ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
(8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Τὸν μὲν πρῶτον λόγον ἐποιησάμην περὶ πάντων,
ὦ Θεόφιλε, ὧν ἤρξατο ὁ ᾿Ιησοῦς ποιεῖν τε καὶ διδάσκειν ἄχρι ἧς ἡμέρας
ἐντειλάμενος τοῖς ἀποστόλοις διὰ Πνεύματος ῾Αγίου οὓς ἐξελέξατο
ἀνελήφθη· οἷς καὶ παρέστησεν ἑαυτὸν ζῶντα μετὰ τὸ παθεῖν αὐτὸν ἐν
πολλοῖς τεκμηρίοις, δι᾿ ἡμερῶν τεσσαράκοντα ὀπτανόμενος αὐτοῖς
καὶ λέγων τὰ περὶ τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Καὶ συναλιζόμενος παρήγγειλεν
αὐτοῖς ἀπὸ ῾Ιεροσολύμων μὴ χωρίζεσθαι, ἀλλὰ περιμένειν τὴν ἐπαγγελίαν
τοῦ πατρὸς ἣν ἠκούσατέ μου· ὅτι ᾿Ιωάννης μὲν ἐβάπτισεν ὕδατι, ὑμεῖς
δὲ βαπτισθήσεσθε ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ οὐ μετὰ πολλὰς ταύτας ἡμέρας.
Οἱ μὲν οὖν συνελθόντες ἐπηρώτων αὐτὸν λέγοντες· Κύριε, εἰ ἐν τῷ χρόνῳ
τούτῳ ἀποκαθιστάνεις τὴν βασιλείαν τῷ ᾿Ισραήλ; Εἶπε δὲ πρὸς αὐτούς·
Οὐχ ὑμῶν ἐστι γνῶναι χρόνους ἢ καιροὺς οὓς ὁ πατὴρ ἔθετο ἐν τῇ ἰδίᾳ ἐξουσίᾳ,
ἀλλὰ λήψεσθε δύναμιν ἐπελθόντος τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος ἐφ᾿ ὑμᾶς,
καὶ ἔσεσθέ μοι μάρτυρες ἔν τε ῾Ιερουσαλὴμ καὶ ἐν πάσῃ τῇ ᾿Ιουδαίᾳ
καὶ Σαμαρείᾳ καὶ ἕως ἐσχάτου τῆς γῆς.
(Πράξ. Ἀποστ. a΄[1] 1 – 8)
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
1. ΑΤΡΑΝΤΑΧΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ
«Ἠγέρθη ὁ Κύριος ὄντως»! Ἀνέστη! Καί τό θριαμβευτικό αὐτό μήνυμα ἀντηχεῖ μέσα στούς αἰῶνες καί πλημμυρίζει τούς πιστούς
μέ ἀγαλλίαση. Μ᾿ αὐτό τό μήνυμα ξεκινᾶ ὁ ἅγιος εὐαγγελιστής Λουκᾶς τίς «Πράξεις
τῶν Ἀποστόλων». Καί λέει ὅτι τό πρῶτο του βιβλίο, τό κατά Λουκᾶν Εὐαγγέλιο, τό
ἔγραψε γιά νά ἐξιστορήσει ὅλα τά ἐκπληκτικά θαύματα πού ἔκανε ὁ Ἰησοῦς καί τίς
θαυμαστές διδασκαλίες, πού κήρυξε μέχρι τήν ἡμέρα πού ἀναλήφθηκε στούς οὐρανούς.
Πρίν ὅμως ἀπό τήν Ἀνάληψή του ὁ Κύριος μετά τή Σταύρωσή του καί τό θάνατό του
εμφανίστηκε ἀναστημένος στούς Ἀποστόλους του. Καί
τούς ἔδωσε τίς τελευταῖες του ὁδηγίες καί ἐντολές. «Παρέστησεν ἑαυτόν ζῶντα μετά τό παθεῖν αὐτόν ἐν πολλοῖς
τεκμηρίοις». Μέ πολλά καί ἀδιαμφισβήτητα τεκμήρια τούς βεβαίωσε ὅτι ἦταν
πραγματικά ζωντανός. Γι᾿ αὐτό κάποιες φορές μάλιστα ἔτρωγε μαζί τους. Καί ἐπί σαράντα ἡμέρες ἐμφανιζόταν σ᾿
αὐτούς καί τούς ἐξηγοῦσε τά μυστήρια τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Καί τούς παρήγγειλε
νά μήν ἀπομακρυνθοῦν ἀπό τά Ἱεροσόλυμα, ἀλλά νά περιμένουν τήν πραγματοποίηση
τῆς ὑποσχέσεως πού τούς ἔδωσε: ὅτι ὁ Θεός Πατήρ θά τούς ἔστελνε τό Ἅγιον Πνεῦμα,
πού θά τούς ἐνίσχυε στό ἔργο τους και στή ζωή τους.
Γιατί ὅμως ὁ ἱερός Εὐαγγελιστής τονίζει τόσο πολύ τά
τεκμήρια τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου; Διότι οἱ μαθητές, πού ἀρχικά δυσπιστοῦσαν,
ἔπρεπε νά πεισθοῦν στήν Ἀνάσταση μέ ἀποδείξεις μεγάλες καί πολλές, γιά νά μήν
τούς μείνει καμία ἀμφιβολία. Ἀργότερα ἔπρεπε νά διαβεβαιώνουν οἱ ἴδιοι τό
μέγιστο θαῦμα τῆς Ἀναστάσεως μέσα ἀπό τήν προσωπική τους ἐμπειρία. Νά
διαβεβαιώνουν ὅτι δέν ἀπατήθηκαν, ὅτι δέν πιστεύουν σ᾿ ἕνα μύθο. Γι᾿ αὐτό καί ὁ Κύριος ἐνῶ θά
μποροῦσε ἀμέσως μετά τήν Ἀνάστασή του νά ἀναληφθεῖ στούς οὐρανούς, παρέμεινε σαράντα
ὁλόκληρες ἡμέρες κοντά τους, συγκαταβαίνοντας στήν ἀδυναμία τους. Γιά νά τούς
δώσει τεκμήρια ἀδιάσειστα ὅτι πραγματικά ἀναστήθηκε· τεκμήρια πού θά τούς ἔπειθαν
μέ τίς αἰσθήσεις τους. Τούς ἔδειξε τίς οὐλές ἀπό τά καρφιά στά χέρια του, στά
πόδια του καί στήν ἁγία πλευρά του. Γι᾿ αὐτό καί ἔφαγε μαζί τους. Κι ἔτσι οἱ
μαθητές βεβαιωμένοι ἀπόλυτα στήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ ἔτρεξαν στά πέρατα τοῦ
κόσμου κι ἔγιναν μάρτυρες τῆς Ἀναστάσεως. Κήρυξαν μέ ἀπόλυτη πεποίθηση τό συγκλονιστικότερο
μήνυμα, ὅτι ὁ Χριστός νίκησε τόν θάνατο. Ἄνοιξε πλέον τόν δρόμο γιά τήν αἰωνιότητα.
Μέ τή δική του Ἀνάσταση ἔγινε ὁ πρόδρομος τῆς δικῆς μας Ἀναστάσεως. Καί μᾶς
καλεῖ σέ νέα ἀναστημένη ζωή.
2. ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ
Στή συνέχεια ὁ ἱερός εὐαγγελιστής μᾶς περιγράφει κάτι
παράδοξο. Ἐνῶ, λέει, ὁ Κύριος ἔδινε ἀδιάσειστα τεκμήρια στούς μαθητές του γιά
τό συνταρακτικό γεγονός τῆς Ἀναστάσεως, αὐτοί περίμεναν μίαν ἄλλη Ἀνάσταση, ἐπίγεια
καί πολύ κατώτερη. Περίμεναν τήν ἀνάσταση τοῦ ἔθνους τους. Γι᾿ αὐτό καί κάποια
στιγμή ὅλοι μαζί πλησίασαν τόν ἀναστημένο Κύριο καί Τόν ρωτοῦσαν: Κύριε, πές
μας, ἔφθασε ἄραγε ἡ ἡμέρα νά ἀποκαταστήσεις τή βασιλεία τοῦ Ἰσραήλ; Ὁ Κύριος ὅμως
τούς ἀπάντησε: Δέν εἶναι δικό σας δικαίωμα νά μάθετε αὐτό πού κρατᾶ ὁ Πατήρ
στήν ἀποκλειστική του ἐξουσία. Ἐσεῖς θά πλημμυρίσετε μέ τή δύναμη τοῦ Ἁγίου
Πνεύματος. Καί θά γίνετε μάρτυρες τῆς ζωῆς μου καί τῆς διδασκαλίας μου «ἕως ἐσχάτου
τῆς γῆς».
Μᾶς προκαλεί ἀσφαλῶς ἐντύπωση ἡ ἐσφαλμένη αὐτή ἰδέα
πού εἶχαν οἱ μαθητές ακόμη καί μετά τήν Ἀνάσταση γιά τή βασιλεία τοῦ Ἰσραήλ.
Νόμιζαν ὅτι ὁ Κύριος σέ λίγο θά ἐγκαθίδρυε μία ἐγκόσμια βασιλεία. Μιά βασιλεία
πού θά ἀπελευθέρωνε τό ἔθνος τους ἀπ᾿ τή ρωμαϊκή κυριαρχία καί θά τό ἀποκαθιστοῦσε
στήν παλιά του δόξα. Τρία χρόνια ζοῦσαν μαζί μέ τόν Κύριο καί δέν εἶχαν
καταλάβει ἀκόμη ὅτι ἡ Βασιλεία του δέν ἦταν «ἐκ τοῦ κόσμου τούτου». Ἀλλά καί
τώρα; Βλέπουν τόν Κύριο ἀναστημένο! Αὐτόν πού νίκησε τόν θάνατο. Αὐτόν πού
τούς καλεῖ σέ μία Βασιλεία ἀσυγκρίτως ἀνώτερη. Κι αὐτοί περιμένουν ἀκόμη μιά
βασιλεία ἐγκόσμια. Γι᾿ αὐτό ὁ Κύριος τούς διορθώνει καί τούς προσανατολίζει ἀπό
τά ἐπίγεια στά οὐράνια. Καί τούς καλεῖ νά δώσουν τή μαρτυρία τους ὄχι γιά μιά
βασιλεία ἰουδαϊκή, ἀλλά γιά μιά Βασιλεία παγκόσμια, πνευματική καί αἰώνια.
Βέβαια οἱ μαθητές πρίν ἀπό τήν Πεντηκοστή δέν μποροῦσαν νά κατανοήσουν τίς ἀσύλληπτες
διαστάσεις τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Μετά ὅμως ὁπλισμένοι μέ τόν φωτισμό καί τήν ἀκατανίκητη
δύναμη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὄργωσαν τά πέρατα τοῦ κόσμου γιά νά κηρύξουν τό
θριαμβευτικό μήνυμα τῆς Βασιλείας αὐτῆς· νά κηρύξουν ὅτι ὁ Κύριος εἶναι ὁ ἀναστημένος
βασιλεύς ὄχι μόνο τοῦ Ἰσραήλ ἀλλά ὅλης τῆς κτίσεως. Καί γι᾿ αὐτό τους τό
κήρυγμα ἔδωσαν ἀκόμη καί τή ζωή τους οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι καί ἑκατομμύρια
μαρτύρων, κηρύττοντας τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ καί προσμένοντας τήν Ἀνάσταση ὅλων
τῶν νεκρῶν. Καί ἡ μαρτυρία τους θριαμβευτικά ἀντηχεῖ ἀκόμη σ᾿ ὅλη τήν κτίση. Ἀνέστη
ὁ Κύριος. Διότι «ἐξῆλθε νικῶν καί ἵνα νικήσῃ».
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο τοῦ Περιοδικοῦ
«Ο ΣΩΤΗΡ»)
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Ἐν ἀρχῇ
ἦν ὁ Λόγος, καὶ ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν, καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος. Οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν Θεόν. πάντα δι'
αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἕν ὃ γέγονεν. ἐν αὐτῷ
ζωὴ ἦν, καὶ ἡ ζωὴ ἦν τὸ φῶς τῶν ἀνθρώπων καὶ τὸ φῶς ἐν τῇ σκοτίᾳ φαίνει,
καὶ ἡ σκοτία αὐτὸ οὐ κατέλαβεν. Ἐγένετο ἄνθρωπος ἀπεσταλμένος παρὰ
Θεοῦ, ὄνομα αὐτῷ Ἰωάννης· οὗτος ἦλθεν εἰς μαρτυρίαν, ἵνα μαρτυρήσῃ
περὶ τοῦ φωτός, ἵνα πάντες πιστεύσωσιν δι' αὐτοῦ. οὐκ ἦν ἐκεῖνος τὸ
φῶς, ἀλλ' ἵνα μαρτυρήσῃ περὶ τοῦ φωτός. Ἦν τὸ φῶς τὸ ἀληθινόν, ὃ φωτίζει
πάντα ἄνθρωπον, ἐρχόμενον εἰς τὸν κόσμον. ἐν τῷ κόσμῳ ἦν, καὶ ὁ κόσμος
δι' αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ ὁ κόσμος αὐτὸν οὐκ ἔγνω. εἰς τὰ ἴδια ἦλθεν, καὶ
οἱ ἴδιοι αὐτὸν οὐ παρέλαβον. ὅσοι δὲ ἔλαβον αὐτόν, ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν
τέκνα Θεοῦ γενέσθαι, τοῖς πιστεύουσιν εἰς τὸ ὄνομα αὐτοῦ, οἳ οὐκ ἐξ
αἱμάτων, οὐδὲ ἐκ θελήματος σαρκὸς, οὐδὲ ἐκ θελήματος ἀνδρὸς, ἀλλ'
ἐκ Θεοῦ ἐγεννήθησαν. Καὶ ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν,
καὶ ἐθεασάμεθα τὴν δόξαν αὐτοῦ, δόξαν ὡς μονογενοῦς παρὰ πατρός,
πλήρης χάριτος καὶ ἀληθείας. Ἰωάννης μαρτυρεῖ περὶ αὐτοῦ καὶ κέκραγεν
λέγων· Οὗτος ἦν ὃν εἶπον, Ὁ ὀπίσω μου ἐρχόμενος ἔμπροσθέν μου γέγονεν,
ὅτι πρῶτός μου ἦν. Καὶ ἐκ τοῦ πληρώματος αὐτοῦ ἡμεῖς πάντες ἐλάβομεν,
καὶ χάριν ἀντὶ χάριτος· ὅτι ὁ νόμος διὰ Μωϋσέως ἐδόθη, ἡ χάρις καὶ
ἡ ἀλήθεια διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐγένετο.
(Ἰωάν. a΄[1]
1 – 17)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Στὴν ἀρχή τῆς δημιουργίας ὑπῆρχε ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, ποὺ γεννήθηκε
ἀχρόνως ἀπὸ τὸν Πατέρα ὡς ἄπειρος καὶ ζωντανὸς Λόγος ἀπὸ ἀπειροτέλειο
καὶ πάνσοφο Νοῦ. Καὶ ὁ Λόγος ὡς δεύτερο πρόσωπο τῆς Θεότητος ἦταν ἀχώριστος
ἀπὸ τὸν Θεὸ Πατέρα καὶ πάντοτε ἑνωμένος μαζί του. Καὶ ἦταν Θεὸς τέλειος
ὁ Λόγος. Στὴν ἀρχή τῆς δημιουργίας αὐτὸς ὑπῆρχε ἑνωμένος μὲ τὸν Θεὸ
Πατέρα. Ὅλα τὰ δημιουργήματα δημιουργήθηκαν δι’ αὐτοῦ σὲ συνεργασία
μὲ τὸν Πατέρα καὶ τὸ Ἅγιον Πνεῦμα· καὶ χωρὶς αὐτὸν δὲν ἔγινε τὸ παραμικρὸ
ἀπ' ὅλα ὅσα ἔχουν γίνει. Εἶχε μέσα του τὴ ζωή, καὶ αὐτός, ὡς πηγὴ τῆς
ζωῆς ποὺ εἶναι, δημιούργησε καὶ συντηρεῖ κάθε ζωή. Καὶ γιὰ τοὺς ἀνθρώπους,
ποὺ εἶναι λογικὰ ὄντα, ἦταν ἀπὸ τὴν ἀρχή καὶ τὸ πνευματικὸ φῶς, ποὺ
φωτίζει τὸ νοῦ τους καὶ τοὺς ὁδηγεῖ στὴν ἀλήθεια. Τὸ φῶς βέβαια σκορπίζει
τὴ λάμψη του καὶ ἀνάμεσα στοὺς ἀνθρώπους ποὺ εἶναι σκοτισμένοι ἀπὸ
τὴν ἁμαρτία καὶ τὴν πλάνη, γιὰ νὰ τοὺς φωτίσει κι αὐτούς. Ἀλλὰ οἱ σκοτισμένοι
αὐτοί ἄνθρωποι δὲν τὸ ἀντιλήφθηκαν καὶ δὲν τὸ ἐγκολπώθηκαν, ἀλλά
καὶ δὲν μπόρεσαν νὰ τὸ ἐξουδετερώσουν καὶ νὰ τὸ κατανικήσουν. Γιὰ νὰ
γνωρίσουν λοιπὸν οἱ ἄνθρωποι τὸ φῶς, ἐμφανίστηκε κάποιος ἄνθρωπος
ἀπεσταλμένος ἀπὸ τὸν Θεό, ποὺ λεγόταν Ἰωάννης. Αὐτὸς ἦλθε ἔχοντας
ὡς κύρια ἀποστολή του νὰ δώσει τὴ μαρτυρία του γιὰ τὸν Ἰησοῦ Χριστό.
Ἦλθε δηλαδὴ νὰ δώσει τὴ μαρτυρία ὅτι αὐτὸς εἶναι τὸ φῶς, γιὰ νὰ πιστέψουν ὅλοι
οἱ ἄνθρωποι μὲ τὸ κήρυγμά του στὸν Ἰησοῦ Χριστό. Δὲν ἦταν ὁ ἴδιος ὁ Ἰωάννης
τὸ φῶς, ἄλλα ἦλθε ἀπεσταλμένος ἀπὸ τὸν Θεὸ γιὰ νὰ μαρτυρήσει γιὰ τὸν
Ἰησοῦ Χριστό, ὁ ὁποῖος εἶναι τὸ φῶς. Ὡς Λόγος καὶ ὡς δεύτερο πρόσωπο
τῆς Θεότητος ἦταν πάντοτε ὁ Χριστὸς τὸ ἀπολύτως τέλειο φῶς, ἡ μοναδικὴ
πηγὴ τοῦ φωτός, ποὺ φωτίζει κάθε ἄνθρωπο ποὺ ἔρχεται στὸν κόσμο. Ἦταν
ἀπὸ τὴν ἀρχή στὸν κόσμο, προνοοῦσε καί κυβερνοῦσε τὸν κόσμο. Καὶ ὅλα
τὰ ὁρατὰ καὶ ἀόρατα κτίσματα ἀπ' τὰ ὁποῖα ἀποτελεῖται ὁ ἐπίγειος
κι ὁ οὐράνιος κόσμος, διαμέσου αὐτοῦ ἔγιναν. Κι ὅμως, ὅταν αὐτὸς
σαρκώθηκε κι ἔγινε ἄνθρωπος, ὁ διεφθαρμένος κόσμος τῶν ἀνθρώπων
ποὺ ἦταν προσκολλημένος στὰ γήινα δὲν τὸν ἀναγνώρισε ὡς δημιουργό
του. Καὶ ὄχι μόνο ὁ κόσμος, ἀλλά καὶ οἱ δικοὶ του οἱ Ἰουδαῖοι, τὸν ἀπέρριψαν.
Ἦλθε ἀπ' τὸν οὐρανὸ κι ἔζησε ὡς ἄνθρωπος στὴ γῆ τῆς ἐπαγγελίας, ποὺ
ἦταν ξεχωρισμένη πρὶν ἀπὸ πολλοὺς αἰῶνες ἀπὸ τὸν Θεό ὡς ἰδιαιτέρως
δική του. Μὰ οἱ δικοί του ἄνθρωποι, οἱ Ἰουδαῖοι, δὲν τὸν παραδέχθηκαν,
ἀλλά τόν ἀρνήθηκαν σὰν ξένο καὶ ἐχθρό. Ὅσοι ὅμως τὸν δέχθηκαν καὶ τὸν
ἐγκολπώθηκαν ὡς σωτήρα τους, καὶ πίστεψαν ὅτι αὐτὸς εἶναι ὁ Υἱός
τοῦ Θεοῦ ποὺ ἔγινε ἄνθρωπος γιὰ νὰ σώσει τοὺς ἀνθρώπους, τοὺς ἔδωσε
τὸ δικαίωμα καὶ τὴ χάρη νὰ γὶνουν τέκνα τοῦ Θεοῦ. Αὐτοὶ δὲν γεννήθηκαν
ἀπὸ γυναικεῖα αἵματα, οὔτε ἀπὸ σαρκικὴ ἐπιθυμία, οὔτε ἀπὸ τὴν ἐπιθυμία
κάποιου ἄνδρα, ἀλλά γεννήθηκαν ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Θεό. Γιά νὰ ἐντυπωθεῖ
περισσότερο στὸν καθένα ποιός ἐπιτέλεσε τὴν ὑπερφυσικὴ αὐτὴ γέννηση
καὶ υἱοθεσία, ἐπαναλαμβάνω ὅτι ὁ Λόγος ἔγινε μέσα στὸ χρόνο ἄνθρωπος.
Καὶ ἔχοντας ὡς σκηνὴ καὶ ὡς ναὸ ἅγιο τήν ἀνθρώπινη φύση, παρέμεινε
μὲ πολλὴ οἰκειότητα μεταξύ μας σὰν ἕνας ἀπό μᾶς. Κι ἐμεῖς χορτάσαμε
νὰ βλέπουμε μὲ τὰ μάτια μας τὴν ὑπέρλαμπρη καὶ θεοπρεπῆ δόξα του, ἡ ὁποία
φανερωνόταν μὲ τὰ θαύματα του καί τὴ διδασκαλία του καὶ τὴ λαμπρότητα
τῆς ἀναμάρτητης καὶ ὁλοκληρωτικὰ ἅγιας ζωῆς του. Ἦταν δόξα πού δὲν
πῆρε ὡς χάρισμα καὶ δωρεά, ὅπως τὴν παίρνουν τά λογικά δημιουργήματα,
ἀλλά τὴν εἶχε φυσικὴ ἀπό τὸν Πατέρα του, ὡς Υἱὸς μονάκριβος ποὺ ἦταν·
Yἱός γεμάτος χάρη, μὲ τὴν ὁποία τότε θαυματουργοῦσε καί τώρα μᾶς ἀναγεννᾶ,
καὶ γεμάτος ἀλήθεια, μὲ τὴν ὁποία μᾶς φωτίζει καὶ μᾶς διδάσκει. Ὁ Ἰωάννης
μαρτυρεῖ γι' αὐτὸν καὶ φωνάζει δημόσια καὶ χωρὶς κανένα δισταγμό,
μὲ παρρησία, λέγοντας: Αὐτὸς ἦταν ἐκεῖνος γιὰ τὸν ὁποῖο εἶπα ὅτι:
αὐτὸς ποὺ ἔρχεται στὴ δημόσια δράση ὕστερα ἀπὸ μένα ὑπῆρξε ἀσυγκρίτως
λαμπρότερος καὶ ἐνδοξότερος πολὺ πρὶν ἀπὸ μένα. Αὐτὸν ἔβλεπαν καὶ
κήρυτταν ὅλοι οἱ πατριάρχες καὶ οἱ προφῆτες· διότι ὡς πρωτότοκος
καὶ μονογενὴς Υἱὸς τοῦ Θεοῦ ὑπῆρχε πρὶν ἀπὸ μένα. Ἀπὸ τὸν ἀνεξάντλητο
πλοῦτο τῆς τελειότητος καὶ τῶν δωρεῶν του πήραμε ὅλοι ἐμεῖς. Πήραμε
τὴ μία χάρη πάνω στὴν ἄλλη. Μετὰ τὴ χάρη τῆς ἀφέσεως τῶν ἁμαρτιῶν
μας λάβαμε καὶ τὴ χάρη τῆς υἱοθεσίας καὶ τῆς μακάριας ζωῆς. Καὶ ὁλοένα
δεχόμαστε νέα ὑπεράφθονη χάρη πάνω σ' ἐκείνη ποὺ προηγουμένως
λάβαμε. Διότι ὁ νόμος, ποὺ τὸν παρέβαιναν οἱ ἄνθρωποι καὶ γιὰ τὸν λόγο
αὐτὸ γίνονταν ἔνοχοι καὶ ἀνάξιοι νὰ λάβουν τὴ χάρη τῆς υἱοθεσίας,
δόθηκε διαμέσου ἀνθρώπου καὶ δούλου, τοῦ Μωυσῆ. Ἐνῶ ἡ χάρη καὶ ἡ τέλεια
ἀποκάλυψη τῆς ἀλήθειας, ἡ ὁποία ἀντικατέστησε τὶς σκιὲς καὶ τὰ
σύμβολα τοῦ νόμου, ἦλθαν διαμέσου τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Καὶ αὐτὴ ἡ χάρη
καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώνουν τὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὴ δουλεία τῆς ἁμαρτίας
καὶ τὸν ἀναγεννοῦν.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ
Χριστός ἀνέστη ἐκ
νεκρῶν,
θανάτῳ θάνατον
πατήσας,
καί τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι
ζωήν χαρισάμενος.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου