ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ
(7 ΙΟΥΛΙΟΥ 2019)
(ΚυριακΗς
Μεγαλομάρτυρος)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (ΤΗΣ
ΑΓΙΑΣ)
Ἀδελφοί,
πρὸ τοῦ ἐλθεῖν τὴν πίστιν ὑπὸ νόμον ἐφρουρούμεθα συγκεκλεισμένοι εἰς τὴν
μέλλουσαν πίστιν ἀποκαλυφθῆναι. Ὥστε ὁ νόμος παιδαγωγὸς ἡμῶν γέγονεν εἰς
Χριστόν, ἵνα ἐκ πίστεως δικαιωθῶμεν· ἐλθούσης δὲ τῆς πίστεως οὐκέτι ὑπὸ
παιδαγωγόν ἐσμεν. Πάντες γὰρ υἱοὶ Θεοῦ ἐστε διὰ τῆς πίστεως ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ·
ὅσοι γὰρ εἰς Χριστὸν ἐβαπτίσθητε, Χριστὸν ἐνεδύσασθε. Οὐκ ἔνι ᾿Ιουδαῖος οὐδὲ
῞Ελλην, οὐκ ἔνι δοῦλος οὐδὲ ἐλεύθερος, οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ· πάντες γὰρ ὑμεῖς
εἷς ἐστε ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ. Εἰ δὲ ὑμεῖς Χριστοῦ, ἄρα τοῦ ᾿Αβραὰμ σπέρμα ἐστὲ καὶ
κατ᾿ ἐπαγγελίαν κληρονόμοι. Λέγω δέ, ἐφ᾿ ὅσον χρόνον ὁ κληρονόμος νήπιός ἐστιν,
οὐδὲν διαφέρει δούλου, κύριος πάντων ὤν, ἀλλὰ ὑπὸ ἐπιτρόπους ἐστὶ καὶ
οἰκονόμους ἄχρι τῆς προθεσμίας τοῦ πατρός. Οὕτω καὶ ἡμεῖς, ὅτε ἦμεν νήπιοι, ὑπὸ
τὰ στοιχεῖα τοῦ κόσμου ἦμεν δεδουλωμένοι· ὅτε δὲ ἦλθε τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου,
ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναικός, γενόμενον ὑπὸ νόμον,
ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον ἐξαγοράσῃ, ἵνα τὴν υἱοθεσίαν ἀπολάβωμεν.
(Γαλ. γ΄[3] 23 – δ΄[4] 5)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἀδελφοί, προτοῦ ἔλθει ἡ νέα αὐτὴ κατάσταση, στὴν ὁποία ἰσχύει
πλέον ἡ πίστη, ὁ νόμος μᾶς φρουροῦσε κλεισμένους καλά, σάν νὰ ἤμασταν μέσα σὲ
κάποιο φρούριο γιὰ νὰ καταφύγουμε ἔτσι στὴν πίστη ποὺ ἔμελλε νὰ
ἀποκαλυφθεῖ μετὰ ἀπό καιρό. Συνεπῶς ὁ Μωσαϊκὸς νόμος ἔγινε παιδαγωγός μας καὶ
μᾶς προετοίμαζε νὰ ποθήσουμε καὶ νὰ γνωρίσουμε τὸν Χριστό, γιὰ νὰ λάβουμε τὴ
δικαίωση καὶ τὴ σωτηρία ἀπό τὴν πίστη μας σ' αὐτόν. Ὅταν λοιπὸν ἦλθε ἡ νέα
κατάσταση, στὴν ὁποία ἰσχύει ἡ πίστη, δὲν εἴμαστε πλέον κάτω ἀπό τήν παιδαγωγία
τοῦ νόμου. Διότι μέ τήν πίστη στὸν Ἰησοῦ Χριστὸ ὅλοι γίνατε καὶ εἶστε υἱοὶ Θεοῦ
ἐνήλικες, ὤριμοι καὶ χειραφετημένοι. Καὶ εἶστε υἱοὶ τοῦ Θεοῦ, διότι ὅσοι
βαπτισθήκατε στὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ πιστεύοντας σ' αὐτὸν ὡς σωτῆρα, ντυθήκατε
τὸν Χριστὸ καὶ ἐνωθήκατε μαζί του. Δὲν ὑπάρχουν πλέον διαφορὲς ἐθνικότητος,
κοινωνικῆς τάξεως καὶ φύλου. Δὲν ὑπάρχει διαφορὰ Ἰουδαίου καὶ Ἕλληνα, δὲν
ὑπάρχει διάκριση δούλου καὶ ἐλεύθερου, δὲν ὑπάρχει διάκριση ἄνδρα καὶ γυναίκας.
Διότι ὅλοι ἐσεῖς γίνατε ἕνας νέος ἄνθρωπος μὲ τὴν ἕνωσή σας μὲ τὸν Ἰησοῦ
Χριστό. Ἐάν λοιπὸν ἐσεῖς ποὺ εἶστε ἐθνικοὶ Χριστιανοὶ ἀνήκετε στὸν Χριστό, ἄρα
διαμέσου τοῦ Χριστοῦ, ποὺ εἶναι ὁ εὐλογημένος ἀπόγονος τοῦ Ἀβραάμ, εἶστε κι
ἐσεῖς ἀπόγονοι τοῦ Ἀβραάμ· καὶ σύμφωνα μὲ τὴν ὑπόσχεση εἶστε καὶ κληρονόμοι τῆς
εὐλογίας. Καὶ γιὰ νὰ σᾶς διευκρινίσω τὴν ἀλήθεια αὐτή, χρησιμοποιῶ κι ἄλλο ἕνα
παράδειγμα. Λέω λοιπὸν τὸ ἑξῆς: Γιὰ ὅσο χρόνο κάθε κληρονόμος εἶναι ἀνήλικος,
δὲν διαφέρει σὲ τίποτε ἀπό τόν δοῦλο, ἄν καὶ εἶναι κύριος ὅλης τῆς πατρικῆς
περιουσίας πού κληρονόμησε. Καὶ δὲν διαφέρει ἀπό τόν δοῦλο, διότι, ἐνῶ εἶναι
κύριος τῆς πατρικῆς του κληρονομιᾶς, ἑξαρτᾶται ἀπό ἐπιτρόπους πού τὸν
κηδεμονεύουν καὶ οἰκονόμους ποὺ διαχειρίζονται τὴν πατρικὴ του περιουσία, μέχρι
τὸν χρόνο ποῦ ὅρισε ὁ πατέρας. Ἔτσι κι ἐμεῖς οἱ Χριστιανοί, ὅταν ἤμασταν σὲ
νηπιώδη πνευματικὴ κατάσταση, ἤμασταν ὑποδουλωμένοι στὴ στοιχειώδη καὶ ἀνεπαρκὴ
θρησκευτικὴ γνώση τοῦ κόσμου πού βρίσκεται στὴν ἄγνοια καὶ τὴν ἀμάθεια. Ὅταν
ὅμως συμπληρώθηκε ὁ χρόνος ποὺ εἶχε ὁρίσει ἡ πανσοφία τοῦ Θεοῦ, ἀπέστειλε ὁ
Θεὸς στὸν κόσμο τὸν Υἱό του, ὁ ὁποῖος ἔγινε ἄνθρωπος ἀπό γυναίκα καὶ ὑποτάχθηκε
στὸ Μωσαϊκὸ νόμο, προκειμένου νά ἐξαγοράσει ἐκείνους ποὺ ἦταν ὑποδουλωμένοι
στὴν κατάρα τοῦ Μωσαϊκοῦ νόμου, γιὰ νὰ λάβουμε τὴν υἱοθεσία πού ὁ Θεὸς μᾶς εἶχε
ὑποσχεθεῖ.
ΤΟ ΙΕΡΟ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Εἶπεν ὁ Κύριος.
Ὁ
λύχνος τοῦ σώματός ἐστιν ὁ ὀφθαλμός. ἐὰν οὖν ὁ ὀφθαλμός
σου
ἁπλοῦς ᾖ, ὅλον τὸ σῶμά σου φωτεινὸν ἔσται· ἐὰν δὲ ὁ ὀφθαλμός σου πονηρὸς ᾖ, ὅλον τὸ σῶμά σου σκοτεινὸν
ἔσται. εἰ οὖν τὸ φῶς τὸ ἐν σοὶ σκότος ἐστί, τὸ σκότος πόσον;
Οὐδεὶς δύναται δυσὶ κυρίοις δουλεύειν· ἢ γὰρ τὸν ἕνα μισήσει καὶ τὸν ἕτερον ἀγαπήσει, ἢ ἑνὸς ἀνθέξεται καὶ τοῦ ἑτέρου καταφρονήσει·
οὐ δύνασθε Θεῷ δουλεύειν καὶ μαμωνᾷ. Διὰ τοῦτο λέγω ὑμῖν, μὴ μεριμνᾶτε
τῇ ψυχῇ ὑμῶν τί φάγητε καὶ τί πίητε, μηδὲ
τῷ σώματι ὑμῶν τί ἐνδύσησθε· οὐχὶ ἡ ψυχὴ πλεῖόν
ἐστιν τῆς τροφῆς καὶ τὸ σῶμα τοῦ ἐνδύματος; ἐμβλέψατε εἰς τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ, ὅτι οὐ σπείρουσιν
οὐδὲ θερίζουσιν οὐδὲ συνάγουσιν εἰς ἀποθήκας, καὶ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος
τρέφει αὐτά· οὐχ ὑμεῖς μᾶλλον διαφέρετε αὐτῶν; τίς δὲ ἐξ ὑμῶν μεριμνῶν δύναται
προσθεῖναι ἐπὶ τὴν ἡλικίαν
αὐτοῦ
πῆχυν ἕνα; καὶ περὶ ἐνδύματος
τί μεριμνᾶτε; καταμάθετε τὰ κρίνα τοῦ ἀγροῦ πῶς αὐξάνει· οὐ κοπιᾷ οὐδὲ νήθει· λέγω δὲ ὑμῖν ὅτι
οὐδὲ
Σολομὼν ἐν πάσῃ τῇ δόξῃ αὐτοῦ περιεβάλετο ὡς ἓν τούτων. Εἰ δὲ τὸν χόρτον τοῦ ἀγροῦ, σήμερον ὄντα καὶ αὔριον εἰς κλίβανον
βαλλόμενον, ὁ Θεὸς οὕτως ἀμφιέννυσιν, οὐ πολλῷ μᾶλλον
ὑμᾶς, ὀλιγόπιστοι; μὴ οὖν μεριμνήσητε
λέγοντες, τί φάγωμεν ἤ τί πίωμεν ἤ τί περιβαλώμεθα;
πάντα γὰρ ταῦτα τὰ ἔθνη ἐπιζητεῖ· οἶδε γὰρ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος ὅτι χρῄζετε τούτων
ἁπάντων. ζητεῖτε δὲ πρῶτον τὴν βασιλείαν
τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν δικαιοσύνην
αὐτοῦ, καὶ ταῦτα πάντα
προστεθήσεται ὑμῖν.
(Ματθ.στ΄[6]
22 – 33)
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
1. Ο ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΟΟΣ
Μὲ
τὸ μάτι παρομοιάζει ὁ Κύριος τὸν νοῦ τοῦ ἀνθρώπου. Τὸ μάτι, λέει, εἶναι τὸ λυχνάρι ποὺ δίνει φῶς σὲ ὅλο τὸ
σῶμα.
Ὅταν τὸ μάτι εἶναι ὑγιές, ὅλο
τὸ σῶμα φωτίζεται. Ὅταν ὅμως τὸ μάτι εἶναι βλαμμένο,
τότε ὅλο τὸ σῶμα βυθίζεται στὸ σκοτάδι. Ἐὰν λοιπόν,
ἐπισημαίνει ὁ Κύριος, ὁ νοῦς ποὺ ἔχει
τεθεῖ
ἐντός σου σὰν φῶς εἶναι σκοτάδι, τότε πόσο πολὺ θὰ γίνει τὸ ἐσωτερικό σου σκοτάδι;
ΤΟ
ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ αὐτὸ ἐρώτημα τοῦ Κυρίου θὰ πρέπει ὅλους μας
πολὺ νὰ μᾶς ἀπασχολήσει. Νὰ δοῦμε δηλαδὴ μήπως
ὁ νοῦς μας, ποὺ εἶναι τὸ μάτι τῆς
ψυχῆς, εἶναι τυφλός, ὁπότε καὶ ἡ ψυχή μας ὁλόκληρη θὰ εἶναι βυθισμένη
στὸ πνευματικὸ σκοτάδι.
Πότε
ὁ νοῦς εἶναι τυφλός, σκοτάδι, ὅπως τὸν ἀποκαλεῖ ὁ Κύριος; Ὁ νοῦς γίνεται σκοτάδι πράγματι, ὅταν εὑρίσκεται μακριὰ ἀπὸ τὸν Θεό, ὁ Ὁποῖος εἶναι
τὸ Φῶς τὸ ἀληθινό. Καὶ βρίσκεται μακριὰ
ἀπὸ τὸν Θεό, ὅταν δὲν ἐπιθυμεῖ νὰ ζεῖ σύμφωνα μὲ τὸ θέλημά Του καὶ δὲν φωτίζεται ἀπὸ τὴ διδασκαλία Του.
Τὰ ἀποτελέσματα
τώρα
τὰ ἀντιλαμβανόμαστε
ὅλοι μας.
Ἡ ψυχή, καθὼς δὲν ἔχει
πλέον
φῶς νὰ τὴν καθοδηγεῖ, χάνει τὸν προσανατολισμό της καὶ κινεῖται σὲ λανθασμένες κατευθύνσεις. Παύει νὰ ἀναζητεῖ
τὴν αἰώνια ζωὴ τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ, γιὰ τὴν ὁποία εἶναι πλασμένη, καὶ ἐπιδιώκει
τὶς ἀπολαύσεις
αὐτοῦ
ἐδῶ τοῦ κόσμου. Λησμονεῖ τὸν Δημιουργό της καὶ στρέφεται μανιωδῶς πρὸς τὰ κτίσματα, ὁπότε
γίνεται θύμα ποικίλων ὅσων ψευδοθεῶν καὶ εἰδώλων. Παρασύρεται δηλαδὴ σὲ αἱρέσεις, σὲ σκοτεινὲς ὀργανώσεις τοῦ τύπου τῆς Μασσωνίας καὶ τῶν Ἱεχωβιτῶν, σὲ Ἰνδουϊστικὰ παραθρησκευτικὰ συστήματα
διαφόρων Γκουροῦ, ἀκόμη καὶ στὸν σατανισμό! «Νοῦς ἀποστὰς
τοῦ
Θεοῦ ἢ κτηνώδης γίνεται ἢ δαιμονιώδης», ἔλεγαν οἱ ἅγιοι
Πατέρες.
Ὁ νοῦς ἐκεῖνος
ποὺ
θὰ ἀπομακρυνθεῖ
ἀπὸ τὸν Θεὸ γίνεται ὅμοιος ἢ μὲ τὰ κτήνη ἢ
μὲ τοὺς δαίμονες! (ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς).
Λοιπὸν
αὐτὸ νὰ προσέξουμε. Νὰ εἴμαστε κοντὰ στὸν Κύριο, νὰ
μελετοῦμε μὲ προσοχὴ καὶ ἅγιο φόβο τὴ διδασκαλία Του, νὰ ἀγωνιζόμαστε νὰ ζοῦμε κατὰ τὸ θέλημά Του, γιὰ νὰ φωτίζεται ἀπὸ τὴ θεϊκή Του Χάρη ὁ
νοῦς μας καὶ
νὰ καθοδηγεῖ ἔτσι τὴν ψυχὴ πρὸς τὸν ὕψιστο προορισμό της, ποὺ δὲν εἶναι ἄλλος ἀπὸ τὴν ἕνωσή
της
μὲ τὸν Δημιουργό της.
2. Η ΑΓΧΟΝΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
Κανένας,
ὑπογραμμίζει στὴ συνέχεια ὁ Χριστός μας, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ εἶναι δοῦλος σὲ δύο κυρίους συγχρόνως. Διότι ἢ θὰ μισήσει τὸν ἕνα
καὶ θὰ ἀγαπήσει τὸν ἄλλο, ἢ θὰ προσκολληθεῖ στὸν πρῶτο καὶ
θὰ περιφρονήσει τὸν δεύτερο. Ἑπομένως καὶ ἐσεῖς, καταλήγει, δὲν μπορεῖτε νὰ εἶσθε συγχρόνως δοῦλοι καὶ τοῦ Θεοῦ καὶ τοῦ μαμωνᾶ, τοῦ πλούτου δηλαδή. Καὶ τί προτείνει; Ἰδού:
Μὴ φροντίζετε, λέγει, μὲ ἀγωνία
καὶ
στενοχώρια γιὰ τὴ ζωή σας, τί θὰ φᾶτε, τί θὰ
πιεῖτε ἢ γιὰ τὸ σῶμα σας, τί θὰ ντυθεῖτε. Δὲν ἀξίζει
περισσότερο
ἡ ζωή σας ἀπὸ τὴν τροφή, καὶ τὸ σῶμα ἀπὸ
τὰ ἐνδύματα; Ὁ Θεὸς λοιπόν, ποὺ
σᾶς ἔδωσε
τὴ ζωὴ καὶ τὸ
σῶμα, δὲν θὰ σᾶς δώσει καὶ τὰ ἀπαραίτητα
γιὰ νὰ ζήσετε;
Κοιτάξτε
τὰ πουλιά, ποὺ πετοῦν στὸν ἀέρα. Αὐτὰ οὔτε σπέρνουν
οὔτε θερίζουν οὔτε μαζεύουν σὲ ἀποθῆκες, καὶ ὅμως
ὁ
Οὐράνιος Πατέρας σας τὰ τρέφει. Τί λέτε· ἐσεῖς δὲν ἀξίζετε περισσότερο ἀπὸ αὐτά; Ποιὸς ἀπό σᾶς, ὅσο
κι
ἂν πασχίσει, μπορεῖ νὰ προσθέσει στὸ ἀνάστημά
του
ἕναν πῆχυ; Κανένας. Ἑπομένως, ἔχετε
ἐμπιστοσύνη στὸν Θεὸ καὶ ὄχι στοὺς δικούς σας κόπους καὶ ἀγῶνες.
Καὶ
γιὰ τὴν ἐνδυμασία σας γιατί ἀνησυχεῖτε καὶ
ἀγωνιᾶτε; Παρατηρῆστε τὰ ἀγριολούλουδα
πῶς αὐξάνουν. Οὔτε κουράζονται οὔτε
γνέθουν. Κι ὅμως – σᾶς βεβαιώνω – πῶς οὔτε ὁ δοξασμένος βασιλιὰς Σολομὼν
δὲν ἐντύθηκε τόσο ὄμορφα σὰν αὐτά. Ἂν λοιπὸν ὁ Θεὸς τὰ ἀγριοχόρταρα, ποὺ καταλήγουν στὸν φοῦρνο, τὰ
ντύνει τόσο ὄμορφα, δὲν θὰ τὸ κάνει αὐτὸ περισσότερο
γιὰ σᾶς, ὀλιγόπιστοι ἄνθρωποι;
Λοιπὸν
μὴν καταληφθεῖτε ἀπὸ τέτοια ἀγωνία λέγοντας:
τί θὰ φᾶμε, τί θὰ
πιοῦμε ἢ τί θὰ ντυθοῦμε; Αὐτὰ οἱ
εἰδωλολάτρες ἄνθρωποι τὰ ἐπιδιώκουν. Δὲν ταιριάζει αὐτὴ ἡ
συμπεριφορὰ σὲ σᾶς. Διότι γνωρίζει
ὁ Οὐράνιος Πατέρας σας ὅτι σᾶς χρειάζονται ὅλα αὐτά. Ἀλλὰ
νὰ στρέψετε ὅλο τὸ ἐνδιαφέρον
σας
πρωτίστως στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ καὶ στὸ τί πρέπει νὰ κάνετε γιὰ
νὰ τὴν ἀποκτήσετε, καὶ ὅλα
αὐτὰ
τὰ οὐράνια θὰ
σᾶς τὰ δώσει ὁ Θεὸς μαζὶ
μὲ τὰ ἀναγκαῖα ἐπίγεια.
«ΖΗΤΕΙΤΕ
ΠΡΩΤΟΝ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ». Αὐτὸ εἶναι τὸ
τελικὸ συμπέρασμα τῶν λόγων τοῦ
Κυρίου μας. Εἶναι φανερὸ ὅτι αὐτό, ἀπὸ τὸ ὁποῖο ἐπιμένει ὁ Κύριος νὰ ἀπαλλαγοῦμε, δὲν εἶναι ἡ ἁπλῆ φροντίδα
καὶ ἐργασία, τὰ ὁποῖα
εἶναι
χρέος ὅλων μας, ἀλλὰ ἡ ἀγωνιώδης μέριμνα ποὺ βασανίζει τὴν ψυχή, τὴν
πνίγει, δὲν τὴν ἀφήνει νὰ ἀναπνεύσει.
Καὶ
τί εἶναι αὐτὴ ἡ ἀγωνιώδης μέριμνα; Εἶναι αὐτὸ
τὸ περίφημο ἄγχος τῆς ἐποχῆς μας, ποὺ μετατρέπεται σὲ ἀγχόνη
(κρεμάλα)
τῆς ψυχῆς. Ἀγχόνη πράγματι.
Σφίγγει ἀσφυκτικὰ τὸν ἄνθρωπο, τὸν πνίγει, τὸν
ὁδηγεῖ σὲ ἀπελπισία. Τί θὰ κάνω; Πῶς θὰ τὰ βγάλω πέρα; Πῶς θὰ μεγαλώσω τὰ παιδιά μου; Πῶς θὰ τὰ σπουδάσω; Πῶς θὰ τὰ ἀποκαταστήσω; Ἐρωτήματα τυραννικά, ποὺ βασανίζουν πλήθη ἀνθρώπων καὶ συχνὰ τοὺς βυθίζουν σὲ ἀπόγνωση.
Τί
ἔχει συμβεῖ ἐδῶ;
Εἶναι φανερό. Ὁ ἄνθρωπος ἔχει ὑποδουλωθεῖ στὸν μαμωνά, ἔχει ἐγκλωβισθεῖ στὸ σχῆμα τοῦ
παρόντος κόσμου. Κατὰ συνέπεια ἔχει
λησμόνησει
τὸν Θεό, δὲν
ποθεῖ τὴν ἀληθινή
του
πατρίδα. Ἔχει δώσει στὰ
δευτερεύοντα τὴν πρώτη θέση καὶ στὰ πρῶτα τὴ
δεύτερη ἢ τὴν τελευταία. Γι᾿ αὐτὸ
καὶ ὅλη του ἡ ἀγωνία
καὶ ὁ ἀγώνας
του
ὅλος εἶναι τὸ πῶς
θὰ ἀποκτήσει
αὐτὰ
τὰ πράγματα. Ξενύχτια, τρεχάματα, σχέδια
ἐπὶ σχεδίων, νύχτα καὶ μέρα ὁ νοῦς του στριφογυρίζει
διαρκῶς σ᾿ αὐτά, μ᾿ αὐτὰ ἀπασχολεῖται
μόνον.
Τὸ ἀποτέλεσμα; Νὰ εἶναι δυστυχὴς κυνηγώντας διαρκῶς ἕνα ἄπιαστο ὄνειρο. Διότι ὁ ἄνθρωπος,
πλασμένος γιὰ τὸ ἄπειρο καὶ τὸ αἰώνιο, ποτὲ δὲν μπορεῖ νὰ
εὐτυχήσει ἐπί τῆς γῆς, ὅσα κι
ἂν ἀποκτήσει. Δυστυχὴς καὶ ἀνικανοποίητος
μένει,
ὢς τὴν ὥρα
ποὺ
– ἐνῶ δὲν τὸ περιμένει – χτυπάει ὁ συναγερμὸς
γιὰ τὴν ὁριστικὴ «ἐκκένωση
τοῦ
κτηρίου» καὶ τὴ μεγάλη ἀναχώρηση! Καὶ τότε; Τότε διαπιστώνει
πὼς τὰ ἔχει
χάσει
ὅλα. Καὶ τὰ πρόσκαιρα, τὰ ὁποῖα εἶχε ἀπολυτοποιήσει, καὶ τὰ αἰώνια, ποὺ εἶχε λησμονήσει.
Λοιπόν,
ἡ λύση εἶναι ἀκριβῶς αὐτή, ποὺ ὑποδεικνύει ὁ
Κύριος: «Ζητεῖτε πρῶτον τὴν Βασιλείαν τοῦ Θεοῦ».
Πρῶτα
ἀπ᾿ ὅλα, παραπάνω ἀπὸ ὁτιδήποτε ἄλλο νὰ ἐπιζητοῦμε
τὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Αὐτὴ νὰ εἶναι τὸ ὑπέρτατο ὅραμα τῆς ζωῆς μας. Ὅλες οἱ σκέψεις μας, τὰ σχέδιά μας, οἱ μεγάλοι μας κόποι νὰ ἀποβλέπουν
σ᾿
αὐτό, στὸ πῶς θὰ ἀποκτήσουμε
τὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ μας. Καὶ τότε ὅλα
τὰ ἀναγκαῖα
ἐπίγεια θὰ μᾶς τὰ χαρίζει ὁ Κύριος. Μέσα στὸ θαῦμα θὰ
κυλᾶ ἡ ζωή μας. Ὣς ὅτου τὰ μάτια μας ἀνοίξουν στὴν αἰώνια Ἄνοιξη!
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ
τόμο τοῦ Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου