ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ Α΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ
(ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ)
(23 ΙΟΥΝΙΟΥ 2019)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ)
Ἀδελφοί, οἱ ἃγιοι πάντες διὰ πίστεως κατηγωνίσαντο βασιλείας,
εἰργάσαντο δικαιοσύνην, ἐπέτυχον
ἐπαγγελιῶν, ἔφραξαν στόματα λεόντων,
ἔσβεσαν δύναμιν πυρός, ἔφυγον στόματα μαχαίρας, ἐνεδυναμώθησαν ἀπὸ ἀσθενείας, ἐγενήθησαν ἰσχυροὶ ἐν πολέμῳ, παρεμβολὰς ἔκλιναν ἀλλοτρίων· ἔλαβον γυναῖκες ἐξ ἀναστάσεως
τοὺς νεκροὺς αὐτῶν· ἄλλοι δὲ ἐτυμπανίσθησαν, οὐ προσδεξάμενοι
τὴν ἀπολύτρωσιν, ἵνα κρείττονος ἀναστάσεως
τύχωσιν·
ἕτεροι δὲ ἐμπαιγμῶν καὶ μαστίγων
πεῖραν ἔλαβον, ἔτι δὲ δεσμῶν καὶ φυλακῆς· ἐλιθάσθησαν, ἐπρίσθησαν, ἐπειράσθησαν, ἐν φόνῳ μαχαίρας ἀπέθανον, περιῆλθον ἐν μηλωταῖς, ἐν αἰγείοις δέρμασιν, ὑστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι, ὧν οὐκ ἦν ἄξιος ὁ κόσμος, ἐν ἐρημίαις πλανώμενοι καὶ ὄρεσι καὶ σπηλαίοις καὶ ταῖς ὀπαῖς τῆς γῆς. Καὶ οὗτοι πάντες
μαρτυρηθέντες διὰ τῆς πίστεως οὐκ ἐκομίσαντο
τὴν ἐπαγγελίαν, τοῦ Θεοῦ περὶ ἡμῶν κρεῖττόν τι
προβλεψαμένου, ἵνα μὴ χωρὶς ἡμῶν τελειωθῶσι.
Τοιγαροῦν καὶ ἡμεῖς, τοσοῦτον ἔχοντες περικείμενον
ἡμῖν νέφος μαρτύρων, ὄγκον ἀποθέμενοι πάντα καὶ τὴν εὐπερίστατον
ἁμαρτίαν, δι' ὑπομονῆς τρέχωμεν τὸν προκείμενον
ἡμῖν ἀγῶνα, ἀφορῶντες
εἰς τὸν τῆς πίστεως ἀρχηγὸν καὶ τελειωτὴν Ἰησοῦν.
(Εβρ.ια΄[11] 33 – ιβ΄[12] 2)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἀδελφοί, οἱ ἃγιοι πάντες, ἐπειδὴ εἶχαν πίστη, καταπολέμησαν καὶ ὑπέταξαν βασίλεια, κυβέρνησαν τὸν
λαὸ μὲ δικαιοσύνη, πέτυχαν τὴν πραγματοποίηση τῶν ὑποσχέσεων ποὺ τοὺς ἔδωσε ὁ
Θεός, ἔφραξαν στόματα λιονταριῶν, ὅπως ὁ Δανιήλ, ἔσβησαν τὴν καταστρεπτικὴ
δύναμη τῆς φωτιᾶς, διέφυγαν τὸν κίνδυνο τῆς σφαγῆς, πῆραν δύναμη κι ἔγιναν καλὰ
ἀπό ἀρρώστιες, ἀναδείχθηκαν ἰσχυροὶ καὶ ἀνίκητοι στὸν πόλεμο, ἔτρεψαν σὲ φυγὴ τὶς
ἐχθρικὲς παρατάξεις καὶ τὰ πολυπληθῆ στρατεύματά τους. Μὲ τὴν πίστη ποὺ εἶχαν
στὴν ὑπερφυσικὴ δύναμη τῶν προφητῶν οἱ γυναῖκες ποὺ ἀναφέρει ἡ Παλαιὰ Διαθήκη
ξαναπῆραν πίσω ζωντανὰ τὰ νεκρὰ παιδιά τους ποὺ ἀνέστησαν οἱ προφῆτες. Κι ἄλλοι
δέθηκαν στὸ βασανιστικὸ ὄργανο ποὺ λεγόταν τύμπανο καὶ δάρθηκαν σκληρὰ μέχρι
θανάτου, ἐπειδὴ δὲν δέχθηκαν νὰ ἀρνηθοῦν τὴν πίστη τους καὶ νὰ ἐλευθερωθοῦν ἔτσι
ἀπό τὸ μαρτύριο. Προτίμησαν τὸ σκληρὸ αὐτὸ μαρτύριο, γιὰ νὰ ἀναστηθοῦν σὲ μιὰ
καλύτερη ζωή, παρά νὰ ἔχουν μιὰ πρόσκαιρη ἀποκατάσταση στὴ ζωὴ αὐτή. Κι ἄλλοι
πάλι δοκίμασαν ἐμπαιγμοὺς καὶ μαστιγώσεις, ἀκόμη μάλιστα καὶ δεσμὰ καὶ
φυλακίσεις. Λιθοβολήθηκαν, πριονίσθηκαν, δοκίμασαν πολλοὺς πειρασμούς,
θανατώθηκαν μὲ σφαγὴ ἀπό μαχαίρι, περιφέρονταν σάν πλανόδιοι ἐδῶ κι ἐκεῖ. Φοροῦσαν
γιὰ ροῦχα προβιὲς καὶ γιδοδέρματα, ζώντας μέσα σὲ στερήσεις, θλίψεις καὶ
κακοπάθειες. Ὁλόκληρος ὁ κόσμος δὲν ἄξιζε ὅσο οἱ ἅγιοι αὐτοὶ ἄνδρες, κι οὔτε
μποροῦσε νὰ συγκριθεῖ μ' αὐτούς. Περιπλανιόνταν σὲ ἐρημιὲς καὶ σὲ βουνά, σὲ
σπηλιὲς καὶ σὲ τρύπες τῆς γῆς. Κι ὅλοι αὐτοὶ οἱ ἅγιοι ἄνδρες, ἄν καὶ ἔλαβαν ἐγκωμιαστικὴ
μαρτυρία γιὰ τὴν πίστη τους, δὲν ἀπόλαυσαν τὴν ὑπόσχεση τῆς οὐράνιας κληρονομιᾶς.
Κι αὐτὸ διότι ὁ Θεὸς προέβλεψε γιὰ μᾶς κάτι καλύτερο, ὥστε αὐτοὶ νὰ μή λάβουν σὲ
βαθμὸ τέλειο τὴ σωτηρία τους χωρὶς ἐμᾶς, ἀλλά νὰ τὴ λάβουμε ὅλοι μαζί. Ἔτσι ἐμεῖς
βρισκόμαστε τώρα σὲ πλεονεκτικότερη θέση ἀπ' αὐτοὺς ὄχι μόνο ἐπειδὴ ζοῦμε στὰ χρόνια
τῆς ἀπολυτρώσεως τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά καὶ ἐπειδὴ ἡ περίοδος τῆς ἀναμονῆς γιᾶ μᾶς εἶναι
μικρότερη. Ἔχοντας λοιπὸν κι ἐμεῖς τριγύρω μας ἕνα τόσο μεγάλο καὶ πυκνὸ
σύννεφο ἀγίων ἀνθρώπων ποῦ μαρτύρησαν γιά τὴν ἀλήθεια τῆς πίστεως, ἂς πετάξουμε
ἀπό πάνω μας κάθε φορτίο βιοτικῶν πραγμάτων καὶ φροντίδων, ἐπιπλέον μάλιστα καὶ
τὴν ἁμαρτία, στὴν ὁποία εὔκολα κανείς παρασύρεται. Κι ἂς τρέχουμε μὲ ὑπομονὴ τὸν
ἀγώνα ποὺ προβάλλει μπροστά μας. Καὶ πουθενὰ ἀλλοῦ ἂς μή στρέφουμε τὰ βλέμματά
μας καὶ τὴν προσοχὴ μας παρὰ μόνο στὸν Ἰησοῦ, ποὺ εἶναι ὁ ἀρχηγὸς καὶ θεμελιωτὴς
τῆς πίστεώς μας καὶ μᾶς τελειοποιεῖ σ' αὐτήν.
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Εἶπεν ὁ Κύριος τοῖς ἑαυτοῦ μαθηταῖς.
Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς· ὅστις δ' ἂν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτὸν κἀγὼ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς. Ὁ φιλῶν πατέρα ἢ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὁ φιλῶν υἱὸν ἢ θυγατέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὃς οὐ λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ ὀπίσω μου, οὐκ ἔστι μου ἄξιος. Τότε ἀποκριθεὶς ὁ Πέτρος εἶπεν αὐτῷ· Ἰδοὺ ἡμεῖς ἀφήκαμεν πάντα καὶ ἠκολουθήσαμέν σοι· τί ἄρα ἔσται ἡμῖν; ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· Ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ὑμεῖς οἱ ἀκολουθήσαντές μοι, ἐν τῇ παλιγγενεσίᾳ, ὅταν καθίσῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐπὶ θρόνου δόξης αὐτοῦ, καθίσεσθε καὶ ὑμεῖς ἐπὶ δώδεκα θρόνους κρίνοντες τὰς δώδεκα φυλὰς τοῦ Ἰσραήλ. καὶ πᾶς ὅς ἀφῆκεν οἰκίας ἢ ἀδελφοὺς ἢ ἀδελφὰς ἢ πατέρα ἢ μητέρα ἢ γυναίκα ἢ τέκνα ἢ ἀγροὺς ἕνεκεν τοῦ ὀνόματός
μου,
ἑκατονταπλασίονα λήψεται καὶ ζωὴν αἰώνιον κληρονομήσει. Πολλοὶ δὲ ἔσονται πρῶτοι ἔσχατοι καὶ ἔσχατοι πρῶτοι.
(Ματθ.ι΄[10] 32 – 33, 37 –
38, ιθ΄[19] 27 – 30)
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Κυριακὴ τῶν
Ἁγίων Πάντων. Τῶν ἡρώων της πίστεως ποὺ βάδισαν τὸν πιὸ δύσκολο καὶ
κοπιαστικὸ δρόμο ἐπὶ τῆς γῆς. Τὸν δρόμο τῆς ἁγιότητος, τὴ στενὴ καὶ
τεθλιμμένη ὁδὸ τοῦ Εὐαγγελίου. Ἕνα δρόμο, τὸν ὁποῖο ὁ Κύριος ὑποδεικνύει
καὶ σὲ ὅλους μας μὲ τὰ τόσο δυνατὰ καὶ ἔντονα λόγια, ποὺ ἀκοῦμε στὸ Εὐαγγελικὸ
ἀνάγνωσμα τῆς ἑορτῆς.
1. ΤΟ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΤΗΣ
ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ
Κάθε ἄνθρωπο,
λέγει ὁ Κύριος, ὁ ὁποῖος θὰ ὁμολογήσει τὴν πίστη του πρὸς Ἐμένα μπροστὰ
στοὺς ἀνθρώπους, θὰ τὸν ἀναγνωρίσω καὶ Ἐγὼ ὡς δικό μου ἐνώπιον τοῦ Οὐρανίου
Πατρὸς μου. Αὐτὸν ὅμως ποὺ θὰ μὲ ἀρνηθεῖ μπροστὰ στοὺς ἀνθρώπους, θὰ
τὸν ἀρνηθῶ καὶ Ἐγὼ ἐνώπιον τοῦ Οὐρανίου Πατρὸς κατὰ τὴ Δευτέρα Παρουσία
μου.
ΕΙΚΟΝΑ πραγματικὰ
συγκλονιστική! Ἐνώπιον τοῦ Οὐρανίου Πατρὸς ὁ Κύριος θὰ παρουσιάζει
τὸν κάθε ὁμολογητὴ τῆς πίστεως, ἐνῶ τὸ Σύμπαν ὁλόκληρο θὰ σείεται
ἀπὸ τὶς ἐπευφημίες δισεκατομμυρίων ἀγγέλων καὶ ἀνθρώπων, ποὺ θὰ
φωνάζουν: ΑΞΙΟΣ! Μακάριοι λοιπὸν ὅσοι ἔτσι ἔχουν ὁμολογήσει τὴν πίστη
τους στὸν Κύριο. Ἀλλὰ ἐμεῖς ποῦ βρισκόμαστε;
Βεβαίως δὲν
διερχόμεθα περίοδο διωγμῶν, ὅπου κυρίως γίνεται ἡ ὁμολογία
τῆς πίστεως. Αὐτὸ ὅμως δὲν σημαίνει πὼς εἴμαστε ἄτυχοι. Ὄχι! Δόξα
τῷ Θεῷ ἡ ἐλεεινὴ ἐποχή μας δὲν μᾶς στερεῖ αὐτὲς τὶς εὐκαιρίες. Ὅταν
οἱ ἄπιστοι καὶ ὑλομανεῖς ἄνθρωποι εἰρωνεύονται τοὺς πιστοὺς καὶ
τοὺς γελοιοποιοῦν γιὰ τὴν ἀγάπη τους πρὸς τὸν Χριστό, γιὰ τὸν ἀγώνα
τους νὰ μείνουν ἁγνοὶ σ᾿ ἕνα διεφθαρμένο κόσμο, ἀκόμη καὶ γιὰ τὴ σεμνὴ
ἐμφάνισή τους... ὅταν τοὺς χλευάζουν γιὰ ὅλα αὐτὰ καὶ ἐκεῖνοι μένουν
ἀκλόνητοι καὶ δὲν ὑποστέλλουν τὴ σημαία τῆς πίστεως, ἀλλὰ τὴν ὁμολογοῦν
μὲ θάρρος, τότε πράγματι στὴν παράταξη τῶν ὁμολογητῶν ἀνήκουν.
Ἂν ὅμως δειλιάσουμε...
ἂν ἐντραποῦμε... ἂν συμβιβαστοῦμε... Ὤ! Νὰ μὴν τὸ ἐπιτρέψει αὐτὸ ὁ
Θεός! Θὰ εἶναι φοβερό!
2. Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΓΑΠΗ
Πόσο μᾶς ξαφνιάζουν
τώρα τὰ ἑπόμενα λόγια τοῦ Κυρίου! Ὅποιος ἀγαπάει, λέγει, τὸν πατέρα
του ἢ τὴ μητέρα του περισσότερο ἀπὸ Ἐμένα, δὲν εἶναι ἄξιος γιὰ Μένα.
Καὶ ὅποιος ἀγαπάει τὸν γιό του ἢ τὴν κόρη του παραπάνω ἀπὸ Ἐμένα,
δὲν εἶναι ἄξιος γιὰ Μένα. Καὶ ὅποιος δὲν μὲ ἀκολουθεῖ μὲ τὴν ἀπόφαση
ἀκόμη καὶ νὰ πεθάνει γιὰ Μένα, ἂν χρειαστεῖ, δὲν εἶναι ἄξιος γιὰ Μένα.
ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ λόγια!
Φθάνουν καὶ μόνον αὐτά, γιὰ νὰ ἀποδείξουν ὅτι ὁ Κύριός μας εἶναι πράγματι
Θεός. Ἀλλοιῶς θὰ ἦταν ἀδιανόητο ἕνα ὁποιοδήποτε δημιούργημα
τοῦ Θεοῦ νὰ διεκδικεῖ γιὰ τὸν ἑαυτό του τέτοια ἀπόλυτη ἀγάπη.
Ἡ ἐντολὴ αὐτὴ
τοῦ Χριστοῦ μας εἶναι ἀπόλυτη: Κάθε ἄλλη
ἀγάπη πρέπει νὰ ἔρχεται δεύτερη στὴν καρδιά σας. Αὐτὸ εἶναι τὸ
νόημα τῶν λόγων Του. Θὰ ἀγαπᾶτε, λέγει, περισσότερο Ἐμένα ἀπὸ
τοὺς γονεῖς σας καὶ ἀπὸ τὰ παιδιά σας. Ἀκόμη καὶ ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν ἑαυτό
σας, δεδομένου ὅτι πρέπει νὰ εἶστε ἀποφασισμένοι καὶ νὰ πεθάνετε
γιὰ Μένα, ἂν χρειαστεῖ.
Ἐμπρὸς λοιπόν,
ἀδελφοί. Ἂς κάνουμε τώρα ἕνα πνευματικὸ καρδιογράφημα ὁ καθένας
μας. Νὰ δοῦμε ποιὰ ἀγάπη ἔχει τὴν πρώτη θέση στὴν καρδιά μας. Ἀγαπᾶμε
πράγματι τὸν Κύριο παραπάνω ἀπὸ ὁποιοδήποτε ἄλλο πρόσωπο, ἢ κάτι
ἄλλο κλέβει τὴν πρώτη θέση τῆς ἀγάπης μέσα μας;
Τὰ λόγια του
Κυρίου εἶναι ἀπόλυτα καὶ ἀπολύτως ἀληθινά: «Οὐκ ἒστι μου ἄξιος»! Κι αὐτὸ στὴν πράξη καταλαβαίνουμε
τί σημαίνει. Κινδυνεύουμε νὰ χάσουμε τὴ Βασιλεία Του! Νὰ μείνουμε
«ἔξω τοῦ Νυμφῶνος». Σὰν τὶς μωρὲς παρθένες. Ἀλλοίμονο!
Τὸ παράδειγμα
τοῦ ἁγίου Ἀβραὰμ εἶναι πολὺ διδακτικὸ ἐν προκειμένῳ. Ὁ ἅγιος Πατριάρχης
στὰ γηρατειά του φανέρωσε τὴν ἀγάπη του πρὸς τὸν Θεὸ στὸν ἀπόλυτο
βαθμό της. Ὅταν ὁ Θεὸς τὸν κάλεσε στὴν τρομερὴ θυσία: νὰ σφάξει ὁ ἴδιος
τὸ παιδί του, ὁ μέγας Πατριάρχης δὲν δίστασε καθόλου: πῆρε ἀμέσως τὸ
μαχαίρι. Ἀπὸ ἐκείνη τὴν ὥρα ἡ θυσία ἐσωτερικὰ εἶχε κιόλας προσφερθεῖ.
Ἡ ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ φανερώθηκε ἔτσι στὸν ἀπόλυτο βαθμό της.
Τὸ ἴδιο – τὸ καταλαβαίνουμε – ἰσχύει
καὶ γιὰ μᾶς. Ὅταν κάποια ἄλλη ἀγάπη πάει νὰ πάρει τὴν πρώτη θέση στὴν
καρδιά μας, τότε τὸ χέρι μας πρέπει νὰ πιάνει ἀμέσως τὸ μαχαίρι. Εἶναι
μιὰ ὥρα τρομερή! Ἀλλὰ ἀπολύτως ἀναγκαία. Γιατί ὁ πνευματικὸς θάνατος
παραμονεύει. Καὶ ἡ ψυχὴ μπορεῖ νὰ κινδυνεύσει πολύ.
3. ΜΑΚΑΡΙΟΙ ΟΙ
«ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΙ»!
Κίνδυνοι, θάνατος,
μαχαίρια, κάπως μελαγχολικὴ ἡ εἰκόνα, ποὺ μέχρι τώρα μᾶς παρουσιάζεται.
Γι᾿ αὐτὸ καὶ ἡ ἀπορία τοῦ ἀποστόλου Πέτρου μᾶς φαίνεται καὶ ἐμᾶς τόσο
δικαιολογημένη. Ἰδοὺ Κύριε, λέγει, ἐμεῖς τὰ ἀφήσαμε ὅλα καὶ σὲ ἀκολουθήσαμε.
Τί λοιπὸν θὰ κερδίσουμε; Ἀλήθεια σᾶς λέγω, τὸν διαβεβαιώνει ὁ Κύριος,
πὼς ἐσεῖς ποὺ μὲ ἀκολουθήσατε, ὅταν θὰ καθίσω στὸν ἔνδοξο θρόνο μου
ὡς κριτὴς τῶν πάντων κατὰ τὴν ἀναδημιουργία τοῦ Σύμπαντος, τότε καὶ
ἐσεῖς θὰ καθίσετε σὲ δώδεκα θρόνους δικάζοντας τὶς δώδεκα φυλὲς
τοῦ Ἰσραήλ. Καὶ καθένας, συνεχίζει ὁ Κύριος, ποὺ ἄφησε γιὰ χάρη Μου
σπίτια ἢ ἀδέλφια ἢ ἀδελφὲς ἢ πατέρα ἢ μάννα ἢ γυναίκα ἢ παιδιὰ ἢ χωράφια,
ἐδῶ στὴ γῆ θὰ πάρει ἑκατονταπλάσια καί, τὸ σπουδαιότερο, θὰ κληρονομήσει
τὴν αἰώνια ζωή. Πολλοὶ δὲ ποὺ εἶναι σ᾿ αὐτὸν ἐδῶ τὸν κόσμο πρῶτοι,
στὴν αἰωνιότητα θὰ εἶναι τελευταῖοι. Καὶ πολλοὶ τελευταῖοι, ἐκεῖ
θὰ εἶναι πρῶτοι.
ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ
πρῶτοι καὶ οἱ πρῶτοι τελευταῖοι! Πόση εἶναι ἡ ἀπάτη τοῦ κόσμου! Ἐδῶ
στὴ γῆ προβάλλονται καὶ κάνουν θόρυβο ἄνθρωποι ἄδειοι, εὐτελεῖς.
Καὶ τὰ διαμάντια τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἄγνωστα, περιφρονημένα, ἐκτεθειμένα
στοὺς χλευασμούς. Οἱ «πρῶτοι» ἑλκύουν τὸν θαυμασμὸ καὶ τὴν ἐκτίμηση
τῶν ἀνθρώπων, δέχονται τιμές, ἀπολαμβάνουν, κάνουν τουρισμὸ σ᾿ ὅλες
τὶς χῶρες τῆς γῆς. Οἱ «τελευταῖοι», αὐτοὶ ποὺ θυσιάζουν καὶ σταδιοδρομία
καὶ θέσεις καὶ περιουσίες χάριν τοῦ Χριστοῦ, περιφρονοῦνται. Βεβαίως
μέσα στὴν Ἐκκλησία τὰ βρίσκουν ὅλα πολλαπλάσια. Ὅλα! Καὶ ἀδελφοὺς ἀγαπητοὺς
καὶ γονεῖς καὶ παιδιὰ καὶ ὅ,τι ἄλλο χρειασθοῦν. Ὁ κόσμος ὅμως τοὺς ἀγνοεῖ,
τοὺς παραγκωνίζει, τοὺς θεωρεῖ ἀσήμαντους, τιποτένιους, μηδαμινούς.
Αὐτὴ ὄντως
εἶναι ἡ τωρινὴ εἰκόνα... Ὅμως...
Δέκα... εἴκοσι...
τριάντα... τὰ χρόνια φεύγουν, ὅπως φεύγουν ὅλοι ἀναπόφευκτα μαζί
τους. Καὶ τότε ἐκεῖ... ὅλα ἀλλάζουν.
Οἱ πρῶτοι γίνονται ἔσχατοι καὶ οἱ ἔσχατοι πρῶτοι!
Μακάριοι λοιπὸν
οἱ ἔσχατοι, οἱ θεωρούμενοι ἀποτυχημένοι τῆς ζωῆς! Μακάριοι οἱ περιφρονημένοι,
οἱ ἀδικημένοι, οἱ ὑβρισμένοι! Μακάριοι, ἂν τὰ ὑπομένουν ὅλα αὐτὰ
πρόθυμα χάριν τοῦ Χριστοῦ.
Δυστυχισμένοι
οἱ νομιζόμενοι μεγάλοι τοῦ κόσμου τούτου! Δυστυχισμένοι οἱ δῆθεν
«εὐτυχισμένοι» καὶ εὐνοημένοι τῆς ζωῆς. Δυστυχισμένοι, ἂν μὲ ὅλα
αὐτὰ ξεχνοῦν τὸν Οὐρανό!
Μακάριοι ἀληθινὰ
οἱ τελευταῖοι τοῦ κόσμου τούτου. Βαδίζουν τὸν δρόμο, ποὺ ὁδηγεῖ στὴ
δόξα τοῦ Θεοῦ. Ἀνήκουν στὴ χορεία τῶν Ἁγίων Πάντων. Καὶ οἱ Ἅγιοι Πάντες
θὰ νικήσουν τὰ πάντα καὶ γιὰ πάντα!
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο τοῦ Περιοδικοῦ
«Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου