ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
Α΄ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
(ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ)
(17 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Ἀδελφοί,
πίστει Μωϋσῆς μέγας γενόμενος ἠρνήσατο λέγεσθαι υἱὸς θυγατρὸς Φαραώ, μᾶλλον ἑλόμενος
συγκακουχεῖσθαι
τῷ λαῷ τοῦ Θεοῦ ἢ πρόσκαιρον ἔχειν ἁμαρτίας ἀπόλαυσιν, μείζονα πλοῦτον ἡγησάμενος τῶν Αἰγύπτου θησαυρῶν τὸν ὀνειδισμὸν
τοῦ Χριστοῦ, ἀπέβλεπεν γὰρ εἰς τὴν μισθαποδοσίαν. Καὶ τί ἔτι λέγω; ἐπιλείψει
γὰρ με διηγούμενον ὁ χρόνος περὶ Γεδεών, Βαράκ,
Σαμψών, Ἰεφθάε, Δαυῒδ τε καὶ Σαμουὴλ καὶ τῶν προφητῶν, οἳ διὰ πίστεως κατηγωνίσαντο
βασιλείας, εἰργάσαντο δικαιοσύνην, ἐπέτυχον
ἐπαγγελιῶν, ἔφραξαν στόματα λεόντων, ἔσβεσαν
δύναμιν πυρός,
ἔφυγον στόματα μαχαίρας, ἐνεδυναμώθησαν ἀπὸ ἀσθενείας, ἐγενήθησαν
ἰσχυροὶ ἐν πολέμῳ, παρεμβολὰς ἔκλιναν ἀλλοτρίων· ἔλαβον
γυναῖκες ἐξ ἀναστάσεως
τοὺς νεκροὺς αὐτῶν· ἄλλοι
δὲ ἐτυμπανίσθησαν, οὐ προσδεξάμενοι τὴν ἀπολύτρωσιν, ἵνα κρείττονος ἀναστάσεως
τύχωσιν· ἕτεροι
δὲ ἐμπαιγμῶν
καὶ μαστίγων πεῖραν ἔλαβον, ἔτι δὲ δεσμῶν καὶ φυλακῆς· ἐλιθάσθησαν, ἐπρίσθησαν, ἐπειράσθησαν, ἐν φόνῳ μαχαίρας ἀπέθανον, περιῆλθον ἐν μηλωταῖς, ἐν αἰγείοις δέρμασιν, ὑστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι,
ὧν οὐκ ἦν ἄξιος ὁ κόσμος, ἐν ἐρημίαις
πλανώμενοι
καὶ ὄρεσι καὶ σπηλαίοις καὶ ταῖς ὀπαῖς
τῆς γῆς. Καὶ οὗτοι πάντες μαρτυρηθέντες
διὰ τῆς πίστεως οὐκ ἐκομίσαντο τὴν ἐπαγγελίαν, τοῦ Θεοῦ περὶ ἡμῶν
κρεῖττόν τι
προβλεψαμένου, ἵνα μὴ χωρὶς ἡμῶν
τελειωθῶσι.
(Ἑβρ. ια΄[11] 24–26,
32-40)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἀδελφοί,ἐξαιτίας τῆς πίστεώς του ὁ Μωϋσῆς, ὅταν
μεγάλωσε κι ἔγινε ἄνδρας, ἀρνήθηκε νὰ ὀνομάζεται βασιλόπουλο,
γιὸς τῆς κόρης τοῦ Φαραὼ· θεώρησε καλύτερο καὶ προτίμησε νὰ κακοπαθεῖ μαζὶ μὲ
τὸν λαὸ τοῦ Θεοῦ, παρὰ νὰ ἔχει τὶς πρόσκαιρες ἀπολαύσεις τῆς ἁμαρτίας,
νὰ ζεῖ δηλαδὴ ἄνετα καὶ μὲ τιμὲς ὡς Αἰγύπτιος ἄρχοντας μὲ τοὺς εἰδωλολάτρες
πού καταπίεζαν τοὺς Ἰσραηλίτες. Θεώρησε μεγαλύτερο πλοῦτο ἀπό
τούς θησαυροὺς καὶ τὰ ἀγαθά τῆς Αἰγύπτου τὶς περιφρονήσεις πού ἔμοιαζαν
μὲ τὸν ὀνειδισμὸ καὶ τὴν περιφρόνηση πού ἀργότερα θὰ ὑπέμενε ὁ Χριστός.
Κι αὐτά ὅλα διότι εἶχε καρφωμένα τὰ μάτια του στὶς οὐράνιες ἀνταμοιβές.
Καὶ τί ἀκόμη νὰ λέω καὶ νὰ διηγοῦμαι; Πρέπει νὰ σταματήσω, διότι
δὲν θὰ μοῦ φτάσει ὁ χρόνος νὰ διηγοῦμαι γιά τόν Γεδεών καὶ τὸν Βαράκ, τὸν Σαμψών
καὶ τὸν Ἰεφθάε, γιὰ τὸν Δαβὶδ καὶ τὸν Σαμουὴλ καὶ τούς προφῆτες. Αὐτοί, ἐπειδὴ
εἶχαν πίστη, καταπολέμησαν καὶ ὑπέταξαν βασίλεια, κυβέρνησαν τὸν λαὸ
μὲ δικαιοσύνη, πέτυχαν τὴν πραγματοποίηση τῶν ὑποσχέσεων πού
τοὺς ἔδωσε ὁ Θεός, ἔφραξαν στόματα λιονταριῶν, ὅπως ὁ Δανιήλ, ἔσβησαν
τὴν καταστρεπτικὴ δύναμη τῆς φωτιᾶς, διέφυγαν τὸν κίνδυνο τῆς σφαγῆς,
πῆραν δύναμη κι ἔγιναν καλὰ ἀπὸ ἀρρώστιες, ἀναδείχθηκαν ἰσχυροὶ
καί ἀνίκητοι στὸν πόλεμο, ἔτρεψαν σὲ φυγὴ τὶς ἐχθρικές παρατάξεις
καὶ τὰ πολυπληθῆ στρατεύματά τους. Μὲ τὴν πίστη πού εἶχαν στὴν ὑπερφυσικὴ
δύναμη τῶν προφητῶν οἱ γυναῖκες πού ἀναφέρει ἡ Παλαιὰ Διαθήκη ξαναπῆραν
πίσω ζωντανὰ τὰ νεκρὰ παιδιά τους πού ἀνέστησαν οἱ προφῆτες. Κι ἄλλοι
δέθηκαν στὸ βασανιστικὸ ὄργανο πού λεγόταν τύμπανο καὶ δάρθηκαν
σκληρὰ μέχρι θανάτου, ἐπειδὴ δὲν δέχθηκαν νὰ ἀρνηθοῦν τὴν πίστη τους
καὶ νὰ ἐλευθερωθοῦν ἔτσι ἀπὸ τὸ μαρτύριο. Προτίμησαν τὸ σκληρὸ αὐτό μαρτύριο,
γιὰ νὰ ἀναστηθοῦν σὲ μιὰ καλύτερη ζωή, παρὰ νὰ ἔχουν μιὰ πρόσκαιρη
ἀποκατάσταση στή ζωή αὐτή. Κι ἄλλοι πάλι δοκίμασαν ἐμπαιγμούς καὶ μαστιγώσεις,
ἀκόμη μάλιστα καὶ δεσμὰ καὶ φυλακίσεις. Λιθοβολήθηκαν, πριονίσθηκαν,
δοκίμασαν πολλοὺς πειρασμούς, θανατώθηκαν μὲ σφαγὴ ἀπὸ μαχαίρι,
περιφέρονταν σὰν πλανόδιοι ἐδῶ κι ἐκεῖ. Φοροῦσαν γιὰ ροῦχα προβιὲς
καὶ γιδοδέρματα, ζώντας μέσα σὲ στερήσεις, θλίψεις καὶ κακοπάθειες.
Ὁλόκληρος ὁ κόσμος δὲν ἄξιζε ὅσο οἱ ἅγιοι αὐτοί ἄνδρες, κι οὔτε μποροῦσε
νὰ συγκριθεῖ μ’ αὐτούς. Περιπλανιόντουσαν σὲ ἐρημίες καὶ σὲ βουνά, σὲ σπηλιὲς
καὶ σὲ τρύπες τῆς γῆς. Κι ὅλοι αὐτοί οἱ ἅγιοι ἄνδρες, ἂν καὶ ἔλαβαν ἐγκωμιαστικὴ
μαρτυρία γιὰ τὴν πίστη τους, δὲν ἀπόλαυσαν τὴν ὑπόσχεση τῆς οὐράνιας
κληρονομιᾶς. Κι αὐτό διότι ὁ Θεὸς προέβλεψε γιὰ μᾶς κάτι καλύτερο,
ὥστε αὐτοί νὰ μὴ λάβουν σὲ βαθμὸ τέλειο τὴ σωτηρία τους χωρίς ἐμᾶς,
ἀλλά νὰ τὴ λάβουμε ὅλοι μαζί. Ἔτσι ἐμεῖς βρισκόμαστε τώρα σὲ πλεονεκτικότερη
θέση ἀπ’ αὐτούς· ὄχι μόνο ἐπειδὴ ζοῦμε στὰ χρόνια της ἀπολυτρώσεως
τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά καὶ ἐπειδὴ ἡ περίοδος τῆς ἀναμονῆς γιὰ μᾶς εἶναι μικρότερη.
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ ἠθέλησεν ὁ Ἰησοῦς ἐξελθεῖν εἰς τὴν Γαλιλαίαν, καὶ εὑρίσκει Φίλιππον καὶ λέγει αὐτῷ· ἀκολούθει μοι. Ἦν δὲ ὁ Φίλιππος ἀπὸ Βηθσαϊδά, ἐκ τῆς πόλεως Ἀνδρέου καὶ Πέτρου. εὑρίσκει Φίλιππος τὸν Ναθαναὴλ καὶ λέγει αὐτῷ· ὄν ἔγραψε Μωϋσῆς ἐν τῷ νόμῳ καὶ οἱ προφῆται, εὑρήκαμεν, Ἰησοῦν τὸν υἱὸν τοῦ Ἰωσὴφ τὸν ἀπὸ Ναζαρέτ. καὶ εἶπεν αὐτῷ Ναθαναήλ· ἐκ Ναζαρὲτ δύναταί τι ἀγαθὸν εἶναι; λέγει αὐτῷ Φίλιππος· ἔρχου
καὶ ἴδε. εἶδεν ὁ Ἰησοῦς τὸν Ναθαναὴλ ἐρχόμενον πρὸς αὐτὸν καὶ λέγει περὶ αὐτοῦ· ἴδε
ἀληθῶς Ἰσραηλίτης ἐν ᾧ δόλος οὐκ ἔστι. λέγει αὐτῷ Ναθαναήλ· πόθεν με γινώσκεις; ἀπεκρίθη Ἰησοῦς καὶ εἶπεν αὐτῷ· πρὸ τοῦ σε Φίλιππον φωνῆσαι, ὄντα ὑπὸ τὴν συκῆν εἶδόν σε. ἀπεκρίθη Ναθαναήλ καὶ λέγει αὐτῷ· Ραββί, σὺ εἶ ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, σὺ εἶ ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ. ἀπεκρίθη
Ἰησοῦς καὶ εἶπεν αὐτῷ· ὄτι εἶπόν σοι, εἶδόν σε ὑποκάτω
τῆς συκῆς, πιστεύεις; μείζω
τούτων ὄψῃ.
καὶ λέγει αὐτῷ· ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἀπ'
ἄρτι ὄψεσθε τὸν οὐρανὸν ἀνεῳγότα, καὶ τοὺς ἀγγέλους
τοῦ Θεοῦ ἀναβαίνοντας
καὶ καταβαίνοντας ἐπὶ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου.
(Ιω. α΄[1] 44 – 52)
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
1. ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ!
Ὁ Κύριος ἐκλέγει τοὺς πρώτους
μαθητές Του. Ἔχει ἤδη συνάψει τὴν γνωριμία του μὲ τὸν Ἀνδρέα καὶ τὸν
Πέτρο καί, καθὼς ἀποφασίζει
ν᾿ ἀναχωρήσει γιὰ τὴν Γαλιλαία, ἀπευθύνεται πρὸς τὸν Φίλιππο καὶ
τοῦ λέγει: «Ἀκολούθησέ με». Φλογερὴ ψυχὴ ὁ Φίλιππος
τρέχει ἀμέσως καὶ βρίσκει τὸν φίλο του Ναθαναὴλ καὶ τοῦ λέγει: Εὑρήκαμε Αὐτόν, γιὰ τὸν Ὁποῖο ἔγραψε ὁ
Μωυσῆς στὸν Νόμο
καὶ προφήτευσαν οἱ Προφῆτες, τὸν Μεσσία! Εἶναι ὁ Ἰησοῦς, ὁ «υἱὸς» τοῦ Ἰωσὴφ
ἀπὸ τὴν Ναζαρέτ.
–Ἀπὸ τὴν Ναζαρέτ; ἀπορεῖ ὁ
Ναθαναήλ. Ἀλλὰ εἶναι δυνατὸν νὰ βγεῖ τίποτε καλὸ ἀπὸ αὐτὸ τὸ κακόφημο καὶ ἀσήμαντο
χωριό;
– «Ἔρχου καὶ ἴδε»! Ἔλα καὶ θὰ
δεῖς! ἀπαντάει αὐθόρμητα
καὶ ζωηρὰ ὁ ἐνθουσιώδης
Φίλιππος, παρακινώντας τὸν φίλο του νὰ ἀποβάλει τὶς προκαταλήψεις
καὶ νὰ ἔλθει νὰ διαπιστώσει μὲ τὰ ἴδιά του τὰ μάτια τὴ μεγάλη αὐτὴ εὐλογία.
ΕΛΑ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΣ!
Κυριακὴ τῆς Ὀρθοδοξίας σήμερα. Ἡ ἁγία
μας Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἔχει τὴν ὀνομαστική της ἑορτή. Τί ἑορτή!
Ἑορτάζει τὴν συντριβὴ τῶν φοβερῶν αἱρετικῶν, τῶν Εἰκονομάχων, ἀλλὰ καὶ ὅλων
τῶν ἄλλων αἱρετικῶν καὶ ἒχθρῶν της, οἱ ὁποῖοι
τὴν πολέμησαν διὰ μέσου τῶν αἰώνων.
Καὶ γιατί τὴν πολέμησαν; Ἀκριβῶς
διότι ἤθελαν – ὄργανα τοῦ διαβόλου ἦσαν – νὰ ἁρπάξουν τὸν πολύτιμο,
τὸν ἀτίμητο θησαυρό της, νὰ τῆς στερήσουν τὸν ΧΡΙΣΤΟ! Αὐτόν, ποὺ εἶναι ὁ πλοῦτος της, ἡ ζωή της, ἡ χαρά
της, τὸ πᾶν! Δηλαδὴ νὰ νοθεύσουν
τὴν ἀλήθεια περὶ τοῦ Χριστοῦ ὡς τελείου Θεοῦ καὶ τελείου ἀνθρώπου ταυτόχρονα.
Ὅμως αὐτὸ τὸ πανάκριβο μαργαριτάρι
ἡ Ὀρθοδοξία μας τὸ πῆρε ἀπὸ τὰ
ἅγια χέρια τῶν Ἀποστόλων καὶ ἐπ᾿ οὐδενὶ λόγῳ δέχεται νὰ ἀλλάξει ἔστω καὶ
ἕνα γιώτα ἀπὸ τὴν θεόπνευστη διδασκαλία τους καὶ μὲ ποταμοὺς αἱμάτων ἀγωνίστηκε νὰ τὸ φυλάξει
ἀκέραιο καὶ ὁλόλαμπρο διὰ μέσου τῶν αἰώνων. Γι᾿ αὐτὸ καὶ σὲ κάθε
ἐποχή, καὶ ἰδιαιτέρως στὴ σημερινὴ ἐποχή, ποὺ τυφλωμένοι καὶ ἀβοήθητοι οἱ ἄνθρωποι ψάχνουν
ἐδῶ καὶ κεῖ γιὰ μία σταγόνα χαρὰ καὶ δὲν τὴν βρίσκουν, ἡ ἁγία Ὀρθοδοξία μας αὐτὸ τὸ μήνυμα ἔχει καὶ μπορεῖ καὶ πρέπει νὰ ἀπευθύνει πρὸς
ὅλους:
-«Ἔρχου καὶ ἴδε»! Ἔλα καὶ θὰ
δεῖς! Ἄνθρωπε, ψάχνεις νὰ βρεῖς τὴ χαρά; Ζητᾶς νὰ ἀποκτήσεις εὐτυχία; Θέλεις νὰ ζήσεις αἰώνια; «Ἔρχου καὶ ἴδε»! Ἐδῶ ἔλα,
ἐδῶ σὲ μένα, δηλαδὴ στὸν Χριστό,
τὸν Ὁποῖο ὡς ἀτίμητο μαργαριτάρι κατέχω, ἢ μᾶλλον Ἐκεῖνος μὲ κατέχει καὶ
μὲ τὴ θεϊκὴ Παρουσία
Του γεμίζει τὰ πάντα ἐντός μου καὶ ζωογονεῖ ὅλον τὸν θεανθρώπινο ὀργανισμό
μου. Ἐδῶ λοιπὸν θὰ τὰ
βρεῖς ὅλα καὶ περισσότερα ἀπὸ ὅσα ἐπιθυμεῖς καὶ ἀνώτερα ἀπὸ ὅ,τι
μπορεῖς νὰ φανταστεῖς. Μόνον ἔλα! Ἔλα καὶ θὰ δεῖς!
Τί τρέχεις στὰ κατώγια τοῦ κόσμου τούτου; Τί ψάχνεις στὸν θόρυβο, τοὺς
χοροὺς καὶ τὶς διασκεδάσεις
νὰ βρεῖς χαρά; Τὶ ἐρευνᾶς στοὺς σκοτεινοὺς καὶ ἀδιέξοδους δρόμους τῆς
ἀφιλόσοφης φιλοσοφίας καὶ τῆς ὅποιας γήινης ἐπιστήμης νὰ βρεῖς ἱκανοποίηση;
Ἁπλῶς βασανίζεσαι καὶ ταλαιπωρεῖσαι ἀδίκως. Ὅλα αὐτὰ χωρὶς τὸν Χριστὸ μάταια εἶναι, πάντα πεινασμένο καὶ ἀνικανοποίητο
θὰ σὲ ἀφήνουν. Πολὺ περισσότερο:
τί ζητᾶς στὶς αἱρέσεις, στὶς τόσες πλάνες,
στοὺς πνευματισμούς, στοὺς ἀποκρυφισμούς, στὴ Μασσωνία, στὶς Ἰνδουϊστικὲς
κακοδαιμονίες, ὅπου μόνο σκοτάδι καὶ σύγχυση ὑπάρχει;
Αὐτὸ ποὺ ζητᾶς, ὁ ἴδιος ὁ Θεός, ἐδῶ βρίσκεται.
Μόνο μὴ κολλᾶς σὲ προκαταλήψεις,
μὴ ἐπηρεάζεσαι ἀπὸ συκοφαντίες ἢ ἀπὸ τὶς ἀδυναμίες κάποιων παιδιῶν μου. Ξεπέρασέ τα ὅλα αὐτὰ καί:
«Ἔρχου καὶ ἴδε»! Ἔλα καὶ θὰ δεῖς! Ἢ μᾶλλον: Θὰ Τὸν δεῖς! Αὐτὸν τὸν Ζῶντα καὶ Ζωοδότη Κύριο, τὸν
Σωτήρα σου καὶ Σωτήρα τοῦ κόσμου ὅλου.
2. ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ
ΑΝΟΙΚΤΟΣ Ο ΟΥΡΑΝΟΣ!
Εἰλικρινὴς στὶς ἀναζητήσεις του ὁ Ναθαναὴλ πείθεται ἀπὸ τὰ λόγια τοῦ
Φίλιππου καὶ τὸν ἀκολουθεῖ. Καὶ τί ἔκπληξη! Τὴ στιγμὴ ποὺ πλησιάζει τὸν Κύριο, ἀκούει
νὰ λέγει Ἐκεῖνος: Νά, ἕνας γνήσιος καὶ ἀληθινὸς Ἰσραηλίτης, στὴν
καρδιὰ τοῦ ὁποίου
δὲν ὑπάρχει δολιότης καὶ πονηρία. Ἀπορεῖ ὁ Ναθαναὴλ καὶ ἐρωτᾶ: Ἀπὸ ποῦ μὲ γνωρίζεις;
Δικαιολογημένη ἡ ἀπορία του, ἀλλὰ πόσο αὐτὴ μεγαλώνει μὲ τὴν ἀπάντηση
τοῦ Κυρίου: Πρὶν ἀκόμη σὲ φωνάξει ὁ Φίλιππος, σὲ εἶδα ἐκεῖ ποὺ ἤσουν, κάτω ἀπὸ
τὴν συκιά! Φαίνεται, λέγουν οἱ ἑρμηνευτές, πὼς ὁ Ναθαναὴλ προσευχόταν κρυμμένος κάτω
ἀπὸ τὴ συκιά, γι᾿ αὐτὸ καὶ ἡ ἀρχικὴ ἀπορία του μεταβάλλεται
τώρα σὲ ἔκπληξη καὶ θαυμασμό. Κατάλαβε ὅτι ὁ Φίλιππος εἶχε δίκιο – βρισκόταν μπροστὰ στὸν μεγάλο ἀναμενόμενο
τῶν αἰώνων, τὸν
Μεσσία. Πλημμυρισμένος λοιπὸν ἀπὸ ἐνθουσιασμὸ καὶ πίστη φωνάζει: Διδάσκαλε, ἐσὺ εἶσαι ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ὁ ἀναμενόμενος Βασιλιὰς τοῦ ἔθνους μας, τοῦ Ἰσραήλ.
Λοιπόν, τοῦ λέγει ὁ Κύριος, ἐπίστευσες μόνον καὶ μόνο ἐπειδὴ σοῦ εἶπα ὅτι σὲ εἶδα κάτω ἀπὸ τὴν συκιά; Θὰ
δεῖς μεγαλύτερα καὶ θαυμαστότερα ἀπὸ αὐτό. Σᾶς διαβεβαιώνω, πρόσθεσε,
πὼς ἀπὸ ἐδῶ καὶ πέρα θὰ βλέπετε τὸν Οὐρανὸ νὰ εἶναι ἀνοικτὸς καὶ τοὺς ἀγγέλους
τοῦ Θεοῦ νὰ ἀνεβαίνουν
καὶ νὰ κατεβαίνουν «ἐπὶ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου».
Υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου ὀνόμαζε ὁ Κύριος
τὸν ἴδιο τὸν Ἑαυτό Του, γιὰ νὰ φανερώνει πὼς Αὐτός, ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ καὶ Θεός, ἔγινε καὶ ἄνθρωπος
πραγματικός, γιὰ νὰ σώσει τὸ γένος τῶν ἀνθρώπων ἀπὸ τὴν τυραννία τοῦ
διαβόλου.
ΑΠΟ ΤΩΡΑ θὰ βλέπετε τὸν Οὐρανὸ ἀνοικτό, εἶπε. «Ἀπ᾿ ἄρτι ὄψεσθε τὸν οὐρανὸν ἀνεωγότα». Καὶ πράγματι,
μὲ τὸν ἐρχομὸ τοῦ Κυρίου μας στὴ γῆ ὁ Οὐρανὸς ἄνοιξε.
Ἄνοιξε τὴ νύχτα τῆς Γεννήσεώς Του, ὅταν ὁλόκληρη στρατιὰ ἁγίων ἀγγέλων ἐκχύθηκε
στὴν γῆ ψάλλοντας τὸν συγκλονιστικότερο ὅλων τῶν ὕμνων: «Δόξα ἐν ὑψίστοις
Θεῷ καὶ ἐπὶ
γῆς εἰρήνη ἐν ἀνθρώποις
εὐδοκία». Ἄνοιξε
κατὰ τὴν ὥρα
τῆς Βαπτίσεώς Του στὸν Ἰορδάνη, ὅταν τὸ Ἅγιον Πνεῦμα ὡς Περιστερὰ κατέβηκε πάνω Του καὶ ἡ φωνὴ τοῦ Θεοῦ Πατρὸς ἀκούστηκε νὰ λέγει. Ἐσὺ εἶσαι ὁ ἀγαπημένος μου υἱός, ἀπὸ σένα εἶμαι ἀπολύτως εὐχαριστημένος, σὲ σένα εὐαρεστήθηκα. Ἄνοιξε... καὶ
ἔμεινε ἀνοικτὸς καθ᾿ ὅλη τὴ διάρκεια τῆς
ἐπὶ γῆς παρουσίας τοῦ Κυρίου καὶ ἀπὸ τότε μένει ἀνοικτὸς ὅλους
τους αἰῶνες.
Μένει ἀνοικτός! Καὶ αὐτὸ ἀκριβῶς εἶναι ἡ Ὀρθοδοξία μας: Ὁ Οὐρανὸς ἀνοικτός! Γι᾿ αὐτὸ καὶ εἶναι ἀπόλυτη καὶ ἀσυμβίβαστη
στὴν πίστη της καὶ τὴν ἀλήθειά της, τὴν ὁποία παρέλαβε ἀπὸ τὸ ἴδιο τὸ
στόμα τοῦ ἐνανθρωπήσαντος Θεοῦ, τοῦ Κυρίου μας, ἀκριβῶς διότι θέλει νὰ κρατήσει τὸν Οὐρανὸ ἀνοικτό. Νὰ μπορεῖ δηλαδὴ νὰ προσφέρει στοὺς πιστούς
της ὅλων τῶν αἰώνων τὴν
δυνατότητα νὰ συναντοῦν τὸν Θεὸ καὶ νὰ ἐνώνονται
μαζί Του αἰώνια.
Ἐπανερχόμαστε, ὅπως βλέπουμε,
ἐδῶ στὴν ἰδέα, ποὺ ἀναπτύξαμε στὴν ἀρχὴ τῆς ὁμιλίας μας, ὅταν μιλήσαμε
γιὰ τὸν ἀτίμητο θησαυρό, ποὺ κατέχει ἡ Ὀρθοδοξία μας. Αὐτὸς εἶναι ὁ θησαυρός της: ὁ Χριστός!
Ὄχι ὅμως γιὰ νὰ μένει ἀπρόσιτος στοὺς Οὐρανούς, ἀλλὰ γιὰ νὰ μπορεῖ νὰ προσφέρεται στὸν καθένα
μας. Καὶ αὐτὸ ἀκριβῶς ἐπιτυγχάνεται μὲ
τὸ νὰ μένει ἀνοικτὸς ὁ Οὐρανός, δηλαδὴ ζωντανή, γνήσια καὶ ἀνόθευτη ἡ ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδοξίας
μας.
Δύο χιλιάδες χρόνια τώρα, ἀδελφοί,
ὁ Οὐρανὸς μένει ἀνοικτὸς καὶ ὁ δρόμος
πρὸς τὸν Θεὸ ἐπίσης,
μέσα ἀπὸ τὴν ἁγία μας Ἐκκλησία.
Αὐτὸ βέβαια εἶναι ἕνα θαῦμα τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ. Εἶναι ὅμως καὶ ἀποτέλεσμα τῶν
ἡρωικῶν ἀγώνων τῶν ἁγίων Πατέρων μας, ποὺ μὲ θυσίες καὶ αἷμα κράτησαν τὴν πόρτα τοῦ Οὐρανοῦ ἀνοικτή, τὴν ὥρα ποὺ οἱ δαιμονικὲς φάλαγγες μέσῳ κυρίως τῶν αἱρέσεων ἐπιχειροῦσαν νὰ τὴν
κλείσουν, νοθεύοντας τὸν ἀτίμητο θησαυρὸ τῆς Ὀρθοδοξίας μας, τὴν ἀλήθειά
της. Ἀρειανοί, Πνευματομάχοι, Νεστοριανοί, Μονοφυσίτες, Εἰκονομάχοι, ὅλα τὰ τέρατα
τῆς Κολάσεως ἐξολοθρεύθηκαν ἀπὸ τὰ πανίσχυρα ὅπλα τῶν ἁγίων Πατέρων
μας.
Ἀλλὰ ὁ διάβολος ἡσυχάζει;
Νά! Στὶς μέρες μας ὁ ὁρίζοντας ἔχει ἀρχίσει πάλι νὰ σκοτεινιάζει. Ἡ
σκοτεινὴ ἄβυσσος,
ἡ πλάνη – Προτεστάντες, Παπικοί, Μονοφυσίτες – μεταμορφωμένοι σὲ
πρόβατα πλησιάζουν πάλι ὕπουλα. Καὶ κάποιες φωνὲς συμβιβασμοῦ τοῦ φωτὸς μὲ τὸ σκοτάδι μὲ τέχνη καὶ
δολιότητα διοχετεύονται πρὸς τὸ πλήρωμα τῆς ἁγίας Ἐκκλησίας. Εἶναι οἱ φωνὲς τῶν σύγχρονων ὀπαδῶν τοῦ
Βησσαρίωνος, τοῦ προδότου αὐτοῦ τῆς Ὀρθοδοξίας,
ὁ ὁποῖος συμβιβάστηκε μὲ τὸν Πάπα καὶ προσχώρησε στὴν παπικὴ αἵρεση, τὴν ὥρα ποὺ ὁ ἅγιος Μάρκος
ὁ Εὐγενικὸς ἔδινε τὴν κρίσιμη μάχη τῆς
Ὀρθοδοξίας στὴν Ψευδο-σύνοδο Φερράρας – Φλωρεντίας τὸ 1439.
Ἴσως ἡ ὥρα νέων πολέμων νὰ ἔχει
κιόλας σημάνει.
Αὐτὸ καταλαβαίνουμε ὅλοι τί σημαίνει.
Καὶ ἐμεῖς καὶ ὅσοι διαλέγουν τοὺς δρόμους τοῦ Βησσαρίωνος.
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ
τόμο τοῦ Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου