ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ Δ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ
ΣΥΝΟΔΟΥ
(14 ΙΟΥλΙΟΥ 2019)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Τέκνον Τίτε, πιστός ὁ λόγος· καὶ περὶ τούτων βούλομαί σε διαβεβαιοῦσθαι,
ἵνα φροντίζωσι καλῶν ἔργων προΐστασθαι οἱ πεπιστευκότες τῷ Θεῷ. ταῦτά ἐστι
τὰ καλὰ καὶ ὠφέλιμα
τοῖς ἀνθρώποις· μωρὰς δὲ ζητήσεις καὶ γενεαλογίας καὶ ἔρεις
καὶ μάχας νομικὰς περιίστασο·
εἰσὶ γὰρ ἀνωφελεῖς καὶ μάταιοι. αἱρετικὸν ἄνθρωπον
μετὰ μίαν
καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼς ὅτι
ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος. Ὅταν
πέμψω Ἀρτεμᾶν
πρός σε ἢ Τυχικόν, σπούδασον ἐλθεῖν
πρός με εἰς Νικόπολιν· ἐκεῖ
γὰρ κέκρικα παραχειμάσαι. Ζηνᾶν
τὸν νομικὸν καὶ Ἀπολλὼ σπουδαίως πρόπεμψον, ἵνα μηδὲν αὐτοῖς λείπῃ. Μανθανέτωσαν
δὲ καὶ οἱ ἡμέτεροι καλῶν ἔργων
προΐστασθαι
εἰς τὰς ἀναγκαίας χρείας, ἵνα μὴ ὦσιν
ἄκαρποι. Ἀσπάζονταί σε οἱ μετ' ἐμοῦ
πάντες. ἄσπασαι
τοὺς φιλοῦντας ἡμᾶς
ἐν πίστει. Ἡ χάρις μετὰ πάντων ὑμῶν· ἀμήν.
(Τίτ. γ΄[3] 8 – 15)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Τέκνον
Τίτε, τό ὅτι δικαιωθήκαμε καὶ ἀναγεννηθήκαμε
καὶ θὰ κληρονομήσουμε τὴν αἰώνια ζωὴ εἶναι λόγος καὶ ἀλήθεια ἀξιόπιστη.
Καὶ γι' αὐτὰ τὰ θέματα θέλω νὰ μιλᾶς μὲ βεβαιότητα καὶ μὲ κύρος, γιὰ
νὰ φροντίζουν ὅσοι ἔχουν πιστέψει στὸ Θεὸ νὰ πρωτοστατοῦν ἀκούραστα
σὲ καλὰ ἔργα. Αὐτὰ εἶναι τὰ καλὰ ἔργα καὶ τὰ ὠφέλιμα στοὺς ἀνθρώπους·
αὐτὰ γιὰ τὰ ὁποῖα σᾶς μίλησα. Ἀπόφευγε τὶς ἀνόητες συζητήσεις
καὶ τὶς γενεαλογίες γιὰ τοὺς μυθικοὺς θεοὺς ἢ τοὺς εὐγενεῖς προγόνους,
ὅπως καὶ τὶς φιλονικίες καὶ διαμάχες γιὰ τὸν ἰουδαϊκὸ νόμο, διότι
δὲν φέρνουν καμία ὠφέλεια καὶ εἶναι μάταιες. Αἱρετικὸ ἄνθρωπο πού
ἐπιμένει νὰ δημιουργεῖ σκάνδαλα καὶ διαιρέσεις στὴν Ἐκκλησία, μολονότι
τὸν συμβούλευσες γιὰ πρώτη καὶ δεύτερη φορά, παράτησέ τον καί
ἀπόφευγέ τον. Γνώριζε ὅτι ἕνας τέτοιος ἄνθρωπος ἔχει διαστραφεῖ καὶ
ἁμαρτάνει· καὶ γιὰ τὴν ἁμαρτία του αὐτὴ ἐλέγχεται καὶ κατακρίνεται
ἀπὸ τὴ συνείδησή του καὶ ἀπὸ τὸν ἴδιό του τὸν ἑαυτό. Ὅταν σοῦ στείλω
τὸν Ἀρτεμᾶ ἢ τὸν Τυχικό, φρόντισε γρήγορα νὰ ἔλθεις στὴ Νικόπολη, διότι
ἐκεῖ ἀποφάσισα νὰ περάσω τὸ χειμώνα. Τὸν Ζηνᾶ τὸ νομοδιδάσκαλο
καὶ τὸν Ἀπολλὼ κατευόδωσέ τους μὲ ἐπιμελημένη προετοιμασία, γιὰ νὰ
μὴν τοὺς λείπει τίποτε στὸ ταξίδι τους. Μὲ τὴν εὐκαιρία μάλιστα τῆς
προετοιμασίας αὐτῆς ἂς παίρνουν μάθημα καὶ οἱ δικοί μας νὰ πρωτοστατοῦν
καὶ νὰ ἐργάζονται καλὰ ἔργα καὶ νὰ συντρέχουν τοὺς ἀδελφοὺς στὶς ἀπαραίτητες
ὑλικές τους ἀνάγκες, γιὰ νὰ μὴ στεροῦνται ἀπὸ πνευματικοὺς καρπούς.
Σὲ χαιρετοῦν ἐγκάρδια ὅλοι ὅσοι εἶναι μαζί μου. Χαιρέτησε ὅσους μᾶς
ἀγαποῦν, ἐπειδὴ ἔχουν κοινὴ πίστη μέ μᾶς. Σᾶς εὔχομαι ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ
νὰ εἶναι μὲ ὅλους σας. Ἀμήν.
ΤΟ
ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Εἶπεν ὁ Κύριος
τοῖς ἑαυτοῦ μαθηταῖς. ὑμεῖς ἐστε τὸ φῶς τοῦ κόσμου. οὐ δύναται πόλις κρυβῆναι ἐπάνω ὄρους κειμένη· οὐδὲ καίουσι λύχνον καὶ τιθέασιν αὐτὸν ὑπὸ τὸν μόδιον, ἀλλ' ἐπὶ τὴν λυχνίαν,
καὶ λάμπει πᾶσι τοῖς ἐν τῇ οἰκίᾳ. Οὕτω λαμψάτω τὸ φῶς ὑμῶν ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὅπως ἴδωσιν
ὑμῶν τὰ καλὰ ἔργα καὶ δοξάσωσι τὸν πατέρα ὑμῶν τὸν ἐν τοῖς οὐρανοῖς. Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον καταλῦσαι τὸν νόμον ἢ τοὺς προφήτας·
οὐκ ἦλθον καταλῦσαι, ἀλλὰ πληρῶσαι. ἀμὴν γὰρ λέγω ὑμῖν, ἕως ἂν παρέλθῃ ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ γῆ, ἰῶτα ἓν ἢ μία κεραία οὐ μὴ παρέλθῃ ἀπὸ τοῦ νόμου ἕως ἂν πάντα γένηται. ὃς ἐὰν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ διδάξῃ οὕτω
τοὺς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν· ὃς δ' ἂν ποιήσῃ καὶ διδάξῃ, οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ
τῶν οὐρανῶν.
(Ματθ. ε΄[5] 14 – 19)
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Ἀφιερωμένη
στὴ μνήμη τῶν ἁγίων Πατέρων τῆς Δ' Οἰκουμενικῆς Συνόδου εἶναι ἡ σημερινὴ
Κυριακή. Τὸ Εὐαγγελικό μας δὲ ἀνάγνωσμα θὰ μποροῦσε νὰ θεωρηθεῖ ὄχι
μόνον ἕνας ὕμνος τῆς ζωῆς καὶ τῶν ἀγώνων τους, ἀλλὰ καὶ μιὰ ἔντονη προτροπὴ
πρὸς ἐμᾶς τοὺς ἀπογόνους τους νὰ φυλάξουμε τὴν ἱερὴ παρακαταθήκη,
τὸν πολύτιμο θησαυρὸ τῆς πίστεως, ποὺ ὁ Κύριος ἐμπιστεύθηκε στὴν Ἐκκλησία
Του καὶ ἐκεῖνοι μὲ ὅλες τὶς δυνάμεις τους διαφύλαξαν ἀνόθευτο καὶ ἀκέραιο.
Τὸ ἱερὸ κείμενο
εἶναι ἕνα ἀπόσπασμα 6 μόλις στίχων ἀπὸ τὴν τόσο γνωστὴ ἐπὶ τοῦ Ὄρους
ὁμιλία τοῦ Κυρίου μας, ὅπως μᾶς τὴ διασώζει ὁ εὐαγγελιστὴς Ματθαῖος.
1. ΦΩΣ ΣΤΗΝ ΚΟΣΜΙΚΗ
ΝΥΧΤΑ
Πρὸς τὸ πλῆθος
ὅλων τῶν μαθητῶν Του, ὅλων δηλαδὴ τῶν πιστῶν ποὺ Τὸν ἀκολουθοῦσαν, ἀπηύθυνε
ὁ Κύριος τὴ διδασκαλία Του.
Ἐσεῖς εἶστε
τὸ φῶς τοῦ κόσμου, τοὺς εἶπε. Καὶ συνέχισε. Δὲν εἶναι δυνατὸν μιὰ πόλη,
ποὺ εἶναι κτισμένη ἐπάνω σὲ ἕνα βουνό, νὰ κρυφτεῖ. Ἔτσι δὲν εἶναι δυνατὸν
νὰ μείνει ἀπαρατήρητη καὶ ἡ δική σας συμπεριφορά. Οὔτε ἀκόμη ἀνάβουν
οἱ ἄνθρωποι λυχνάρι γιὰ νὰ τὸ κρύψουν κάτω ἀπὸ ἕνα δοχεῖο, ἀλλὰ τὸ
βάζουν ἐπάνω στὸν λυχνοστάτη καὶ φωτίζει γιὰ ὅλους τους ἀνθρώπους
τοῦ σπιτιοῦ. Ἔτσι λοιπὸν ἂς λάμψει καὶ τὸ φῶς τῆς δικῆς σας ἀρετῆς μπροστὰ
στοὺς ἀνθρώπους, γιὰ νὰ δοῦν τὰ καλά σας ἔργα καὶ νὰ δοξάσουν τὸν Οὐράνιο
Πατέρα σας.
ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ποὺ
ὁ Κύριός μας πρόφερε αὐτὰ τὰ λόγια εἶναι ἀλήθεια πὼς ὅλη ἡ γῆ ἦταν βυθισμένη
σὲ πνευματικὸ σκοτάδι. Οἱ πιστοὶ ἀκόλουθοί Του ἑπομένως καλοῦνταν
νὰ μεταδώσουν τὸ φῶς τῆς διδασκαλίας Του, τὴν ἀλήθεια δηλαδὴ περὶ
τοῦ ὅτι ὁ Κύριος εἶναι τὸ μόνο καὶ ἀληθινὸ Φῶς τοῦ κόσμου, σὲ ὅλους
τους ἀνθρώπους. Πῶς νὰ τὸ μεταδώσουν; Τὸ λέγει ὁ Κύριος. Πρωτίστως μὲ
τὸ νὰ γίνουν καὶ οἱ ἴδιοι φῶς, ὅπως Ἐκεῖνος. Νὰ γίνει ἡ ζωή τους φωτεινή,
ἁγία, σύμφωνη μὲ τὸ θέλημά Του, μὲ τὴ διδασκαλία Του, ποὺ φανέρωνε
τὸν δικό Του τρόπο ζωῆς. Ἀσφαλῶς θὰ χρησιμοποιοῦσαν καὶ λόγια γιὰ νὰ
μεταδώσουν αὐτὴ τὴ μοναδικὴ ἀλήθεια. Ὁ Κύριος ὅμως ἐδῶ θέλει νὰ ὑπογραμμίσει
πόσο μεγάλη σημασία ἔχει τὸ παράδειγμα τῆς ζωῆς τῶν πιστῶν Του. Γι᾿
αὐτὸ καὶ δὲν λέγει: «Οὕτω λαμψάτω τὸ φῶς ὑμῶν», μὲ τὸ νὰ ἀκούσουν οἱ ἄνθρωποι
τὰ ὑπέροχα λόγια σας. Ἀλλὰ τί; «Ὅπως ἴδωσιν ὑμῶν τὰ καλὰ ἔργα», γιὰ
νὰ δοῦν οἱ ἄνθρωποι τὰ καλὰ ἔργα σας.
Κανεὶς ἀπὸ
μᾶς δὲν ἀμφιβάλλει πὼς καὶ στὴν ἐποχή μας ὁ πλανήτης μας βρίσκεται βυθισμένος
στὸ πνευματικὸ σκοτάδι, μάλιστα σὲ τόσο μεγάλο βαθμό, ποὺ προξενεῖ
ἀληθινὸ τρόμο. Ἀντιλαμβανόμαστε ἐπίσης ὅλοι μας τὸ χρέος ποὺ ἔχουμε
νὰ μεταδώσουμε τὸ Φῶς τοῦ Χριστοῦ σ᾿ αὐτὸν τὸν κόσμο ποὺ ζεῖ στὸ σκοτάδι.
Ἐκεῖνο ὅμως, τὸ ὁποῖο χρειάζεται ἴσως ἰδιαιτέρως νὰ ὑπογραμμίσουμε,
εἶναι τὸ ὅτι αὐτὴ ἡ μετάδοση τοῦ Θεϊκοῦ Φωτὸς δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ
γίνει μόνο μὲ λόγια ὄμορφα καὶ δυνατά, ἀπὸ τὰ ὁποῖα ἄλλωστε ἔχουν
ὅλοι πιὰ χορτάσει. Ἀλλὰ εἶναι ἀνάγκη νὰ γίνεται πρωτίστως μὲ τὸ παράδειγμά
μας, μὲ τὰ ἔργα μας.
Τί σημαίνει
αὐτὸ τὸ καταλαβαίνουμε. Εἶναι μάταιο π.χ. νὰ μιλᾶμε σὲ κάποιον γιὰ
τὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ἂν μᾶς βλέπει νὰ εἴμαστε μαγεμένοι ἀπὸ τὰ ἀγαθὰ
τοῦ κόσμου τούτου. Εἶναι ἀνώφελο νὰ μιλᾶμε γιὰ ἀγάπη, ἂν μᾶς βλέπει
νὰ θυμώνουμε μὲ τὸ παραμικρό, νὰ μνησικακοῦμε, νὰ μὴ θέλουμε νὰ συγχωρήσουμε.
Καὶ βέβαια θὰ μοιάζει μὲ ἀστεῖο νὰ προσπαθοῦμε νὰ πείσουμε κάποιον
γιὰ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, ἐνῶ θὰ μᾶς βλέπει νὰ κλαῖμε ἀπαρηγόρητοι
καὶ ἀπελπισμένοι ἐπάνω στὸν τάφο κάποιου προσφιλοῦς μας.
Ἂν θέλουμε ἑπομένως
τὸ Φῶς τοῦ Χριστοῦ νὰ φωτίσει τὴν ἀτέλειωτη κοσμικὴ νύχτα τῆς ἐποχῆς
μας, γνωρίζουμε τί πρέπει νὰ κάνουμε. Νὰ ἀφήσουμε νὰ φωτισθεῖ ἀπ᾿ αὐτὸ
τὸ ὑπερκόσμιο Φῶς πρῶτα ἡ ἴδια ἡ ζωή μας.
2. ΟΙ ΕΠΤΑ ΠΥΡΓΟΙ
ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Μὴ νομίσετε,
συνεχίζει ὁ Κύριος, ὅτι ἦλθα νὰ καταργήσω τὸν Νόμο τοῦ Μωυσέως ἢ
τὴ διδασκαλία τῶν προφητῶν. Δὲν ἦλθα νὰ τὰ καταργήσω, ἀλλὰ νὰ τὰ συμπληρώσω.
Διότι σᾶς διαβεβαιώνω πὼς μέχρι τὸ τέλος τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς οὔτε
ἕνα γιώτα ἢ ἕνα κόμμα, οὔτε ἕνα ἐλάχιστο δηλαδὴ ἀπὸ τὸν Νόμο δὲν
θὰ παραπέσει μένοντας ἀπραγματοποίητο, ἀλλὰ ὅλα θὰ ἐκπληρωθοῦν.
Ὅποιος ἑπομένως
παραβεῖ ἔστω καὶ μία ἀπὸ τὶς φαινομενικὰ ἀσήμαντες ἐντολές μου
καὶ διδάξει τοὺς ἀνθρώπους ἔτσι νὰ τὶς θεωροῦν, αὐτὸς ἀσήμαντος καὶ
ἀνάξιος θὰ κηρυχθεῖ στὴ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν. Ὅποιος ὅμως θὰ τὶς ἐφαρμόσει
ὅλες καὶ θὰ διδάξει καὶ τοὺς ἄλλους ἔτσι νὰ κάνουν, αὐτὸς θὰ ἀνακηρυχθεῖ
μέγας στὴ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν.
ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΗ
εἶναι ἡ διαβεβαίωση τοῦ Κυρίου: ὅποιος παραχαράξει τὴ θεϊκή Του
διδασκαλία καὶ ὡρισμένες ἀλήθειες της τὶς θεωρήσει ἀσήμαντες
καὶ τὶς καταργήσει, καὶ παρακινήσει καὶ ἄλλους νὰ κάνουν τὸ ἴδιο, αὐτὸς
εἶναι καταδικασμένος. Τὴ μέρα τῆς Κρίσεως θὰ κριθεῖ ἀνάξιος, θὰ πεταχθεῖ
στὴν τελευταία θέση.
Τὸ πράγμα εἶναι
σαφές, ὁλοφάνερο. Καὶ ἔτσι ἐξηγεῖται γιατί οἱ ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας,
ἐνῶ σὲ ὅλα τὰ πράγματα ἦσαν ἐπιεικεῖς καὶ ὑποχωρητικοί, στὰ θέματα
τῆς πίστεως, τῆς ἀληθείας τοῦ Εὐαγγελίου ἦσαν ἄκαμπτοι, σκληρότεροι
ἀπὸ τὸ ἀτσάλι. Τιτάνιους ἀγῶνες ἔκαναν κυριολεκτικὰ γιὰ ἕνα γιώτα!
Τὸ βλέπουμε
αὐτὸ καὶ στοὺς ἀγῶνες τῶν ἁγίων Πατέρων τῆς Δ' Οἰκουμενικῆς Συνόδου,
τῆς Συνόδου τῆς Χαλκηδόνος ὅπως εἶναι γνωστή. Ὅλος ὁ ἀγώνας τους κατὰ
τῶν Μονοφυσιτῶν διεξήχθη κυριολεκτικὰ γιὰ ἕνα γράμμα. Οἱ Μονοφυσίτες
ἔλεγαν ὅτι ὁ Κύριος εἶναι «εἷς ἐκ δύο φύσεων», ἕνας, ποὺ προῆλθε ἀπὸ
τὴν ἕνωση δύο φύσεων, τῆς Θείας καὶ τῆς ἀνθρωπίνης. Οἳ ἅγιοι Πατέρες
δίδαξαν πὼς εἶναι «εἷς ἐκ δύο φύσεων» ἀλλὰ καὶ «εἷς ἐν δύο φύσεσι».
Ναί, εἶπαν. Εἶναι ἕνας, ποὺ προῆλθε
ἀπὸ τὴν ἕνωση τῶν δύο φύσεων, ἀλλὰ καὶ ἕνας
ποὺ ἐξακολουθεῖ νὰ ἔχει ἀκέραιες τὶς δύο φύσεις Του καὶ τὴ θεία
καὶ τὴν ἀνθρώπινη. Ὅλη ἡ διαφωνία ἦταν σ᾿ αὐτὲς τὶς δύο προθέσεις:
«ἐν» καὶ «ἐκ». Θὰ μποροῦσαν οἳ ἅγιοι Πατέρὲς νὰ εἶχαν φανεῖ λίγο ἐλαστικοί.
Θὰ κέρδιζαν ἔτσι μυριάδες αἱρετικούς, οἱ ὁποῖοι θὰ ἔμεναν στὸ Σῶμα
τῆς Ἐκκλησίας. Θὰ εἶχαν ὅμως ἀσεβήσει κατ᾿ αὐτὸν τὸν τρόπο στὴν Κεφαλὴ
τῆς Ἐκκλησίας, θὰ εἶχαν δηλαδὴ νοθεύσει τὴν ἀλήθειά της περὶ τοῦ θεανθρώπου
Κυρίου ἡμῶν.
Πόνεσαν. Ἀλλὰ
δὲν εἶχαν ἄλλη ἐπιλογή. Μὲ δάκρυα καὶ ὀδύνη ψυχῆς ἀπέκοψαν ἀπὸ τὸ
Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας τοὺς πείσμονες αἱρετικούς.
Πέρασαν 1500
τόσα χρόνια ἀπὸ τότε.
Κάτι σημαντικὲς
κινήσεις ἄρχισαν νὰ γινονται στὶς μέρες μας γιὰ τὴν ἐπιστροφὴ τῶν ἀπογόνων
τῶν ἀρχαίων Μονοφυσιτῶν στὴν Ἐκκλησία. Μακάρι! Ποιὸς δὲν τὸ εὔχεται
αὐτό; Γι᾿ αὐτὸ τὸν λόγο ἔγιναν, λένε, κάποιες συμφωνίες στὰ δογματικὰ
ζητήματα, ποὺ εἶχαν προκαλέσει τότε τὸν χωρισμό τους. Ἄλλαξαν ὅμως
γνώμη οἱ αἱρετικοί; Δέχονται πλέον αὐτὸ τὸ «ἐν δύο φύσεσι» τῶν ἁγίων
Πατέρων; Ὤ! ὄχι βέβαια. Ἁπλῶς στὸ ἐπίσημο κείμενο τῆς συμφωνίας ἀπέφυγαν
κἂν νὰ θίξουν τὸ θέμα. Καὶ μόνο αὐτό; Ἑτοιμάζονται, καθὼς φαίνεται,
οἱ Ὀρθόδοξοι ἐκπρόσωποι νὰ ὑπογράψουν ἕνωση μὲ τοὺς σημερινοὺς ἀπογόνους
τῶν ἀρχαίων Μονοφυσιτῶν, καθ᾿ ὃν χρόνο αὐτοὶ ἀρνοῦνται ἐπιμόνως νὰ
ἀναγνωρίσουν τὴν ἁγία Δ' Σύνοδο τῆς Χαλκηδόνος ὡς ἀλάθητη καὶ Οἰκουμενική.
Πρέπει, λένε οἱ Ὀρθόδοξοι ἐκπρόσωποι, νὰ κάνουμε καὶ ἐμεῖς κάποιες
ὑποχωρήσεις. Ἀλλιῶς ὅλους αὐτοὺς θὰ μᾶς τοὺς «φάει» ὁ Πάπας, διότι
θὰ ἑνωθοῦν μαζί του.
Καὶ προτείνουν
τώρα ἐκπρόσωποι τῆς Ὀρθοδοξίας νὰ μετακινηθεῖ ὄχι ἕνα γιώτα ἢ ἕνα
κόμμα, ἀλλὰ μιὰ ἀπὸ τὶς ἑπτὰ πελώριες κολῶνες, ἐπάνω στὶς ὁποῖες
στηρίζεται ἡ Ἐκκλησία. Νὰ καταλυθεῖ ἕνας ἀπό τοὺς ἑπτὰ ἀκαθαιρέτους
πύργους τῆς Ὀρθόδοξου πίστεως. Ἡ ἴδια δηλαδὴ ἡ ἁγία Δ' Οἰκουμενικὴ
Σύνοδος!
Φαίνεται πὼς ἴσως δὲν ἔχουν λογαριάσει
καλὰ τὴν ἀντίσταση, ποὺ θὰ συναντήσουν. Ἀλλὰ δὲν ἔχουν ἄραγε σκεφθεῖ
τὸ τέλος, ποὺ τοὺς περιμένει; «Ἐλάχιστοι κληθήσονται ἐν τῇ Βασιλεία
τῶν Οὐρανῶν»! Κινδυνεύουν νὰ χάσουν τὴ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν.
Ἂν λοιπὸν δὲν
τὸ ἔχουν σκεφθεῖ, ἂς τὸ σκεφθοῦν ἔστω τώρα. Ἀκόμη δὲν εἶναι ἀργά.
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο
τοῦ Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου