ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
Γ΄ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
(31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019)
(ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Ἀδελφοί, ἔχοντες ἀρχιερέα μέγαν διεληλυθότα τοὺς οὐρανούς, Ἰησοῦν τὸν υἱὸν τοῦ Θεοῦ, κρατῶμεν
τῆς ὁμολογίας. οὐ γὰρ ἔχομεν ἀρχιερέα μὴ δυνάμενον
συμπαθῆσαι ταῖς ἀσθενείαις ἡμῶν, πεπειρασμένον δὲ κατὰ πάντα καθ' ὁμοιότητα χωρὶς ἁμαρτίας. προσερχώμεθα
οὖν μετὰ παρρησίας τῷ θρόνῳ τῆς χάριτος, ἵνα λάβωμεν ἔλεον καὶ χάριν εὕρωμεν εἰς εὔκαιρον βοήθειαν. Πᾶς γὰρ ἀρχιερεὺς
ἐξ
ἀνθρώπων λαμβανόμενος ὑπὲρ ἀνθρώπων καθίσταται τὰ πρὸς τὸν Θεόν, ἵνα προσφέρῃ δῶρά τε καὶ θυσίας ὑπὲρ ἁμαρτιῶν, μετριοπαθεῖν
δυνάμενος τοῖς ἀγνοοῦσι καὶ πλανωμένοις,
ἐπεὶ καὶ αὐτὸς περίκειται
ἀσθένειαν· καὶ διὰ ταύτην ὀφείλει, καθὼς περὶ τοῦ λαοῦ, οὕτω καὶ περὶ ἑαυτοῦ προσφέρειν ὑπὲρ ἁμαρτιῶν. καὶ οὐχ ἑαυτῷ τις λαμβάνει
τὴν τιμήν, ἀλλὰ καλούμενος ὑπὸ τοῦ Θεοῦ, καθάπερ καὶ Ἀαρών. οὕτω καὶ ὁ Χριστὸς οὐχ ἑαυτὸν ἐδόξασε
γενηθῆναι
ἀρχιερέα, ἀλλ' ὁ λαλήσας πρὸς αὐτόν· υἱός μου εἶ σύ, ἐγὼ σήμερον γεγέννηκά σε· καθὼς καὶ ἐν ἑτέρῳ λέγει· σὺ ἱερεὺς εἰς τὸν αἰῶνα κατὰ τὴν τάξιν Μελχισεδέκ.
(Ἑβρ.
δ΄[4] 14 – ε΄[5] 6)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἀφοῦ
λοιπόν, σύμφωνα καὶ μὲ ὅσα εἴπαμε, ἔχουμε μεγάλο ἀρχιερέα, ὁ ὁποῖος
ἔχει πλέον διασχίσει τοὺς οὐρανοὺς καὶ μπῆκε στὸν τόπο τῆς αἰώνιας ἀναπαύσεως,
στὴν οὐράνια βασιλεία του, ὅπου μᾶς περιμένει, τὸν Ἰησοῦ δηλαδή, ὁ
ὁποῖος δὲν εἶναι ἕνας ἁπλὸς ἄνθρωπος ἀλλά καί ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ἂς κρατοῦμε
καλὰ τὴν ὁμολογία τῆς πίστεώς μας πρὸς αὐτόν. Καὶ μὴν περάσει
ποτὲ ἀπὸ τὸ νοῦ μας ὅτι, ἀφοῦ αὐτὸς εἶναι τώρα στοὺς οὐρανούς, δὲν θὰ
δείξει ἐνδιαφέρον γιά μᾶς. Διότι δὲν ἔχουμε ἀρχιερέα πού νὰ μὴν
μπορεῖ νὰ μᾶς συμπαθήσει στὶς ἠθικὲς καὶ φυσικὲς ἀδυναμίες μας, ἐπειδὴ
τάχα δὲν γνωρίζει τὰ ὅσα μᾶς συμβαίνουν ἢ ἐπειδὴ ὑψώθηκε τόσο πολύ·
ἀλλά ἔχουμε ἀρχιερέα ὁ ὁποῖος ἔχει ἀντιμετωπίσει πειρασμοὺς μ' ὅλους
τούς τρόπους πού μπορεῖ νὰ δοκιμασθεῖ ἡ ἀνθρώπινη φύση. Ἔχει ἀντιμετωπίσει
πειρασμοὺς ἐξολοκλήρου ὅμοια μ' ἐμᾶς, χωρὶς ὅμως νὰ ὑποπέσει σὲ
καμία ἁμαρτία. Ἀφοῦ λοιπὸν τέτοιος εἶναι ὁ ἀρχιερέας μας, ἂς πλησιάζουμε
μὲ θάρρος καὶ ἄφοβη ἐμπιστοσύνη στὸ βασιλικό του θρόνο, ἀπὸ τὸν
ὁποῖο πηγάζει ἡ χάρις. Ἂς πλησιάζουμε σ' αὐτὸν γιὰ νὰ λάβουμε συγχώρηση
γιὰ τὶς ἁμαρτίες μας καὶ γιὰ νὰ βροῦμε εὔνοια καὶ δωρεὲς πού θὰ μᾶς δώσουν
ἄμεση βοήθεια σὲ κάθε κρίσιμη ὥρα πειρασμοῦ. Θὰ βροῦμε ἔλεος, χάρη
καὶ βοήθεια ἀπὸ τὸν μεγάλο καὶ εὔσπλαχνο ἀρχιερέα μας. Διότι κάθε
ἀρχιερέας στὴ λευϊτικὴ ἱερωσύνη τῶν Ἰουδαίων ξεχωρίζεται ἀπό τους ἀνθρώπους
καὶ ἐγκαθίσταται ἀρχιερέας στὰ ἔργα τῆς λατρείας τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴν ὠφέλεια
τῶν ἀνθρώπων, γιὰ νὰ προσφέρει καὶ δῶρα καὶ θυσίες γιά τή συγχώρηση τῶν
ἁμαρτιῶν τοῦ λαοῦ. Καὶ μπορεῖ ὁ ἀρχιερέας τῶν Ἰουδαίων νὰ δείχνει
συμπάθεια καὶ ἀνοχὴ σ' ὅσους ἁμαρτάνουν ἀπὸ ἄγνοια καὶ πλάνη, ἐπειδὴ
κι αὐτὸς ὡς ἄνθρωπος ἔχει ἐπάνω του ἠθικὴ ἀσθένεια καὶ ἀνθρώπινες ἀδυναμίες.
Καὶ ἐξαιτίας τῆς ἀσθένειας καὶ τῆς ἐνοχῆς του αὐτὸς ὀφείλει σύμφωνα
μὲ τὶς διατάξεις τοῦ νόμου, ὅπως προσφέρει θυσία γιὰ χάρη τοῦ λαοῦ,
ἔτσι νὰ προσφέρει θυσία καὶ γιὰ τὸν ἑαυτό του, γιὰ νὰ συγχωρηθοῦν οἱ ἁμαρτίες
του. Ἐπίσης κανεὶς δὲν παίρνει ἀπὸ μόνος του τὴν ὑψηλή τιμή τῆς
ἀρχιερωσύνης, ἀλλά τὴν δέχεται ὅταν καλεῖται ἀπὸ τὸν Θεὸ· ὅπως κλήθηκε
στὸ ἀξίωμα αὐτὸ ἀπὸ τόν Θεό καί ὁ Ἀαρών. Ἔτσι καὶ ὁ Χριστὸς δὲν δόξασε
μόνος του τὸν ἑαυτό του μὲ τὸ νὰ γίνει ἀρχιερέας, ἀλλά τὸν δόξασε ὁ Θεὸς
Πατήρ, ὁ ὁποῖος τοῦ εἶπε: Υἱός μου εἶσαι ἐσύ. Ἐγώ σὲ γέννησα σήμερα,
ὅταν σοῦ ἔδωσα τὴν ἀνθρώπινη φύση καὶ τὴν δόξασα μὲ τὴν Ἀνάστασή
σου καὶ τὴν ἐνθρόνισή σου στὰ δεξιά μου. Ὅπως καὶ σ' ἄλλο σημεῖο
τῆς Ἁγίας Γραφῆς λέει: Ἐσύ εἶσαι ἱερέας αἰώνιος σὰν τὸν Μελχισεδέκ.
Γιὰ τὸ πρόσωπο αὐτὸ παρασιωπᾶται σκόπιμα στὴν Ἁγία Γραφή ἡ γενεαλογία
καὶ ὁ θάνατός του, γιὰ νὰ εἶναι σύμβολο καὶ προτύπωση τῆς παντοτινῆς
βασιλείας καὶ τῆς ἱερωσύνης σου.
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Εἶπεν ὁ
Κύριος· Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ,
καὶ ἀκολουθείτω
μοι.
ὃς γὰρ ἂν θέλῃ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ
σῶσαι, ἀπολέσει αὐτήν· ὃς δ' ἂν ἀπολέσῃ τὴν ἑαυτοῦ ψυχὴν ἕνεκεν ἐμοῦ
καὶ τοῦ εὐαγγελίου,
οὗτος σώσει αὐτήν. τί γὰρ ὠφελήσει
ἄνθρωπον ἐὰν κερδήσῃ τὸν κόσμον ὅλον, καὶ ζημιωθῇ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ; ἢ τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;
ὃς γὰρ ἐὰν ἐπαισχυνθῇ με καὶ τοὺς ἐμοὺς λόγους ἐν τῇ γενεᾷ ταύτῃ
τῇ μοιχαλίδι καὶ ἁμαρτωλῷ, καὶ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου
ἐπαισχυνθήσεται αὐτὸν ὅταν ἔλθῃ
ἐν
τῇ δόξῃ τοῦ πατρὸς αὐτοῦ μετὰ τῶν ἀγγέλων τῶν ἁγίων. Καὶ ἔλεγεν αὐτοῖς· Ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι
εἰσί
τινες τῶν ὧδε ἑστηκότων, οἵτινες οὐ μὴ γεύσωνται
θανάτου ἕως ἂν ἴδωσι τὴν βασιλείαν
τοῦ Θεοῦ ἐληλυθυῖαν ἐν δυνάμει.
(Μάρκ. η΄[8] 34 - θ΄[9] 1)
ΟΜΙΛΙΑ ΕΙΣ
ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
Ἀκριβῶς στὸ
κέντρο, στὴν καρδιὰ τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς ἡ Ἐκκλησία προβάλλει
ἐνώπιόν μας σήμερα τὸν Τίμιο Σταυρὸ τοῦ Κυρίου. Σήμερα! Κυριακή τῆς
Σταυροπροσκυνήσεως! Γιὰ ποιὸ σκοπὸ ἄραγε;
Ὄχι ἀσφαλῶς
ἁπλῶς γιὰ νὰ Τὸν προσκυνήσουμε καὶ νὰ πάρουμε ἕνα κλαδάκι δενδρολίβανο
γιὰ εὐλογία στὸ σπίτι μας. Ὄχι! Ὁ λόγος εἶναι βαθύτερος καὶ μυστικότερος.
Τὸ κάνει, λέγουν οἱ ἅγιοι Πατέρες, γιὰ νὰ ἐνισχύσει καὶ νὰ ἐνθαρρύνει
ἐμᾶς τὰ παιδιά της στὸν πνευματικὸ ἀγώνα, ποὺ αὐτὴ τὴν περίοδο εἶναι
– πρέπει νὰ εἶναι – ἐντονότερος, ὅπως ἄλλωστε μᾶς τὸ ζητάει ὁ Κύριος
στὸ Εὐαγγελικό μας ἀνάγνωσμα.
1. Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
Ὅποιος θέλει,
λέγει ὁ Κύριος, ἐλεύθερα καὶ ἀβίαστα νὰ μὲ ἀκολουθεῖ ὡς δικός μου,
ἂς ἀπαρνηθεῖ τὸν ἑαυτό του, τὰ θελήματά του, τὶς ἐπιθυμίες καὶ τὰ ὄνειρά
του, καὶ ἂς σηκώσει τὸν σταυρό του καὶ ἔτσι νὰ μὲ ἀκολουθεῖ, ἔχοντας
δηλαδή, ἀπόφαση ἀκόμη καὶ νὰ πεθάνει γιὰ χάρη μου. Διότι, συμπληρώνει,
ὅποιος θελήσει νὰ ἀποφύγει τὸν σωματικὸ θάνατο καὶ νὰ σώσει ἔτσι
προσωρινὰ τὴ ζωή του, θὰ χάσει τὴν αἰώνια ζωή. Ὅποιος ὅμως χάσει
καὶ θυσιάσει τὴ ζωή του γιὰ μένα καὶ τὸ Εὐαγγέλιό μου, αὐτὸς οὐσιαστικὰ
θὰ σώσει τὴ ζωή του, τὴν ψυχή του, ἀφοῦ θὰ κερδίσει τὴν αἰώνια ζωή. Διότι,
προσθέτει ὁ Κύριος, τί θὰ ὠφελήσει τὸν ἄνθρωπο, ἂν κερδίσει τὸν κόσμο
ὅλο, χάσει ὅμως τὴν ψυχή του; Καὶ τί μπορεῖ σ᾿ αὐτὴ τὴν περίπτωση νὰ
δώσει σὰν ἀντάλλαγμα, γιὰ νὰ τὴν ξανακερδίσει, νὰ τὴν σώσει ἀπὸ τὴν
αἰώνια ἀπώλεια καὶ κόλαση; Τίποτε ἀσφαλῶς.
ΤΙΠΟΤΕ! Ἑπομένως
εἶναι ὁλοφάνερο πὼς ἄλλος δρόμος, ποὺ νὰ ὁδηγεῖ στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ,
ἀπὸ τὸν δρόμο τοῦ σταυροῦ, ποὺ ὑποδεικνύει ἐδῶ ὁ Κύριος, δὲν ὑπάρχει.
Ποιὸς ὅμως εἶναι
ὁ δρόμος τοῦ σταυροῦ; Αὐτὸ τὸ «ἀράτω
τὸν σταυρὸν αὐτοῦ», ποὺ εἶπε ὁ Κύριος, τί σημαίνει;
Κατὰ λέξιν «ἀράτω
τὸν σταυρὸν αὐτοῦ» σημαίνει «νὰ σηκώσει τὸν σταυρό του». Ἡ εἰκόνα ὡστόσο
εἶναι παρμένη ἀπὸ τὸν τρόπο τῆς θανατικῆς ἐκτελέσεως ἐκείνης τῆς
ἐποχῆς. Ὁ καταδικασμένος σὲ σταυρικὸ θάνατο ἦταν ὑποχρεωμένος
νὰ κουβαλήσει μέχρι τὸν τόπο τῆς ἐκτελέσεως τὸν σταυρό, ἐπάνω στὸν
ὁποῖο θὰ τὸν κάρφωναν.
Ἑπομένως, νὰ
σηκώσει κανεὶς τὸν σταυρό του σημαίνει, εἰσδύοντας βαθύτερα στὸν λόγο
τοῦ Κυρίου μας, νὰ καταλάβει πὼς ἀπὸ τὴ στιγμή, ποὺ πῆρε τὴν ἀπόφαση
νὰ ἀκολουθήσει τὸν Χριστό, εἶναι ἕνας
μελλοθάνατος, ποὺ βαδίζει πρὸς τὸν τόπο τῆς ἐκτελέσεως! Εἶναι
ἀλήθεια πῶς ὅλοι μας ὀνομαζόμαστε Χριστιανοί. Ἀλλὰ ποιὸς μπορεῖ νὰ
πεῖ ὅτι, ὄχι μόνον ὀνομάζεται, ἀλλὰ καὶ εἶναι πραγματικὸς Χριστιανός;
Ὁ πραγματικὸς Χριστιανὸς πρέπει νὰ εἶναι ἕνας νεκρός! Ἕνας ἄνθρωπος
δηλαδή, ποὺ ἔχει νεκρώσει ἁμαρτωλὰ ἐπίγεια ἐνδιαφέροντα, δὲν ἐπιθυμεῖ
τίποτε ἀπολύτως ἀπὸ τὶς ἁμαρτωλὲς
ἡδονὲς καὶ τὶς δόξες τῆς γῆς! Ποιὸς λοιπὸν μπορεῖ νὰ πεῖ ὅτι τὸ ἔχει αὐτὸ
ἐπιτύχει;
Καὶ ὅμως αὐτὴν
τὴν τελειότητα ζητάει ἀπό τους πιστοὺς ἀκολούθους Του ὁ Κύριος. Πρῶτα
δηλαδὴ ζητάει νὰ ἀποφασίσουμε οἱ πιστοὶ γιὰ τὸν ἑαυτό μας τὸν θάνατο
κ α ὶ ἔπειτα νὰ Τὸν ἀκολουθήσουμε.
Ὁπότε τί γίνεται; Ἀποφασίζοντας τὸν θάνατο ὁ πιστὸς ὁπλίζεται μὲ
ὑπερφυσικὴ δύναμη. Καμμιὰ θλίψη, κανένας πειρασμός, καμμιὰ δοκιμασία
δὲν μπορεῖ πλέον νὰ τὸν κλονίσει, ἀφοῦ κάθε πειρασμὸς καὶ δοκιμασία
εἶναι κάτι λιγότερο ἀπὸ τὸν θάνατο. Αὐτὸς ὅμως, ἔχοντας ἤδη ἀποφασίσει
τὸν θάνατο, κατὰ τὴν διάθεσή του ἔχει κιόλας πεθάνει, ὁπότε δὲν
ζεῖ πλέον ὁ ἴδιος, ἀλλὰ ζεῖ μέσα του ὁ Χριστὸς καὶ ἄρα εἶναι ἀνίκητος,
διότι ποιὸς θὰ μποροῦσε ποτὲ νὰ νικήσει τὸν Χριστό;
2. ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΕΝΟΙ;
Ἀναμφιβόλως
ὁ Κύριος δὲν ζήτησε ἀπό τοὺς πιστούς Του νὰ Τὸν ἀκολουθήσουν μὲ τὴν ἀπόφαση
τοῦ θανάτου γιὰ κάποια δική Του ὠφέλεια. Ὄχι! Τὸ ζήτησε ἀκριβῶς γιὰ
νὰ τοὺς προφυλάξει ἀπὸ ἕνα σοβαρότατο κίνδυνο. Ποιὸν κίνδυνο; Τὸν
κίνδυνο νὰ ἀρνηθοῦν τὴν πίστη τους σ᾿ Αὐτόν, καθὼς θὰ εἶναι ἀναγκασμένοι
νὰ ζοῦν σ᾿ ἕνα διεφθαρμένο κόσμο.
Γι᾿ αὐτὸ καὶ
προειδοποιεῖ ὁ Κύριος καὶ λέγει: τὸν Χριστιανὸ ἐκεῖνον, ὁ ὁποῖος θὰ
ντραπεῖ νὰ ὁμολογήσει τὴν πίστη του σ᾿ Ἐμένα καὶ τὰ λόγια Μου, ἐπηρεαζόμενος
ἀπὸ τὶς εἰρωνεῖες τῶν ἀνθρώπων τῆς
ἁμαρτωλῆς αὐτῆς γενεᾶς, ποὺ σὰν μοιχαλίδα ἔχει ἐγκαταλείψει τὸν
Θεό, στὸν ὁποῖο ἀνήκει, αὐτόν, τὸν κατ᾿ ὄνομα μόνο Χριστιανό, θὰ
ντραπῶ καὶ Ἐγώ, ποὺ ἔγινα πραγματικὸς ἄνθρωπος, νὰ ὁμολογήσω ὅτι
εἶναι ἰδικός Μου, ὅταν ἔλθω κατὰ τὴ Δευτέρα Μου Παρουσία μέσα στὴ
θεϊκὴ δόξα τοῦ Οὐρανίου Πατρός Μου, συνοδευόμενος ἀπό τους ἁγίους
ἀγγέλους. Ναί! Θὰ τὸν ἀποκηρύξω τὸν ἄνθρωπο αὐτό, δὲν θὰ τὸν ἀναγνωρίσω
σὰν δικό Μου. Ἀλλά, γιὰ νὰ μὴν ἀποθαρρυνθεῖτε, σᾶς διαβεβαιώνω, καταλήγει
ὁ Κύριος, πῶς ἀπὸ ἐσᾶς, ποὺ εἶσθε ἐδῶ τώρα, εἶναι μερικοί, οἱ ὁποῖοι
δὲν πρόκειται νὰ πεθάνουν, πρὶν δοῦν τὴν ἐπὶ γῆς βασιλεία τοῦ Θεοῦ, δηλαδὴ
τὴν Ἐκκλησία, νὰ ἔρχεται μὲ δύναμη μεγάλη καὶ νὰ κυριαρχεῖ, καθ᾿ ὅν
χρόνο μὲ τὴν καταστροφὴ τῆς Ἱερουσαλὴμ καὶ τοῦ Ναοῦ της καὶ μὲ τὸν διασκορπισμὸ
τῶν Ἑβραίων θὰ ἀνατρέπεται ἡ Παλαιὰ τάξη καὶ διαθήκη.
ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ἡ
προειδοποίηση τοῦ Κυρίου, θὰ ντραπεῖ, λέγει, καὶ θὰ ἀποκηρύξει κατὰ
τὴ Δευτέρα Του Παρουσία ὡς μὴ δικό Του καθέναν, ὁ ὁποῖος ντράπηκε
στὴν ἁμαρτωλὴ ἐποχή του νὰ ὁμολογήσει ὅτι εἶναι πιστὸς Χριστιανὸς
καὶ ὅτι ἀκολουθεῖ καὶ ἐφαρμόζει στὴ ζωὴ του τὴ διδασκαλία τοῦ Κυρίου.
Περὶ τῶν συμβιβασμένων
Χριστιανῶν ὁμιλεῖ ἐδῶ ὁ Κύριος. Περὶ τῶν ἀνθρώπων ἐκείνων, ποὺ λένε
ὅτι πιστεύουν καὶ πηγαίνουν ἴσως στὴν Ἐκκλησία, οἱ ὁποῖοι ὅμως ντρέπονται
νὰ τὸ φανερώσουν αὐτὸ στὸ περιβάλλον τους· στὴν ἐργασία τους δηλαδὴ
ἢ στὸ σχολεῖο ἢ στὸ Πανεπιστήμιο ἢ ἄλλοι ἐκεῖ ποὺ ὑπηρετοῦν τὴ στρατιωτική
τους θητεία. Ντρέπονται. Φοβοῦνται. Τί φοβοῦνται; Φοβοῦνται τὶς εἰρωνεῖες
καὶ τὰ πειράγματα τῶν ἀπίστων ἀνθρώπων. Οὐσιαστικὰ δηλαδὴ ἀρνοῦνται
τὸν Κύριο.
Δὲν καταλαβαίνουν
– δὲν τὸ καταλαβαίνουμε, καλύτερα – ὅτι αὐτὲς οἱ εἰρωνεῖες καὶ τὸ
περιγέλιο τῶν ἀνθρώπων εἶναι μεγάλη τιμὴ νὰ τὰ δεχθεῖ ὁ πιστὸς Χριστιανός.
Εἶναι τιμὴ καὶ ὕψιστο προνόμιο νὰ ἀξιωθοῦμε νὰ δεχθοῦμε χάριν τοῦ
Χριστοῦ τοὺς χλευασμοὺς τοῦ ἁμαρτωλοῦ καὶ ἀποστατημένου κόσμου. Καὶ
θὰ ἔλθει κάποια μέρα, ποὺ αὐτοὶ οἱ χλευασμοὶ θὰ γίνουν ἡ δόξα καὶ τὸ
καύχημά μας στὴν αἰωνιότητα.
Εἶναι ἀλήθεια,
ἀδελφοί, πὼς ἡ γενεά μας – ἡ ἐποχή μας ὁλόκληρη – εἶναι κατ᾿ ἐξοχὴ
μοιχαλίδα καὶ ἁμαρτωλή, καὶ ἡ πίεση, ποὺ ἀσκεῖ μὲ τὴν εἰρωνεία καὶ
τὸν χλευασμὸ ἰδιαιτέρως ἐπὶ τῶν νέων, εἶναι κατ᾿ ἐξοχὴ πιεστική. Ὅμως
ἐδῶ εἶναι καὶ ὁ ἀγώνας μας, τῶν πιστῶν! Ἐδῶ πρέπει νὰ κάνουμε τὴν ὁμολογία
μας. Ἁπλᾶ, ταπεινά, ἀλλὰ καὶ σταθερὰ καὶ θαρραλέα. Αὐτὸς εἶναι ὁ
σταυρός, τὸν ὁποῖο καλούμεθα νὰ σηκώσουμε.
Ἄλλωστε – μὴ
τὸ ξεχνᾶμε – δὲν εἴμαστε μόνοι. Μᾶς τὸ ὑπενθυμίζει τόσο δυνατὰ ἡ σημερινὴ
ἑορτή. Μπροστά μας προπορεύεται ὁ πρῶτος σταυροφόρος, ὁ Κύριος, αἴροντας
τὸν πιὸ βαρὺ Σταυρὸ – ἀσήκωτο! Καὶ τὸ παράδοξο· ὄχι μόνον προπορεύεται,
ἀλλὰ καὶ μὲ ἕνα μυστικὸ τρόπο εἶναι καὶ δίπλα στὸν καθένα μας καὶ μᾶς
βοηθεῖ καὶ μᾶς ἐνισχύει.
Γιὰ νὰ σηκώσουμε
τὸν σταυρό μας. Μὲ τὴν ἀπόφαση τοῦ θανάτου. Καὶ νὰ φθάσουμε στὴν Ἀνάσταση!
Εἴθε ὅλοι μας!
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ
τόμο τοῦ Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου