ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
(21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Ἀδελφοί,
χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε· πάλιν ἐρῶ, χαίρετε. τὸ ἐπιεικὲς ὑμῶν
γνωσθήτω πᾶσιν ἀνθρώποις. ὁ Κύριος ἐγγύς. μηδὲν μεριμνᾶτε, ἀλλ' ἐν
παντὶ τῇ προσευχῇ καὶ τῇ δεήσει μετὰ εὐχαριστίας τὰ αἰτήματα ὑμῶν
γνωριζέσθω πρὸς τὸν Θεόν, καὶ ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ ἡ ὑπερέχουσα πάντα
νοῦν φρουρήσει τὰς καρδίας ὑμῶν καὶ τὰ νοήματα ὑμῶν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ.
Τὸ λοιπόν, ἀδελφοί, ὅσα ἐστὶν ἀληθῆ, ὅσα σεμνά, ὅσα δίκαια, ὅσα ἁγνά,
ὅσα προσφιλῆ, ὅσα εὔφημα, εἴ τις ἀρετὴ καὶ εἴ τις ἔπαινος, ταῦτα λογίζεσθε·
ἃ καὶ ἐμάθετε καὶ παρελάβετε καὶ ἠκούσατε καὶ εἴδετε ἐν ἐμοί, ταῦτα
πράσσετε· καὶ ὁ Θεὸς τῆς εἰρήνης ἔσται μεθ' ὑμῶν.
(Φιλιπ. δ΄[4] 4-9)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἀδελφοί, νὰ χαίρεστε πάντοτε μὲ τὴ χαρὰ πού
προέρχεται ἀπὸ τὴν ἕνωση καὶ τὴν κοινωνία μας μὲ τὸν Κύριο. Πάλι θὰ
πῶ, νὰ χαίρεστε. Ἡ ἐπιείκειά
σας καὶ ἡ ὑποχωρητικότητά σας ἂς γίνει γνωστὴ σ' ὅλους τούς ἀνθρώπους,
καὶ σ' αὐτοὺς ἀκόμη τοὺς ἀπίστους. Ὁ Κύριος πλησιάζει νὰ ἔλθει, καὶ αὐτὸς
θὰ ἀποδώσει στὸν καθένα ὅ,τι τοῦ ἀνήκει. Μὴν κυριεύεστε ἀπό ἀγωνιώδη
φροντίδα γιὰ τίποτε, ἀλλά γιὰ κάθε τι πού σᾶς παρουσιάζεται, νὰ κάνετε
γνωστά τά αἰτήματά σας στό Θεὸ μὲ τὴν προσευχὴ καί τή δέηση, οἱ ὁποῖες
πρέπει νὰ συνοδεύονται καὶ μὲ εὐχαριστία γιά ὅσα ὁ Θεός μᾶς ἔδωσε.
Κι ἔτσι, ὅταν διώχνετε κάθε μέριμνα καὶ ἐμπιστεύεστε τὸν ἑαυτό
σας στὴ θεία Πρόνοια, ἡ εἰρήνη πού ἔχει ὁ Θεὸς καὶ τὴν μεταδίδει στοὺς
δικούς του, τῆς ὁποίας τὴν τελειότητα δὲν μπορεῖ νὰ νιώσει κανένας
νοῦς, εἴτε ἀνθρώπινος εἴτε ἀγγελικός, θὰ φρουρήσει τὶς καρδιές σας
καὶ τὶς σκέψεις σας, ἐφόσον μένετε ἑνωμένοι μέ τόν Ἰησοῦ Χριστό. Καὶ
τώρα ἀπομένει, ἀδελφοί μου, νὰ σᾶς ἀπευθύνω καὶ μία ἄλλη προτροπή:
Ὅσα εἶναι ἀληθινά, ὅσα εἶναι σεμνά καί σεβαστά, ὅσα εἶναι δίκαια,
ὅσα εἶναι ἀμόλυντα καὶ ἁγνά, ὅσα εἶναι προσφιλῆ στὸ Θεὸ καὶ στοὺς καλοὺς
ἀνθρώπους, ὅσα ἔχουν καλὴ φήμη καθὼς καὶ ὁποιαδήποτε ἄλλη ἀρετὴ
καὶ ὁποιοδήποτε καλὸ ἔργο πού εἶναι ἄξιο ἐπαίνου, αὐτὰ νὰ συλλογίζεστε
καὶ νὰ προσέχετε, γιὰ νὰ τὰ ἐφαρμόζετε καὶ στὴ ζωή σας. Αὐτὰ πού μάθατε
καὶ παραλάβατε καὶ ἀκούσατε μὲ τὴν προφορικὴ διδασκαλία μου, καθὼς
καὶ αὐτὰ πού εἴδατε σ' ὅλη τὴ συμπεριφορὰ καὶ τὴ διαγωγή μου, αὐτὰ
νὰ κάνετε. Καὶ τότε ὁ Θεός, πού εἶναι ὁ χορηγός τῆς εἰρήνης, θὰ εἶναι
μαζί σας.
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ πάσχα ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς εἰς Βηθανίαν, ὅπου ἦν Λάζαρος ὁ τεθνηκώς, ὃν ἤγειρεν
ἐκ
νεκρῶν. Ἐποίησαν οὖν αὐτῷ δεῖπνον ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα διηκόνει·
ὁ δὲ Λάζαρος εἷς ἦν ἐκ τῶν ἀνακειμένων
σὺν αὐτῷ. ἡ οὖν Μαρία, λαβοῦσα λίτραν μύρου νάρδου πιστικῆς
πολυτίμου, ἤλειψε τοὺς πόδας τοῦ Ἰησοῦ καὶ ἐξέμαξε ταῖς θριξὶν αὐτῆς
τοὺς πόδας αὐτοῦ· ἡ δὲ οἰκία ἐπληρώθη ἐκ τῆς ὀσμῆς τοῦ μύρου. λέγει
οὖν εἷς ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ,
Ἰούδας Σίμωνος Ἰσκαριώτης, ὁ μέλλων αὐτὸν
παραδιδόναι· Διατί τοῦτο τὸ μύρον οὐκ ἐπράθη τριακοσίων
δηναρίων καὶ ἐδόθη πτωχοῖς; εἶπε δὲ τοῦτο οὐχ ὅτι περὶ τῶν πτωχῶν ἔμελεν αὐτῷ, ἀλλ’ ὅτι
κλέπτης
ἦν, καὶ τὸ γλωσσόκομον
εἶχε καὶ τὰ βαλλόμενα ἐβάσταζεν. εἶπεν οὖν ὁ Ἰησοῦς· Ἄφες αὐτήν, εἰς τὴν ἡμέραν τοῦ ἐνταφιασμοῦ μου τετήρηκεν αὐτό. τοὺς πτωχοὺς γὰρ πάντοτε ἔχετε μεθ’ ἑαυτῶν, ἐμὲ δὲ οὐ πάντοτε ἔχετε. Ἔγνω οὖν ὄχλος πολὺς ἐκ τῶν Ἰουδαίων
ὅτι ἐκεῖ ἐστι, καὶ ἦλθον οὐ διὰ τὸν Ἰησοῦν μόνον, ἀλλ’ ἵνα
καὶ τὸν Λάζαρον ἴδωσιν ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν. ἐβουλεύσαντο
δὲ οἱ ἀρχιερεῖς ἵνα καὶ τὸν Λάζαρον ἀποκτείνωσιν, ὅτι πολλοὶ δι’ αὐτὸν
ὑπῆγον τῶν Ἰουδαίων καὶ ἐπίστευον εἰς τὸν Ἰησοῦν. Τῇ ἐπαύριον
ὄχλος πολὺς ὁ ἐλθὼν εἰς τὴν ἑορτήν, ἀκούσαντες ὅτι ἔρχεται Ἰησοῦς εἰς Ἱεροσόλυμα, ἔλαβον τὰ βαΐα τῶν φοινίκων καὶ ἐξῆλθον εἰς ὑπάντησιν αὐτῷ, καὶ ἐκραύγαζον· Ὡσαννά· εὐλογημένος
ὁ ἐρχόμενος
ἐν
ὀνόματι Κυρίου, ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ. εὑρὼν δὲ ὁ Ἰησοῦς ὀνάριον
ἐκάθισεν ἐπ' αὐτό, καθώς ἐστι γεγραμμένον·
Μὴ φοβοῦ, θύγατερ Σιών· ἰδοὺ ὁ βασιλεύς σου ἔρχεται καθήμενος ἐπὶ πῶλον ὄνου. Ταῦτα δὲ οὐκ ἔγνωσαν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ τὸ πρῶτον, ἀλλ' ὅτε
ἐδοξάσθη ὁ Ἰησοῦς, τότε ἐμνήσθησαν ὅτι ταῦτα ἦν ἐπ' αὐτῷ γεγραμμένα, καὶ ταῦτα ἐποίησαν
αὐτῷ.
Ἐμαρτύρει οὖν ὁ ὄχλος ὁ ὢν μετ’ αὐτοῦ ὅτε τὸν Λάζαρον ἐφώνησεν ἐκ τοῦ μνημείου
καὶ ἤγειρεν αὐτὸν ἐκ νεκρῶν. διὰ τοῦτο καὶ ὑπήντησεν
αὐτῷ
ὁ ὄχλος, ὅτι ἤκουσαν τοῦτο αὐτὸν πεποιηκέναι τὸ σημεῖον.
(Ἰωάν. ιβ΄[12] 1 – 18)
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Ἡ Κυριακή
τῶν Βαΐων εἶναι ἰδιαίτερα ἀγαπητὴ σὲ ὅλους μας. Μία μέρα ποὺ μᾶς
πλημμυρίζει μὲ ἱερὲς συγκινήσεις. Κρατώντας στὰ χέρια μας κλωνάρια
δάφνης θυμούμαστε τὰ βαΐα, τοὺς κλάδους δηλαδὴ τῶν φοινίκων, μὲ τὰ ὁποῖα
ὑποδέχθησαν τότε οἱ Ἑβραῖοι τὸν Κύριο, κατὰ τὴν εἴσοδό Του στὰ Ἱεροσόλυμα,
ψάλλοντας, ὅπως ψάλλουμε καὶ ἐμεῖς μὲ ἄλλο πλέον νόημα: «Ὡσαννά, εὐλογημένος
ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου».
Ταυτοχρόνως
γνωρίζουμε πὼς εὑρισκόμαστε ἤδη στὸ κατώφλι τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος
καὶ τὰ μάτια τῆς ψυχῆς μας στρέφονται τώρα πρὸς τὸ Πάθος.
1. Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Πρὶν ἀπὸ
λίγο μόλις διάστημα ὁ Κύριος εἶχε κάνει στὴ μικρὴ πόλη Βηθανία τὸ
μέγιστο ὅλων τῶν θαυμάτων Του, τὴν ἀνάσταση – τέσσερις ὁλόκληρες
μέρες μετὰ τὴν ταφὴ – τοῦ φίλου του Λαζάρου. Τώρα, καθὼς πλησιάζει ἡ
μεγάλη ἑορτὴ τοῦ Πάσχα, ὁ Κύριος ἀρχίζει νὰ βαδίζει πρὸς τὴν Ἱερουσαλὴμ
καὶ ἕξη ἡμέρες πρὸ τῆς ἑορτῆς ἔφθασε καὶ πάλι στὴ Βηθανία. Ἐκεῖ οἱ
συγγενεῖς τοῦ Λαζάρου γεμάτοι εὐγνωμοσύνη Τοῦ ἑτοίμασαν τραπέζι,
στὸ ὁποῖο συμμετεῖχε καὶ ὁ Λάζαρος, ἡ δὲ Μάρθα εἶχε ὅλη τὴ φροντίδα
τῆς ἑτοιμασίας του. Τὴν ἴδια ὥρα ἡ ἀδελφή της ἡ Μαρία ἔδειχνε τὸ ξεχείλισμα
τῆς εὐγνωμοσύνης της μὲ ἄλλο τρόπο. Ἀγόρασε μία λίτρα (325 περίπου
γραμμάρια) ἀπὸ ἕνα πανάκριβο ἁγνὸ μύρο, φτιαγμένο ἀπὸ τὸ φυτὸ Νάρδος
(μιὰ ποικιλία τῆς Βαλεριάνας) καὶ μὲ αὐτὸ ἄλειψε τὰ πόδια τοῦ Κυρίου
καὶ μὲ πολλὴ ταπείνωση τὰ σκούπισε κατόπιν μὲ τὰ μαλλιά της, ἐνῶ ὅλο
τὸ σπίτι γέμιζε ἀπὸ τὴν εὐωδία τοῦ μύρου.
Ἀλλὰ τί
περίεργο! Ἡ πράξη αὐτὴ τῆς Μαρίας, ποὺ συνεκίνησε ὅλους, δυσαρέστησε
τὸν Ἰούδα, ὁ ὁποῖος ἐπικρίνοντας τὴν κίνησή της εἶπε: Γιατί νὰ μὴ
πουληθεῖ αὐτὸ τὸ μύρο γιὰ 300 δηνάρια καὶ νὰ δοθοῦν στοὺς φτωχούς; Δὲν
τὸν ἐνδιέφεραν βέβαια τὸν προδότη οἱ φτωχοί, ἀλλὰ ἤθελε νὰ ἁρπάξει
ὁ ἴδιος αὐτὰ τὰ χρήματα, ὅπως ἔκλεβε καὶ ἄλλα ἀπὸ τὸ κοινὸ ταμεῖο,
ποὺ τὸ εἶχαν ἀναθέσει σὲ κεῖνον. Γι᾿ αὐτὸ καὶ ὁ Κύριος τοῦ ἀπαντᾶ: Ἄφησε
τὴ Μαρία ἥσυχη. Μὲ τὴν πράξη της οὐσιαστικὰ δὲν ἔκανε τίποτε ἄλλο
ἀπὸ τὸ νὰ ἑτοιμάσει τὸ σῶμα Μου γιὰ τὴν ταφή. Τοὺς φτωχοὺς θὰ τοὺς ἔχετε
πάντοτε μαζί σας, ἐμένα ὅμως ὄχι, διότι σὲ λίγες μέρες θὰ πεθάνω.
ΑΣ
ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ κάτι πολὺ σημαντικὸ στὰ λόγια του Κυρίου μας ἐδῶ: Τὸ ὅτι
συνδέει τὴν πράξη τῆς Μαρίας μὲ τὸν θάνατο καὶ τὴν ταφή Του. «Ἡ Μαρία
μὲ ἑτοίμασε γιὰ τὴν ταφή», αὐτὸ σημαίνουν τὰ λόγια Του, παρόλο ποὺ ἡ
Μαρία δὲν εἶχε σκεφθεῖ κάτι τέτοιο.
Οὐσιαστικὰ
ὁ Κύριος ἀνοίγει ἐδῶ ἕνα παραθυράκι γιὰ νὰ δοῦμε λίγο τὸ ἐσωτερικό
Του. Καὶ τί βλέπουμε; Βλέπουμε πὼς ἡ ψυχή Του εἶναι στραμμένη διαρκῶς
πρὸς τὰ παθήματα, τὸν θάνατο καὶ τὴν ταφή Του. Ὅλη ἡ ὕπαρξή Του εἶναι
πλημμυρισμένη ἀπὸ αὐτὰ τὰ γεγονότα! Γεγονότα ἐνῶ ἀκόμη δὲν ἔχουν
συμβεῖ; Ναί! Διότι, ὁ Κύριος ἔτσι τὰ ζεῖ.
Αὐτὸ πάλι
σημαίνει πὼς τὸ Πάθος δὲν ἦταν ὑπόθεση 2 ἡμερῶν γιὰ τὸν Κύριο. Ὄχι!
Τὸ Πάθος συνεῖχε διαρκῶς τὴν ἁγία ψυχή Του. Χωρὶς ὑπερβολὴ μποροῦμε
νὰ ποῦμε πὼς ὁλόκληρη ἡ ζωὴ Του ἦταν μία συνεχὴς βίωση τοῦ Πάθους
Του. Γι᾿ αὐτὸ καί, ἀκόμη καὶ ἄσχετες ἐνέργειες, ὅπως αὐτὴ τῆς Μαρίας,
Ἐκεῖνος τὶς συνέδεε μὲ αὐτὸ ποὺ Τὸν εἶχε ἀπορροφήσει: τὸ Πάθος! Σκεπτόταν
τὸ φρικτὸ βάρος τῶν ἁμαρτημάτων τοῦ κόσμου, ποὺ ἐπρόκειτο νὰ τὰ σηκώσει
ὁ Ἴδιος. Αἰσθανόταν ὅμως καὶ ἁγία χαρὰ γιὰ τὴ λύτρωση, ποὺ κατ᾿ αὐτὸν
τὸν τρόπο θὰ χάριζε στοὺς πιστούς Του. Ἀλλὰ εἶναι ἀδύνατο ἐδῶ νὰ εἰσδύσουμε
βαθύτερα.
Ἂς μᾶς συγκινήσει
ὅμως, ἀδελφοί, αὐτὸ τὸ πράγμα. Καὶ ἂς γίνει καὶ γιὰ τὸν καθένα μας τὸ
σωτήριο Πάθος τοῦ Κυρίου ὄχι ὑπόθεση ὀλίγων ὡρῶν ἢ μιᾶς μέρας ἢ ἔστω
τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος, ἀλλὰ ἀκριβῶς: ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ! Αὐτὸ δηλαδή, ποὺ θὰ
δεσπόζει στὸ ἐσωτερικό μας καὶ γύρω ἀπὸ τὸ ὁποῖο θὰ περιστρέφεται
ὅλη ἡ ζωή μας.
Οἱ εἰδήσεις
γιὰ τὰ ποικίλα γεγονότα τοῦ κόσμου τούτου, οἱ πολιτικὲς ἀνακατατάξεις,
οἱ οἰκονομικὲς μεταρρυθμίσεις καὶ τὰ ἄλλα ζητήματα ἂς παύσουν πλέον
νὰ ἀπορροφοῦν τόσο πολὺ τὴν καρδιά μας. Καὶ ἂς εἶναι αὐτὴ στραμμένη
πρὸς τὸν Λυτρωτή μας καὶ τὸ σωτήριο Πάθος Του. Γιὰ νὰ μὴ ζοῦμε μὲ ψέματα
καὶ ψευδαισθήσεις, προσπαθώντας νὰ ξεδιψάσουμε μὲ ζωγραφισμένα νερά,
ἀλλὰ νὰ τρέχουμε στὴν πηγὴ τῆς ζωῆς, ποὺ εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Ἐσταυρωμένος
Κύριος καὶ Θεός μας.
2.
«ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ Ο ΕΡΧΟΜΕΝΟΣ»
Ἡ εἴδηση
ὅτι ὁ Κύριος βρίσκεται στὴ Βηθανία διαδόθηκε σὰν ἀστραπὴ καὶ κόσμος
πολὺς ἄρχισε νὰ συγκεντρώνεται ἐκεῖ. Αὐτὸ ὅμως ἐξερέθισε τοὺς ἀρχιερεῖς
τῶν Ἰουδαίων, ποὺ σκέφθηκαν νὰ σκοτώσουν ὄχι μόνο τὸν Κύριο ἀλλὰ καὶ
τὸν Λάζαρο, ποὺ γινόταν ἀφορμὴ νὰ πιστεύουν πολλοὶ στὸν Ἰησοῦ.
Τὴν ἄλλη
τώρα μέρα, ὅταν ὁ Κύριος ξεκίνησε γιὰ τὰ Ἱεροσόλυμα, ὁ ἐνθουσιασμὸς
τοῦ λαοῦ ὑπῆρξε ἀπερίγραπτος. Ἔκοβαν ὅλοι κλαδιὰ ἀπὸ φοίνικες καὶ
ἔτρεχαν νὰ Τὸν προϋπαντήσουν φωνάζοντας: «Ὡσαννά, εὐλογημένος ὁ
ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ»· Τὸν ὑποδέχονταν
σὰν βασιλέα, Ἐκεῖνος ὅμως ἔφθασε στὴν πόλη «καθήμενος ἐπὶ πῶλον ὄνου»,
ὅπως ἀκριβῶς τὸ εἶχε προείπει ὁ προφήτης Ζαχαρίας γράφοντας: «Μὴ
φοβᾶσαι Ἱερουσαλήμ, κόρη τοῦ ὄρους Σιὼν νὰ ὁ βασιλιάς σου ἔρχεται
ὄχι σὰν τύραννος, ἀλλὰ πράος καὶ ταπεινός καθισμένος ἐπάνω σὲ γαϊδουράκι».
Ἐκπληκτικὴ προφητεία, ποὺ οἱ μαθητὲς δὲν συνειδητοποίησαν ὅτι ἐπραγματοποιεῖτο
ἐκείνη τὴν ὥρα. Ἀργότερα, μετὰ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου, φωτισμένοι
ἀπὸ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα κατάλαβαν ὅτι ὄντως εἶχε πραγματοποιηθεῖ μὲ αὐτὸν
τὸν τρόπο.
Μεγάλωνε
ἐν τῷ μεταξὺ ὁ ἐνθουσιασμὸς τοῦ πλήθους καθὼς οἱ αὐτόπτες μάρτυρες
βεβαίωναν τὴν ἀλήθεια περὶ τῆς ἀναστάσεως τοῦ Λαζάρου. Αὐτὸς δὲ ὁ
αὐξανόμενος ἐνθουσιασμὸς ἦταν ποὺ συνετέλεσε νὰ γίνει μιὰ τόσο
θριαμβευτικὴ ὑποδοχὴ στὸν Κύριο.
ΤΙ ΥΠΟΔΟΧΗ
ὅμως! Οἱ Ἑβραῖοι νόμιζαν πὼς ὁ Κύριος θὰ γίνει βασιλιὰς τοῦ ἔθνους
των, θὰ συντρίψει τοὺς Ρωμαίους καὶ θὰ κατακτήσει ὅλη τὴ γῆ. Πόσο μακριά
Του εὑρίσκοντο! Τοὺς ἦταν ἀδύνατο νὰ δεχθοῦν ὅτι ἡ βασιλεία Του ἦταν
βασιλεία πνευματικὴ καἱ ἑπομένως αἰώνια!
Ἀλλὰ καὶ
ἐμεῖς τὸ ἔχουμε ἄραγε συνειδητοποιήσει; Βεβαίως ὅλοι μας καταλαβαίνουμε
καὶ δεχόμαστε πὼς ὁ Κύριός μας δὲν εἶναι ἐπίγειος βασιλιάς. Σύμφωνοι.
Καταλαβαίνουμε ὅμως τί βασιλιὰς εἶναι; Ὅτι δηλαδὴ θέλει νὰ ἐξουσιάζει
ὄχι χῶρες καὶ ἄβουλα πλήθη, ἀλλὰ τὶς καρδιὲς τῶν ὑπηκόων Του; Καὶ θέλει
νὰ τὶς ἐξουσιάζει ὄχι βέβαια γιὰ νὰ τὶς καταπιέζει, ἀλλὰ γιὰ νὰ τὶς
πλημμυρίζει μὲ τὰ Οὐράνια δῶρα Του.
Κάτι παραπάνω
ἀκόμη! Ὁ Κύριος θέλει νὰ ἐξουσιάζει τὶς καρδιές μας γιὰ νὰ μᾶς ἑτοιμάζει
νὰ μετάσχουμε στὴν Αἰώνια Βασιλεία Του. Διότι δὲν πρέπει νὰ τὸ ξεχνᾶμε
ποτέ, ὅτι Ἐκεῖνος εἶναι ὁ Βασιλεὺς τῶν βασιλευόντων καὶ ὁ Κύριος
τῶν κυριευόντων, καὶ θὰ ἔλθει κάποια μέρα, ἡ μία καὶ μοναδικὴ ἐκείνη
μέρα τῆς Δευτέρας Του Παρουσίας, ποὺ ἡ Βασιλεία Του θὰ ἐμφανισθεῖ
μὲ ἐκτυφλωτικὴ δόξα καὶ μοναδικὴ λαμπρότητα.
Καθὼς λοιπὸν
θὰ ἀντικρύσουμε αὐτὲς τὶς μέρες, ἀδελφοί, τὸν Κύριο πορευόμενο
πρὸς τὸ Πάθος, ἀνερχόμενο ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ, συντρίβοντα τὸν θάνατο,
συγχρόνως ἂς ἀτενίζουμε καὶ τὸ ἔνδοξο τέρμα! Τὴ μεγάλη ἐκείνη μέρα
τῆς Παρουσίας Του, πρὸς τὴν ὁποία ὀφείλουμε νὰ κατευθυνόμαστε ἀγωνιζόμενοι
κατὰ τῆς ἁμαρτίας καὶ ψάλλοντας ὁλόψυχα: Εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος
Βασιλεὺς καὶ Κύριος τοῦ σύμπαντος κόσμου. Ἀμήν.
(Διασκευὴ
ἀπὸ παλαιὸ τόμο τοῦ Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου