ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ΄ΛΟΥΚΑ (ΠΡΟΠΑΤΟΡΩΝ)
(15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (ΠΡΟΠΑΤΟΡΩΝ)
Τέκνον Τιμόθεε, μὴ
ἐπαισχυνθῇς τὸ μαρτύριον τοῦ Κυρίου ἡμῶν μηδὲ ἐμὲ τὸν δέσμιον αὐτοῦ,
ἀλλὰ συγκακοπάθησον τῷ εὐαγγελίῳ κατὰ δύναμιν Θεοῦ, τοῦ σώσαντος
ἡμᾶς καὶ καλέσαντος κλήσει ἁγίᾳ, οὐ κατὰ τὰ ἔργα ἡμῶν, ἀλλὰ κατ᾿ ἰδίαν
πρόθεσιν καὶ χάριν, τὴν δοθεῖσαν ἡμῖν ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ πρὸ χρόνων αἰωνίων,
φανερωθεῖσαν δὲ νῦν διὰ τῆς ἐπιφανείας τοῦ σωτῆρος ἡμῶν ᾿Ιησοῦ
Χριστοῦ, καταργήσαντος μὲν τὸν θάνατον, φωτίσαντος δὲ ζωὴν καὶ ἀφθαρσίαν
διὰ τοῦ εὐαγγελίου, εἰς ὃ ἐτέθην ἐγὼ κήρυξ καὶ ἀπόστολος καὶ διδάσκαλος
ἐθνῶν. Δι᾿ ἣν αἰτίαν καὶ ταῦτα πάσχω, ἀλλ᾿ οὐκ ἐπαισχύνομαι· οἶδα γὰρ
ᾧ πεπίστευκα, καὶ πέπεισμαι ὅτι δυνατός ἐστι τὴν παραθήκην μου φυλάξαι
εἰς ἐκείνην τὴν ἡμέραν. Ὑποτύπωσιν ἔχε ὑγιαινόντων λόγων ὧν παρ᾿
ἐμοῦ ἤκουσας, ἐν πίστει καὶ ἀγάπῃ τῇ ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ· τὴν καλὴν παραθήκην
φύλαξον διὰ Πνεύματος ῾Αγίου τοῦ ἐνοικοῦντος ἐν ἡμῖν. Οἶδας τοῦτο,
ὅτι ἀπεστράφησάν με πάντες οἱ ἐν τῇ ᾿Ασίᾳ, ὧν ἐστι Φύγελλος καὶ ῾Ερμογένης.
Δῴη ἔλεος ὁ Κύριος τῷ ᾿Ονησιφόρου οἴκῳ, ὅτι πολλάκις με ἀνέψυξε
καὶ τὴν ἅλυσίν μου οὐκ ἐπαισχύνθη, ἀλλὰ γενόμενος ἐν ῾Ρώμῃ σπουδαιότερον
ἐζήτησέ με καὶ εὗρε· δῴη αὐτῷ ὁ Κύριος εὑρεῖν ἔλεος παρὰ Κυρίου ἐν
ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ· καὶ ὅσα ἐν ᾿Εφέσῳ διηκόνησε, βέλτιον σὺ γινώσκεις.
(Β΄ Τιμ. α’[1] 8 – 18)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Παιδί μου Τιμόθεε, ἀφοῦ ὁ Θεός μᾶς ἔδωσε χάρισμα ἀνδρείας καί δυνάμεως, μήν ντραπεῖς
νά ὁμολογεῖς τή μαρτυρία γιά τόν Κύριό μας, τόν σταυρωμένο Χριστό. Μήν ντραπεῖς ἀκόμη
οὔτε
γιά μένα πού ἔχω
φυλακισθεῖ
γιά τό ὄνομά
του, ἀλλά
κακοπάθησε μαζί μου γιά χάρη τοῦ Εὐαγγελίου μέ τή δύναμη πού δίνει ὁ
Θεός. Αὐτός
μᾶς ἔσωσε
καί μᾶς
κάλεσε μέ ἱερή
κλήση πού μᾶς ἁγιάζει. Μᾶς ἔσωσε καί μᾶς
κάλεσε ὄχι
γιά τά ἔργα
μας, ἀλλά
γιατί ὁ ἴδιος
εἶχε
τήν ἀγαθή
θέληση καί μᾶς
πρόσφερε τή χάρη του λόγῳ τῆς
σχέσεώς μας μέ τόν Ἰησοῦ
Χριστό. Μᾶς ἔδωσε
λοιπόν τή χάρη του καί μᾶς
πρόσφερε τή σωτηρία αὐτή
προτοῦ
δημιουργηθοῦν ὅσα
ἔγιναν
μέσα στόν χρόνο, ἐπειδή
τήν εἶχε
ἀποφασίσει
προαιώνια. Φανερώθηκε ὅμως τώρα ἡ χάρις καί ἡ σωτηρία αὐτή μέ τήν ἐνανθρώπηση καί ἐμφάνιση τοῦ Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος κατήργησε τόν θάνατο καί ἔφερε στό φῶς τή ζωή καί τήν ἀφθαρσία μέ τό
κήρυγμα τοῦ Εὐαγγελίου. Γιά τό Εὐαγγέλιο αὐτό ἀναδείχθηκα ἐγώ ἀπό τόν Θεό κήρυκας καί ἀπόστολος καί διδάσκαλος τῶν ἐθνικῶν. Κι
ἐπειδή εἶμαι κήρυκας καί ἀπόστολος τῶν ἐθνικῶν, γι᾿ αὐτό καί ὑποφέρω αὐτά τά παθήματα. Ἀλλά
δέν ντρέπομαι γι᾿ αὐτά.
Διότι γνωρίζω ποιός εἶναι
αὐτός
στόν ὁποῖο ἔχω
στηρίξει τήν ἐμπιστοσύνη
μου. Καί εἶμαι
βέβαιος ὅτι ἔχει
τή δύναμη νά φυλάξει ὅλο
τό ἔργο πού μοῦ ἐμπιστεύθηκε
καί ἐπετέλεσα,
ὅπως
καί τήν ἀνταμοιβή
μου γι᾿ αὐτό,
μέχρι τήν ἡμέρα
ἐκείνη
τῆς
δευτέρας του παρουσίας. Ὡς ὑπόδειγμα καί τύπο ὑγιοῦς διδασκαλίας, ἀπαλλαγμένης ἀπό τήν ἀρρώστια τῆς πλάνης, νά κρατᾶς γερά τούς λόγους πού ἄκουσες
ἀπό μένα. Αὐτοί οἱ λόγοι ἀναφέρονται στήν πίστη καί τήν ἀγάπη
πού ἀποκτοῦμε
οἱ
πιστοί ὅταν
εἴμαστε
ἑνωμένοι
μέ τόν Ἰησοῦ
Χριστό. Τόν καλό καί πολύτιμο θησαυρό τῆς εὐαγγελικῆς διδασκαλίας πού σοῦ ἐμπιστεύθηκε ὁ Θεός φύλαξέ τον μέ τήν ἐνίσχυση καί τό φωτισμό τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τό ὁποῖο κατοικεῖ μέσα μας. Μή μιμεῖσαι αὐτούς πού μέ ἐγκατέλειψαν. Γνωρίζεις ὅτι μέ ἐγκατέλειψαν καί μέ ἀποστράφηκαν ὅλοι αὐτοί πού τώρα εἶναι στήν Ἀσία, ἀνάμεσα στούς ὁποίους εἶναι καί ὁ Φύγελλος καί ὁ Ἑρμογένης. Ὁ Κύριος νά δώσει τό
ἔλεός του στήν οἰκογένεια τοῦ Ὀνησιφόρου, διότι πολλές φορές μοῦ ἔδωσε ἀναψυχή καί ἀνακούφιση καί δέν ντράπηκε τήν ἁλυσίδα μέ τήν ὁποία εἶμαι δεμένος, ἀλλά ἦλθε ὁ ἴδιος στή Ρώμη καί μέ μεγάλο ἐνδιαφέρον καί προθυμία μέ ἀναζήτησε καί μέ βρῆκε. Ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός νά τοῦ
δώσει νά βρεῖς ἔλεος
ἀπό
τόν Κύριο καί Πατέρα τήν ἡμέρα
ἐκείνη
τῆς
δευτέρας παρουσίας. Ἀλλά
καί πόσο μᾶς
βοήθησε καί μᾶς ὑπηρέτησε
στήν Ἔφεσο,
ἐσύ
τό ξέρεις καλύτερα.
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ (ΠΡΟΠΑΤΟΡΩΝ)
Εἶπεν ὁ Κύριος τήν παραβολήν
ταύτην· Ἄνθρωπός τις ἐποίησε
δεῖπνον μέγα,
καὶ ἐκάλεσε πολλούς· καὶ ἀπέστειλε
τὸν δοῦλον αὐτοῦ τῇ ὥρᾳ τοῦ δείπνου εἰπεῖν τοῖς κεκλημένοις· ἔρχεσθε, ὅτι
ἤδη ἕτοιμά ἐστι πάντα. καὶ ἤρξαντο ἀπὸ μιᾶς παραιτεῖσθαι πάντες, ὁ πρῶτος εἶπεν αὐτῷ· ἀγρὸν
ἠγόρασα, καὶ ἔχω ἀνάγκην ἐξελθεῖν καὶ ἰδεῖν
αὐτόν· ἐρωτῶ
σε, ἔχε με παρῃτημένον. καὶ ἕτερος
εἶπε· ζεύγη
βοῶν ἠγόρασα πέντε, καὶ πορεύομαι δοκιμάσαι αὐτά·
ἐρωτῶ σε, ἔχε με παρῃτημένον. καὶ ἕτερος
εἶπε· γυναῖκα
ἔγημα, καὶ διὰ τοῦτο οὐ δύναμαι ἐλθεῖν. καὶ παραγενόμενος ὁ δοῦλος ἐκεῖνος
ἀπήγγειλε τῷ κυρίῳ αὐτοῦ ταῦτα. τότε ὀργισθεὶς ὁ οἰκοδεσπότης εἶπε τῷ δούλῳ αὐτοῦ· ἔξελθε
ταχέως εἰς τὰς πλατείας καὶ ῥύμας
τῆς πόλεως, καὶ τοὺς πτωχοὺς καὶ ἀναπήρους
καὶ χωλοὺς καὶ τυφλοὺς εἰσάγαγε ὧδε. καὶ εἶπεν ὁ δοῦλος· κύριε, γέγονεν ὡς ἐπέταξας, καὶ ἔτι τόπος ἐστί. καὶ εἶπεν ὁ κύριος πρὸς τὸν δοῦλον· Ἔξελθε
εἰς τὰς ὁδοὺς
καὶ φραγμοὺς καὶ ἀνάγκασον
εἰσελθεῖν,
ἵνα γεμισθῇ ὁ οἶκός μου. λέγω γὰρ ὑμῖν ὅτι οὐδεὶς τῶν ἀνδρῶν
ἐκείνων τῶν κεκλημένων γεύσεταί μου τοῦ δείπνου.
(Λουκ. ιδ΄[14] 16 – 24)
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
1. ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΕΤΟΙΜΑ!
Κάποιος ἄνθρωπος, λέγει ὁ Κύριος
στὴν παραβολὴ τοῦ Μεγάλου Δείπνου, ἑτοίμασε ἕνα μεγάλο καὶ ἐπίσημο
βραδινὸ τραπέζι καὶ προσκάλεσε σ᾿ αὐτὸ πολλούς. Μάλιστα, ὅταν ἔφθασε
ἡ ὥρα, ἔστειλε τὸν δοῦλο του γιὰ νὰ τοὺς τὸ ὑπενθυμίσει. «Ἔρχεσθε ὅτι
ἤδη ἕτοιμά ἐστι πάντα», ἔλεγε ὁ δοῦλος στὸν καθένα τους· ἐλᾶτε, εἶναι
ὅλα ἕτοιμα!
ΤΟ ΜΕΓΑ ΔΕΙΠΝΟ συμβολίζει, λέγουν
οἱ ἅγιοι Πατέρες, τὴν ἀτέλειωτη χαρὰ τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Τὴν ἀσύλληπτη
δόξα τοῦ Παραδείσου. Τὴν ὡραιότητα καὶ εὐφροσύνη τῆς Οὐρανίου Βασιλείας.
Καὶ νὰ πού, ὅπως μᾶς βεβαιώνει ὁ Κύριος, ὅλα αὐτὰ εἶναι κιόλας ἕτοιμα.
Ἕτοιμα ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς δημιουργίας, ἀπὸ τὴν πρώτη αὐγὴ τοῦ Σύμπαντος,
ἢ μᾶλλον πρὶν κἂν ἀκόμη δημιουργηθεῖ τὸ Σύμπαν. Διότι ὁ πανάγαθος
Δημιουργός μας, κινούμενος ἀπὸ ἄπειρη ἀγάπη, ἑτοίμασε πρῶτα τὸ
Μέγα Δεῖπνο, τὴν εὐλογημένη Βασιλεία, ποὺ θὰ ἦταν ὁ σκοπὸς τῆς δημιουργίας
μας, καὶ κατόπιν μᾶς δημιούργησε.
Τώρα λοιπὸν εἶναι ὅλα ἕτοιμα.
Εἶναι στρωμένο τὸ τραπέζι, ὅλα στὴ θέση τους.
Ναί, ἀδελφοί! Δὲν πορευόμαστε
στὴν τύχη, στὰ χαμένα. Οὔτε μᾶς ἔπλασε ὀ Θεὸς γιὰ τὴ φωτιά. Μᾶς ἔπλασε
γιὰ τὸ ἀτέλειωτο Τραπέζι Του, γιὰ τὴν αἰώνια της Βασιλείας Του χαρά.
Αὐτὸ τὸ Τραπέζι εἶναι ποὺ δίνει νόημα στοὺς κόπους μας, στοὺς πόνους,
στὶς ἀγωνίες, στοὺς ἀγῶνες μας, στὶς θλίψεις καὶ τοὺς πειρασμούς μας,
καθὼς περνᾶμε ἀστραπιαῖα ἀπὸ τὸν κόσμο τοῦτο τῆς φθορᾶς.
Χωρὶς αὐτό, αὐτὴ ἡ ζωή μας θὰ
ἦταν κόλαση καὶ φρίκη καὶ νυχτιά. Μὲ αὐτὸ νὰ μᾶς προσμένει ἐκεῖ στὸ
τέρμα, γεμίζει φῶς καὶ ἡ φρίκη γίνεται χαρά. Τώρα τὸ ξέρουμε, ἡ ὀλιγοήμερη
ζωή μας – ἂν τὸ θελήσουμε – μᾶς ὁδηγεῖ στὸ πανευφρόσυνο αὐτὸ Δεῖπνο,
ὅπου ἡ φωνὴ τοῦ Πλαστουργοῦ μας μᾶς καλεῖ:
Ἐρχεσθε! Εἶναι ὅλα ἕτοιμα.
Ἐλᾶτε στὴν αἰώνια χαρά!
2. ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ
ΕΠΙΣΗΜΩΣ
Ἔκπληξη καὶ ἀπορία προκαλεῖ
ἡ ἀδιαφορία, τὴν ὁποία ἔδειξαν οἱ προσκεκλημένοι στὸ μεγάλο αὐτὸ
τραπέζι. Ὁ ἕνας εἶπε: «ἀγρὸν ἠγόρασα» καὶ ἔχω ἀνάγκη νὰ πάω νὰ τὸν
δῶ. Ὁ ἄλλος ὅτι ἀγόρασε πέντε ζευγάρια βόδια καὶ πάει νὰ τὰ δοκιμάσει.
Κι ὁ ἄλλος ὅτι παντρεύτηκε καὶ γι᾿ αὐτὸ δὲν μπορεῖ νὰ μετάσχει στὸ δεῖπνο.
Ὅταν ὁ οἰκοδεσπότης ἄκουσε
ἀπὸ τὸν δοῦλο του τὶς ἀδικαιολόγητες προφάσεις τῶν προσκεκλημένων
του θύμωσε καὶ τοῦ ἔδωσε καινούργια ἐντολή. Πήγαινε, τοῦ εἶπε, γρήγορα
στὶς πλατεῖες καὶ στὰ στενὰ τῆς πόλεως καὶ φέρε ἐδῶ μέσα ὅλους τοὺς
φτωχοὺς καὶ τοὺς σακάτηδες καὶ τοὺς κουτσοὺς καὶ τοὺς τυφλοὺς ποὺ θὰ
βρεῖς. Ὁ δοῦλος ἔφυγε καὶ μετὰ ἀπὸ λίγο εἶπε στὸν κύριό του: κύριε, ἔγινε
ὅπως διέταξες, ἀλλὰ ὑπάρχει κι ἄλλος τόπος ἄδειος ἀκόμη στὸ σπίτι.
Καὶ ὁ οἰκοδεσπότης εἶπε στὸν δοῦλο: ἔβγα τώρα ἔξω ἀπὸ τὴν πόλη στοὺς
δρόμους καὶ τοὺς φράχτες τῶν χωραφιῶν, καὶ ὅσους θὰ βρεῖς ἐκεῖ, ἐπειδὴ
μπορεῖ νὰ ντρέπονται, φέρε τους ἐδῶ μὲ τὴ βία γιὰ νὰ γεμίσει τὸ σπίτι
μου. Ἀλήθεια σᾶς λέγω, συμπλήρωσε, κανένας ἀπό τους προσκαλεσμένους
ἐκείνους δὲν θὰ ἀπολαύσει τὸ τραπέζι μου. Διότι πολλοὶ προσκαλοῦνται,
λίγοι ὅμως ἀποδεικνύονται ἄξιοι τῆς τιμητικῆς αὐτῆς προσκλήσεως.
«Πολλοὶ γάρ εἰσι κλητοί, ὀλίγοι δὲ ἐκλεκτοί».
ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ καὶ μάλιστα ἐπισήμως καὶ ἐπιμόνως νὰ μετάσχουν
στὸ Μέγα Δεῖπνο τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ πρωτίστως, ὅπως γνωρίζουμε,
ὑπῆρξαν οἱ Ἑβραῖοι, ὁ λαὸς ποὺ δέχθηκε τὶς ἐκπληκτικὲς εὐλογίες
τοῦ Θεοῦ διὰ μέσου τῶν αἰώνων. Καὶ ὅμως, τί μυστήριο! Αὐτὸς ὁ λαός, μέσα
ἀπὸ τὰ σπλάγχνα τοῦ ὁποίου βγῆκαν οἱ μεγάλοι προφῆτες καὶ ἀπὸ τὸν ὁποῖο
προῆλθε καὶ ὁ ἴδιος ὁ ἐνανθρωπήσας Θεός, ἔμεινε στὴν πλειοψηφία
του παγερὰ ἀδιάφορος στὴ μεγάλη πρόσκληση τοῦ Κυρίου γιὰ τὴν αἰώνια
Βασιλεία.
Διεστραμμένος λαός. Δὲν ἤθελε
νὰ ἀκούει γιὰ Οὐράνια Βασιλεία. Διαστρεβλώνοντας φρικτὰ τὶς ὑποσχέσεις
τοῦ Θεοῦ ἐπιθυμοῦσε μόνο ἐπίγεια βασιλεία. Ἤθελε νὰ κυριαρχήσει
αὐτὸς σὲ ὅλο τὸν κόσμο. Τυφλωμένος, παράφρων λαός. Θανάτωσε τὸν ἴδιο
τὸν Μεσσία ποὺ ἐπὶ αἰῶνες περίμενε. Καὶ δύο χιλιάδες χρόνια ἀπὸ τότε
ἐξακολουθεῖ νὰ παραμένει στὸ στοτάδι καὶ νὰ ἐπιδιώκει ἀκόμη τὴν
ἐπίγεια βασιλεία, νὰ κυριαρχήσει ἀπ᾿ ἄκρου σ᾿ ἄκρο τῆς γῆς. Καὶ αὐτὸ
στὰ χρόνια τοῦ Ἀντιχρίστου, ἔστω καὶ γιὰ λίγο, θὰ τὸ ἐπιτύχει, ὁλοκληρώνοντας
ἔτσι τὸν κύκλο τῆς ἀποστασίας του, τῆς ἀρνήσεώς του νὰ μετάσχει στὸ
τραπέζι τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.
Σὰν τοὺς Ἑβραίους ὅμως – ἂς τὸ
ὑπογραμμίσουμε αὐτὸ – ὑπάρχει κίνδυνος νὰ ἀδιαφορήσουμε καὶ ἐμεῖς
οἱ πιστοὶ Χριστιανοί, ποὺ δεχθήκαμε ἀπείρως μεγαλύτερες εὐλογίες
ἀπὸ ἐκείνους καὶ ἀναμφιβόλως εἴμαστε πολὺ περισσότερο ἐμεῖς
ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ ΕΠΙΣΗΜΩΣ στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Ὁ κίνδυνος δὲ εἶναι νὰ ἐπιδιώξουμε
καὶ ἐμεῖς – ὄχι σὰν σύνολο πλέον, ἀλλὰ ὁ καθένας μας προσωπικὰ – νὰ
βροῦμε τὴν εὐτυχία μας στὴ γῆ. Τὰ χωράφια, τὰ βόδια, ἡ οἰκογένεια, οἱ
μέριμνες γιὰ ἐπίγειες ἀνέσεις καὶ ἡδονές, ὑπάρχει φόβος νὰ μᾶς ἀπορροφήσουν
τόσο πολύ, ὥστε νὰ περιφρονήσουμε τὸ Μέγα Δεῖπνο τῆς Βασιλείας τοῦ
Θεοῦ.
Νὰ τὸ περιφρονήσουμε. Νὰ τὸ
ἀνταλλάξουμε πολὺ φθηνά: «Ἀντὶ πινακίου
φακῆς». Γιὰ λίγα χρόνια κάποιων διασκεδάσεων καὶ ἀνέσεων.
Διότι «οὐ καταφρονεῖ τις τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν, εἰ μὴ τῇ ἐλπίδι
τῆς ἀνέσεως τῆς μικρᾶς τῆς ἐνταῦθα»· δὲν περιφρονεῖ κάποιος τὴ Βασιλεία
τῶν Οὐρανῶν, παρὰ μόνον ἐξ αἰτίας τῆς ἐπιδιώξεώς του γιὰ μιὰ μικρὴ
ἄνεση ἐδῶ στὴ γῆ. Πραγματικὰ γιὰ ἕνα πιάτο φακές. Καὶ οὔτε κἂν ἕνα
πιάτο – ἀφοῦ δὲν ὑπάρχει καμμιὰ σύγκριση ἀνάμεσα στὸ αἰώνιο, τὸ πανευφρόσυνο
Θεϊκὸ Τραπέζι καὶ σὲ ὁποιεσδήποτε ἐπίγειες δόξες καὶ ἀπολαύσεις,
ποὺ πρὶν τὶς γευθοῦμε ἀφανίζονται ὡσὰν τὴν πάχνη τῆς αὐγῆς.
Ἀδελφοί, Χριστούγεννα πλησιάζουν.
Καὶ βέβαια τὸ γνωρίζουμε πὼς ὅλο τὸ περιεχόμενο τῆς μεγάλης ἑορτῆς
εἶναι ἀκριβῶς αὐτό: ἡ πρόσκληση νὰ μετάσχουμε στὸ Μέγα Δεῖπνο τῆς Βασιλείας
τῶν Οὐρανῶν. Πρόσκληση, τὴν ὁποία ἦρθε αὐτοπροσώπως ὁ Ἴδιος ὁ Θεὸς
νὰ μᾶς τὴν ἀπευθύνει γενόμενος ἄνθρωπος.
Λοιπόν, τώρα τὰ καταλαβαίνουμε
ὅλα. Καταλαβαίνουμε πὼς οὐσιαστικὰ ἑτοιμασία γιὰ τὴ μεγάλη ἑορτὴ
τῶν Χριστουγέννων δὲν εἶναι αὐτὸ ποὺ κάνουν οἱ πολλοὶ – ψώνια, δῶρα,
γλυκίσματα, καινούργια ροῦχα, στόλισμα δένδρων καὶ ἄλλα παρόμοια –
ἀλλὰ τί; Εἶναι ἀκριβῶς ἡ ἑτοιμασία τῆς καρδιᾶς μας – ἡ εἰλικρινὴς ἐξομολόγηση,
ἡ θερμὴ προσευχή, ἡ ἱερὴ ἀτμόσφαιρα τῆς ψυχῆς, ἡ κατὰ δύναμη νηστεία
– μιὰ ἑτοιμασία ποὺ θὰ μᾶς ἀξιώσει καὶ στὸ ἱερὸ Μυστήριο τῆς θείας Εὐχαριστίας
ἐδῶ ἀκατακρίτως νὰ μετάσχουμε καὶ τὸ Μέγα Δεῖπνο τῆς θείας Βασιλείας
ἐκεῖ ὅλοι ἀνεξαιρέτως νὰ ἀπολαύσουμε.
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο τοῦ
Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου