ΤΑ
ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ ΣΑΒΒΑΤΟΝ 4/9/2021
Αποστολικό
Ανάγνωσμα Σάββατον ια΄ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ Ματθαίου (Α΄ Κορινθ.
α΄[1] 3-9)
Ἀδελφοί,
χάρις ὑμῖν καὶ εἰρήνη ἀπὸ Θεοῦ Πατρὸς ἡμῶν καὶ Κυρίου ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ.
Εὐχαριστῶ τῷ Θεῷ μου πάντοτε περὶ ὑμῶν ἐπὶ τῇ χάριτι τοῦ Θεοῦ τῇ δοθείσῃ
ὑμῖν ἐν Χριστῷ ᾽Ιησοῦ, ὅτι ἐν παντὶ ἐπλουτίσθητε ἐν αὐτῷ, ἐν παντὶ
λόγῳ καὶ πάσῃ γνώσει, καθὼς τὸ μαρτύριον τοῦ Χριστοῦ ἐβεβαιώθη ἐν ὑμῖν·
ὥστε ὑμᾶς μὴ ὑστερεῖσθαι ἐν μηδενὶ χαρίσματι, ἀπεκδεχομένους τὴν
ἀποκάλυψιν τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ· ὃς καὶ βεβαιώσει ὑμᾶς ἕως
τέλους ἀνεγκλήτους ἐν τῇ ἡμέρᾳ τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ. Πιστὸς
ὁ Θεὸς δι᾽ οὗ ἐκλήθητε εἰς κοινωνίαν τοῦ Υἱοῦ αὐτοῦ ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ τοῦ
Κυρίου ἡμῶν.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
(Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἀδελφοί, σᾶς εὔχομαι νά εἶναι μαζί σας ἡ χάρις καί ἡ εἰρήνη ἀπό τόν Θεό Πατέρα μας καί
τόν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό. Εὐχαριστῶ τόν Θεό μου πάντοτε
γιά σᾶς, γιά τή χάρη τῆς σωτηρίας καί τά ὑπόλοιπα χαρίσματα τοῦ Θεοῦ πού σᾶς δόθηκαν ὡς καρπός τῆς κοινωνίας σας μέ τόν Ἰησοῦ Χριστό. Διότι ἀπό τήν ἐπικοινωνία καί τήν ἕνωσή σας μ᾿ αὐτόν γίνατε πλούσιοι σέ ὅλα· δηλαδή σέ κάθε λόγο χριστιανικῆς ἀλήθειας καί σέ κάθε πνευματική γνώση. Καί μέ τά χαρίσματα αὐτά πού λάβατε ἐπιβεβαιώθηκε μεταξύ σας ὡς ἀληθινή ἡ μαρτυρία πού σᾶς δώσαμε μέ τό κήρυγμά μας γιά τόν Χριστό. Καί πλουτίσατε τόσο πολύ, ὥστε νά μήν ὑστερεῖτε σέ κανένα χάρισμα γιά ὅσο χρόνο περιμένετε μέ ἐγκαρτέρηση καί ἐλπίδα τήν ἡμέρα ἐκείνη τῆς Κρίσεως, στήν ὁποία θά φανερωθεῖ ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός. Αὐτός καί θά σᾶς στερεώσει μέχρι τέλους, ὥστε νά εἶστε ἀκατηγόρητοι καί ἄμεμπτοι τήν ἡμέρα τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ. Καί γι᾿ αὐτό νά εἶστε βέβαιοι· διότι ὁ Θεός, ἀπό τόν ὁποῖο κληθήκατε νά γίνετε συμμέτοχοι τῆς ἔνδοξης ζωῆς τοῦ Υἱοῦ του Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ Κυρίου μας, εἶναι ἀξιόπιστος καί τηρεῖ ὅλες του τίς ὑποσχέσεις. Καί γι’ αὐτό ὀφείλει κι ὁ καθένας μας νά βασίζεται
σ᾿ αὐτόν χωρίς δισταγμό. |
ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΣΑΒΒΑΤΟ
ΤΗΣ ΙΑ΄ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΥ (Ματθ. ιθ΄ 3 – 12)
Τῷ
καιρῷ ἐκείνῳ, προσῆλθον οἱ Φαρισαῖοι τῷ Ἰησοῦ πειράζοντες αὐτὸν καὶ
λέγοντες αὐτῷ· Εἰ ἔξεστιν ἀνθρώπῳ ἀπολῦσαι τὴν γυναῖκα αὐτοῦ κατὰ
πᾶσαν αἰτίαν; 4ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν αὐτοῖς· Οὐκ ἀνέγνωτε
ὅτι ὁ ποιήσας ἀπ' ἀρχῆς ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς καὶ εἶπεν, 5ἕνεκεν
τούτου καταλείψει ἄνθρωπος τὸν πατέρα αὐτοῦ καὶ τὴν μητέρα καὶ κολληθήσεται
τῇ γυναικὶ αὐτοῦ, καὶ ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν; 6ὥστε
οὐκέτι εἰσὶ δύο, ἀλλὰ σὰρξ μία. ὃ οὖν ὁ Θεὸς συνέζευξεν, ἄνθρωπος μὴ
χωριζέτω. 7λέγουσιν αὐτῷ· Τί οὖν Μωσῆς ἐνετείλατο δοῦναι
βιβλίον ἀποστασίου καὶ ἀπολῦσαι αὐτήν; 8λέγει αὐτοῖς
ὅτι Μωσῆς πρὸς τὴν σκληροκαρδίαν ὑμῶν ἐπέτρεψεν ὑμῖν ἀπολῦσαι τὰς
γυναῖκας ὑμῶν· ἀπ' ἀρχῆς δὲ οὐ γέγονεν οὕτω. 9λέγω δὲ ὑμῖν
ὅτι ὃς ἂν ἀπολύσῃ τὴν γυναῖκα αὐτοῦ μὴ ἐπὶ πορνείᾳ καὶ γαμήσῃ ἄλλην,
μοιχᾶται· καὶ ὁ ἀπολελυμένην γαμήσας μοιχᾶται. 10λέγουσιν
αὐτῷ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ· Εἰ οὕτως ἐστὶν ἡ αἰτία τοῦ ἀνθρώπου μετὰ τῆς γυναικός,
οὐ συμφέρει γαμῆσαι. 11ὁ δὲ εἶπεν αὐτοῖς· Οὐ πάντες χωροῦσι
τὸν λόγον τοῦτον, ἀλλ' οἷς δέδοται· 12εἰσὶ γὰρ εὐνοῦχοι
οἵτινες ἐκ κοιλίας μητρὸς ἐγεννήθησαν οὕτω· καὶ εἰσὶν εὐνοῦχοι οἵτινες
εὐνουχίσθησαν ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων, καὶ εἰσὶν εὐνοῦχοι οἵτινες εὐνούχισαν
ἑαυτοὺς διὰ τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν. ὁ δυνάμενος χωρεῖν χωρείτω.
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
(Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἐκεῖνο
τὸν καιρὸ πλησίασαν τὸν Ἰησοῦν οἱ Φαρισαῖοι ἔχοντας τὸ δόλιο σκοπὸ
νὰ βροῦν ἀφορμὴ γιὰ νὰ τὸν κατηγορήσουν, καὶ ζήτησαν τὴ γνώμη του λέγοντάς
του: Ἄραγε ἐπιτρέπεται στὸν ἄνθρωπο νὰ χωρίσει τὴ γυναίκα του γιὰ κάθε
ἀφορμὴ καὶ αἰτία; Ὁ Ἰησοῦς τοὺς ἀποκρίθηκε: Δὲν διαβάσατε στὸ βιβλίο
τῆς Γενέσεως ὅτι ὁ Θεός, ποὺ δημιούργησε τὰ πάντα, ἔκανε ἐξαρχῆς τὸ
πρῶτο ἀνδρόγυνο ἀπὸ ἕναν ἄνδρα καὶ μία γυναίκα; Ἐὰν ὁ δημιουργὸς
νομοθετοῦσε τότε καὶ τὸ διαζύγιο, δὲν θὰ δημιουργοῦσε μόνο μία ἀλλὰ
περισσότερες γυναῖκες γιὰ τὸν ἕναν ἄνδρα. Καὶ τότε ὁ Ἀδὰμ ἐμπνεόμενος
ἀπὸ τὸν Θεὸ εἶπε: Ἐπειδὴ ὁ Θεὸς μία γυναίκα ἐπλασε ἀπὸ τὴν πλευρά μου,
ποὺ εἶμαι ἕνας καὶ μοναδικὸς ἄνδρας, γι᾿ αὐτὸ θὰ ἐγκαταλείψει ἄνθρωπος
τὸν πατέρα του καὶ τὴ μητέρα του καὶ θὰ προσκολληθεῖ στὴ γυναίκα του,
καὶ θὰ γίνουν οἱ δύο μία σάρκα, ἕνα σῶμα. Συνεπῶς, σύμφωνα μὲ τοὺς λόγους
αὐτούς, ὅσοι ἑνώνονται μὲ γάμο δὲν εἶναι πλέον δύο, ὅπως ἦταν πιὸ
πρίν, ἀλλὰ ἕνα σῶμα. Ἐκεῖνο λοιπὸν ποὺ ὁ Θεὸς ἕνωσε σὲ ἕνα σῶμα, ὁ ἄνθρωπος
ἂς μὴν τὸ χωρίζει. Τοῦ λένε: Γιατί λοιπὸν ὁ Μωυσῆς παρήγγειλε γιὰ τὸ διαζύγιο
ὅτι πρέπει νὰ δώσει ὁ ἄνδρας ἔγγραφο διαζυγίου στὴ γυναίκα, καὶ τότε
νὰ τὴ χωρίσει; Τοὺς λέει ὁ Ἰησοῦς: Ὁ Μωυσῆς γνώριζε τὴ σκληρότητα τῶν
καρδιῶν σας καὶ γι᾿ αὐτὸ σᾶς ἐπέτρεψε νὰ χωρίσετε τὶς γυναῖκες σας,
γιὰ νὰ προλάβει μὲ τὸ διαζύγιο χειρότερα κακά. Διότι μερικοὶ ἀπὸ σᾶς
ἦταν δυνατὸν νὰ κάνουν ἀκόμη καὶ φόνο γιὰ νὰ ἀπαλλαγοῦν ἀπὸ τὴν ἀνεπιθύμητη
γυναίκα τους. Αὐτὸ ὅμως δὲν ἔχει γίνει ἔτσι ἀπὸ τὴν ἀρχή τῆς δημιουργίας. Σᾶς λέω ὅμως ὅτι ὅποιος
τυχὸν χωρίσει τὴ γυναίκα του γιὰ κάθε ἄλλη αἰτία καὶ ὄχι λόγω πορνείας,
καὶ κάνει γάμο μὲ ἄλλη, διαπράττει μοιχεία, δηλαδὴ ἁμαρτάνει κατὰ
τοῦ θεσμοῦ τοῦ γάμου καὶ προδίδει τὴ συζυγικὴ πίστη. Κι ἐκεῖνος ποὺ θὰ
κάνει γάμο μὲ χωρισμένη, διαπράπει μοιχεία, διότι συνδέεται μὲ γυναίκα
ποὺ ἀνήκει σὲ ἄλλον. Τοῦ λένε τότε οἱ μαθητές του: Ἐὰν ὁ λόγος τοῦ διαζυγίου
τοῦ ἄνδρα μὲ τὴ γυναίκα εἶναι αὐτός, καὶ γιὰ μία μόνο αἰτία ἐπιτρέπεται
τὸ διαζύγιο, τότε δὲν συμφέρει νὰ προχωρεῖ κανεὶς σὲ γάμο. Ὁ Κύριος ὅμως
τοὺς εἶπε: Ὁ λόγος αὐτὸς τῆς ἀγαμίας δὲν χωρᾶ στὸ μυαλὸ καὶ στὴν καρδιὰ
ὅλων, ἀλλὰ τὸν νιώθουν καὶ τὸν ἐγκολπώνονται μόνον ἐκεῖνοι στοὺς ὁποίους
ἔχει δοθεῖ ἀπὸ τὸν Θεὸ ὡς χάρισμα νὰ μείνουν ἄγαμοι. Λέω ὅτι μόνον ἐκεῖνοι ἐγκολπώνονται τὸ
λόγο αὐτό, ὅσοι ἔλαβαν τὴν ἀγαμία ὡς χάρισμα, διότι ὑπάρχουν εὐνοῦχοι
ποὺ γεννήθηκαν ἔτσι ἀπὸ τὴν κοιλιὰ τῆς μητέρας τους, καὶ συνεπῶς εἶναι
ἀπὸ τὴ φύση τους ἀνίκανοι νὰ ἔλθουν σὲ γάμο· καὶ ὑπάρχουν εὐνοῦχοι ποὺ
εὐνουχίσθηκαν ἀπ᾿ τοὺς ἀνθρώπους καὶ ἔγιναν ἀπ᾿ τοὺς ἀνθρώπους ἀνίκανοι γιὰ γάμο· καὶ εἶναι ἄλλοι
εὐνοῦχοι, ποὺ μὲ τὸν σωφρονισμένο λογισμὸ ἐπιβλήθηκαν στὸν ἑαυτό τους
καὶ εὐνούχισαν τὸν ἑαυτό τους μὲ αὐτοπροαίρετη ἀποχὴ ἀπ` τὸ γάμο καὶ
αὐστηρὴ ἐγκράτεια. Αὐτοὶ παραμένουν ἄγαμοι καὶ παρθένοι, γιὰ νὰ ἐργασθοῦν
χωρὶς κανένα περισπασμὸ γιὰ τὴ βασιλεία τῶν οὐρανῶν καὶ γιὰ νὰ τὴν κερδίσουν
εὐκολότερα. Ὅποιος μπορεῖ νὰ νιώσει καὶ νὰ βάλει σὲ ἐφαρμογὴ τὸ λόγο
αὐτό, ἂς τὸν νιώσει κι ἂς τὸν ἐφαρμόσει.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου