ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΣΤ΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ
(3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2019)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (ΙΣΤ΄ ΕΠΙΣΤΟΛΩΝ)
Ἀδελφοί,
συνεργοῦντες παρακαλοῦμεν, μὴ εἰς κενὸν τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ δέξασθαι ὑμᾶς.
Λέγει γάρ· Καιρῷ δεκτῷ ἐπήκουσά σου καὶ ἐν ἡμέρᾳ σωτηρίας ἐβοήθησά σοι· ἰδοὺ
νῦν καιρὸς εὐπρόσδεκτος· ἰδοὺ νῦν ἡμέρα σωτηρίας. Μηδεμίαν ἐν μηδενὶ διδόντες
προσκοπήν, ἵνα μὴ μωμηθῇ ἡ διακονία, ἀλλ᾽ ἐν παντὶ συνιστῶντες ἑαυτοὺς ὡς Θεοῦ
διάκονοι, ἐν ὑπομονῇ πολλῇ, ἐν θλίψεσιν, ἐν ἀνάγκαις, ἐν στενοχωρίαις, ἐν
πληγαῖς, ἐν φυλακαῖς, ἐν ἀκαταστασίαις, ἐν κόποις, ἐν ἀγρυπνίαις, ἐν νηστείαις,
ἐν ἁγνότητι, ἐν γνώσει, ἐν μακροθυμίᾳ, ἐν χρηστότητι, ἐν Πνεύματι ἁγίῳ, ἐν
ἀγάπῃ ἀνυποκρίτῳ, ἐν λόγῳ ἀληθείας, ἐν δυνάμει Θεοῦ· διὰ τῶν ὅπλων τῆς
δικαιοσύνης τῶν δεξιῶν καὶ ἀριστερῶν, διὰ δόξης καὶ ἀτιμίας, διὰ δυσφημίας καὶ
εὐφημίας· ὡς πλάνοι καὶ ἀληθεῖς, ὡς ἀγνοούμενοι καὶ ἐπιγινωσκόμενοι, ὡς
ἀποθνῄσκοντες καὶ ἰδοὺ ζῶμεν, ὡς παιδευόμενοι καὶ μὴ θανατούμενοι, ὡς
λυπούμενοι ἀεὶ δὲ χαίροντες, ὡς πτωχοὶ πολλοὺς δὲ πλουτίζοντες, ὡς μηδὲν
ἔχοντες καὶ πάντα κατέχοντες.
(Β΄
Κορινθ. στ΄ [6] 1-10)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
(Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἀδελφοί, συνεργαζόμενοι
μέ τόν Θεό στό ἔργο αὐτό τῆς συμφιλιώσεως καί τῆς καταλλαγῆς τῶν ἀνθρώπων, σᾶς παρακαλοῦμε νά δείξετε μέ τή διαγωγή σας ὅτι δέν δεχθήκατε μάταια καί ἀνώφελα τή χάρη
τοῦ Θεοῦ. Καί μή νομίσετε ὅτι
πάντοτε ὁ Θεός θά σᾶς στέλνει τούς ἀντιπροσώπους του νά σᾶς παρακαλοῦν. Ὄχι. Διότι λέει ἡ Ἁγία Γραφή: Στόν κατάλληλο καιρό, ὅταν ὁ Θεός
δείχνει τό ἔλεός του καί τήν ἀγάπη του, σέ ἄκουσα μέ προσοχή, καί τήν ἡμέρα
πού δίνεται ἡ σωτηρία, σέ βοήθησα. Νά λοιπόν,
τώρα εἶναι καιρός κατάλληλος, νά, τώρα εἶναι ἡμέρα σωτηρίας. Καί
τώρα σᾶς ἀπευθύνουμε αὐτά τά παρακλητικά λόγια χωρίς
νά δίνουμε καμία ἀφορμή σκανδάλου σέ τίποτε, γιά νά μήν κατηγορηθεῖ στό ἐλάχιστο ἡ διακονία τοῦ κηρύγματος. Ἀλλά
ἀντίθετα, μέ κάθε τρόπο συστήνουμε τούς ἑαυτούς μας καί ἀποδεικνυόμαστε ἀληθινοί διάκονοι τοῦ Θεοῦ: μέ ὑπομονή
πολλή, μέ θλίψεις, μέ ἀνάγκες, μέ στενοχώριες, μέ
δαρμούς καί μαστιγώσεις πού πληγώνουν τό σῶμα μας, μέ φυλακίσεις, μέ
καταδιώξεις πού δέν μᾶς ἀφήνουν νά σταθοῦμε πουθενά, μέ κόπους, μέ ἀγρυπνίες, μέ στερήσεις
φαγητοῦ, μέ
καθαρότητα ἀπό κάθε ἁμαρτία, μέ γνώση τῆς ἀλήθειας,
μέ μακροθυμία, μέ καλοσύνη, μέ ἁγιασμό
καί μέ τά χαρίσματα τοῦ Ἁγίου
Πνεύματος, μέ ἀγάπη πραγματική
κι ἐλεύθερη ἀπό ὑποκρισία, μέ λόγο πού κηρύττει τήν ἀλήθεια, μέ δύναμη
Θεοῦ, μέ τά ὅπλα τά ἐπιθετικά, πού εἶναι κατάλληλα γιά τήν ἐπιβολή τῆς δικαιοσύνης καί
μοιάζουν μ’ αὐτά πού ἔχουν στό δεξί τους χέρι οἱ στρατιῶτες πού μάχονται, ὅπως καί μέ τά ὅπλα τά ἀμυντικά, πού μοιάζουν μ᾿ αὐτά πού ἔχουν στό ἀριστερό τους χέρι.
Εἴμαστε δηλαδή πάνοπλοι, καί γιά νά ὑπερασπιστοῦμε
τή δικαιοσύνη καί τήν ἀλήθεια, καί γιά νά δημιουργήσουμε τό
θρίαμβό της. Ἀποδεικνύουμε ποιοί εἴμαστε μέ τή δόξα πού δεχόμαστε ἀπ᾿ αὐτούς πού πιστεύουν στό Εὐαγγέλιο
καί μέ τήν ἀτιμία ἀπό τούς ἀπίστους, μέ τή δυσφήμηση ἀπό
τούς συκοφάντες μας καί μέ τά ἐγκώμια καί τούς ἐπαίνους ἀπό τούς πιστούς. Παρουσιαζόμαστε
ὡς ἀπατεῶνες ἀπό τούς ἐχθρούς τοῦ Εὐαγγελίου, καί ὡς εἰλικρινεῖς ἀπό
τούς πιστούς· ὡς ἄγνωστοι
ἐξαιτίας τῆς κοινωνικῆς ἀσημότητός
μας, καί ὡς πολύ γνωστοί καί σπουδαῖοι· ὡς ἄνθρωποι
πού κινδυνεύουμε νά πεθάνουμε,
κι ὅμως, νά πού ζοῦμε· ὡς ἄνθρωποι πού παιδαγωγούμαστε ἀπό τόν Θεό μέ βαρύτατες δοκιμασίες,
ἀλλά δέν φτάνουμε στό θάνατο. Ἐξαιτίας τῶν δοκιμασιῶν μας αὐτῶν μᾶς νομίζουν βυθισμένους στή λύπη,
ἐμεῖς ὅμως πάντοτε χαιρόμαστε. Μᾶς θεωροῦν φτωχούς, ἐμεῖς ὅμως κάνουμε πολλούς νά πλουτίζουν μέ πνευματικούς
καί οὐράνιους θησαυρούς. Παρουσιαζόμαστε
σάν νά μήν ἔχουμε τίποτε, κι ὅμως κατέχουμε τά πάντα.
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Εἶπεν ὁ Κύριος
τὴν παραβολὴν ταύτην· Ἄνθρωπος τις ἀποδημῶν ἐκάλεσε τοὺς ἰδίους
δούλους, καὶ παρέδωκεν αὐτοῖς τὰ ὑπάρχοντα αὐτοῦ· καὶ ᾧ μὲν ἔδωκε
πέντε τάλαντα, ᾧ δὲ δύο, ᾧ δὲ ἕν· ἑκάστῳ κατὰ τὴν ἰδίαν δύναμιν· καὶ
ἀπεδήμησεν εὐθέως. Πορευθεὶς δὲ ὁ τὰ πέντε τάλαντα λαβὼν, εἰργάσατο
ἐν αὐτοῖς, καὶ ἐποίησεν ἄλλα πέντε τάλαντα. Ὡσαύτως καὶ ὁ τὰ δύο,
ἐκέρδησε καὶ αὐτὸς ἄλλα δύο. Ὁ δὲ τὸ ἓν λαβὼν, ἀπελθὼν ὤρυξεν ἐν τῇ
γῇ, καὶ ἀπέκρυψε τὸ ἀργύριον τοῦ κυρίου αὐτοῦ. Μετὰ δὲ χρόνον πολὺν
ἔρχεται ὁ κύριος τῶν δούλων ἐκείνων, καὶ συναίρει μετ᾿ αὐτῶν λόγον.
Καὶ προσελθὼν ὁ τὰ πέντε τάλαντα λαβὼν, προσήνεγκεν ἄλλα πέντε τάλαντα
λέγων· Κύριε, πέντε τάλαντά μοι παρέδωκας· ἴδε, ἄλλα πέντε τάλαντα
ἐκέρδησα ἐπ᾿ αὐτοῖς. Ἔφη δὲ αὐτῷ ὁ κύριος αὐτοῦ· Εὖ, δοῦλε ἀγαθὲ καὶ
πιστέ· ἐπὶ ὀλίγα ἦς πιστός, ἐπὶ πολλῶν σε καταστήσω· εἴσελθε εἰς
τὴν χαρὰν τοῦ κυρίου σου. Προσελθὼν δὲ καὶ ὁ τὰ δύο τάλαντα λαβὼν εἶπε·
Κύριε, δύο τάλαντά μοι παρέδωκας· ἴδε ἄλλα δύο τάλαντα ἐκέρδησα
ἐπ᾿ αὐτοῖς. Ἔφη αὐτῷ ὁ Κύριος αὐτοῦ· Εὖ, δοῦλε ἀγαθὲ καὶ πιστέ· ἐπὶ ὀλίγα
ἦς πιστός, ἐπὶ πολλῶν σε καταστήσω· εἴσελθε εἰς τὴν χαρὰν τοῦ κυρίου
σου. Προσελθὼν δὲ καὶ ὁ τὸ ἓν τάλαντον εἰληφὼς εἶπε· Κύριε, ἔγνων σε,
ὅτι σκληρὸς εἶ ἀνθρωπος, θερίζων ὅπου οὐκ ἔσπειρας καὶ συνάγων ὅθεν
οὐ διεσκόρπισας· καὶ φοβηθεὶς, ἀπελθὼν ἔκρυψα τὸ τάλαντόν σου ἐν τῇ
γῇ· ἴδε, ἔχεις τὸ σόν. Ἀποκριθεὶς δὲ ὁ κύριος αὐτοῦ εἶπεν αὐτῷ· Πονηρὲ
δοῦλε καὶ ὀκνηρέ, ᾔδεις ὅτι θερίζω ὅπου οὐκ ἔσπειρα, καὶ συνάγω ὅθεν
οὐ διεσκόρπισα, ἔδει οὖν σε βαλεῖν τὸ ἀργύριόν μου τοῖς τραπεζίταις·
καὶ ἐλθὼν ἐγὼ, ἐκομισάμην ἂν τὸ ἐμὸν σὺν τόκῳ. Ἄρατε οὖν ἀπ᾿ αὐτοῦ
τὸ τάλαντον, καὶ δότε τῷ ἔχοντι τὰ δέκα τάλαντα. (Τῷ γὰρ ἔχοντι παντὶ
δοθήσεται καὶ περισσευθήσεται, ἀπὸ δὲ τοῦ μὴ ἔχοντος, καὶ ὃ ἔχει ἀρθήσεται
ἀπ᾿ αὐτοῦ). Καὶ τὸν ἀχρεῖον δοῦλον ἐκβάλλετε εἰς τὸ σκότος τὸ ἐξώτερον·
ἐκεῖ ἔσται ὁ κλαυθμὸς καὶ ὁ βρυγμὸς τῶν ὀδόντων. Ταῦτα λέγων, ἐφώνει·
Ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν, ἀκουέτω.
(Ματθ. κε΄ [25] 14-30)
ΣΚΕΨΕΙΣ, ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ, ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
1.—ΣΤΗ διδακτικότατη
σημερινή παραβολή τῶν ταλάντων παρομοιάζονται οἱ ἄνθρωποι μὲ δούλους.
Μὲ ὑπηρέτες πού καλοῦνται ἀπὸ τὸν κύριο τους, δηλαδὴ τὸν Θεό, νὰ ἀξιοποιήσουν
τά τάλαντα, τὰ χαρίσματα καὶ ἀγαθὰ πού τοὺς δίδει. Μάλιστα ἕξη φορὲς
στήν παραβολή οἱ ἄνθρωποι ὀνομάζονται δοῦλοι.
Εἴμαστε οἱ ἄνθρωποι
δοῦλοι τοῦ Θεοῦ. Ἑπομένως δὲν εἴμαστε ἀνεξέλεγκτοι ἀλλά ὑπόλογοι. Ὅσο
μεγάλοι κατά κόσμο καί ἄν εἴμαστε, ὅσο ἄσημοι καὶ μικροί. Ἡ ἀλήθεια αὐτὴ
εἶναι πολὺ σημαντική, γι᾿ αὐτὸ καὶ πρέπει νὰ τὴν καλλιεργοῦμε μέσα μας.
Διότι μᾶς συγκρατεῖ. Μᾶς προφυλάσσει ἀπὸ παρεκτροπές. Μᾶς βοηθεῖ νὰ
ταπεινοφρονοῦμε. Διότι ὅταν ἀναλογιζόμαστε ὅτι εἴμαστε δοῦλοι καί
ὑπόλογοι στὸν Θεό, δὲν θὰ παὶρνει εὔκολα ὁ νοῦς μας «ἀέρα». Καί ἀφ᾿ ἑτέρου
θὰ προσπαθοῦμε μὲ κάθε τρόπο νὰ εὐαρεστήσουμε στόν Κύριό μας.
Λοιπόν, ἄνθρωπε,
ὅποιος καί ἂν εἶσαι, τί ὑψώνεις τὸν ἑαυτόν σου; Γιὰ ταπεινώσου, σὰν δοῦλος
τοῦ Θεοῦ καὶ κοίταξε τὸ χρέος πού ἔχεις...
2.—Ο ΚΥΡΙΟΣ
λέγει στὴν παραβολή, ὅτι ἔδωσε στοὺς δούλους του διάφορα τάλαντα. Τὰ τάλαντα ἦσαν τότε χρυσὰ
νομίσματα μεγάλης ἀξίας. Μὲ αὐτὸ ὑπονοοῦνται τὰ διάφορα χαρίσματα,
πού ἔδωσε στοὺς ἀνθρώπους ὁ Θεὸς καὶ τὰ ὁποῖα ἔχουν μεγάλη ἀξία. Διότι
δὲν ἦταν δυνατὸ ὁ πλουσιόδωρος Θεὸς νὰ προσφέρει εὐτελῆ δῶρα στοὺς
ἀνθρώπους. Ποιὰ εἶναι τὰ χαρίσματα αὐτά; Εἶναι οἱ διάφορες ἱκανότητες
καὶ ἰδιότητες μὲ τὶς ὁποῖες μᾶς προίκισε ὁ Θεός, τὰ διάφορα προσόντα,
διανοητικά, πρακτικά, πνευματικά, μὲ τὰ ὁποῖα τόσα καὶ τόσα μπορεῖ
νὰ ἐπιτύχει ὁ ἄνθρωπος πού τὰ ἔχει. Τάλαντα εἶναι καὶ ὅλα τά ἀγαθά, πού
δίδει ὁ Θεὸς στούς ἀνθρώπους ἀναλόγως τῆς ἀντοχῆς τους.
Ἡ διαφορὰ
στὴ διανομὴ τῶν ταλάντων δὲν πρέπει νὰ μᾶς κάμνει νὰ φθονοῦμε ἐκείνους,
πού ἔλαβαν περισσότερα. Διότι αὐτοὶ ἔχουν μεγαλύτερες ὑποχρεώσεις.
Καὶ ὁ Θεὸς θὰ εἶναι ἀπαιτητικότερος ἀπὸ αὐτούς. Πάντως ὅσα καὶ ἂν
πήραμε, ἐκεῖνο ποὺ μᾶς ζητεῖται εἶναι ἡ δραστηριότητα, ὁ ζῆλος, ἡ θετικὴ
ἐργασία, ὥστε μὲ τὰ χαρίσματα αὐτὰ νὰ ἀποκτήσουμε καρπούς. Παραδείγματος
χάριν μὲ τὸν πλοῦτο τὰ ἔργα τῆς ἀγάπης. Μὲ τὸ τυχὸν ἀξίωμά μας νὰ
διακονήσουμε τοὺς ἄλλους. Μὲ τὴν ὁποιαδήποτε ἱκανότητά μας νὰ ἐξυπηρετήσουμε,
νὰ ἀνακουφίσουμε καί διευκολύνουμε τοὺς ἄλλους καὶ οὕτω καθεξῆς. Καὶ μὲ
ὅλα νά δοξάσουμε τόν Θεό!
Ὅταν ὁ κάθε
πιστὸς ἔτσι τοποθετήσει μέσα του τὸ θέμα τῶν διαφόρων χαρισμάτων καὶ
ταλάντων, θὰ ἐννοήσει ὅτι δὲν ἐπιτρέπεται νὰ καυχᾶται καὶ νὰ ἐπιδεικνύεται
γιά ὅσα προσόντα ἔχει. Διότι αὐτὰ εἶναι «δανεικά», εἶναι «ξένα κεφάλαια».
Καὶ ἀκόμη ὅτι πρέπει νά ἐργασθεῖ μὲ τὰ κεφάλαια αὐτὰ τοῦ Θεοῦ γιά τό γενικότερο,
τό κοινό καλό, τό καλό καὶ τῶν ἄλλων ἀνθρώπων.
3—ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΩΤΟΙ δοῦλοι τῆς παραβολῆς
ἐννόησαν τό χρέος τους πολὺ καλὰ καὶ ἐργάσθησαν μέ ζηλευτή δραστηριότητα.
Γι᾿ αὐτὸ καὶ παρουσίασαν στὸν κύριό τους καρποὺς σπουδαίους. Ὁ πρῶτος
ἄλλα πέντε τάλαντα, ὁ δεύτερος ἄλλα δύο. Ὁ μόχθος τους δηλαδή, ὁ ζῆλος
καὶ οἱ ἱδρῶτες τους δὲν ἔμειναν ἄκαρποι, δὲν πῆγαν χαμένοι.
Ἀπὸ αὐτὸ ἀποδεικνύεται
ὅτι οἱ θυσίες καὶ οἱ κόποι στοὺς ὁποίους ὑποβάλλεται ὁ Χριστιανὸς στὸν
κόσμο αὐτὸ δὲν πηγαίνουν ποτὲ χαμένοι.
Τὰ δὲ ἔργα τῆς ἀρετῆς, γιὰ τὰ ὁποῖα κουράζονται οἱ πιστοὶ κατὰ τὴ
διάρκεια τῆς ζωῆς τους θὰ παρουσιασθοῦν μιά μέρα λαμπρὰ καὶ ἀξιοθαύμαστα
μπροστά στόν δίκαιο Κριτὴ καὶ θὰ βραβευθοῦν. Τίποτε δὲν θὰ χαθεῖ, τίποτε
δὲν θὰ ἀγνοηθεῖ. Πίσω δηλαδὴ ἀπὸ τὰ
«ἕτερα πέντε τάλαντα» καὶ τὰ «ἕτερα
δύο» τοῦ πρώτου καὶ δεύτερου δούλου τῆς παραβολῆς, κρύβονται ἀκριβῶς οἱ πράξεις τῆς ἀρετῆς,
τὰ ἔργα τῆς ἀγάπης, ἀκόμη καὶ τὸ «ποτήριον
ψυχροῦ ὕδατος», πού προσφέρθηκε μὲ στοργὴ καὶ συμπάθεια σέ κάποιο διψασμένο.
Κρύβονται τὰ ἔργα, πού ἐδῶ στὴ γῆ ἴσως ἔμειναν μυστικὰ καὶ ἔγιναν
κρυφά. Ὑπάρχουν οἱ κόποι καὶ ἡ δραστηριότητα πού ὅμως, ὅταν ἐλθει ὁ Κύριος,
θὰ ἀποκαλυφθοῦν, θὰ τιμηθοῦν, θὰ ἐπιβραβευθοῦν ἐνώπιον ὅλων.
Λοιπὸν μὴ ἀποθαρρυνόμαστε,
ὅσο καὶ ἂν χρειαστεῖ νὰ κοπιάσουμε τώρα. Ὁ κόπος μας «οὐκ ἔστι κενός», θὰ ἀμειφθεῖ στήν ὥρα του. Καὶ θὰ ἀκούσουμε κι
ἐμεῖς τὸ «εὖ δοῦλε ἀγαθὲ καὶ πιστέ...
εἴσελθε εἰς τὴν χαρὰν τοῦ Κυρίου σου».
4.—ΣΤΗΝ παραβολὴ
ὅμως ὑπάρχει καὶ ὁ τρίτος δοῦλος, πού ἔκρυψε τὸ τάλαντο στὴ γῆ. Καί ὅταν
ἦλθε πίσω ὁ κύριός του, τοῦ τὸ ἐπέστρεψε χωρὶς κανένα κέρδος. Προσπάθησε
μάλιστα καὶ... νὰ δικαιολογήσει τὴ στάση του.
Τὶ κρύβεται
στή συμπεριφορά τοῦ δούλου αὐτοῦ; Τί ἄλλο παρὰ ἀμέλεια πολὺ μεγάλη, ἀδιαφορία τρανή, ἐσχάτη περιφρόνηση
πρὸς τὴν ἐντολὴ τοῦ κυρίου. Ἐξ αἰτίας τῶν ὁποίων ἀχρηστεύθηκε καὶ τὸ τάλαντο,
πῆγε δηλαδὴ τελείως χαμένο τὸ πολύτιμο χάρισμα τοῦ Θεοῦ.
Θά ἔχουμε διαπιστώσει
ἀσφαλῶς, ὅτι ὁ ἐαυτὸς μας ρέπει πρὸς τὴ ραθυμία καὶ ὀκνηρία. Ὅτι
εὐκολότερα κλεινόμαστε στόν «ἑαυτούλη»
μας, παρὰ νὰ ἔχουμε τή διάθεση νὰ κουραστοῦμε, γιά νὰ ἀξιοποιήσουμε ὅπως ὁ
Θεός θέλει τὰ χαρίσματά Του, γιὰ τὸ καλὸ τῶν ἄλλων καὶ τὴ δόξα Του. Αὐτὸ
ὅμως ἀποδεικνύει ἔλλειψη αἰσθήματος εὐθύνης ἔναντι τοῦ Θεοῦ, ἀλλά
καὶ περιφρόνηση καί ἀθεοφοβία καὶ θράσος. Ποιὸ ὅμως εἶναι τὸ ἀποτέλεσμα
τῆς τακτικῆς αὐτῆς; Τὸ εἴδαμε στήν παραβολή. Ἡ ἀποδοκιμασία τοῦ
Θεοῦ. Ἡ αἰώνια καταδίκη. Ἡ κόλαση. Πράγμα ποὺ σημαίνει, ὅτι ἡ ἀμέλεια
καὶ ὀκνηρία τιμωροῦνται αὐστηρά. Μοιάζουν μὲν ἐκ πρώτης ὄψεως μέ...
βολικὸ καὶ ἀναπαυτικὸ κάθισμα, ἔχουν ὅμως ὡς ἀποτέλεσμα τὴ σκληρή
ἀλλὰ καὶ δίκαιη τιμωρία τοῦ Θεοῦ.
Ἂς φυλαγόμαστε
λοιπὸν ἀπὸ τὴν πνευματικὴ ραθυμία. Ἂς τὴ φοβούμαστε καί ἂς τήν
ἀποφεύγουμε. Γιὰ νὰ μὴ ὑποστοῦμε τὶς πικρὲς καὶ ὀδυνηρές της συνέπειες στήν
ἀτελείωτη αἰωνιότητα!
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ
τόμο τοῦ Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου