ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ Ϛ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ
(28 ΙΟΥΛΙΟΥ 2019)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Ἀδελφοί, ἔχοντες χαρίσματα κατὰ τὴν χάριν τὴν δοθεῖσαν ἡμῖν διάφορα,
εἴτε προφητείαν, κατὰ τὴν ἀναλογίαν τῆς πίστεως, εἴτε διακονίαν,
ἐν τῇ διακονίᾳ, εἴτε ὁ διδάσκων, ἐν τῇ διδασκαλίᾳ, εἴτε ὁ παρακαλῶν,
ἐν τῇ παρακλήσει, ὁ μεταδιδούς, ἐν ἁπλότητι, ὁ προϊστάμενος, ἐν
σπουδῇ, ὁ ἐλεῶν, ἐν ἱλαρότητι. ῾Η ἀγάπη ἀνυπόκριτος. Ἀποστυγοῦντες
τὸ πονηρόν, κολλώμενοι τῷ ἀγαθῷ, τῇ φιλαδελφίᾳ εἰς ἀλλήλους φιλόστοργοι,
τῇ τιμῇ ἀλλήλους προηγούμενοι, τῇ σπουδῇ μὴ ὀκνηροί, τῷ πνεύματι
ζέοντες, τῷ Κυρίῳ δουλεύοντες, τῇ ἐλπίδι χαίροντες, τῇ θλίψει ὑπομένοντες,
τῇ προσευχῇ προσκαρτεροῦντες, ταῖς χρείαις τῶν ἁγίων κοινωνοῦντες,
τὴν φιλοξενίαν διώκοντες. Εὐλογεῖτε τοὺς διώκοντας ὑμᾶς, εὐλογεῖτε
καὶ μὴ καταρᾶσθε.
(Ρωμ. Ιβ΄[12] 6-14)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἀδελφοί, ἔχοντας διάφορα χαρίσματα καὶ ἱκανότητες, ἀνάλογα μὲ τὴ χάρη τοῦ Ἁγίου
Πνεύματος πού μᾶς δόθηκε, ἂς ἀρκούμαστε σ' αὐτὲς κι ἂς μή ζητοῦμε ἐγωιστικά ἐκεῖνα
ποὺ δὲν μᾶς ἔδωσε τὸ Ἅγιον Πνεῦμα. Εἴτε δηλαδὴ ἔχουμε τὸ χάρισμα τῆς
προφητείας, ἂς προφητεύουμε ἀνάλογα μὲ τὸ χάρισμα πού δόθηκε στὸν καθένα
σύμφωνα μὲ τὸν βαθμὸ τῆς πίστεώς του. Εἴτε ἔχουμε χάρισμα ἐκκλησιαστικῆς
διακονίας, ἂς μένουμε στὸ χάρισμα αὐτὸ τῆς διακονίας. Εἴτε εἶναι κανείς
διδάσκαλος τῶν θείων ἀληθειῶν, ἂς μένει στὴ διδασκαλία κι ἀς ἀρκεῖται νὰ ἐξηγεῖ
τὶς ἀλήθειες ποὺ ἀποκαλύπτονται ἀπό τούς προφῆτες καὶ περιλαμβάνονται στὸν λόγο
τοῦ Θεοῦ. Κι ἐκεῖνος ποὺ ἔχει τὸ χάρισμα νὰ προτρέπει στὴν ἀρετὴ καὶ στὴν ἐφαρμογὴ
τῶν θείων ἀληθειῶν, τίς ὁποῖες ἀποκαλύπτει βέβαια ὁ προφήτης, ἐξηγεῖ ὅμως ὁ
διδάσκαλος, ἂς μένει στὸ ἔργο τῆς προτροπῆς. Ἐκεῖνος ποὺ ἔχει κλίση νὰ μοιράζει
ἀπό τὰ ἀγαθά του στοὺς φτωχούς, ἂς τὸ κάνει αὐτὸ μὲ ἁπλότητα, χωρὶς ἐπίδειξη ἢ ἄλλα
ἐγωιστικὰ ἐλατήρια. Ἐκεῖνος στὸν ὁποῖο ἀνατέθηκε ἡ ἐπιστασία, ἡ φροντίδα καὶ ἡ ἐπιμέλεια
ὁποιουδήποτε καλοῦ ἔργου, ἂς ἐπιστατεῖ μὲ προθυμία καὶ δραστηριότητα. Κι ἐκεῖνος
ποὺ κάνει ἐλεημοσύνη, ἂς ἐλεεῖ μὲ χαρὰ καὶ καλοσύνη. Ἡ ἀγάπη ἂς εἶναι εἰλικρινὴς
καὶ ἐλεύθερη ἀπό ὑποκρισία. Νὰ ἀποστρέφεστε μὲ ὅλη σας τὴ δύναμη τὸ πονηρὸ καὶ
νὰ εἶστε προσκολλημένοι στὸ καλό. Μὲ τὴ φιλαδελφία νὰ γίνεστε φιλόστοργοι μεταξὺ
σας. Νὰ προλαβαίνει ὁ καθένας νὰ ἀποδίδει πρῶτος τὴν τιμὴ στοὺς ἄλλους. Στὴν
προθυμία καὶ τὸν ζῆλο ποὺ ἀπαιτεῖται γιὰ κάθε θεάρεστο ἔργο νὰ μὴν εἶστε
δυσκίνητοι καὶ ὀκνηροί. Οἱ ἐσωτερικές σας πνευματικὲς δυνάμεις νὰ εἶναι γεμάτες
ἀπό θερμὴ ἀφοσίωση καὶ πάντοτε ζεστὲς ἀπό τήν πνευματικὴ φλόγα τοῦ Ἁγίου
Πνεύματος. Καὶ μ' ὅλα αὐτὰ νά ὑπηρετεῖτε τὸν Κύριο ὡς ἀφοσιωμένοι δοῦλοι του. Ἡ
ἀκλόνητη ἐλπίδα σας στὰ μελλοντικὰ ἀγαθὰ νά σᾶς γεμίζει χαρὰ καὶ νὰ σᾶς ἐνισχύει
γιὰ νὰ δείχνετε ὑπομονὴ στὴ θλίψη. Καὶ νὰ ἐπιμένετε στὴν προσευχή, ἀπό τήν ὁποία
θὰ παίρνετε μεγάλη βοήθεια γιὰ ὅλες αὐτὲς τὶς ἀρετές, καθὼς καὶ γιὰ τὶς
δύσκολες περιστάσεις τῆς ζωῆς. Νὰ συμμετέχετε καὶ νὰ βοηθᾶτε στὶς ἀνάγκες τῶν
Χριστιανῶν, καὶ νὰ ἐπιδιώκετε τὴ φιλοξενία χωρίς νά περιμένετε οἱ ξενιτεμένοι ἀδελφοὶ
νὰ σᾶς τὴν ζητήσουν. Νὰ εὔχεστε γιὰ ἐκείνους ποὺ σᾶς καταδιώκουν γιά ὅλους νὰ εὔχεστε καὶ νὰ λέτε καλὰ λόγια
ζητώντας τήν εὐλογία τοῦ Θεοῦ ἐπάνω τους, καὶ ποτὲ νὰ μὴν καταριέστε.
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Τῷ καιρῷ
ἐκείνῳ ἐμβὰς ὁ Ἰησοῦς εἰς πλοῖον διεπέρασεν
καὶ ἦλθεν εἰς τὴν ἰδίαν πόλιν. Καὶ ἰδοὺ προσέφερον αὐτῷ παραλυτικὸν ἐπὶ κλίνης βεβλημένον. καὶ ἰδὼν ὁ Ἰησοῦς τὴν πίστιν αὐτῶν
εἶπεν τῷ παραλυτικῷ·
Θάρσει, τέκνον· ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου. καὶ ἰδού τινες τῶν γραμματέων
εἶπον ἐν ἑαυτοῖς· Οὗτος βλασφημεῖ. καὶ εἰδὼς ὁ Ἰησοῦς τὰς ἐνθυμήσεις αὐτῶν εἶπεν· Ἵνα τί ὑμεῖς ἐνθυμεῖσθε
πονηρὰ
ἐν ταῖς καρδίαις ὑμῶν; τί γάρ ἐστιν εὐκοπώτερον, εἰπεῖν, ἀφέωνταί σου αἱ ἁμαρτίαι, ἢ εἰπεῖν, ἔγειρε καὶ περιπάτει;
ἵνα δὲ εἰδῆτε ὅτι ἐξουσίαν ἔχει ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου
ἐπὶ τῆς γῆς ἀφιέναι ἁμαρτίας – τότε λέγει τῷ παραλυτικῷ· Ἐγερθεὶς ἆρόν σου τὴν κλίνην καὶ ὕπαγε εἰς τὸν οἶκόν σου.
καὶ ἐγερθεὶς
ἀπῆλθεν εἰς τὸν οἶκον αὐτοῦ. ἰδόντες δὲ οἱ ὄχλοι ἐθαύμασαν
καὶ ἐδόξασαν
τὸν Θεὸν τὸν δόντα ἐξουσίαν τοιαύτην τοῖς ἀνθρώποις.
(Ματθ. θ΄[9] 1 –8)
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
1. πρΟς Απογοητευμένους
Ὁ
ἄνθρωπος ἦταν παράλυτος. Πόσα χρόνια εἶχε στὸ κρεββάτι δὲν τὸ γνωρίζουμε.
Τὶς ταλαιπωρίες καὶ τὰ βάσανά του βέβαια μποροῦμε νὰ τὰ ὑποθέσουμε.
Ὅμως... τώρα, νά! Βρίσκεται μπροστὰ στὸν Κύριο, στὸν θαυματουργὸ αὐτὸν
Προφήτη, ὅπως τὸν νόμιζαν οἱ περισσότεροι Ἑβραῖοι, καὶ ὅλα τὰ βάσανα
μποροῦν πλέον νὰ ξεχαστοῦν. Ὁ παράλυτος δὲν ἀμφιβάλλει καθόλου γιὰ
τὴ θαυματουργικὴ δύναμη τοῦ Κυρίου. Πιστεύει ἀπολύτως πὼς ὁ Κύριος
μπορεῖ μὲ ἕνα ἁπλὸ πρόσταγμά Του νὰ τὸν θεραπεύσει. Ἐν τούτοις δὲν
μοιάζει νὰ εἶναι τελείως ἀπαλλαγμένος ἀπὸ κάποιες ἀμφιβολίες.
Φαίνεται, λέγουν οἱ ἑρμηνευτές, πὼς σκέφτεται τὶς ἁμαρτίες του – αὐτὲς
ποὺ ἴσως προκάλεσαν καὶ τὴν ἀρρώστια του – καὶ γι᾿ αὐτὸ τὸν λόγο διστάζει,
ἀμφιβάλλει: ἄραγε εἶμαι ἄξιος νὰ μὲ θεραπεύσει; Μήπως οἱ ἁμαρτίες
μου σταθοῦν ἐμπόδιο στὴν θεραπεία μου; Μήπως...
Τέτοια
ἀγωνιώδη ἐρωτήματα ὑποθέτουμε πὼς διέκρινε ὁ Κύριος στὴν μετανοημένη
ψυχὴ τοῦ παραλυτικοῦ, καὶ γι᾿ αὐτὸ τοῦ εἶπε τὰ τόσο ἐνθαρρυντικὰ λόγια,
ποὺ ἐξέπληξαν βέβαια τοὺς πολλούς: «θάρσει, τέκνον ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι
σου». Ἔχε θάρρος, παιδί μου· σοῦ ἔχουν συγχωρεθεῖ οἱ ἁμαρτίες σου.
ΕΧΕ
ΘΑΡΡΟΣ, ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ! Σὰν λεπτὴ δροσερὴ αὔρα θὰ αἰσθάνθηκε τὰ λόγια αὐτὰ
ὁ παραλυτικός. «Θάρσει, τέκνον»! Γλυκύτατα λόγια τοῦ Χριστοῦ μας.
Δὲν τὰ ἀπηύθυνε μόνον τότε στὴν ἀδύνατη ἐκείνη ψυχή, ποὺ πάλευε μὲ
τοὺς λογισμοὺς τῆς ἀπογοήτευσης καὶ εἶχε βέβαια ἀνάγκη τόνωσης
καὶ στηριγμοῦ. Αὐτὰ τὰ ἴδια λόγια τὰ ἀπευθύνει ὁ Κύριος καὶ σὲ μᾶς σήμερα.
Σὲ μᾶς! Διότι καὶ ἐμεῖς συχνὰ στοὺς ἴδιους λογισμοὺς πνιγόμαστε. Βλέπουμε
τὸν ἑαυτό μας, τὶς πολλές μας ἁμαρτίες – παλαιὲς καὶ νέες – καὶ ἀπογοητευόμαστε.
Ὡρισμένοι μάλιστα πιὸ εὐαίσθητοι ὁδηγοῦνται σὲ πλήρη ἀπελπισία.
Ἐνθυμοῦνται τὸ ἁμαρτωλὸ παρελθόν τους, ἀναλογίζονται καὶ τὴ μέρα
τῆς Κρίσεως, καὶ παγώνουν. Ἡ δὲ σκέψη ἑνὸς αἰφνίδιου θανάτου τοὺς παραλύει
ἐντελῶς. Καὶ δὲν ἡσυχάζουν παρ᾿ ὅλο ὅτι ἔχουν ἐξομολογηθεῖ ἐπανειλημμένως
ἴσως τὰ ἁμαρτήματά τους.
Μιὰ
τέτοια ὅμως ψυχικὴ ἀτμόσφαιρα, ὅσο κι ἂν δείχνει νὰ εἶναι εἰλικρινὴς
καὶ ἀποτέλεσμα βαθειᾶς συναισθήσεως τῆς ἁμαρτωλότητος, πρέπει εὐθέως
νὰ τὸ ποῦμε πὼς εἶναι ἀρρωστημένη καὶ ἄκρως ἐπικίνδυνη. Προέρχεται
σαφῶς ἐκ τοῦ πονηροῦ, τοῦ διαβόλου, ὁ ὁποῖος ἀκριβῶς αὐτὸ ἐπιδιώκει:
νὰ σπρώξει τὴν ψυχὴ στὴν ἀπόγνωση – ὅπως ἔκανε καὶ μὲ τὸν Ἰούδα – καὶ
νὰ τὴν καταστρέψει.
Γι᾿
αὐτὸ καὶ ἡ ἐνισχυτικὴ καὶ παρήγορη φωνὴ τοῦ Κυρίου μας ἀπευθύνεται
ἰδιαιτέρως πρὸς αὐτὲς τὶς εὐαίσθητες ψυχές: «Θάρσει, τέκνον», λέγει
καὶ πάλι. Ἔχε θάρρος, παιδί μου. Μὴν ἀπογοητεύεσαι, μὴν ἀπελπίζεσαι,
μὴν ἀποθαρρύνεσαι. Μὴν τόσο πολὺ ἀγωνιᾶς! Οἱ ἁμαρτίες σου ἔχουν
συγχωρεθεῖ. Ἐφ᾿ ὅσον μετενόησες, ἐφ᾿ ὅσον τὶς ἐξομολογήθηκες ἐνώπιον
τοῦ πνευματικοῦ, ἔχουν πλέον σβήσει.
Ναί,
ἀδελφοί! Ἂς τὰ πιστεύσουμε ὅλοι μας βαθιὰ τὰ παρήγορα καὶ ἐνθαρρυντικὰ
λόγια του Κυρίου μας. Μὴν ἀφήνουμε τὴν ὑπερβολικὴ λύπη νὰ καλύπτει
τὴν ψυχή μας. Διότι αὐτὸ στὸ τέλος – τέλος εἶναι ἁμάρτημα! Εἶναι ἀπιστία στὴ δύναμη τῆς Θυσίας τοῦ Κυρίου
μας! Ἐκεῖνος γι᾿ αὐτὸ θυσιάστηκε, γιὰ νὰ μᾶς καθαρίσει ἀπὸ τὰ
ἀμέτρητα πλήθη τῶν ἁμαρτιῶν μας.
Καὶ
μᾶς καθαρίζει. Τὸ γνωρίζουμε ἄλλως τε. Μόλις μετανοοῦμε, συγχωρούμεθα,
βρίσκουμε ἀμέσως ἔλεος. Ἂς μὴν ἀπιστοῦμε λοιπόν. Μιὰ σταγόνα θεϊκοῦ
αἵματος φθάνει νὰ καθαρίσει ὅλον τὸν βοῦρκο τοῦ σύμπαντος. Καὶ ἐμεῖς,
σ᾿ αὐτὸ τὸ Αἷμα, στὴν ἄπειρη δύναμη τῆς Θυσίας τοῦ Κυρίου στηριζόμαστε
καὶ ποτέ, μὰ ποτέ, δὲν ἀφήνουμε – δὲν πρέπει – νὰ ἀφήνουμε τὴν ἀπόγνωση
νὰ μπαίνει στὴν ψυχή μας. Καὶ ἂν μᾶς φοβίζει ἡ μέρα τῆς Κρίσεως, ἂς μὴ
μᾶς διαφεύγει ὅτι ὁ Κριτής, ὁ Θεός μας, δὲν εἶναι ἕνας ἀδυσώπητος
τύραννος, ἀλλὰ Βασιλεὺς ἀγάπης. Ὅπως δὲ πολὺ ὡραῖα ἔχει ἐπισημανθεῖ,
ἂς μὴ λησμονοῦμε ποτὲ πὼς τὸ ὕψιστο προνόμιο ἑνὸς Βασιλέως εἶναι
τὸ ἔλεος.
2. το μέγιστο ολων των θαυμάτων
Τὰ
παρήγορα λόγια τοῦ Κυρίου διέλυσαν τοὺς λογισμοὺς τῆς ἀμφιβολίας
καὶ τόνωσαν πνευματικῶς τὸν παραλυτικό. Ἀλλὰ μόνον ἐκεῖνον! Οἱ ὑπόλοιποι
ποὺ τὰ ἄκουσαν, μὴ γνωρίζοντας τὴν ἐσωτερικὴ ἀγωνία του, μᾶλλον ἔκπληξη
ἢ καὶ δυσφορία θὰ ἔνιωσαν, διότι, ἐνῶ περίμεναν νὰ δοῦν θαῦμα, ἄκουγαν
γιὰ συγχώρηση ἁμαρτιῶν, κάτι ποὺ τοὺς φαινόταν ἀσήμαντο ἴσως καὶ
μικρό. Ἂς ἀφήσουμε πιὰ τοὺς πονηροὺς Γραμματεῖς, ποὺ ἄρχισαν νὰ σκέφτονται
ὅτι ὁ Κύριος οὔτε λίγο οὔτε πολὺ «βλασφημεῖ»!
Αὐτοὺς
τοὺς κρυφοὺς διαλογισμοὺς τῶν Γραμματέων τοὺς διέκρινε ἀμέσως ὁ Κύριος
μὲ τὸ θεϊκό Του βλέμμα, γι᾿ αὐτὸ καὶ εἶπε: Γιατί σκέφτεστε αὐτὰ τὰ πονηρὰ
γιὰ Μένα; Τί εἶναι εὐκολότερο; Νὰ πεῖ κανείς, σοῦ συγχωροῦνται οἱ ἁμαρτίες
σου, ἢ νὰ πεῖ, σήκω ἐπάνω καὶ περπάτα; Ἐσεῖς νομίζετε πὼς εὐκολότερο
εἶναι τὸ πρῶτο, διότι κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ διαπιστώσει ἂν πραγματικὰ
ἔγινε. Γιὰ νὰ μάθετε ὅμως ὅτι Ἐγώ, ποὺ ἔγινα ἄνθρωπος, ἔχω τὴν δύναμη
νὰ συγχωρῶ ἁμαρτίες ἐδῶ στὴ γῆ, κυττάξτε τί θὰ γίνει. Καὶ στρεφόμενος
πρὸς τὸν παραλυτικὸ τοῦ λέγει: σήκω ὄρθιος, πάρε τὸ κρεββάτι σου καὶ
πήγαινε στὸ σπίτι σου.
Ἀμέσως
τὸ θαῦμα ἔγινε, ἀφήνοντας ἔκθαμβα τὰ πλήθη τῶν ἀνθρώπων, ποὺ δόξαζαν
τὸν Θεό, διότι διαπίστωσαν πὼς εἶχε δώσει μιὰ ἐκπληκτικὴ ἐξουσία
στοὺς ἀνθρώπους, τὴ δυνατότητα νὰ θεραπεύονται καὶ νὰ λαμβάνουν ἄφεση
ἁμαρτιῶν διὰ τοῦ Κυρίου.
Η
ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ τῶν Γραμματέων, ἀδελφοί, ὅπως τὴν εἴδαμε νὰ ἐκδηλώνεται
στὸ ἐκπληκτικὸ αὐτὸ θαῦμα, μᾶς εἶναι ἄραγε τελείως ξένη καὶ ἄγνωστη;
Φυσικὰ ἐμεῖς δὲν ἀμφιβάλλουμε γιὰ τὸ ὅτι ὃ Κύριος μπορεῖ νὰ συγχωρεῖ
ἁμαρτίες. Ὄχι! Μήπως ὅμως, σὰν τοὺς Γραμματεῖς καὶ ἐμεῖς, θεωροῦμε
σημαντικότερο θαῦμα τὴ θεραπεία τοῦ σώματος ἀπὸ τὴ συγχώρηση τῶν
ἁμαρτιῶν ἢ ἀπὸ ἄλλες πνευματικὲς δωρεὲς Του; Αὐτὸ εἶναι τὸ ἐρώτημα.
Μήπως
δηλαδή – γιὰ νὰ τὸ ποῦμε πρακτικότερα – ὑποτιμοῦμε αὐτὴ τὴν ὕψιστη
δωρεά, τὸ μέγιστο ὅλων τῶν θαυμάτων, ποὺ εἶναι ἡ συγχώρηση τῶν ἁμαρτιῶν
μας, καὶ ἡ ὁποία μᾶς δίδεται στὸ ἱερὸ Μυστήριο τῆς Ἐξομολογήσεως;
Ἢ –γενικότερα – μήπως ὑποτιμοῦμε τὶς ἀσύλληπτες οὐράνιες δωρεές,
ποὺ μᾶς χαρίζει ὁ Κύριος μέσα στὴν ἁγία Του Ἐκκλησία;
Ἂς
μὴ θεωρήσουμε ὑπερβολικὰ αὐτὰ τὰ ἐρωτήματα. Οὔτε ὅτι ἀφοροῦν
ἄλλους καὶ ὄχι ἐμᾶς. Ἂς κάνουμε, καλύτερα, ἕνα ἔλεγχο στὸν ἑαυτό
μας, στὰ κριτήρια ποὺ ἔχουμε. Ἴσως ἔτσι βρεθοῦμε πρὸ ἐκπλήξεων!
Ἂς
ἐξετάσουμε, γιὰ παράδειγμα, τὶς προσευχές μας. Τί εἶναι αὐτὰ ποὺ οἱ
περισσότεροι συχνὰ καὶ μὲ ἐπιμονὴ ζητᾶμε ἀπὸ τὸν Θεό; Ὡς ἐπὶ τὸ
πλεῖστον ἐπίγεια πράγματα: ὑγεία, πρόοδο στὶς σπουδὲς τῶν παιδιῶν
μας, εὐλογία στὴν ἐργασία μας καὶ πλῆθος ἄλλα παρόμοια. Δὲν εἶναι
κακὸ τὸ νὰ ζητᾶμε τέτοια πράγματα. Καλὸ εἶναι. Ἀλλὰ εἶναι μικρὸ καλό!
Ἐπίγειο μόνο!
Μόνο!
Ζητᾶμε «πενταροδεκάρες» τὴν ὥρα ποὺ ὁ καλὸς Θεὸς ἁπλώνει τὰ χέρια
Του γιὰ νὰ μᾶς χαρίσει ὅλο τὸ Σύμπαν! Καὶ ἐμεῖς ἀδιαφοροῦμε, δυστυχῶς,
γι᾿ αὐτό. Φωνάζουμε: δός μου! Καὶ ἐπιμένουμε. Ἀλλὰ μόνο γιὰ τὶς δεκάρες,
τὰ ἐπίγεια. Γιὰ τὶς πνευματικὲς δωρεές Του – τὴ συγχώρηση τῶν ἁμαρτιῶν,
τὴ θεία Κοινωνία, τὴν κληρονομιὰ τῆς Οὐρανίου Βασιλείας – ἴσα ποὺ
ψελλίζουν νωθρὰ καὶ κουρασμένα κάτι ἐλάχιστο τὰ χείλη μας.
Μήπως
ἑπομένως, ἀδελφοί, πρέπει νὰ ἀλλάξουμε νοοτροπία; Καὶ πορεία; Ἂς
τὸ σκεφθοῦμε ὅλοι μας!
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο τοῦ Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου