ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ
ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΕΩ
(3 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (Κυριακῆς)
Ἀδελφοί, βρῶμα ἡμᾶς οὐ παρίστησι
τῷ Θεῷ· οὔτε γὰρ ἐὰν φάγωμεν
περισσεύομεν, οὔτε ἐὰν μὴ φάγωμεν ὑστερούμεθα. βλέπετε δὲ μήπως ἡ ἐξουσία ὑμῶν αὕτη πρόσκομμα γένηται τοῖς ἀσθενοῦσιν. ἐὰν γάρ τις ἴδῃ σε, τὸν ἔχοντα γνῶσιν, ἐν εἰδωλείῳ
κατακείμενον, οὐχὶ ἡ συνείδησις
αὐτοῦ ἀσθενοῦς ὄντος οἰκοδομηθήσεται εἰς τὸ τὰ εἰδωλόθυτα
ἐσθίειν; καὶ ἀπολεῖται ὁ ἀσθενῶν ἀδελφὸς ἐπὶ τῇ σῇ γνώσει, δι' ὃν Χριστὸς ἀπέθανεν. οὕτω δὲ ἁμαρτάνοντες εἰς τοὺς ἀδελφοὺς καὶ τύπτοντες
αὐτῶν τὴν συνείδησιν
ἀσθενοῦσαν
εἰς Χριστὸν ἁμαρτάνετε. διόπερ εἰ βρῶμα
σκανδαλίζει τὸν ἀδελφόν μου, οὐ μὴ φάγω κρέα εἰς τὸν αἰῶνα,
ἵνα
μὴ τὸν ἀδελφόν μου σκανδαλίσω. Οὐκ εἰμὶ ἀπόστολος; οὐκ εἰμὶ ἐλεύθερος; οὐχὶ Ἰησοῦν Χριστὸν τὸν Κύριον ἡμῶν ἑώρακα; οὐ τὸ ἔργον μου ὑμεῖς ἐστε ἐν Κυρίῳ; εἰ ἄλλοις οὐκ εἰμὶ ἀπόστολος, ἀλλά γε ὑμῖν εἰμι· ἡ γὰρ σφραγὶς
τῆς ἐμῆς ἀποστολῆς ὑμεῖς ἐστε ἐν Κυρίῳ.
(Α’
Κορ. η΄[8] 8 – θ΄[9] 2)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
(Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἀδελφοί,
δὲν εἶναι τὸ φαγητὸ πού μᾶς παρουσιάζει εὐάρεστους στὸν Θεό. Διότι
οὔτε ἐὰν φᾶμε προκόπτουμε καὶ προοδεύουμε στὴν ἀρετή, οὔτε ἐὰν
δὲν φᾶμε ὑστεροῦμε καί μένουμε πίσω σ’ αὐτήν. Προσέχετε ὅμως μήπως
τὸ δικαίωμα αὐτό πού ἔχετε νὰ τρῶτε ἀπ’ ὅλα, ἀκόμη καὶ τὰ εἰδωλόθυτα,
γίνει αἰτία νὰ ἁμαρτήσουν οἱ ἀδελφοί σας πού εἶναι ἀδύναμοι στὴν πίστη.
Καὶ εἶναι ἑπόμενο νὰ βλαβοῦν σοβαρὰ οἱ ἀδύναμοι ἀδελφοί. Διότι, ἐὰν
κανεὶς ἀπ’ αὐτούς δεῖ ἐσένα πού ἔχεις τὴν ὀρθή γνώση νὰ κάθεσαι στὸ
τραπέζι κάποιου ναοῦ τῶν εἰδώλων, δὲν θὰ παρασυρθεῖ καὶ δὲν θὰ παγιωθεῖ
ἡ συνείδησή του στὸ νὰ τρώει τὰ εἰδωλόθυτα ὡς κάτι ἱερὸ καὶ ἄξιο εὐλαβείας,
ἀφοῦ αὐτός εἶναι ἀσθενής; Καὶ θὰ χαθεῖ παρασυρόμενος στὴν εἰδωλολατρία
ὁ ἀδελφός σου πού εἶναι ἀδύνατος πνευματικά, ἐξαιτίας τῆς δικῆς
σου γνώσεως. Ἀλλά γιὰ τὴ σωτηρία τοῦ ἀδελφοῦ σου αὐτοῦ ὁ Χριστὸς θυσίασε
τὴ ζωή του. Κι ἔτσι διαπράττετε ἁμάρτημα, ἀπὸ τὸ ὁποῖο βλάπτονται
πολὺ οἱ ἀδελφοί, καὶ γιὰ τὸ λόγο αὐτό ἀποτελεῖ ἁμάρτημα πρὸς τοὺς ἀδελφούς.
Καὶ πληγώνετε ἔτσι καὶ χτυπᾶτε σκληρὰ τὴ συνείδησή τους, ἡ ὁποία εἶναι
ἀσθενικὴ καὶ ἀδύνατη. Ἀλλά ὑποπίπτετε συγχρόνως καὶ σὲ ἁμάρτημα
πού ἀναφέρεται στὸν ἴδιο τὸν Χριστό, ὁ ὁποῖος πέθανε γιὰ νὰ σώσει
τοὺς ἀδελφούς αὐτούς. Γι’ αὐτό λοιπόν, ἐὰν αὐτό πού τρώω γίνεται αἰτία
σκανδάλου καὶ ἁμαρτίας στὸν ἀδελφό μου, δὲν θὰ φάω ποτὲ ὁποιοδήποτε
εἶδος κρεάτων, γιὰ νὰ μὴ σκανδαλίσω τὸν ἀδελφό μου. Καὶ ἔρχομαι τώρα
νὰ σᾶς δείξω ὅτι γιὰ τοὺς ἀδύνατους ἀδελφούς ἔκανα καὶ ἐξακολουθῶ
νὰ κάνω θυσίες τῶν δικαιωμάτων μου. Δέν εἶμαι Ἀπόστολος μὲ ἴσα δικαιώματα
μέ τούς ἄλλους Ἀποστόλους; Δὲν εἶμαι ἐλεύθερος, ὅπως ὅλοι οἱ Χριστιανοί;
Δὲν εἶδα τὸν Ἰησοῦ Χριστὸ τὸν Κύριό μας; Καὶ δὲν εἶστε έσεῖς τὸ ἔργο
πού μὲ τὴ βοήθεια τοῦ Κυρίου ἐπιτέλεσα; Ἐὰν γιὰ ἄλλους δὲν εἶμαι Ἀπόστολος,
τουλάχιστον ὅμως γιὰ σᾶς εἶμαι Ἀπόστολος. Διότι ἡ σφραγίδα μὲ τὴν ὁποία
πιστοποιεῖται ἐπίσημα τὸ ἀποστολικό μου ἀξίωμα, μέ τή χάρη τοῦ
Κυρίου, εἶστε ἐσεῖς, τούς ὁποίους ἐγώ ὁδήγησα στό Χριστό.
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Εἶπεν ὁ
Κύριος· ὅταν
ἔλθῃ ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ
καὶ
πάντες οἱ
ἅγιοι ἄγγελοι μετ'
αὐτοῦ, τότε καθίσει ἐπὶ
θρόνου δόξης αὐτοῦ· καὶ συναχθήσεται
ἔμπροσθεν αὐτοῦ
πάντα τὰ
ἔθνη,
καὶ
ἀφοριεῖ αὐτοὺς
ἀπ' ἀλλήλων,
ὥσπερ ὁ
ποιμὴν ἀφορίζει
τὰ πρόβατα ἀπὸ τῶν ἐρίφων, καὶ στήσει τὰ μὲν πρόβατα ἐκ δεξιῶν
αὐτοῦ τὰ
δὲ
ἐρίφια ἐξ
εὐωνύμων. τότε ἐρεῖ
ὁ βασιλεὺς τοῖς ἐκ δεξιῶν
αὐτοῦ· δεῦτε, οἱ
εὐλογημένοι τοῦ
πατρός μου, κληρονομήσατε τὴν ἡτοιμασμένην ὑμῖν βασιλείαν
ἀπὸ καταβολῆς
κόσμου· ἐπείνασα
γὰρ καὶ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν,
ἐδίψησα καὶ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην καὶ συνηγάγετέ
με, γυμνὸς καὶ περιεβάλετέ με, ἠσθένησα καὶ ἐπεσκέψασθέ με,
ἐν
φυλακῇ ἤμην
καὶ ἤλθετε πρός με. τότε ἀποκριθήσονται αὐτῷ
οἱ
δίκαιοι λέγοντες· κύριε, πότε σε εἴδομεν πεινῶντα καὶ ἐθρέψαμεν, ἢ διψῶντα
καὶ
ἐποτίσαμεν;
πότε δέ
σε εἴδομεν ξένον καὶ
συνηγάγομεν, ἢ
γυμνὸν καὶ
περιεβάλομεν; πότε δέ
σε εἴδομεν ἀσθενῆ
ἢ ἐν φυλακῇ καὶ ἤλθομεν πρός σε; καὶ ἀποκριθεὶς ὁ βασιλεὺς ἐρεῖ αὐτοῖς· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ' ὅσον ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων
τῶν
ἀδελφῶν μου
τῶν
ἐλαχίστων,
ἐμοὶ ἐποιήσατε.
Τότε ἐρεῖ
καὶ τοῖς ἐξ εὐωνύμων·
πορεύεσθε ἀπ'
ἐμοῦ οἱ κατηραμένοι
εἰς
τὸ
πῦρ
τὸ
αἰώνιον τὸ
ἡτοιμασμένον τῷ διαβόλῳ
καὶ
τοῖς
ἀγγέλοις αὐτοῦ·
ἐπείνασα γὰρ καὶ οὐκ ἐδώκατέ μοι φαγεῖν,
ἐδίψησα καὶ οὐκ ἐποτίσατέ με, ξένος ἤμην καὶ οὐ συνηγάγετέ
με, γυμνὸς καὶ
οὐ
περιεβάλετέ με, ἀσθενὴς
καὶ ἐν φυλακῇ
καὶ
οὐκ
ἐπεσκέψασθέ με.
τότε ἀποκριθήσονται
αὐτῷ καὶ αὐτοὶ λέγοντες· κύριε, πότε
σε εἴδομεν πεινῶντα ἢ
διψῶντα ἢ
ξένον ἢ
γυμνὸν ἢ
ἀσθενῆ ἢ
ἐν
φυλακῇ καὶ
οὐ
διηκονήσαμέν σοι; τότε ἀποκριθήσεται αὐτοῖς λέγων· ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἐφ' ὅσον οὐκ ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἐλαχίστων, οὐδὲ ἐμοὶ
ἐποιήσατε.
καὶ
ἀπελεύσονται οὗτοι
εἰς
κόλασιν αἰώνιον, οἱ
δὲ
δίκαιοι εἰς
ζωὴν αἰώνιον.
(Ματθ. κε΄[25] 31 - 46 )
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Κυριακὴ
τῆς Κρίσεως! Καὶ οἱ καρδιὲς ἡμῶν τῶν ἁμαρτωλῶν σφίγγονται. Ὁ φόβος
μᾶς παραλύει. Γυρίζουμε στὰ σπίτια σκεφτικοί. Οἱ πιὸ πολλοὶ δὲν θέλουν
κἂν νὰ σκέφτονται. Μερικοὶ ἴσως ἑτοιμάζονται νὰ διακόψουν ἀκόμη
καὶ τὴν ἀνάγνωση αὐτοῦ τοῦ φυλλαδίου. Μιὰ κίνηση ἐνστικτώδης. (Ἂς
μὴ τὰ σκεφτόμαστε αὐτά!) Σὰν τὴν στρουθοκάμηλο πού, ὅταν βλέπει κίνδυνο,
χώνει τὸ κεφάλι της στὴν ἄμμο!
Φυσικὰ
αὐτὸ εἶναι ἡ χειρότερη λύση. Ὁ Κύριος δὲν περιέγραψε τὸ γεγονὸς αὐτὸ
γιὰ νὰ μᾶς τρομάξει, ἀλλὰ γιὰ νὰ μᾶς βοηθήσει μέσω ἑνὸς ἁγίου φόβου
νὰ ἑτοιμασθοῦμε. Καὶ γι᾿ αὐτὸν ἀκριβῶς τὸν λόγο τὸ προβάλλει καὶ ἡ Ἐκκλησία
μας σήμερα.
1. Η ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΡΑ ΕΡΧΕΤΑΙ!
Γιὰ
τὴ Δευτέρα Του Παρουσία ὁμιλεῖ στὸ ἱερό μας κείμενο ὁ Κύριος. Καὶ
λέγει πώς, ὅταν θὰ ἔλθει τὴ μέρα ἐκείνη ἀκτινοβολώντας τὴ θεϊκή
Του δόξα καὶ συνοδευόμενος ἀπὸ τὰ ἀναρίθμητα πλήθη τῶν ἁγίων Ἀγγέλων
Του, τότε θὰ καθήσει στὸν ἔνδοξο θρόνο Του καὶ θὰ συγκεντρωθοῦν μπροστά
Του ὅλα τὰ ἔθνη, ὅλοι οἱ ἄνθρωποι, ποὺ ἔζησαν στὴν γῆ ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς
δημιουργίας τους ὡς τὴ συντέλεια τοῦ κόσμου.
Καὶ
τότε, λέγει, θὰ τοὺς χωρίσει τὸν ἕνα ἀπὸ τὸν ἄλλο, ὅπως ὁ βοσκὸς ξεχωρίζει
τὰ πρόβατα ἀπὸ τὰ ἐρίφια. Καὶ θὰ βάλει τοὺς μὲν δικαίους, ποὺ εἶναι ἥμεροι
σὰν τὰ πρόβατα, στὰ δεξιά του, τοὺς δὲ ἀμετανόητους ἁμαρτωλούς, ποὺ
μοιάζουν μὲ ἄτακτα ρίφια, στὰ ἀριστερά Του.
ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ
τὸ γεγονὸς τῆς Δευτέρας Παρουσίας τοῦ Κυρίου μας! Καὶ κυττάξτε τί παράδοξο
πράγμα: τὴν ὀνομάζουμε «γεγονός», ἐνῶ ἀκόμη δὲν ἔχει γίνει, οὔτε
ξεύρουμε πότε ἀκριβῶς θὰ γίνει. Ξεύρουμε ὅμως τί; Ὅτι θὰ γίνει ὁπωσδήποτε.
Εἶναι τὸ πλέον βέβαιο γεγονὸς τῆς ἱστορίας τοῦ Σύμπαντος. Ἀπὸ τὴν
αὐγὴ τῆς Δημιουργίας μέχρι τὴ Συντέλεια τοῦ κόσμου τὰ πάντα εἶναι
στραμμένα πρὸς αὐτὴ τὴ μία καὶ μοναδικὴ μέρα. Ἀπὸ τὴν αὐγὴ τῆς Δημιουργίας
ὅλες οἱ μέρες σὰν ἕνα πελώριο λευκὸ ποτάμι καὶ ὅλες οἱ νύχτες σὰν ἕνα
πελώριο σκοτεινὸ ποτάμι συμπαρασύρουν ὅλο τὸ Σύμπαν πρὸς τὴν ἔσχατη
αὐτὴ μέρα, πρὶν ἐκβάλουν στὸν ὠκεανὸ τῆς αἰωνιότητος.
Σὲ
μᾶς φαίνεται πὼς ὁ ἐρχομός της ἀργεῖ. Ὅμως ὄχι! Ἡ συγκλονιστικὴ μέρα
ὅλο καὶ περισσότερο μᾶς πλησιάζει. Μπορεῖ πολλοὶ νὰ γελοῦν εἰρωνικά,
ὅταν ἀκοῦν νὰ γίνεται λόγος γιὰ τὴν Τελικὴ Κρίση. Αὐτὸ δὲν ἔχει σημασία.
Ἡ μέρα αὐτὴ ΕΡΧΕΤΑΙ! Ἔρχεται! Καὶ τὸ γέλιο τῶν ἀνόητων θὰ γίνει τὴ μέρα
ἐκείνη φόβος καὶ φρίκη. Ὅσο καὶ νὰ προσπαθοῦν νὰ τὴν ἐξευτελίσουν, ὅσο
καὶ νὰ πασχίζουν νὰ τὴν ὑποτιμήσουν, ὅσο καὶ νὰ θέλουν νὰ τὴν ξεχάσουν
οἱ ἄνθρωποι τῆς ἐποχῆς μας ἢ ὁποιασδήποτε ἄλλης ἐποχῆς, ἡ Μεγάλη
Μέρα ΕΡΧΕΤΑΙ!
Ναί,
ἀδελφοί! Ἔρχεται ὁ Κύριος, ἔρχεται ὁ Κριτής, γιὰ νὰ βάλει τέλος σ᾿ αὐτὴ
τὴν παραφροσύνη τῆς ἁμαρτίας. Τώρα ἄλλοι γελοῦν, ἄλλοι στενάζουν,
ἄλλοι γλεντοῦν, ἄλλοι ὑποφέρουν· ἄλλοι ὀργιάζουν, ἄλλοι βρίσκονται
ὅλη τους τὴν ζωὴ στὸ κρεββάτι τοῦ πόνου. Ἡ γῆ στενάζει κάτω ἀπὸ τὴν ἀδικία,
τὴν ἐκμετάλλευση, τὴ θρασύτητα τοῦ κακοῦ. Λοιπόν, ὅλα αὐτὰ θὰ πάρουν
τότε τέλος. Καὶ θὰ ἀποδοθεῖ ἐπιτέλους δικαιοσύνη. Πῶς θὰ γίνη ὅμως
αὐτό;
2. ΤΟ ΥΠΕΡΤΑΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ
Ἡ
ἐξέλιξη τῆς Κρίσεως, ὅπως τὴν περιγράφει τὸ ἱερὸ κείμενο, μᾶς ξαφνιάζει.
Ὁ Κύριος, ἀπευθυνόμενος πρὸς τοὺς δικαίους κατ᾿ ἀρχάς, τοὺς ὀνομάζει
εὐλογημένους τοῦ Πατρός Του καὶ τοὺς καλεῖ νὰ ἀπολαύσουν τὴ Βασιλεία,
ποὺ ἔχει ἑτοιμασθεῖ γιὰ χάρη τους ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς Δημιουργίας τοῦ
κόσμου. Διότι, λέγει, πείνασα καὶ μοῦ δώσατε νὰ φάγω, δίψασα καὶ μὲ
ποτίσατε, ἤμουν ξένος καὶ μὲ περιμαζεύσατε στὸ σπίτι σας, ἤμουν γυμνὸς
καὶ μὲ ντύσατε, ἀρρώστησα καὶ μὲ ἐπισκεφθήκατε,
ἤμουν στὴν φυλακὴ
καὶ ἤρθατε νὰ μὲ παρηγορήσετε. Καὶ στὴν εὔλογη ἀπορία
τῶν δικαίων, γιὰ τὸ πότε Τοῦ πρόσφεραν ὅλα αὐτά, ὁ Κύριος ἀπαντᾶ μὲ
τὴ συγκλονιστικὴ ἐκείνη φράση: «ἐφ᾿ ὅσον ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν
ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων, ἐμοὶ ἐποιήσατε», ἀφοῦ τὰ κάνατε αὐτὰ
τὰ καλὰ σὲ ἕνα ἀπό τοὺς φτωχοὺς ἀδελφούς μου, ποὺ φαίνονταν μικροὶ καὶ
ἀσήμαντοι, σὲ Μένα τὸν ἴδιο τὰ κάνατε.
Τὰ
ἴδια ἀκριβῶς ἐπαναλαμβάνει ἀρνητικὰ πλέον καὶ στοὺς ἀμετανόητους
ἁμαρτωλούς. Τοὺς κατηγορεῖ ὅτι δὲν Τὸν φρόντισαν στὶς ἀνάγκες Του
καί, ὅταν αὐτοὶ διαμαρτύρονται γιὰ τὸ πότε δὲν Τὸν φρόντισαν, τοὺς λέγει
ὅτι, ἐφόσον δὲν τὸ ἔκαναν αὐτὸ στοὺς θεωρούμενους ἀσήμαντους συνανθρώπους
τους, οὔτε καὶ στὸν ἴδιο τὸ ἔκαναν.
Καὶ
ἡ περιγραφὴ κλείνει μὲ τὴ βεβαίωση πὼς θὰ πορευθοῦν οἱ μὲν στὴν αἰώνια
Κόλαση, οἱ δὲ δίκαιοι στὴν αἰώνια Ζωή.
ΞΑΦΝΙΑΖΕΙ,
ὅπως εἴπαμε ἤδη, τὸ κριτήριο, μὲ τὸ ὁποῖο θὰ κριθοῦμε κατὰ τὴν Ἔσχατη
Κρίση. Δὲν θὰ κριθοῦμε μὲ βάση μόνο τὴ θεωρητικὴ πίστη μας πρὸς τὸν
Κύριον, ἀλλὰ μὲ τὸ ἂν πράγματι τὸν ἀναγνωρίζουμε ΚΥΡΙΟ ἐφαρμόζοντας
τὶς ἐντολές Του, οἱ ὁποῖες συμπυκνώνονται ἀκριβῶς σὲ ἕνα σημεῖο,
αὐτὸ τῆς ἔμπρακτης ἀγάπης. Αὐτὸ εἶναι συνεπῶς καὶ τὸ ὑπέρτατο κριτήριο:
Η ΑΓΑΠΗ! Ἡ ἀγάπη πρὸς τὸν Κύριο καὶ Θεό μας, ποὺ πιστοποιεῖται μὲ τὴν ἀγάπη
μας πρὸς τοὺς φτωχούς, τοὺς περιφρονημένους καὶ ἀδικημένους τῆς ζωῆς.
Ὁ
Κύριος μάλιστα κάνει στὸ σημεῖο αὐτὸ μία ταύτιση ἰλιγγιώδη. Ταυτίζει
τὸν Ἑαυτό Του μὲ τοὺς συνανθρώπους μας, αὐτοὺς ποὺ ἔχουν τὴν ἀνάγκη
μας.
Ἄχ,
σ᾿ αὐτὸ τὸ σημεῖο νὰ μποροῦσε κανεὶς νὰ τὸ φωνάξει δυνατά, γιὰ νὰ ἀκούσουμε
καὶ μερικοί, ποὺ φαίνεται νὰ εἴμαστε βαρύκοοι καὶ δὲν θέλουμε οὔτε
τὰ τόσο ἁπλᾶ καὶ ξεκάθαρα λόγια του Κυρίου μας νὰ κατανοήσουμε! Νὰ
φωνάξει καὶ νὰ μᾶς πεῖ:
Πρόσεξε, ἀδελφέ! Πρόσεξε!
Αὐτὸ ποὺ δείχνεις στοὺς ἀδελφούς σου, τὸ δείχνεις στὸν ἴδιο τὸν Κύριο! Ὁ
ἀδελφός σου εἶναι ὁ Κύριος! Καταλαβαίνεις τί σημαίνει αὐτό; Ἄκουσε!
Ὅταν
π.χ. θυμώνεις κατὰ τοῦ ἀδελφοῦ σου, ἐναντίον τοῦ Κυρίου θυμώνεις. Ὅταν
ἀδικεῖς τὸν ἀδελφό σου, τὸν Κύριο ἀδικεῖς. Ὅταν περιφρονᾶς τὸν ἀδελφό
σου, τὸν Κύριο περιφρονεῖς. Ὅταν κρίνεις καὶ κατακρίνεις τὸν ἀδελφό
σου, ὅταν τὸν ἐχθρεύεσαι, ὅταν μνησικακεῖς, ὅταν, ὅταν, ὅταν... ὅλα
αὐτὰ στὸν Κύριο ἐν τέλει τὰ κάνεις.
Ὁμοίως
καὶ τὰ καλά. Ὅ,τι καλὸ κάνεις στοὺς ἀδελφούς σου, στὸν Κύριο τὸ κάνεις.
Σὲ Κεῖνο, ποὺ εἶναι ὁ Δημιουργός σου, ἀλλὰ καὶ ὁ τελικὸς καὶ μόνος Κριτής
σου καὶ Κριτὴς τῶν πάντων.
Ἀδελφοί!
Καταλάβαμε λοιπὸν τουλάχιστον ὅτι τὸ κλειδὶ τοῦ Παραδείσου θὰ πρέπει
νὰ τὸ ἀναζητήσουμε στὰ χέρια τῶν ἀδελφῶν μας;
Ὅσοι
τὸ κατανόησαν αὐτό, μακάριοι! Εὐλογημένοι τοῦ Πατρός, ἀλλὰ καὶ τοῦ
Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τῆς Μακαρίας καὶ Πανενδόξου Τριάδος...
Οἱ
ἄλλοι;....
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο τοῦ Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου