ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ
ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΧΛΩΡΑΚΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΥΨΩΣΕΩΣ
(7 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2025)
ΕΩΘΙΝΟΝ Β΄
Διαγενομένου τοῦ Σαββάτου, Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ
καὶ Μαρία ἡ τοῦ Ἰακώβου καὶ Σαλώμη ἠγόρασαν ἀρώματα, ἵνα ἐλθοῦσαι ἀλείψωσιν τὸν
Ἰησοῦν. Καὶ λίαν πρωΐ τῇ μιᾷ τῶν σαββάτων ἔρχονται ἐπὶ τὸ μνημεῖον ἀνατείλαντος
τοῦ ἡλίου. Καὶ ἔλεγον πρὸς ἑαυτάς, Τίς ἀποκυλίσει ἡμῖν τὸν λίθον ἐκ τῆς θύρας
τοῦ μνημείου; καὶ ἀναβλέψασαι θεωροῦσιν ὅτι ἀποκεκύλισται ὁ λίθος, ἦν γὰρ μέγας
σφόδρα. Καὶ εἰσελθοῦσαι εἰς τὸ μνημεῖον, εἶδον νεανίσκον καθήμενον ἐν τοῖς
δεξιοῖς, περιβεβλημένον στολήν λευκήν, καὶ ἐξεθαμβήθησαν. ὁ δὲ λέγει αὐταῖς, Μὴ
ἐκθαμβεῖσθε, Ἰησοῦν ζητεῖτε τὸν Ναζαρηνὸν τὸν ἐσταυρωμένον, ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὦδε,
ἴδε, ὁ τόπος ὅπου ἔθηκαν αὐτόν, ἀλλ' ὑπάγετε, εἴπατε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ καὶ τῷ
Πέτρῳ, ὅτι προάγει ὑμᾶς εἰς τὴν Γαλιλαίαν, ἐκεῖ αὐτὸν ὄψεσθε, καθὼς εἶπεν ὑμῖν.
Καὶ ἐξελθοῦσαι ταχὺ ἔφυγον ἀπὸ τοῦ μνημείου, εἶχε δὲ αὐτὰς τρόμος καὶ ἔκστασις,
καὶ οὐδενὶ οὐδὲν εἶπον, ἐφοβοῦντο γάρ.
(Μᾶρκ. ιϚ΄[16] 1 – 8)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἀφοῦ πέρασε τό Σάββατο, ἡ Μαρία ἡ Μαγδαληνή καί ἡ Μαρία ἡ
μητέρα τοῦ Ἰακώβου καί ἡ Σαλώμη ἀγόρασαν τό βράδυ τοῦ Σαββάτου ἀρώματα, γιά νά ἔλθουν
τό πρωί στόν τάφο καί νά ἀλείψουν τό σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. Καί πολύ πρωί τῆς πρώτης ἡμέρας
τῆς ἑβδομάδος ἔρχονται στό μνημεῖο τήν ὥρα πού ὁ ἥλιος ἄρχισε νά διαλύει τό
πρωινό σκοτάδι, καθώς πῆρε ν᾿ ἀνατέλλει κάτω ἀπ᾿ τόν ὁρίζοντα. Κι ἔλεγαν μεταξύ
τους: Ποιός θά μᾶς κυλίσει τή μεγάλη πέτρα μακριά ἀπό τήν εἴσοδο τοῦ μνημείου;
Μόλις ὅμως ἔστρεψαν τά μάτια τους πρός τά ἐκεῖ, εἶδαν ὅτι εἶχε μετατοπισθεῖ ἡ
πέτρα μακριά ἀπ᾿ τό μνημεῖο. Καί τά ἔλεγαν αὐτά μεταξύ τους, διότι ἡ πέτρα αὐτή
ἦταν πολύ μεγάλη καί δέν ἦταν εὔκολο νά μετακινηθεῖ. Κι ἀφοῦ μπῆκαν στό μνημεῖο,
εἶδαν ἕνα νέο πού καθόταν στά δεξιά τοῦ μνημείου καί ἦταν ντυμένος μέ λευκή
στολή, καί γέμισαν μέ τρόμο καί κατάπληξη. Αὐτός ὅμως τούς εἶπε: Μήν τρομάζετε
καί μή φοβάστε. Ξέρω ποιόν ζητᾶτε. Ζητᾶτε τόν Ἰησοῦ τόν Ναζαρηνό τόν ἐσταυρωμένο.
Ἀναστήθηκε. Δέν εἶναι ἐδῶ. Νά, εἶναι ἀδειανό τό μέρος πού τόν ἔβαλαν. Ἀλλά
πηγαίνετε καί πέστε στούς μαθητές του καί ἰδιαιτέρως στόν Πέτρο, πού ἔχει ἀνάγκη
παρηγοριᾶς καί βεβαιώσεως ὅτι συγχωρήθηκε γιά τήν ἄρνησή του, ὅτι πηγαίνει πρίν
ἀπό σᾶς στή Γαλιλαία καί σᾶς περιμένει ἐκεῖ. Ἐκεῖ θά τόν δεῖτε, ὅπως σᾶς τό εἶπε
πρίν σταυρωθεῖ. Ἐκεῖνες τότε βγῆκαν κι ἔφυγαν ἀπό τό μνημεῖο. Ἦταν μάλιστα
γεμάτες τρόμο καί ἔκσταση. Δέν εἶπαν ὅμως τίποτε σέ κανένα, διότι ἦταν
φοβισμένες.
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Ἀδελφοί, ἲδετε πηλίκοις
ὑμῖν γράμμασιν ἔγραψα τῇ ἐμῇ χειρί. ὅσοι
θέλουσιν
εὐπροσωπῆσαι ἐν σαρκί, οὗτοι ἀναγκάζουσιν ὑμᾶς περιτέμνεσθαι,
μόνον ἵνα μὴ τῷ σταυρῷ τοῦ Χριστοῦ διώκωνται. οὐδὲ γὰρ οἱ περιτετμημένοι αὐτοὶ νόμον
φυλάσσουσιν, ἀλλὰ θέλουσιν
ὑμᾶς περιτέμνεσθαι, ἵνα ἐν τῇ ὑμετέρᾳ σαρκὶ καυχήσωνται. Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, δι' οὗ ἐμοὶ κόσμος ἐσταύρωται κἀγὼ τῷ κόσμῳ. ἐν γὰρ Χριστῷ Ἰησοῦ οὔτε περιτομή τι ἰσχύει οὔτε ἀκροβυστία, ἀλλὰ καινὴ κτίσις. καὶ ὅσοι τῷ κανόνι τούτῳ στοιχήσουσιν,
εἰρήνη ἐπ' αὐτοὺς
καὶ ἔλεος, καὶ ἐπὶ τὸν Ἰσραὴλ τοῦ Θεοῦ. Τοῦ λοιποῦ κόπους μοι μηδεὶς παρεχέτω·
ἐγὼ γὰρ τὰ στίγματα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ ἐν τῷ σώματί μου βαστάζω. Ἡ χάρις τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ μετὰ τοῦ πνεύματος ὑμῶν, ἀδελφοί· ἀμήν.
(Γαλ. στ΄[6] 11 – 18 )
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἀδελφοί, δεῖτε
μὲ πόσο μεγάλα γράμματα σᾶς ἔγραψα μὲ τὸ ἴδιο μου τὸ χέρι. Ὅσοι θέλουν νὰ κάνουν καλὴ ἐντύπωση
καὶ νὰ ἀρέσουν σὲ ἀνθρώπους γιὰ πράγματα πού ἀναφέρονται στὴ σάρκα,
αὐτοὶ σᾶς παρακινοῦν καὶ σᾶς παρασύρουν νὰ περιτέμνεσθε, μόνο καὶ
μόνο γιὰ νὰ μὴν καταδιώκονται ἀπ' τοὺς Ἰουδαίους γιὰ τὸ κήρυγμα πού
ἀναφέρεται στὸ σταυρὸ τοῦ Χριστοῦ. Γι αὐτὸ καὶ μόνο σᾶς ἀναγκάζουν
νὰ περιτέμνεσθε. Κι αὐτὸ ἀποδεικνύεται ἀπὸ τὸ ὅτι οὔτε κι αὐτοί
πού ἔχουν περιτμηθεῖ τηροῦν τὶς τελετουργικὲς διατάξεις τοῦ νόμου,
τὶς καθάρσεις δηλαδὴ καὶ τὶς ζωοθυσίες· ἀλλά θέλουν νὰ περιτέμνεσθε
ἐσεῖς γιά νά καυχηθοῦν αὐτοὶ γιὰ τὴ δική σας σάρκα. Θέλουν δηλαδὴ νὰ
καυχηθοῦν ὅτι σᾶς ἔπεισαν νὰ δεχθεῖτε τὴν περιτομή. Ἐγὼ ὅμως δὲν κινοῦμαι
ἀπὸ τέτοια ἁμαρτωλὰ ἐλατήρια. Ποτὲ νὰ μὴ συμβεῖ ἐγώ νὰ καυχηθῶ
γιὰ τίποτε ἄλλο παρὰ μόνο γιὰ τὸ ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς γιὰ χὰρη μου πῆρε
μορφὴ δούλου καὶ σταυρώθηκε γιὰ τὴ σωτηρία μου. Μόνο καύχημά μου εἶναι
ὁ σταυρικὸς θάνατος τοῦ Κυρίου. Καὶ μὲ τὴν πίστη στὸ θάνατό του αὐτόν
ἔχει νεκρωθεῖ κι ἔχει χάσει τὴ δύναμή του ὁ κόσμος γιά μένα. Ἀλλά κι
ἐγώ ἔχω νεκρωθεῖ γιὰ τὸν κόσμο. Εἶμαι νεκρωμένος γιὰ τὸν κόσμο, καὶ
τίποτε ἀπ’ αὐτόν δὲν μὲ δελεάζει οὔτε μὲ φοβίζει. Διότι στὴν κοινωνία
καὶ τὴν ἕνωση μὲ τὸν Χριστὸ οὔτε ἡ περιτομή ἔχει καμία ἀξία οὔτε ἡ
ἀκροβυστία, ἀλλά ἰσχύει νέα κτίση καὶ δημιουργία. Ἡ καινὴ αὐτὴ
κτίση εἶναι ἡ ἀναγέννηση πού δίνει ὁ Χριστὸς σὲ κάθε πιστὸ μὲ τὴ δύναμη
τῆς ἀπολυτρωτικῆς του σταυρικῆς θυσίας. Καὶ ὅσοι θ' ἀκολουθήσουν
τὴ διδασκαλία αὐτὴ γιά τή νέα κτίση καὶ θὰ τὴν ἔχουν ὡς μέτρο καὶ ὑπόδειγμα
γιὰ νὰ συμμορφώσουν τὴ ζωὴ τους μ' αὐτή, ἂς ἔχουν ἐπάνω τους τὴν εἰρήνη
καὶ τὸ ἔλεος· ἀλλά καὶ γενικότερα ὅλος ὁ νέος Ἰσραὴλ τῆς χάριτος,
ὁ νέος λαὸς πού μὲ τὴν πίστη ἔγινε ἐκλεκτὸς στὸ Θεὸ καὶ ἀντικατάστησε
τόν παλαιό κατὰ σάρκα Ἰσραήλ. Στὸ ἑξῆς ἂς μὴ μοῦ δημιουργεῖ κανεὶς
κόπους καί ἐνοχλήσεις, ζητώντας ἀπὸ μένα νὰ ἀπολογοῦμαι γιά ὅσα κάνω.
Διότι ἐγώ βαστάζω στὸ σῶμα μου τὰ σημάδια τῶν πληγῶν πού δέχθηκα γιὰ
τὸν Κύριο Ἰησοῦ. Καί οἱ πληγές μου αὐτὲς εἶναι ἡ ἀπολογία μου.
Σᾶς εὔχομαι, ἀδελφοί, ἡ χάρις τοῦ Κυρίου μας
Ἰησοῦ Χριστοῦ νὰ ἐνισχύει καὶ νὰ ἐνδυναμώνει τὶς πνευματικές σας
δυνάμεις, ὥστε νὰ διατηρεῖτε πάντοτε τόν ἁγιασμὸ πού σᾶς ἔδωσε τὸ
Ἅγιον Πνεῦμα. Ἀμήν.
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Εἶπεν ὁ
Κύριος. οὐδεὶς ἀναβέβηκεν
εἰς τὸν οὐρανὸν εἰ μὴ ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς, ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ὁ ὤν ἐν τῷ οὐρανῷ. καὶ καθὼς Μωϋσῆς ὕψωσε τὸν ὄφιν ἐν τῇ ἐρήμῳ, οὕτως ὑψωθῆναι δεῖ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται ἀλλ' ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον.
Οὕτω γὰρ ἠγάπησεν ὁ Θεὸς τὸν κόσμον, ὥστε τὸν υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται ἀλλ' ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον.
οὐ γὰρ ἀπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ εἰς τὸν κόσμον ἵνα κρίνῃ τὸν κόσμον, ἀλλ' ἵνα σωθῇ ὁ κόσμος δι' αὐτοῦ.
(Ἰωάν.
γ΄[3] 13 – 17)
ΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ
ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΓΑΘΟΣ ΣΩΤΗΡΑΣ
«Οὐκ ἀπέστειλεν
ὁ Θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ εἰς τὸν κόσμον ἵνα κρίνῃ τὸν κόσμον, ἀλλ’ ἵνα σωθῇ
ὁ κόσμος δι’ αὐτοῦ»
Πανίσχυρο ἡγεμόνα φαντάζονταν
οἱ Ἰουδαῖοι τὸν Μεσσία. Τὸν περίμεναν νὰ ἔλθει ὅπως οἱ ἀρχαῖοι βασιλεῖς
γιά νὰ διώξει τούς Ρωμαίους κατακτητές καί να τιμωρήσει τά εἰδωλολατρικὰ
ἔθνη.
Ἀλλ’ ὁ Κύριος, ὁ ἐνανθρωπήσας
Υἱός τοῦ Θεοῦ, ἦλθε πολὺ διαφορετικά.
Πλήρης στοργῆς καὶ ἀγάπης συγκατέβηκε ἀπὸ τὸ ὕψος τῆς δόξας Του ὄχι γιά
νὰ τιμωρήσει, ἀλλά γιά νά σώσει ἀπό τήν ἁμαρτία τὰ πλάσματά Του.
Αὐτὴ τὴν ἀλήθεια τόνισε στόν
Νικόδημο ὁ Κύριος κατὰ τὴν ἀρχή ἀκόμη τῆς δημόσιας δράσης Του. Σ’ αὐτὴ
ἂς ἐγκύψουμε κι ἐμεῖς γιά νά δοῦμε πρῶτο μὲν πῶς φάνηκε αὐτὸ στή ζωή τοῦ Κυρίου,
καί στή συνέχεια ποιά σημασία ἔχει γιά τὸν ἀγώνα μας.
1. Πῶς φάνηκε ὡς στοργικὸς Λυτρωτής.
Μιά προσεκτικὴ μελέτη τῆς ζωῆς τοῦ Κυρίου ἀποδεικνύει καὶ πείθει
πράγματι ὅτι δὲν ἦλθε ὡς δυνάστης, Κριτὴς καὶ τιμωρός, ἀλλ’ ὡς εὔσπλαχνος Σωτῆρας τῶν ἀνθρώπων.
Ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ τῆς
Γέννησής Του καὶ τῆς θείας Ἐπιφάνειάς Του ἐπί γῆς ἔδειξε καθαρὰ ὅτι δὲν
ἔρχεται ὡς Ἰσχυρὸς Θεός, πού εἶναι, μὲ τὴ δόξα του, γιά νά ἀποδώσει
δικαιοσύνη, ἀλλ’ ἔρχεται ἤπια καὶ ταπεινὰ γιά νά συγκινήσει καί ἀφυπνίσει
τίς ψυχές, γιὰ νὰ τὶς ἐπιστρέψει στόν ὀρθό δρόμο καί τή σωτηρία.
Ἀργότερα, μὲ τὸ δημόσιο ἔργο
Του φάνηκε αὐτό καθαρότερα. Τὸν παραλυτικό τῆς Καπερναοὺμ καὶ τὸν παράλυτο
τῆς Βηθεσδᾶ, πού ἀπὸ ἁμαρτίες τους τιμωροῦνταν καί ὑπέφεραν, δὲν τοὺς ἐπέπληξε,
τούς θεράπευσε. Τόσο στήν ψυχή, ὅσο καί στό σῶμα. Καὶ μὲ πολλὴ στοργὴ τοὺς
ὑπόδειξε τὸν μεγάλο κίνδυνο τῆς ἁμαρτίας, γιά νά φυλαχθοῦν καὶ στὸ μέλλον
ἀπὸ αὐτόν.
Ἄλλες ψυχὲς βουτηγμένες στὴν
ἁμαρτία, πού οἱ Φαρισσαῖοι θεωροῦσαν αὐτονόητο ὅτι ἔπρεπε νὰ καταδικαστοῦν
καὶ τιμωρηθοῦν σκληρά, ὁ Χριστὸς τὶς εἵλκυε σέ μετάνοια καί τίς
συγχωροῦσε, τίς ἀθώωνε (Λουκ. ζ'[7] 39, Ἰω. η΄[8] 3).
Ἀκόμη καὶ τοὺς ἴδιους τούς
σκληρυμμένους φαρισαίους καὶ τόν προδότη Ἰούδα δὲν ἔσπευσε νὰ τοὺς
τιμωρήσει, ὅπως θὰ ἦταν δίκαιο, ἀλλά τοὺς ἔδιδε διαρκῶς ἀφορμὲς πρός
μετάνοια, αἰσθανόμενος βαθύ πόνο ἀγάπης
«ἐπὶ τῇ πωρώσει τῆς καρδίας αὐτῶν» (Μαρκ. γ'[3[ 5).
Ἡ σπουδαιότερη ὅμως καὶ πιὸ συγκλονιστικὴ
ἀπόδειξη τῆς στοργῆς τοῦ Σωτῆρος εἶναι αὐτὸς ὁ Τίμιος Σταυρός Του, τὸν
ὁποῖο τήν ἐρχόμενη Κυριακή μὲ πολλὴ εὐλάβεια θά προσκυνήσουμε. Ἐκεῖ πάνω ὁ Δίκαιος
Κριτὴς δέχθηκε νὰ παρουσιασθεῖ κρινόμενος καὶ κατάκριτος. Ἀντὶ νὰ
τιμωρήσει δέχθηκε νὰ τιμωρηθεῖ, γιά νὰ σωθοῦν καὶ νὰ μὴ καταστραφοῦν τὰ
πλάσματά Του.
Ἀλλ᾿ αὐτή
ἡ στάση τοῦ Κυρίου ἔχει νὰ πεῖ πολλά γιά τόν ἀγώνα μας.
2. Ποιά ἡ σημασία της γιά μᾶς. Ὁ Κύριος ἦλθε ὄχι γιά νά κρίνει,
ἀλλά γιά νά σώσει τὸν κόσμο. Τὸ εἶπε στόν Νικόδημο ἀρχικά. Τό ἐπανέλαβε
καί ἄλλες φορὲς κατόπιν (Ἰω. η΄[8] 15, ιβ΄[12] 47). Τὸ ἀπέδειξε περίτρανα
μὲ τὴ ζωή Του.
Ἑπομένως ὅταν ἑτοιμαζόμαστε
γιά τήν Ἱερά Ἐξομολόγηση, ὅταν ἀναλογιζόμαστε τὶς πολλὲς καὶ ποικίλες
ἁμαρτίες μας, μὴ ἐπιτρέψουμε ποτὲ στὸν ἑαυτό μας νὰ καταληφθεῖ ἀπὸ
ἀγωνία, φόβο ἢ ντροπή καί δυσταγμό. «Πῶς
νὰ τὰ πῶ στόν πνευματικό;» λένε μερικοί. «Εἶναι τόσο βαρειὰ τὰ σφάλματά μου! Θὰ μὲ συγχωρήσει ἆραγε ὁ Θεός;»
Ναί, ὁτιδήποτε καὶ νὰ ἔχει συμβεῖ, θὰ μᾶς συγχωρήσει ὁ Θεός, ὅταν εἰλικρινὰ
μετανοήσουμε καὶ ἐξομολογηθοῦμε. Γι’ αὐτὸ τό λόγο ἄλλωστε συνέστησε
τὸ ἱερὸ Μυστήριο τῆς Ἐξομολόγησης. Γιά νά μᾶς ἀθωώνει, ὄχι νὰ μᾶς καταδικάζει
καί τιμωρεῖ. Καὶ γι’ αὐτὸ μετανοημένοι καὶ συντετριμμένοι, ἀλλά καὶ
μὲ ἐλπίδα καὶ θάρρος καὶ εἰλικρίνεια πρέπει νὰ προσερχόμαστε στήν Ἐξομολόγηση.
Ἐὰν δὲ κάποια φορά συμβεῖ νά
ἀναβάλει γιά λίγο ὁ πνευματικὸς τὴν προσέλευσή μας στή θεία Κοινωνία,
μὴ θεωρήσουμε ὅτι μᾶς τιμωρεῖ. Ἀπὸ ἀγάπη, πού τοῦ ὑπαγορεύει ἡ ἀγάπη
τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ, ἐνεργεῖ, ὥστε ἀκόμη περισσότερο νὰ βοηθηθοῦμε,
καὶ ἡ θεία Κοινωνία νὰ γίνει ὄντως πηγὴ εὐφροσύνης καὶ πνευματικῆς
βοήθειας.
Μὲ αὐτὴ δὲ τὴν πεποίθηση θά
μποροῦμε καί ἄλλους ἀδελφούς μας νὰ βοηθοῦμε καὶ νὰ στηρίζουμε. Ὅταν
ὁ Πειραστὴς προσπαθεῖ νὰ τοὺς βυθίσει σέ σκέψεις ἀπόγνωσης, νὰ τοὺς βεβαιώνουμε
ὅτι «ὁ Θεὸς ἡμῶν ἐλεεῖ» (Ψαλμ. ριδ'[114]
5). Μὲ τὰ λόγια καὶ μὲ τὴν στάση μας νὰ δείχνουμε ὅτι μέσα στὴν Ἐκκλησία
δὲν ὑπάρχει κατάκριση, ἀλλά εὐσπλαγχνία, ἀγάπη, ἄφεση γιά ὅλους τούς
μετανοοῦντες.
Θά ἦταν παράλειψη, ἄν δέν
σημειώναμε ὅτι ὁ Κύριος «οἰκονομικῶς»,
δηλαδὴ προσωρινά καί πρός βοήθεια μας ἀποφεύγει νὰ κρίνει καί νά
καταδικάσει τὸν κόσμο, δίδοντάς μας ἔτσι εὐρὺ περιθώριο μετάνοιας. Θά
ἔλθει ὅμως ἡ ὥρα, πού θά παρουσιασθεῖ πιά ὡς Κριτὴς καὶ θὰ ζητήσει λόγο. Ὄχι
μόνον γιὰ τὶς πολλὲς ἄλλες ἁμαρτίες μας, ἀλλά καὶ γιὰ τὴν τυχὸν ἀμέλεια
μας ν' ἀνταποκριθοῦμε στή μακροθυμία καί ἀγάπη Του.
Λοιπόν, εὐκαιρία μοναδικὴ
βρίσκεται μπροστά μας. Ἡ στοργικὴ ἀγκάλη τοῦ Θεοῦ εἶναι ἀνοικτή. Ἂς μὴ
καθυστεροῦμε. Ὁ αἱματωμένος Τίμιος Σταυρὸς μᾶς πείθει τόσο δυνατά, τόσο
συγκινητικά. Μᾶς ἐνθαρρύνει. Ἂς προσέλθουμε μέ συντριβὴ καὶ μετάνοια,
γιά ν’ ἀπολαύσουμε στοργή, ἄφεση καί σωτηρία.
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο τοῦ Περιοδικοῦ
«Ο ΣΩΤΗΡ»)
|
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου