Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2019

ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ. ΤΑ ΑΝΓΝΩΣΜΑΤΑ


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ
(6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019)



Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ)
Τέ­κνον Τί­τε, ἐ­πε­φά­νη ἡ χά­ρις τοῦ Θε­οῦ ἡ σω­τή­ριος πᾶ­σιν ἀν­θρώ­ποις, παι­δε­ύ­ου­σα ἡ­μᾶς ἵ­να ἀρ­νη­σά­με­νοι τὴν ἀ­σέ­βειαν καὶ τὰς κο­σμι­κὰς ἐ­πι­θυ­μί­ας σω­φρό­νως καὶ δι­κα­ί­ως καὶ εὐ­σε­βῶς ζή­σω­μεν ἐν τῷ νῦν αἰ­ῶ­νι, προσ­δε­χό­με­νοι τὴν μα­κα­ρί­αν ἐλ­πί­δα καὶ ἐ­πι­φά­νειαν τῆς δό­ξης τοῦ με­γά­λου Θε­οῦ καὶ σω­τῆ­ρος ἡ­μῶν ᾿Ι­η­σοῦ Χρι­στοῦ, ὃς ἔ­δω­κεν ἑ­αυ­τὸν ὑ­πὲρ ἡ­μῶν, ἵ­να λυ­τρώ­ση­ται ἡ­μᾶς ἀ­πὸ πά­σης ἀ­νο­μί­ας καὶ κα­θα­ρί­σῃ ἑ­αυ­τῷ λα­ὸν πε­ρι­ο­ύ­σιον, ζη­λω­τὴν κα­λῶν ἔρ­γων. Ὅ­τε δὲ ἡ χρη­στό­της καὶ ἡ φι­λαν­θρω­πί­α ἐ­πε­φά­νη τοῦ Σω­τῆ­ρος ἡ­μῶν Θε­οῦ, οὐκ ἐξ ἔρ­γων τῶν ἐν δι­και­ο­σύ­νῃ ἃ ἐ­ποι­ή­σα­μεν ἡ­μεῖς ἀλ­λὰ κα­τὰ τὸ αὐ­τοῦ ἔ­λε­ος ἔ­σω­σεν ἡ­μᾶς διὰ λου­τροῦ πα­λιγ­γε­νε­σί­ας καὶ ἀ­να­και­νώ­σε­ως πνε­ύ­μα­τος ἁ­γί­ου, οὗ ἐ­ξέ­χε­εν ἐφ᾽ ἡ­μᾶς πλου­σί­ως διὰ Ἰ­η­σοῦ Χρι­στοῦ τοῦ σω­τῆ­ρος ἡ­μῶν, ἵ­να δι­και­ω­θέν­τες τῇ ἐ­κε­ί­νου χά­ρι­τι κλη­ρο­νό­μοι γε­νώ­με­θα κατ᾽ ἐλ­πί­δα ζω­ῆς αἰ­ω­νί­ου. 
                                     (Τίτ. β΄[2] 11 – 14, γ΄[3] 4 – 7)
ΕΡ­ΜΗ­ΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜ­ΠΕ­ΛΑ)
Τέ­κνον Τί­τε, μέ τήν ἐ­ναν­θρώ­πη­ση το Υἱ­οῦ το Θε­οῦ φα­νε­ρώ­θη­κε χά­ρις το Θε­οῦ, ὁ­ποί­α σώ­ζει ὅ­λους τούς ἀν­θρώ­πους. Καί μς παι­δα­γω­γεῖ χά­ρις το Θε­οῦ ὥ­στε, ἀ­φοῦ ἀρ­νη­θοῦ­με τήν ἀ­σέ­βεια καί τίς ἐ­πι­θυ­μί­ες το μά­ται­ου καί ἁ­μαρ­τω­λοῦ αὐ­τοῦ κό­σμου, νά ζή­σου­με στή ζω­ή αὐ­τή μέ ἐγ­κρά­τεια στόν ἑ­αυ­τό μας, μέ δι­και­ο­σύ­νη πρός τούς γύ­ρω μας ἀν­θρώ­πους καί μέ εὐ­σέ­βεια πρός τόν Θε­ό.  Καί νά ἐ­νι­σχυ­ό­μα­στε στήν ἐ­νά­ρε­τη ζω­ή πε­ρι­μέ­νον­τας μέ χα­ρά τή μα­κα­ρι­ό­τη­τα πού ἐλ­πί­ζου­με καί τή φα­νέ­ρω­ση τς δό­ξας το με­γά­λου Θε­οῦ καί σω­τῆ­ρος μας, το Ἰ­η­σοῦ Χρι­στοῦ, Καί νά ἐ­νι­σχυ­ό­μα­στε στήν ἐ­νά­ρε­τη ζω­ή πε­ρι­μέ­νον­τας μέ χα­ρά τή μα­κα­ρι­ό­τη­τα πού ἐλ­πί­ζου­με καί τή φα­νέ­ρω­ση τς δό­ξας το με­γά­λου Θε­οῦ καί σω­τῆ­ρος μας, το Ἰ­η­σοῦ Χρι­στοῦ, ποος δωσε τόν αυτό του σέ θάνατο γιά χάρη μας, γιά νά μς ξαγοράσει πό κάθε παράβαση το νόμου, νά μς καθαρίσει καί νά μς κάνει τσι δικό του κλεκτό λαό, λαό γεμάτο ζλο γιά καλά ργα. Ὅ­ταν ὅ­μως φα­νε­ρώ­θη­κε ἀ­γα­θό­τη­τα καί φι­λαν­θρω­πί­α το σω­τῆ­ρος μας Θε­οῦ, μς ἔ­σω­σε ὄ­χι ἀ­πό ἔρ­γα ἀ­ρε­τῆς πού κά­να­με ἐ­μεῖς, ἀλ­λά σύμ­φω­να μέ τό ἔ­λε­ός του, μέ τό λου­τρό το ἁ­γί­ου βα­πτί­σμα­τος, στό ὁ­ποῖ­ο μς ἀ­να­γεν­νᾶ καί μς ἀ­να­και­νουρ­γώ­νει τό Ἅ­γιον Πνεῦ­μα, πού Θε­ός τό ἔ­χυ­σε ἐ­πά­νω μας πλού­σια δι­α­μέ­σου το Ἰ­η­σοῦ Χρι­στοῦ, το σω­τῆ­ρος μας. Καί μς τό ἔ­χυ­σε πλού­σια, γιά νά δι­και­ω­θοῦ­με καί νά ἁ­γι­α­σθοῦ­με πρῶ­τα μέ τή χά­ρη ἐ­κεί­νου καί νά γί­νου­με ἔ­πει­τα κλη­ρο­νό­μοι αἰ­ώ­νιας ζω­ῆς σύμ­φω­να μέ τήν ἐλ­πί­δα μας.  

ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ (ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ)
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, παραγίνεται ὁ ᾽Ιησοῦς ἀπὸ τῆς Γαλιλαίας ἐπὶ τὸν ᾽Ιορδάνην πρὸς τὸν ᾽Ιωάννην τοῦ βαπτισθῆναι ὑπ᾽ αὐτοῦ. Ὁ δὲ ᾽Ιωάννης διεκώλυεν αὐτὸν λέγων, ᾽Εγὼ χρείαν ἔχω ὑπὸ σοῦ βαπτισθῆναι, καὶ σὺ ἔρχῃ πρός με;ἀποκριθεὶς δὲ ὁ ᾽Ιησοῦς εἶπεν πρὸς αὐτόν· ῎Αφες ἄρτι, οὕτως γὰρ πρέπον ἐστὶν ἡμῖν πληρῶσαι πᾶσαν δικαιοσύνην. τότε ἀφίησιν αὐτόν. καὶ βαπτισθεὶς ὁ ᾽Ιησοῦς ἀνέβη εὐθὺς ἀπὸ τοῦ ὕδατος· καὶ ἰδοὺ ἠνεῴχθησαν αὐτῷ οἱ οὐρανοί, καὶ εἶδε τὸ πνεῦμα τοῦ Θεοῦ καταβαῖνον ὡσεὶ περιστερὰν καὶ ἐρχόμενον ἐπ᾽ αὐτόν·καὶ ἰδοὺ φωνὴ ἐκ τῶν οὐρανῶν λέγουσα· Οὗτός ἐστιν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν ᾧ εὐδόκησα.                                 
   (Ματθ. γ[3] 13-17)
ΕΡ­ΜΗ­ΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜ­ΠΕ­ΛΑ)
Τό­τε ἦλ­θε ὁ Ἰ­η­σοῦς ἀ­π’ τή Γα­λι­λαί­α στόν Ἰ­ορ­δά­νη πο­τα­μό πρός τόν Ἰ­ω­άν­νη γιά νά βα­πτι­σθεῖ ἀ­π’ αὐ­τόν.  Ὁ Ἰ­ω­άν­νης ὅ­μως τόν ἐμ­πό­δι­ζε ἐ­πί­μο­να κι ἔ­λε­γε: Ἐ­γώ ἔ­χω ἀ­νάγ­κη νά βα­πτι­σθῶ ἀ­πό σέ­να τόν ἀ­να­μάρ­τη­το, καί σύ ἔρ­χε­σαι σέ μέ­να γιά νά δε­χθεῖς τό βά­πτι­σμα; Ὁ Κύ­ριος ὅ­μως τοῦ ἀ­πο­κρί­θη­κε: Ἄ­φη­σε τώ­ρα τίς ἀν­τιρ­ρή­σεις καί μή φέρ­νεις δυ­σκο­λί­α νά βα­πτι­σθῶ. Δι­ό­τι μ᾿ αὐ­τόν τόν τρό­πο, μέ τόν ὁ­ποῖ­ο τα­πει­νώ­νο­μαι, πρέ­πει νά ἐκ­πλη­ρώ­σω κά­θε ἐν­το­λή τοῦ Θε­οῦ, ὁ ὁ­ποῖ­ος σοῦ ἀ­νέ­θε­σε ὡς κα­θῆ­κον νά βα­πτί­ζεις. Τό­τε ὁ Ἰ­ω­άν­νης τόν ἄ­φη­σε νά βα­πτι­σθεῖ. Κι ὅ­ταν βα­πτί­σθη­κε ὁ Ἰ­η­σοῦς, ἐ­πει­δή ὡς ἀ­να­μάρ­τη­τος δέν εἶ­χε τί­πο­τε νά ἐ­ξο­μο­λο­γη­θεῖ, ἀ­νέ­βη­κε ἀ­μέ­σως ἀ­π’ τό νε­ρό τοῦ Ἰ­ορ­δά­νη καί δέν ἔ­μει­νε σ’ αὐ­τό, ὅ­πως οἱ ἄλ­λοι πού τήν ὥ­ρα τοῦ βα­πτί­σμα­τός τους ἐ­ξο­μο­λο­γοῦν­ταν τίς ἁ­μαρ­τί­ες τους. Καί ξαφ­νι­κά ἄ­νοι­ξαν γι’ αὐ­τόν οἱ οὐ­ρα­νοί, καί εἶ­δε τό Πνεῦ­μα τοῦ Θε­οῦ νά κα­τε­βαί­νει μέ ἐ­ξω­τε­ρι­κή μορ­φή πού ἔ­μοια­ζε μέ πε­ρι­στέ­ρι, καί νά ἔρ­χε­ται πά­νω του. Καί τό­τε ἀ­κού­στη­κε μιά φω­νή ἀ­π’ τούς οὐ­ρα­νούς πού ἔ­λε­γε: Αὐ­τός εἶ­ναι ὁ Υἱ­ός μου ὁ ἀ­γα­πη­μέ­νος, στόν ὁ­ποῖ­ο εὐ­α­ρε­στή­θη­κα. Τόν γέν­νη­σα προ­αι­ω­νί­ως καί εἶ­ναι ὡς Θε­ός ὁ μο­νά­κρι­βός μου Υἱ­ός, καί ὡς ἄν­θρω­πος ὁ ἀ­πο­λύ­τως ἀ­να­μάρ­τη­τος. Πάν­το­τε ἔ­κα­νε τό ἀ­ρε­στό ἐ­νώ­πιόν μου.

ΛΟΓΟΣ ΕΙΣ ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ
το ν γίοις πατρς ἡμν Πρόκλου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως
Φάνηκε Χριστς στν κόσμο κα τν χαρο κόσμο στόλισε μ᾿ πέραντη εφροσύνη. Σήκωσε πάνω Του τν μαρτία το κόσμου, κα κατεπάτησε γι πάντα τν χθρό το κόσμου. γίασε τς πηγς τν δάτων κα φώτισε τς ψυχς τν νθρώπων. Θαύματα ναμείχθηκαν μ μεγαλύτερα θαύματα.
Σήμερα, π τ χαρ πο φερε Σωτήρας μας Χριστός, χωρίστηκαν γ κα θάλασσα κα ἀπ᾿ ἄκρη ς κρη γέμισε κόσμος εφροσύνη. σημεριν γιορτ ποκαλύπτει μεγαλύτερα θαύματα π κείνη τς Χριστουγεννιάτικης νυχτις.
Γιατί κείνη τν νύχτα πο μς πέρασε χαιρότανε μονάχα γ, καθς βάσταζε πάνω της στν γκαλι τς φάτνης τν Παντοκράτορα Θεό.   Σήμερα μως, πο γιορτάζουμε τ Θεοφάνεια, εφραίνεται μαζί της κα θάλασσα. Κα εφραίνεται γιατί δι μέσου του ορδάνη λαμβάνει μέρος κα ατ στν ελογία το γιασμο.
Στ γιορτ τς θείας Γέννησης Θες φάνηκε βρέφος μικρό, νεογέννητο, δείχνοντας τσι τ δική μας νηπιότητα. Σήμερα μως Τν βλέπουμε τέλειο νθρωπο, τέλειο Υό, π τέλειο Πατέρα γεννημένον. κε φανέρωσε τ θεο βρέφος τ στέρι πο νέτειλε π τν νατολή, κα δ μολογε γι᾿ Ατν π τν οραν Θες Πατέρας, π Τν ποον γεννήθηκε πρ τν αώνων.
κε Τοπρόσφεραν ὡσὰν σὲ βασιλιά – δῶρα ο Μάγοι, πο πεζοπόρησαν π τν νατολή. δ γγελοι π τν οραν φερμένοι Το πρόσφεραν τ διακονία πο πρέπει μόνο σ Θεό. κε τυλίχτηκε μέσα στ σπάργανα κα δ λύνει μ τ βάπτισμα τς σειρς τν παραπτωμάτων κα τ δεσμ τς μαρτίας μας. κε βασιλις τν ορανν ντύθηκε σν βασιλικ λουργίδα τν κόσμο, δ πηγ τς ζως ντύνεται λόγυρα τ ποταμίσια κύματα.
λτε λοιπν ν δετε παράδοξα θαύματα. λιος τς δικαιοσύνης λούζεται στο ορδάνη τ νερά. φωτι βουτάει κα σμίγει μ τ νερά. Καί Θες π νθρωπο γιάζεται.
Σήμερα λόκληρη κτίση βροντοφωνάζει κα νυμνε: «Ελογημένος ρχόμενος ν νόματι Κυρίου!!» Σ πο ρχεσαι δι τς Προνοίας Σου μέσα ἀπ᾿ λα τ κτίσματά Σου. Σ πο συντηρες τ ψος το στερεώματος κα ντεχνα δηγες σν μερο λογο μ χαλινάρι τν τροχι το λιου. Σ πο βάζεις σ τάξη χωρς διόλου ν᾿ νακατεύονται τ πλήθη τν στέρων κα μς κερνς πλούσια γέρα γι ν ναπνέουμε σταμάτητα ζωή.
Σ πο ζεσταίνεις κα ζωογονες τ μάννα γ στε ν μς χαρίζει τος καρπούς της λοχρονίς. Σ πο δαμάζεις κα σταματς τν πολυκύμαντη θάλασσα ζώνοντάς την λοτρόγυρα μ᾿ να μικρούτσικο χαλινάρι π μμοχάλικο. Συ πο σπρώχνεις τ νερ π τς γῆς τ σπλάχνα κα φτιάχνεις τς πηγές. Σ πο καθοδηγες τς ποταμίσιες χθες ν πορεύονται χωρς χαμ κα περιπλάνηση ς τ θάλασσα. 
Τοτα λα τ θαυμάσια ναλογιζόμαστε κα π τ κατάβαθά μας βγαίνει κραυγή: «Ελογημένος ρχόμενος ν νόματι Κυρίου».
Πές μας λοιπόν, Ποις εναι Ατός, μακάριε Δαυίδ;
Κύριος κα Θεός μας πο μς φανερώθηκε μ᾿ νθρώπινη μορφή.
λλ δν τ λέει ατ μόνον προφήτης Δαυίδ. Τ λέει κα πόστολος Παλος πο συμφωνε μαζί του κα διδάσκει: «Μς φανερώθηκε Χάρη το Θεο πο σώζει κάθε νθρωπο κα μς διδάσκει λους μας». χι μερικος λλ λους μας. Σ᾿ λους, ουδαίους κα λληνες χαρίζει μὲ τὸ βάπτισμα τ σωτηρία κα ποδείχνει τ σωτήριο ατ λουτρὸ σὰν εεργέτημα δοσμένο δωρεν σ κάθε νθρώπινη ψυχ πο τ ζητάει.
λτε ν δετε πρωτόγνωρο κατακλυσμό, πολ μεγαλύτερον κα δυνατότερον ἀπ᾿ ἐκενον πο γίνηκε τν ποχ το Νε. κε τ νερ πνιξε τος νθρώπους κα δ τ νερ το βαπτίσματος, κείνους πο εχαν πεθάνει πνευματικ ξαναζωντάνεψε, μ τ δύναμη το Θεο πο σήμερα βαπτίστηκε.
κε Νε ἔφτιαξε κιβωτ στέρεα π ξύλα κα δ Χριστς νοητς Νε, προσέλαβε π τν φθορο παρθένο Μαρία τν κιβωτ το σώματος. κε Νε λειψε τν κιβωτ ξωτερικ μ σφαλτο πίσσα. δ Χριστς δυνάμωσε κα περιφρούρησε τν κιβωτ το σώματος μ τ χρίσμα τς πίστεως. Ἐκεί περιστερ πο βάσταζε κλαδ λις προμήνυσε τν εωδία το Δεσπότου Χριστο. δ τ Πνεμα τ γιον μ τ μορφ λόασπρης περιστερς παρουσιάστηκε κα σ᾿ λους φανέρωσε τν λεήμονα Κύριο.
λλ μ καταπλήττει περβολικ ταπείνωση το Κυρίου. Γιατί δν ρκέστηκε, Ατς γεννημένος τέλειος Υἱὸς π τέλειο Πατέρα, ν γεννηθε κα π γῆς τέλειο βρέφος π τ σπλάχνα μις γυναίκας. Δν ρκέστηκε κενος πο εναι σύνθρονος μ τν Θε Πατέρα ν λάβει τ μορφ το δούλου λλ κα σν τν τελευταο μαρτωλ προσέρχεται ν βαπτισθε.
λλ ς μ γίνει κοιν γι λους τοὺς νθρώπους εεργεσία σκάνδαλο γι᾿ ατος πο τούτη τν ρα μ κονε. Γιατί βαπτίζεται Δεσπότης πάντων Χριστς χι γιατί χει νάγκη π ψυχικ καθαρισμό, λλ γι ν οκονομήσει μ δυ τρόπους τ συμφέρον τν ψυχν μας, στε κα μ τ νερ ν μς δωρίσει τν γιαστικ χάρη κα ν προτρέψει τν καθένα μας ν βαπτιστε.
Καθς μς λέει ερς Εαγγελιστής, ρθε ησος π τ Γαλιλαία στν ορδάνη που βρισκόταν ωάννης γι ν βαπτιστε ἀπ᾿ ατόνΤ τί συνέβηκε τότε δελφοί μου δν μπορε ν τ χωρέσει νος νθρώπινος. Γιατί ξεπερννε κάθε θέαμα κα κουσμα σα συνέβηκαν κε. Τρέμει νος. Χάνεται λαλι μ τολμώντας ν ξιστορήσει τ νέκφραστα. Γι᾿ ατ λοιπν κα ταν εδε ωάννης τν Δεσπότη μας Χριστ ν τν πλησιάζει, μ πολ καρδιοχτύπι, πέφτοντας κα γκαλιάζοντας τ πόδια Του το επε παρακλητικά:
Γιατί βιάζει μένα τν δύνατο νθρωπο Παντοδύναμος Θεός μου ν κάνω κάτι ποὺ ξεπερνάει τς δυνάμεις μου; Δν εμαι γ σ θέση ν πιχειρήσω κάτι τέτοιο. Πς ν τολμήσω ν Σ βαπτίσω; Πότε συνέβηκε ν καθαριστε φωτι π τ ξερ χορτάρι; Πότε πλυνε λάσπη τν πηγή; Πς ν βαπτίσω σένα τν Κριτ τς οκουμένης γ πεύθυνος γι τόσες μαρτίες; Πς ν Σ βαπτίσω, Δέσποτά μου; Δν βλέπω μαρτία πάνω Σου. Δν χεις πέσει θύμα τς κατάρας το προπάτορα δάμ. Δν χεις καθόλου λερωθε π τν μαρτία. Γιατί ν κα κλινες ορανος κα κατέβηκες, τίποτα π τ θελήματα το Θεο Πατέρα δν παρέβηκες.
Τί κάνεις, Δέσποτά μου; Γιατί μ᾿ ναγκάζεις ν κάνω κάτι ποὺ ξεπερνάει τς δυνάμεις μου; Ποτ κα τίποτα δν τόλμησα ν κάνω ἀπ᾿ λα σα παροργίζουν τν γαθωσύνη Σου.
Σν δολος πιστός, γεμάτος γάπη κα σεβασμ γι τν φέντη του, πρότρεξα κα μήνυσα στν κόσμο τν παρουσία Σου. ν βρισκόμουνα κόμη μέσα στν κοιλι τς μάνας μου, δανείστηκα τ γλώσσα της κα Θε το κόσμου Σ κήρυξα. λους τοὺς προετοίμασα ν Σ δεχθον, ν Σ᾿ παντήσουν.
Πές μου λοιπν, Κύριέ μου, πῶς θ᾿ νεχθε ν δε λιος τν Παντοκράτορα Θε τσι ν ξευτελίζεται π τν τόλμη νς δούλου Του κα δν θ ρίξει καυτερς φωτοβολίδες ν μ κατακάψει, πως κανε κείνους τος καιρος τος σωτους Σοδομίτες; Πῶς θ ντέξει γ ν δε κενον πο γιάζει τος γγέλους, πέριττα ν βαπτίζεται π χέρι νθρώπου ἁμαρτωλοῦ κα δν θ᾿ νοίξει τ σπλάχνα της γι ν μ καταπιε, πως κανε τν βειρν κα τν Δαθν;
Πς ν βαπτίσω, Δέσποτά μου, σένα ποὺ δν μολύνθηκες π τς φυσικς γέννησης τ λέρωμα; «ξ σπόρου γαστρός, σπορος προλθε καρπός». Πς, λοιπν, γ χιλιολερωμένος π τν μαρτία νθρωπος ν ἁγνίσω τν Θεό; Θε ναμάρτητο;
γ χω νάγκη ν βαπτιστ π Σένα κα Σ ρχεσαι σ μένα; Μ᾿ στειλες ν βαπτίζω, Κύριέ μου, κα δν παράκουσα τν ντολή Σου. Πρότρεπα λους πρς τ βάπτισμα κα τος λεγα: «μολογστε νώπιόν του Κυρίου τς μαρτίες σας, γιατί Ατς εναι μόνος γαθός. Ατς πο ρχεται πίσω μου δν εναι βλοσυρς κα αστηρός. Εναι γαθς κα Υἱὸς Πατέρα γαθο. Δν φέρεται γι λίγο μονάχα μ᾿ γαθωσύνη κα στερα λλάζει διάθεση γι τν μαρτωλ νθρωπο, λλ τ λεός Του μένει ες τν αώνα. Κα πειδ τ λεός Του εναι μέτρητο γι᾿ ατ κα ο οράνιες δυνάμεις νυμνώντας Το λεγαν:
«Ελογημένος Σ πο ρχεσαι στ  νομα το Κυρίου». Ὁ Κύριος κα Θεός μας μς φανερώθηκε. Μς φανερώθηκε λιος τς δικαιοσύνης κα διέλυσε τ σκοτάδι τς γνοιας που μς περιέλουζε. Μς φανερώθηκε οράνιος τσοπάνης κα ἔδιωξε π τ κοπάδι τν παιδιν Του τος λύκους τοῦ  διαβόλου. Μς φανερώθηκε Μονογενς Υἱὸς το Πατρς κα χάρισε μ τ βάπτισμα τν υοθεσία στος πιστούς. Μς φανερώθηκε ζω λόκληρου τοῦ κόσμου κα μ τὸν θάνατό Του θανάτωσε τν θάνατο ς θάνατος κα ξίωσε ν ζήσουν ζω θάνατη, κενοι πο εχαν πέσει στ φθορ κα στ θάνατο.
λλ ν γίνονταν λα ατά, Θες Πατέρας γαλλώμενος μ τν περβολικ ταπείνωση το Υο, νοίγει διάπλατα τς πύλες το ορανο κα μ βροντερ φων ξεχειλισμένη π ασθήματα πο πλημμυρίζουνε μία πατρικ καρδιά, νακράζει: «Ατς εναι Υός μου γαπητός».
Κα γι ν μν μπερδευτε νος σων κούγανε λα τοτα ν εναι δηλαδ Υἱὸς Βαπτιστς Χριστς ρχεται τ γιον Πνεμα, σν σπρο περιστέρι κα δείχνει κεῖνον ποὺ βαπτιζόταν κα πο Θες Πατέρας τν μαρτυροσε στος νθρώπους σν μονογεν Υό Του.
Σ᾿ Ατν πρέπει δόξα, τ κράτος, τιμ κα προσκύνηση σήμερα κα πάντοτε κα ες τος αἰῶνας τν αώνων. μήν. 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου