ἐστι, καὶ ἦλθον οὐ διὰ τὸν Ἰησοῦν μόνον, ἀλλ’ ἵνα καὶ τὸν Λάζαρον ἴδωσιν ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν. ἐβουλεύσαντο δὲ οἱ ἀρχιερεῖς ἵνα καὶ τὸν Λάζαρον ἀποκτείνωσιν, ὅτι πολλοὶ δι’ αὐτὸν ὑπῆγον τῶν Ἰουδαίων καὶ ἐπίστευον εἰς τὸν Ἰησοῦν. Τῇ ἐπαύριον ὄχλος πολὺς
ὁ ἐλθὼν εἰς τὴν ἑορτήν, ἀκούσαντες ὅτι ἔρχεται Ἰησοῦς εἰς Ἱεροσόλυμα, ἔλαβον τὰ βαΐα τῶν φοινίκων καὶ ἐξῆλθον εἰς ὑπάντησιν αὐτῷ, καὶ ἐκραύγαζον· Ὡσαννά· εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ. εὑρὼν δὲ ὁ Ἰησοῦς ὀνάριον ἐκάθισεν ἐπ' αὐτό,
καθώς ἐστι γεγραμμένον·
Μὴ φοβοῦ, θύγατερ Σιών· ἰδοὺ ὁ βασιλεύς σου ἔρχεται καθήμενος ἐπὶ πῶλον ὄνου. Ταῦτα δὲ οὐκ ἔγνωσαν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ τὸ πρῶτον, ἀλλ' ὅτε ἐδοξάσθη ὁ Ἰησοῦς, τότε ἐμνήσθησαν ὅτι ταῦτα
ἦν ἐπ' αὐτῷ γεγραμμένα, καὶ ταῦτα ἐποίησαν αὐτῷ. Ἐμαρτύρει οὖν ὁ ὄχλος ὁ ὢν μετ’ αὐτοῦ ὅτε τὸν Λάζαρον ἐφώνησεν ἐκ τοῦ μνημείου καὶ ἤγειρεν αὐτὸν ἐκ νεκρῶν. διὰ τοῦτο καὶ ὑπήντησεν αὐτῷ ὁ ὄχλος, ὅτι ἤκουσαν τοῦτο αὐτὸν πεποιηκέναι τὸ σημεῖον.
(Ἰωάν. ιβ΄[12] 1 – 18)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἕξι
ἡμέρες πρὶν ἀπὸ τὴν ἑορτὴ τοῦ Πάσχα ἦλθε ὁ
Ἰησοῦς στὴ Βηθανία,
ὅπου ἔμενε ὁ Λάζαρος ποὺ εἶχε πεθάνει καὶ ὁ Κύριος τὸν εἶχε ἀναστήσει
ἀπὸ τοὺς νεκρούς. Οἱ συγγενεῖς λοιπὸν τοῦ Λαζάρου, ἐπειδὴ αἰσθάνονταν
μεγάλο σεβασμὸ καὶ εὐγνωμοσύνη πρὸς τὸν Ἰησοῦ γιὰ τὸ θαῦμα ποὺ εἶχε ἐπιτελέσει,
τοῦ ἔκαναν δεῖπνο ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα ὑπηρετοῦσε. Ὁ Λάζαρος μάλιστα ἦταν
ἕνας ἀπὸ ἐκείνους ποὺ κάθονταν καὶ ἔτρωγαν στὸ τραπέζι μαζί του. Στὸ
μεταξὺ ἡ Μαρία, ἀφοῦ ἀγόρασε γύρω στὰ τριακόσια εἴκοσι πέντε γραμμάρια
μύρο κατασκευασμένο ἀπὸ νάρδο (εἶδος τοῦ ἀρωματικοῦ φυτοῦ τῆς βαλεριάνας),
μύρο γνήσιο, ἀνόθευτο καὶ πάρα πολὺ ἀκριβό, ἄλειψε μ' αὐτὸ τὰ πόδια
τοῦ Ἰησοῦ. Κι ἔπειτα, ἐκδηλώνοντας τὴ βαθιὰ ταπείνωσή της πρὸς τὸν
Κύριο, σκούπισε μὲ τὰ μαλλιὰ της τὰ πόδια του. Κι ὅλο τὸ σπίτι τότε γέμισε ἀπὸ τὴν εὐωδία
τοῦ μύρου. Ὕστερα λοιπὸν ἀπὸ τὴν πράξη αὐτὴ τῆς Μαρίας εἶπε ἕνας
ἀπὸ τοὺς μαθητές του, ὁ Ἰούδας ὁ γιὸς τοῦ Σίμωνος ὁ Ἰσκαριώτης, ἐκεῖνος
ποὺ σκόπευε νὰ τὸν προδώσει καὶ νὰ τὸν παραδώσει στοὺς σταυρωτές του:
Ἀντὶ νὰ χυθεῖ καὶ νὰ σπαταληθεῖ ἄσκοπα τὸ μύρο αὐτό, γιατί δὲν πουλήθηκε
στὴν τιμὴ τῶν τριακοσίων δηναρίων, δηλαδὴ τριακοσίων ἡμερομισθίων,
καὶ δὲν δόθηκε τὸ ἀντίτιμό του ἐλεημοσύνη στοὺς φτωχούς; Καὶ τὸ εἶπε
αὐτό, ὄχι γιατί ἐνδιαφερόταν γιὰ τοὺς φτωχούς, ἀλλά διότι ἦταν κλέφτης·
καὶ καθὼς διαχειριζόταν τὸ κοινὸ ταμεῖο καὶ εἶχε τὸ κουτὶ τῶν συνεισφορῶν,
κρατοῦσε κρυφὰ γιὰ τὸν ἑαυτό του ἀπὸ τὰ χρήματα ποὺ ἔριχναν σ' αὐτό.
Ὅταν λοιπὸν ὁ Ἰησοῦς ἄκουσε τὸν Ἰούδα νὰ ἐπικρίνει τὴν Μαρία, τοῦ εἶπε:
Ἄφησέ την ἥσυχη καὶ μὴν τὴν κατηγορεῖς. Ἡ γυναίκα αὐτή, σὰν νὰ προαισθανόταν
ὅτι σὲ λίγες μέρες πρόκειται νὰ ταφῶ, φύλαξε τὸ μύρο αὐτὸ γιὰ νὰ μοῦ
τὸ προσφέρει, προαναγγέλλοντας ἔτσι συμβολικὰ τὴν ἑτοιμασία τοῦ
σώματός μου μὲ μύρο τήν ἡμέρα τῆς ταφῆς μου. Μὴν τὴν ἐμποδίζετε λοιπόν.
Τοὺς φτωχοὺς πάντοτε τούς ἔχετε μαζί σας, καὶ μπορεῖτε ὁποιαδήποτε
στιγμὴ νὰ τοὺς ἐλεήσετε. Ἐμένα ὅμως δὲν μὲ ἔχετε πάντοτε διότι σὲ λίγες
μέρες θὰ πεθάνω.
Ἀπὸ τὸ δεῖπνο
λοιπὸν αὐτὸ καὶ ἀπ' ὅσα συνέβησαν σ' αὐτό, πολὺς λαὸς ἀπὸ τοὺς Ἰουδαίους
ἔμαθε ὅτι ὁ Ἰησοῦς βρισκόταν στὴ Βηθανία. Καὶ ἦλθαν ἐκεῖ ὄχι μόνο γιά
τόν Ἰησοῦ, ἀλλά γιὰ νὰ δοῦν καὶ τὸν Λάζαρο, τόν ὁποῖο εἶχε ἀναστήσει ἀπὸ
τοὺς νεκρούς. Μετὰ ὅμως ἀπ' αὐτὸ οἱ ἀρχιερεῖς ἀποφάσισαν νά σκοτώσουν
καὶ τὸν Λάζαρο, διότι ἐξαιτίας του πολλοὶ ἀπὸ τοὺς Ἰουδαίους
πήγαιναν στὴ Βηθανία γιὰ νὰ βεβαιωθοῦν ἂν πραγματικά ἀναστήθηκε ἀπὸ
τοὺς νεκρούς. Κι ὅταν τὸ διαπίστωναν αὐτό, πίστευαν στὸν Ἰησοῦ. Τὴν ἄλλη
μέρα, λαὸς πολὺς ποὺ εἶχε ἔλθει γιὰ τὴν ἑορτή, ὅταν ἄκουσαν ὅτι ἔρχεται
ὁ Ἰησοῦς στά Ἱεροσόλυμα, πῆραν στὰ χέρια τους κλαδιὰ ἀπὸ τὶς χουρμαδιὲς
πού ἦταν κατὰ μῆκος τοῦ δρόμου καὶ βγῆκαν ἀπὸ τὴν πόλη γιὰ νὰ τὸν ὑποδεχθοῦν.
Καὶ φώναζαν δυνατά: Δόξα καί τιμή σ'
αὐτὸν ποὺ ὑποδεχόμαστε! Εὐλογημένος καὶ δοξασμένος νὰ εἶναι αὐτὸς ποὺ
ἔρχεται ἀπεσταλμένος ἀπό τὸν Κύριο ὡς ἀντιπρόσωπός του. Αὐτὸς
εἶναι ὁ ἔνδοξος βασιλιὰς τοῦ Ἰσραήλ, ποὺ τόσο καιρὸ περιμέναμε.
Ὁ Ἰησοῦς μάλιστα
ζήτησε καὶ βρῆκε ἕνα πουλαράκι καὶ κάθισε πάνω σ' αὐτό, σύμφωνα μ' ἐκεῖνο
ποὺ εἶναι γραμμένο στὸν προφήτη Ζαχαρία: Μὴ φοβᾶσαι, Ἱερουσαλήμ, κόρη τοῦ ὄρους Σιών. Νά, ὁ βασιλιάς
σου ἔρχεται ὄχι σὰν τύραννος καὶ κατακτητής πάνω σὲ ἄλογο ἤ σὲ ἅρμα πολεμικό,
ἀλλά καθισμένος πάνω σ' ἕνα γαϊδουράκι. Τί σήμαιναν ὅμως τὰ λόγια
αὐτὰ τοῦ Ζαχαρία δὲν κατάλαβαν οἱ μαθητές του ἀπὸ τὴν ἀρχή, τὴν ὥρα
τῆς θριαμβευτικῆς του αὐτῆς εἰσόδου, ἀλλά ὅταν ὁ Ἰησοῦς δοξάσθηκε
μὲ τὴν Ἀνάσταση καὶ τὴν Ἀνάληψή του. Τότε φωτίστηκαν ἀπὸ τὸ Ἅγιον
Πνεῦμα καὶ θυμήθηκαν ὅτι τὰ προφητικὰ αὐτὰ λόγια τοῦ Ζαχαρία ἦταν
γι' αὐτὸν γραμμένα. Καὶ οἱ ἴδιοι εἶχαν κάνει μία τέτοια ὑποδοχὴ γιὰ
τὸν Ἰησοῦ καὶ εἶχαν συνεργασθεῖ, χωρὶς νὰ τὸ καταλαβαίνουν, ὥστε νὰ
ἐκπληρωθοῦν ἀκριβῶς τὰ προφητικὰ αὐτὰ λόγια. Ὅλοι λοιπὸν ἐκεῖνοι
ποὺ ἦταν μαζὶ μὲ τὸν Ἰησοῦ ὅταν αὐτὸς εἶχε φωνάξει ἀπ' τὸν τάφο τὸν
Λάζαρο καὶ τὸν εἶχε ἀναστήσει ἀπὸ τοὺς νεκροὺς καὶ τώρα ἦταν στὴν ὑποδοχὴ
αὐτή, διηγοῦνταν καὶ διαβεβαίωναν τὸ θαῦμα τοῦ Λαζάρου σ' ὅσους δὲν
τὸ εἶχαν δεῖ. Γι' αὐτὸ καὶ τὰ πλήθη τοῦ λαοῦ τὸν προϋπάντησαν, διότι ἄκουσαν
ἀπὸ τοὺς αὐτόπτες αὐτοὺς μάρτυρες ὅτι αὐτὸς εἶχε κάνει τὸ μεγάλο αὐτὸ
θαῦμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου