ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΔ΄ ΛΟΥΚΑ
(1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (ΚΔ’ ΕΠΙΣΤΟΛΩΝ)
Ἀδελφοί, Χριστός ἐστιν ἡ εἰρήνη
ἡμῶν, ὁ ποιήσας τὰ ἀμφότερα ἓν καὶ τὸ μεσότοιχον τοῦ φραγμοῦ λύσας,
τὴν ἔχθραν, ἐν τῇ σαρκὶ αὐτοῦ τὸν νόμον τῶν ἐντολῶν ἐν δόγμασι καταργήσας,
ἵνα τοὺς δύο κτίσῃ ἐν ἑαυτῷ εἰς ἕνα καινὸν ἄνθρωπον ποιῶν εἰρήνην,
καὶ ἀποκαταλλάξῃ τοὺς ἀμφοτέρους ἐν ἑνὶ σώματι τῷ Θεῷ διὰ τοῦ σταυροῦ,
ἀποκτείνας τὴν ἔχθραν ἐν αὐτῷ· καὶ ἐλθὼν εὐηγγελίσατο εἰρήνην ὑμῖν
τοῖς μακρὰν καὶ τοῖς ἐγγύς, ὅτι δι᾿ αὐτοῦ ἔχομεν τὴν προσαγωγὴν οἱ ἀμφότεροι
ἐν ἑνὶ πνεύματι πρὸς τὸν πατέρα. Ἄρα οὖν οὐκέτι ἐστὲ ξένοι καὶ πάροικοι,
ἀλλὰ συμπολῖται τῶν ἁγίων καὶ οἰκεῖοι τοῦ Θεοῦ, ἐποικοδομηθέντες
ἐπὶ τῷ θεμελίῳ τῶν ἀποστόλων καὶ προφητῶν, ὄντος ἀκρογωνιαίου
αὐτοῦ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ, ἐν ᾧ πᾶσα οἰκοδομὴ συναρμολογουμένη αὔξει
εἰς ναὸν ἅγιον ἐν Κυρίῳ· ἐν ᾧ καὶ ὑμεῖς συνοικοδομεῖσθε εἰς κατοικητήριον
τοῦ Θεοῦ ἐν Πνεύματι.
(Εφεσ. β΄[2] 14-22)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἀδελφοί, ὁ Χριστός
εἶναι ἡ εἰρήνη μας. Αὐτὸς ἔκανε καὶ τοὺς δύο ἀντιμαχόμενους
κόσμους, τὸν Ἰουδαϊσμὸ καὶ τὸν Ἐθνισμό, ἕνα. Αὐτὸς γκρέμισε
καὶ κατέλυσε τὸν τοῖχο ποὺ δημιουργοῦσε ὁ φραγμὸς τοῦ
νόμου ποὺ ὀρθωνόταν ἀνάμεσα στοὺς δύο λαοὺς καὶ τοὺς χώριζε.
Κατέλυσε δηλαδὴ τὴν ἔχθρα τῶν δύο λαῶν, ἀφοῦ κατάργησε
μὲ τὸ αἷμά του τὸν νόμο τῶν ἐντολῶν, ὁ ὁποῖος, ἐνῶ περιεῖχε ἐπιβλητικὲς
προσταγές, δὲν ἔδινε ὅμως καὶ τὴ χάρη γιὰ τὴν ἐφαρμογὴ καὶ
τὴν τήρηση τῶν προσταγμάτων αὐτῶν. Καὶ κατήργησε τὸν νόμο,
ἔτσι ὥστε ἑνώνοντας τοὺς δύο λαοὺς μὲ τὸν ἑαυτό του νά δημιουργήσει
ἕνα νέο ἀνθρωπο, μιὰ νέα ἀνθρωπότητα, κι ἔτσι νὰ φέρει εἰρήνη
μεταξύ τους· καὶ μὲ τὸν σταυρικὸ του θάνατο νά συμφιλιώσει
καὶ τοὺς δύο λαοὺς μὲ τὸν Θεό, ἑνωμένους τώρα σ᾿ ἕνα σῶμα, ἀφοῦ προηγουμένως
θὰ θανάτωνε τὴν ἔχθρα μὲ τὸν θάνατό του. Κι ἀφοῦ ἦλθε ὁ Χριστὸς
στὴ γῆ, κήρυξε τὸ χαρμόσυνο μήνυμα τῆς εἰρήνης σὲ σᾶς τοὺς
ἐθνικούς, ποὺ ἤσασταν μακριὰ ἀπό τὸν Θεό, καὶ σὲ μᾶς τοὺς Ἰουδαίους,
ποὺ ἤμασταν κοντά του. Διότι αὐτὸς μᾶς ἔφερε καὶ τοὺς δύο
λαοὺς μέσω τοῦ ἑνός Ἁγίου Πνεύματος κοντά στὸν Πατέρα.
Διαμέσου τοῦ Χριστοῦ ἔγινε ἡ προσέγγισή μας αὐτὴ μὲ τὸν
Θεό. Ἀπ᾿ ὅλα αὐτὰ λοιπὸν βγαίνει τὸ συμπέρασμα ὅτι δὲν εἶστε
πλέον ξένοι καὶ προσωρινοὶ κάτοικοι στὴ βασιλεία τοῦ
Θεοῦ, ἀλλά εἶστε συμπολίτες τῶν ἁγίων καὶ μέλη τῆς οἰκογένειας
τοῦ Θεοῦ. Καὶ σάν ζωντανοὶ λίθοι κτισθήκατε πάνω στὸ θεμέλιο.
Καὶ τὸ θεμέλιο αὐτὸ εἶναι οἱ ἀποστολοι καὶ οἱ προφῆτες,
ἐνῶ ὁ ἀκρογωνιαῖος λίθος, τὸ ἀγκωνάρι ποὺ βαστάζει καὶ
στηρίζει ὅλο τὸ οἰκοδόμημα, εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Ἰησοῦς Χριστός.
Πάνω σ᾿ αὐτὸν λοιπὸν καὶ διαμέσου αὐτοῦ τοῦ Χριστοῦ ἡ οἰκοδομή ὅλη
τῆς Ἐκκλησίας ἑνώνεται ἁρμονικά καὶ στερεὰ καὶ αὐξάνει,
ὥστε νὰ γίνεται ναὸς ἅγιος, ὅπως τόν θέλει ὁ Κύριος. Μὲ τὴν ἕνωσή
σας μὲ τὸν Κύριο κι ἐσεῖς οἰκοδομεῖστε μαζὶ μὲ τοὺς ἄλλους
πιστοὺς γιὰ νὰ γίνετε ναὸς καὶ κατοικητήριο, στό ὁποῖο θὰ κατοικεῖ
ὁ Θεὸς μὲ τὸ Πνεῦμα του.
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐγένετο ἐν τῷ ἐγγίζειν αὐτὸν εἰς ῾Ιεριχὼ, τυφλός
τις ἐκάθητο παρὰ τὴν ὁδὸν προσαιτῶν. Ἀκούσας δὲ ὄχλου διαπορευομένου,
ἐπυνθάνετο, τί εἴη τοῦτο; Ἀπήγγειλαν δὲ αὐτῷ ὅτι ᾿Ιησοῦς ὁ Ναζωραῖος
παρέρχεται. Καὶ ἐβόησε, λέγων· ᾿Ιησοῦ υἱὲ Δαυΐδ, ἐλέησόν με. Καὶ
οἱ προάγοντες ἐπετίμων αὐτῷ ἵνα σιωπήσῃ· αὐτὸς δὲ πολλῷ μᾶλλον ἔκραζεν·
Υἱὲ Δαυΐδ, ἐλέησόν με. Σταθεὶς δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς ἐκέλευσεν αὐτὸν ἀχθῆναι
πρὸς αὐτόν. Ἐγγίσαντος δὲ αὐτοῦ, ἐπηρώτησεν αὐτὸν, λέγων· Τί σοι θέλεις
ποιήσω; Ὁ δὲ εἶπε· Κύριε, ἵνα ἀναβλέψω. Καὶ ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπεν αὐτῷ·
Ἀνάβλεψον· ἡ πίστις σου σέσωκέ σε. Καὶ παραχρῆμα ἀνέβλεψε, καὶ ἠκολούθει
αὐτῷ, δοξάζων τὸν Θεόν. Καὶ πᾶς ὁ λαὸς ἰδὼν, ἔδωκεν αἶνον τῷ Θεῷ.
(Λουκ.
ιη΄[18] 35 – 43)
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
1. Η ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ ΝΥΧΤΑ
Ἡ εἰκόνα,
τὴν ὁποία μᾶς παρουσιάζει τὸ σημερινὸ Εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα στὴν
ἀρχή του, εἶναι συγκινητική. Καθώς, μᾶς λέγει, πλησίαζε ὁ Ἰησοῦς
στὴν Ἱεριχὼ πορευόμενος πρὸς τὴν Ἱερουσαλήμ, συνέπεσε αὐτὴ τὴν ὥρα
νὰ βρίσκεται ἐκεῖ, στὴν ἄκρη τοῦ δρόμου, ἕνας τυφλός. Ἦταν ἕνας τυφλὸς
«προσαιτῶν», ποὺ ζητοῦσε δηλαδὴ βοήθεια ἀπό τους ἄλλους· ζητιάνος.
Φυσικὰ ὁ θόρυβος τοῦ κόσμου, ποὺ περνοῦσε μπροστά του συνοδεύοντας
τὸν Κύριο, τοῦ ἔκανε ἐντύπωση, γι᾿ αὐτὸ καὶ ρώτησε νὰ μάθει τί συμβαίνει.
Καὶ βέβαια οἱ ἄνθρωποι προθυμοποιήθηκαν νὰ τὸν πληροφορήσουν πὼς
ὁ ἀσυνήθιστος ἐκεῖνος θόρυβος ὀφείλεται στὸ ὅτι «Ἰησοῦς ὁ Ναζωραῖος
παρέρχεται», στὸ γεγονὸς δηλαδὴ ὅτι περνάει ἀπὸ ἐκεῖ ὁ ξακουστὸς
μεγάλος Διδάσκαλος καὶ θαυματουργὸς Προφήτης «Ἰησοῦς ὁ Ναζωραῖος».
Ὁ τυφλὸς τινάχθηκε
ἀμέσως ὄρθιος. Κατάλαβε πὼς αὐτὴ ἦταν ἡ εὐκαιρία τῆς ζωῆς του. Μὲ ὅση
δύναμη εἶχαν τὰ σπλάγχνα του φώναξε: «Ἰησοῦ υἱὲ Δαυίδ, ἐλέησόν
με». Τότε ὅμως - τί παράξενο πράγμα! - «οἱ προάγοντες», αὐτοὶ δηλαδὴ
ποὺ βάδιζαν μπροστὰ ἀπὸ τὸν Κύριο καὶ οἱ ὁποῖοι τοῦ εἶχαν δώσει τὴν τόσο
πολύτιμη πληροφορία, ἄρχισαν νὰ τὸν ἀποπαίρνουν καὶ νὰ τὸν μαλώνουν
γιὰ νὰ τὸν κάνουν νὰ σιωπήσει. «Οἱ προάγοντες ἐπετίμων αὐτῷ ἵνα σιωπήσει»,
σημειώνει ὁ Εὐαγγελιστής.
ΑΣ ΣΤΑΘΟΥΜΕ
γιὰ λίγο στὸ σημεῖο αὐτό. Νὰ σχολιάσουμε κάπως τὴν συμπεριφορὰ ποὺ
ἔδειξαν ἐκεῖνοι οἱ ἄνθρωποι – «οἱ προάγοντες» – πρὸς τὸν τυφλό, ποὺ
τὸν μάλωναν γιὰ νὰ μὴ φωνάζει. Θεώρησαν, φαίνεται, πὼς τοῦ πήγαινε πολὺ – ἕνας τυφλὸς ζητιάνος
αὐτὸς – νὰ θέλει νὰ σταματήσει τὸν Κύριο καὶ κατὰ κάποιο τρόπο νὰ τὸν
ἀναγκάσει νὰ ἀσχοληθεῖ μαζί του. Δὲν ἀποκλείεται καὶ νὰ τοῦ εἶπαν:
Τί θέλεις καὶ φωνάζεις; Χρήματα; Ἀλλὰ ὁ Διδάσκαλος εἶναι πτωχός.
Λοιπόν, τὸ
λάθος τους εἶναι φανερό. Οἱ ἄνθρωποι αὐτοὶ ἔμειναν ἀσυγκίνητοι ἀπὸ
τὸ δράμα τοῦ τυφλοῦ. Ἀντὶ νὰ τὸν πάρουν ἀπὸ τὸ χέρι καὶ νὰ τὸν ὁδηγήσουν
μπροστὰ στὸν Κύριο, παρακαλώντας Τον καὶ οἱ ἴδιοι νὰ τὸν θεραπεύσει,
αὐτοὶ τοῦ ἔβαζαν ἐμπόδια. Θεώρησαν κατὰ κάποιο τρόπο φυσικὸ πράγμα
τὸ νὰ ἔχουν ἐκεῖνοι τὸ φῶς τους καὶ ὁ τυφλὸς νὰ τὸ στερεῖται. Δὲν θέλησαν
νὰ πάρουν γιὰ λίγο τὴ θέση του, νὰ σκεφθοῦν πὼς θὰ μποροῦσε νὰ εἶναι αὐτοὶ
τυφλοὶ καὶ ἐκεῖνος ὑγιής.
Αὐτὸ δυστυχῶς
ἴσως συμβαίνει καὶ μὲ μᾶς, ἀδελφοί. Δὲν ἀποκλείεται στὸ περιβάλλον
μας καὶ στὴν ἴδια τὴν οἰκογένειά μας νὰ ὑπάρχει κάποιος τυφλὸς ἢ κουφὸς
ἢ παράλυτος, μὲ κάποια δηλαδὴ ἀθεράπευτη ἢ μακροχρόνια ἀσθένεια.
Λοιπὸν ἂς ἀναρωτηθοῦμε: μπαίνουμε ποτὲ στὴ θέση τῶν ἀνθρώπων αὐτῶν;
Μήπως τυχὸν ἀγανακτοῦμε μαζί τους καὶ τοὺς ἀποπαίρνουμε ἀκόμη, ὅταν
ὡς ἄνθρωποι δοκιμαζόμενοι σκληρὰ ἐκδηλώνουν κάποιες ἀδυναμίες
καὶ αὐτοὶ ἢ προβάλλουν ἀπαιτήσεις ποὺ σὲ μᾶς φαίνονται ὑπερβολικές;
Ἰδιαιτέρως,
ὅταν ἐρχόμαστε σὲ ἐπικοινωνία μὲ τυφλούς, ἂς εἴμαστε πολὺ διακριτικοί.
Οἱ ἀδελφοί μας αὐτοὶ στεροῦνται τὸ πολυτιμότερο ἀπὸ τὰ ἐπίγεια ἀγαθὰ
– τὸ φῶς τους! Ζοῦν σὲ μιὰ ἀτέλειωτη νύχτα! Εἶναι ἑπομένως φυσικὸ νὰ
ὑποφέρουν ἐσωτερικὰ πολύ. Κι ἂν μάλιστα εἶναι καὶ νέοι στὴν ἡλικία
καὶ τὸ ἔχουν χάσει ξαφνικά, εἶναι ἑπόμενο νὰ βρίσκονται σὲ μιὰ κατάσταση
ἔντονης δυσφορίας, ἀκόμη καὶ ἐκνευρισμοῦ. Ἂς μὴν τοὺς κατακρίνουμε.
Ἂς μὴν τοὺς ἀποπαίρνουμε. Ἂς ἐρχόμαστε μᾶλλον γιὰ λίγο στὴ θέση τους,
νὰ φαντασθοῦμε τὸν ἑαυτό μας τυφλό. Καὶ τότε θὰ διαπιστώσουμε πὼς ἐμεῖς,
ἂν εἴχαμε χάσει τὸ φῶς μας, θὰ ἐκδηλώναμε ἴσως πολὺ περισσότερες ἀδυναμίες
καὶ ἴσως γι᾿ αὐτὸν τὸν λόγο ὁ Θεὸς δὲν μᾶς ἔκρινε ἄξιους νὰ σηκώσουμε
ἕναν τόσο βαρύ, βαρύτατο σταυρό.
2. ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΔΗΓΟΙ!
Ἡ ἱστορία
ὅμως τοῦ τυφλοῦ ἔχει μιὰ ἐκπληκτικὴ συνέχεια. Διότι ἡ πραγματικὰ
γενναία αὐτὴ ψυχὴ δὲν ἀπογοητεύθηκε ἀπὸ τὶς δυσκολίες ποὺ ἀπρόσμενα
συνάντησε. Ἴσα – ἴσα, ὅπως μᾶς λέγει ὁ Εὐαγγελιστής, «αὐτὸς πολλῷ
μᾶλλον ἔκραζε – υἱὲ Δαυίδ, ἐλέησόν με», πολὺ περισσότερο καὶ δυνατότερα
φώναζε ζητώντας τὸ ἔλεος τοῦ Κυρίου. Στὶς ἐπίμονες αὐτὲς κραυγὲς
τοῦ τυφλοῦ ὁ Κύριος κοντοστάθηκε καὶ διέταξε νὰ τὸν ὁδηγήσουν κοντά
Του. –Τί θέλεις νὰ σοῦ κάνω; τὸν ρώτησε. Καὶ ὁ τυφλὸς μέσα ἀπὸ τὰ σπλάγχνα
του φώναξε: – «Κύριε, ἵνα ἀναβλέψω»! Τὸ φῶς μου, Κύριε, θέλω νὰ μοῦ
δώσεις, νὰ ξαναδῶ! – «Ἀνάβλεψον», ἦταν ἡ ἀπάντηση τοῦ Κυρίου, ἡ πίστη
σου σὲ ἔσωσε! Καὶ ἀμέσως, τὴν ἴδια ἐκείνη στιγμή, ξαναβρῆκε τὸ φῶς
του καὶ ἀκολούθησε τὸν Κύριο δοξάζοντας τὸν Θεό. Ἀλλὰ καὶ ὅλο τὸ πλῆθος
τοῦ λαοῦ, βλέποντας αὐτὸ τὸ ἐκπληκτικὸ θαῦμα, ἀνύμνησε ὁλοψύχως
τὸν Θεό. «Πᾶς ὁ λαὸς ἰδὼν ἔδωκεν αἶνον τῷ Θεῷ», σημειώνει χαρακτηριστικότατα
ὁ Εὐαγγελιστής.
ΤΟ ΕΞΟΧΩΣ
ΘΑΥΜΑΣΤΟ στὴν περίπτωση τοῦ τυφλοῦ εἶναι πρωτίστως ἡ θερμή του πίστη.
Ἡ πίστη ὅτι ὁ Κύριος εἶναι ὁ ἀναμενόμενος μέγας ἀπόγονος τοῦ Δαβίδ,
ὁ Μεσσίας, ὁ Ὁποῖος ἔχει τὴ δύναμη νὰ τοῦ χαρίσει τὸ φῶς. Ἐξίσου ὅμως
θαυμαστὴ εἶναι καὶ ἡ ἐπιμονή του νὰ πλησίασει τὸν Κύριο, παρὰ τὰ ἐμπόδια
ποὺ τοῦ ἔβαλαν οἱ ἄνθρωποι.
Καὶ βλέπουμε
τί ἐκπληκτικὸ ἀποτέλεσμα εἶχε ἡ πίστη του καὶ ἡ ἐπιμονή του. Ὄχι
μόνον ἀπέκτησε πάλι τὸ φῶς του, ἀλλὰ καὶ ἔγινε ἀφορμὴ νὰ δοξάσουν ὅλοι
οἱ ἄνθρωποι ἐκεῖνοι τὸν Θεό. Ναί! Ὁ τυφλὸς ἔβαλε, ὅπως λέμε σήμερα,
γυαλιὰ στοὺς ὑγιεῖς. Τοὺς ἔδειξε πρωτίστως ὅτι Αὐτός, τὸν Ὁποῖον ἀκολουθοῦσαν,
δὲν ἦταν ἁπλῶς ὁ «Ἰησοῦς ὁ Ναζωραῖος», ὅπως ἐκεῖνοι τοῦ εἶπαν. Ἀλλὰ
ὅτι ἦταν ὁ «υἱὸς Δαυΐδ», ὁ ἀναμενόμενος Μεσσίας τοῦ Ἰσραηλιτικοῦ
λαοῦ. Τοὺς ἔδειξε ἀκόμη τὸν τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο ἔπρεπε νὰ Τὸν πλησιάζουν,
μὲ πίστη δηλαδὴ ἀκλόνητη ὅτι γιὰ Κεῖνον τίποτε δὲν εἶναι ἀδύνατο
καὶ μπορεῖ νὰ χαρίζει ἀκόμη καὶ στοὺς τυφλοὺς τὸ φῶς. Τόνωσε ἔτσι τὴν
πίστη ὅλων, ἔγινε τὸ στήριγμά τους, ἀλλὰ καὶ ὁδηγός τους πρὸς τὸν Θεό,
ἀφοῦ τοὺς ἔκανε νὰ στραφοῦν μὲ περισσότερη θερμότητα πρὸς Αὐτὸν καὶ
ὁλοψύχως νὰ Τὸν δοξολογήσουν.
Αὐτὸ ὅμως
ποὺ ἔκανε ὁ τυφλὸς τότε, μπορεῖ νὰ τὸ κάνει, ὅπως καταλαβαίνουμε,
καὶ κάθε τυφλὸς σήμερα, ἀλλὰ καὶ κάθε ἄνθρωπος ποὺ περνάει δοκιμασίες
καὶ πειρασμοὺς στὴ ζωή του. Μπορεῖ δηλαδὴ νὰ γίνει στήριγμα τῶν ἄλλων
ἀνθρώπων καὶ ὁδηγός τους πρὸς τὸν Θεό. Νὰ γίνει ἀκόμη ἀφορμὴ μὲ τὴ
συμπεριφορά του νὰ δώσουν οἱ ἄνθρωποι «αἶνον τῷ Θεῷ». Πῶς εἶναι δυνατὸν
νὰ πραγματοποιηθεῖ αὐτό;
Ὅπως τὸ ἀντιλαμβανόμαστε
ὅλοι μας, ὅλα αὐτὰ ἐξαρτῶνται ἀπὸ τὸν τρόπο μὲ τὸν ὁποῖο ὁ καθένας
ἀντιμετωπίζει τὴν πάθησή του, τὴ δοκιμασία του. Καὶ ὁ σωστὸς τρόπος
ἀντιμετωπίσεως εἶναι πρωτίστως τὸ νὰ συνειδητοποιήσει κανεὶς ὅτι
ἡ δοκιμασία του δὲν εἶναι κατάρα καὶ συμφορά, ἀλλὰ μιὰ ἐκπληκτικὴ
εὐκαιρία ποὺ τοῦ προσφέρει ὁ Θεός, γιὰ νὰ τὴν ἐκμεταλλευθεῖ καὶ νὰ
δείξει τὴν πιστότητά του σὲ Κεῖνον. Νὰ καταλάβει πὼς οὐσιαστικὰ δὲν
εἶναι ἀδικημένος, ἀλλὰ προνομιοῦχος! Καὶ ὅτι ὅσο βαρύτερα πάσχει,
ὅσο σκληρότερα οἱ κεραυνοὶ σκάβουν τὴν ἴδια τὴ ζωή του, τόσο πιὸ εὐνοημένος
εἶναι! Σ᾿ αὐτὴ τὴν περίπτωση ὁ Θεὸς τὸν προωθεῖ πρὸς τὴν πρώτη θέση.
Τὸν προπονεῖ, θὰ λέγαμε, ἐξαντλητικά, γιὰ νὰ κερδίσει τὸ χρυσὸ μετάλλιο.
Τὸν ἑτοιμάζει γιὰ τὶς πρῶτες θέσεις στὴ μεγάλη, τὴν ἀσύλληπτη δόξα
τῆς θείας Βασιλείας.
Ὅταν ὁ ἄνθρωπος
τὸ ἐννοήσει αὐτὸ καλά, τότε θὰ δέχεται μὲ εὐγνωμοσύνη τὶς δοκιμασίες
στὴ ζωή του καὶ θὰ γίνεται ἔτσι στήριγμα τῶν ἀδελφῶν του, χαρὰ καὶ καύχημά
τους, ἀλλὰ καὶ καθοδηγός τους πρὸς τὸν Θεό. Καὶ μπορεῖ παραδείγματος
χάριν νὰ χάσει σὰν τὸν τυφλὸ τὸ φῶς του, νὰ μείνει καὶ αὐτὸς τυφλός, καὶ
ὅμως ἐκεῖνος οὐσιαστικὰ νὰ ὁδηγεῖ τὴν πορεία πολλῶν ἄλλων ἀνθρώπων!
Ἀπὸ τὸ ὁποῖο
τί πιὸ παράδοξο, ἀλλὰ καὶ τί μεγαλειωδέστερο θὰ μποροῦσε νὰ ἀντικρύσει
κανείς;
Δόξα τῷ Θεῷ
ποὺ ὑπάρχουν ἀκόμη τέτοιες εὐλογημένες ψυχὲς ἀκόμη καὶ στὴ δική
μας, τὴν τόσο διεφθαρμένη καὶ ἄπνοη ἐποχή!
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο
τοῦ Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου