ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ
ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΧΛΩΡΑΚΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ (Α΄ ΟΙΚ. ΣΥΝΟΔΟΥ)
(5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2022)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις, ἔκρινε
ὁ Παῦλος παραπλεῦσαι τὴν ῎Εφεσον, ὅπως μὴ γένηται αὐτῷ χρονοτριβῆσαι
ἐν τῇ ᾿Ασίᾳ· ἔσπευδε γάρ, εἰ δυνατὸν ἦν αὐτῷ, τὴν ἡμέραν τῆς πεντηκοστῆς
γενέσθαι εἰς ῾Ιεροσόλυμα. ᾿Απὸ δὲ τῆς Μιλήτου πέμψας εἰς ῎Εφεσον
μετεκαλέσατο τοὺς πρεσβυτέρους τῆς ἐκκλησίας. Ὡς δὲ παρεγένοντο
πρὸς αὐτόν, εἶπεν αὐτοῖς· Προσέχετε οὖν ἑαυτοῖς καὶ παντὶ τῷ ποιμνίῳ
ἐν ᾧ ὑμᾶς τὸ Πνεῦμα τὸ ῞Αγιον ἔθετο ἐπισκόπους, ποιμαίνειν τὴν ἐκκλησίαν
τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ, ἣν περιεποιήσατο διὰ τοῦ ἰδίου αἵματος. Ἐγὼ
γὰρ οἶδα τοῦτο, ὅτι εἰσελεύσονται μετὰ τὴν ἄφιξίν μου λύκοι βαρεῖς
εἰς ὑμᾶς μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου· καὶ ἐξ ὑμῶν αὐτῶν ἀναστήσονται
ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν.
Διὸ γρηγορεῖτε, μνημονεύοντες ὅτι τριετίαν νύκτα καὶ ἡμέραν οὐκ
ἐπαυσάμην μετὰ δακρύων νουθετῶν ἕνα ἕκαστον. Καὶ τὰ νῦν παρατίθεμαι
ὑμᾶς, ἀδελφοί, τῷ Θεῷ καὶ τῷ λόγῳ τῆς χάριτος αὐτοῦ τῷ δυναμένῳ ἐποικοδομῆσαι
καὶ δοῦναι ὑμῖν κληρονομίαν ἐν τοῖς ἡγιασμένοις πᾶσιν. Ἀργυρίου ἢ
χρυσίου ἢ ἱματισμοῦ οὐδενὸς ἐπεθύμησα· αὐτοὶ γινώσκετε ὅτι ταῖς
χρείαις μου καὶ τοῖς οὖσι μετ᾿ ἐμοῦ ὑπηρέτησαν αἱ χεῖρες αὗται. πάντα
ὑπέδειξα ὑμῖν ὅτι οὕτω κοπιῶντας δεῖ ἀντιλαμβάνεσθαι τῶν ἀσθενούντων,
μνημονεύειν τε τῶν λόγων τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ, ὅτι αὐτὸς εἶπε· μακάριόν
ἐστι μᾶλλον διδόναι ἢ λαμβάνειν. Καὶ ταῦτα εἰπών, θεὶς τὰ γόνατα αὐτοῦ
σὺν πᾶσιν αὐτοῖς προσηύξατο.
(Πράξ. Ἀποστ. κ΄[20] 16-18, 28-36)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἐκεῖνο τόν καιρό ὁ Παῦλος ἀποφάσισε νὰ παρακάμψει μὲ τὸ πλοῖο
τήν Ἔφεσο καὶ νὰ μὴν ἀποβιβασθεῖ σ' αὐτήν, γιὰ νὰ μὴν τοῦ συμβεῖ ν' ἀργοπορήσει
στὴν Ἀσία. Διότι βιαζόταν νὰ εἶναι στὰ Ἱεροσόλυμα, ἐὰν τοῦ ἦταν
δυνατό, τὴν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς. Ἀπὸ τὴ Μίλητο λοιπὸν ἔστειλε ἀνθρώπους
στὴν Ἔφεσο καὶ κάλεσε τοὺς πρεσβυτέρους τῆς Ἐκκλησίας νὰ ἔλθουν νὰ τὸν
συναντήσουν. Κι ὅταν ἦλθαν κοντά του, τοὺς εἶπε:
Ἐσεῖς γνωρίζετε
καλὰ πῶς συμπεριφέρθηκα ἀπέναντί σας ὅλο τὸ χρονικὸ διάστημα τῆς
ἐδῶ παραμονῆς μου ἀπὸ τὴν πρώτη μέρα πού πάτησα τὸ πόδι μου στὴν Ἀσία.
Προσέχετε λοιπὸν τὸν ἑαυτό σας, πῶς θὰ συμπεριφέρεσθε καὶ τί θὰ διδάσκετε.
Προσέχετε καὶ ὅλο τὸ πνευματικό σας ποίμνιο, στὸ ὁποῖο τὸ Ἅγιον
Πνεῦμα σᾶς τοποθέτησε ἐπισκόπους γιὰ νὰ ποιμαίνετε τὴν Ἐκκλησία τοῦ
Θεοῦ, τὴν ὁποία ὁ Κύριος ἔσωσε καὶ κατέστησε κτῆμα του μὲ τὸ δικό του αἷμα.
Προσέχετε, διότι ἐγώ τὸ γνωρίζω, μετὰ τὴν ἀναχώρησή μου θὰ εἰσβάλουν
ἀνάμεσά σας ψευδοδιδάσκαλοι καὶ πλάνοι σὰν ἄγριοι καὶ σκληροὶ λύκοι πού
θά διαρπάζουν ἀλύπητα τὸ ποίμνιο βλάπτοντας καὶ ἀφανίζοντας τὶς ψυχὲς
τῶν λογικῶν προβάτων. Ἀκόμη κι ἀπό σᾶς τοὺς ἴδιους θὰ ἐμφανιστοῦν
ἄνθρωποι πού θὰ διδάσκουν διδασκαλίες οἱ ὁποῖες θὰ διαστρέφουν τὴν
ἀλήθεια, γιὰ νὰ ἀποσποῦν τοὺς μαθητὲς ἀπὸ τὸν εὐθὺ δρόμο τῆς ἀλήθειας,
νὰ τοὺς παρασύρουν πίσω τους καὶ νὰ τοὺς κάνουν ὀπαδούς τους. Γι' αὐτὸ
νὰ προσέχετε καὶ νὰ εἶστε ἄγρυπνοι, ἔχοντας ὡς παράδειγμα ἐμένα·
καὶ νὰ θυμᾶστε ὅτι γιὰ μιὰ τριετία συνεχῶς νύχτα καὶ μέρα δὲν σταμάτησα
νὰ νουθετῶ μὲ δάκρυα τὸν καθένα σας ξεχωριστά. Καὶ τώρα σᾶς ἐμπιστεύομαι,
ἀδελφοί, στὸ Θεὸ καὶ στὸ λόγο πού ἡ χάρη Του μᾶς ἀποκάλυψε. Αὐτὸς ὁ
λόγος του θὰ σᾶς προφυλάξει ἀπὸ κάθε πλάνη καὶ διαστροφή. Σᾶς ἐμπιστεύομαι
στὸ Θεό, ὁ ὁποῖος μπορεῖ νὰ συνεχίσει τὴν οἰκοδομή σας καὶ νὰ σᾶς δώσει
κληρονομιὰ τὸν οὐρανὸ μαζὶ μὲ ὅλους αὐτοὺς πού προόδευσαν στὸν ἁγιασμὸ
πού τοὺς χάρισε ὁ Ἰησοῦς Χριστός. Ἀσήμι ἢ χρυσάφι ἢ ρουχισμό, τίποτε
ἀπὸ αὐτὰ δὲν ἐπιθύμησα. Ἐσεῖς οἱ ἴδιοι γνωρίζετε ὅτι γιὰ τὶς ἀνάγκες
τὶς δικές μου καὶ γιὰ τὶς ἀνάγκες ἐκείνων πού ἦταν μαζί μου ὑπηρέτησαν
τὰ ροζιασμένα αὐτὰ χέρια. Μὲ κάθε τρόπο σᾶς ἔδωσα τὸ παράδειγμα ὅτι
πρέπει νὰ ἐργάζεσθε ἔτσι σκληρὰ γιὰ νὰ προλαβαίνετε κάθε σκανδαλισμὸ
τῶν ἀδύναμων ἀδελφῶν, καὶ νὰ τοὺς βοηθᾶτε νὰ γίνουν δυνατοὶ πνευματικά.
Ἀλλά καὶ νὰ θυμᾶστε τὰ λόγια τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ, πού εἶχε πεῖ: Εἶναι καλύτερο
νὰ δίνει κανεὶς παρὰ νὰ παίρνει, ἀκόμη καὶ ὅταν δικαιοῦται νὰ πάρει.
Αὐτὸ καθιστᾶ τὸν ἄνθρωπο περισσότερο εὐτυχῆ. Κι ἀφοῦ τὰ εἶπε αὐτά, γονάτισε καὶ προσευχήθηκε
μαζὶ μὲ ὅλους αὐτούς.
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐπάρας ὁ ᾿Ιησοῦς
τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ εἰς τὸν οὐρανὸν εἶπε· Πάτερ, ἐλήλυθεν ἡ ὥρα· δόξασόν
σου τὸν Υἱόν, ἵνα καὶ ὁ Υἱός σου δοξάσῃ σε, καθὼς ἔδωκας αὐτῷ ἐξουσίαν
πάσης σαρκός, ἵνα πᾶν ὃ δέδωκας αὐτῷ δώσῃ αὐτοῖς ζωὴν αἰώνιον. Αὕτη
δέ ἐστιν ἡ αἰώνιος ζωή, ἵνα γινώσκωσί σε τὸν μόνον ἀληθινὸν Θεὸν
καὶ ὃν ἀπέστειλας ᾿Ιησοῦν Χριστόν. Ἐγώ σε ἐδόξασα ἐπί τῆς γῆς· τὸ ἔργον
ἐτελείωσα, ὃ δέδωκάς μοι ἵνα ποιήσω· καὶ νῦν δόξασόν με σύ, Πάτερ,
παρὰ σεαυτῷ τῇ δόξη ᾗ εἶχον πρὸ τοῦ τὸν κόσμον εἶναι, παρὰ σοί. ᾿Εφανέρωσά
σου τὸ ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις οὓς δέδωκάς μοι ἐκ τοῦ κόσμου· σοὶ ἦσαν καὶ
ἐμοὶ αὐτοὺς δέδωκας, καὶ τὸν λόγον σου τετηρήκασι. Νῦν ἔγνωκαν ὅτι
πάντα ὅσα δέδωκάς μοι παρὰ σοῦ ἐστιν· ὅτι τὰ ῥήματα ἃ δέδωκάς μοι δέδωκα
αὐτοῖς, καὶ αὐτοὶ ἔλαβον, καὶ ἔγνωσαν ἀληθῶς ὅτι παρὰ σοῦ ἐξῆλθον,
καὶ ἐπίστευσαν ὅτι σύ με ἀπέστειλας. ᾿Εγὼ περὶ αὐτῶν ἐρωτῶ· οὐ περί
τοῦ κόσμου ἐρωτῶ, ἀλλὰ περὶ ὧν δέδωκάς μοι, ὅτι σοί εἰσι. Καὶ τὰ ἐμὰ
πάντα σά ἐστι καὶ τὰ σὰ ἐμά, καὶ δεδόξασμαι ἐν αὐτοῖς. Καὶ οὐκέτι εἰμὶ
ἐν τῷ κόσμῳ, καὶ οὗτοι ἐν τῷ κόσμῳ εἰσί, καὶ ἐγὼ πρὸς σὲ ἔρχομαι. Πάτερ
ἅγιε, τήρησον αὐτοὺς ἐν τῷ ὀνόματί σου ᾧ δέδωκάς μοι, ἵνα ὦσιν ἓν
καθὼς ἡμεῖς. Ὅτε ἤμην μετ᾿ αὐτῶν ἐν τῷ κόσμῳ, ἐγὼ ἐτήρουν αὐτοὺς ἐν
τῷ ὀνόματί σου· οὓς δέδωκάς μοι ἐφύλαξα, καὶ οὐδεὶς ἐξ αὐτῶν ἀπώλετο,
εἰ μὴ ὁ υἱὸς τῆς ἀπωλείας, ἵνα ἡ Γραφὴ πληρωθῇ. Νῦν δὲ πρὸς σὲ ἔρχομαι,
καὶ ταῦτα λαλῶ ἐν τῷ κόσμῳ, ἵνα ἔχωσι τὴν χαρὰν τὴν ἐμὴν πεπληρωμένην
ἐν αὐτοῖς.
(Ἰωάν. ιζ΄ [17] 1 – 13)
ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Ἡ ἁγία μας
Ἐκκλησία τιμᾶ σήμερα τοὺς ἱεροὺς Πατέρες τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου,
τοὺς μεγάλους αὐτοὺς ἥρωες τῆς πίστεως, οἱ ὁποῖοι ἀντιστάθηκαν
στὴν φοβερὴ αἵρεση τοῦ Ἀρειανισμοῦ. Πολλοὶ μάλιστα ἀπὸ αὐτοὺς εἶχαν
ἐπάνω τους νωπὲς ἀκόμη τὶς πληγὲς τῶν μαρτυρίων τους ἀπὸ τοὺς τελευταίους
διωγμούς. Τὸ σημερινὸ εὐαγγέλιο, τὸ ὁποῖο ἀποτελεῖ ἕνα τμῆμα τῆς
ἀρχιερατικῆς προσευχῆς τοῦ Κυρίου μας, ἔχει ἐπιλεγεῖ ἀκριβῶς γιὰ
νὰ τονίσει τὸ πνευματικὸ ὑπόβαθρο τοῦ ἀγῶνος τῶν Πατέρων αὐτῶν γιὰ
τὴν ἀληθινὴ πίστη.
1. ΑΙΩΝΙΟΣ ΖΩΗ
Τὴ Μεγάλη
Πέμπτη, μετὰ τὸν Μυστικὸ Δεῖπνο, ὁ Κύριος ὕψωσε τὰ μάτια Του πρὸς τὸν
οὐρανὸ καὶ εἶπε: «Πάτερ, ἦλθε πλέον ἡ ὥρα γιὰ τὴν σταυρική μου θυσία.
Δόξασε τὸν Υἱό Σου μ᾿ αὐτήν, ὥστε νὰ σὲ δοξάσει καὶ ὁ Υἱός Σου διὰ τῆς
θυσίας Του, ἡ ὁποία θὰ φέρει τὴ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων. Ἐσὺ ἄλλωστε
μοῦ ἔδωσες αὐτὴ τὴν ἐξουσία πρὸς τοὺς ἀνθρώπους, νὰ τοὺς προσφέρω δηλαδὴ
τὴν αἰώνιο ζωή. Καὶ αὐτὴ ἡ αἰώνιος ζωὴ δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο παρὰ
τὸ νὰ γνωρίζουν οἱ ἄνθρωποι Ἐσένα, τὸν μόνον ἀληθινὸ Θεό, καὶ Ἐμένα,
τὸν Ἰησοῦ Χριστό, ποὺ Ἐσὺ ἀπέστειλες στὸν κόσμο. Ἐγὼ μὲ ὅλα ὅσα ἔκανα
Σὲ ἐδόξασα ἐπάνω στὴ γῆ καὶ τελείωσα τὸ ἔργο ποὺ μοῦ ἀνέθεσες νὰ
πραγματοποιήσω. Τώρα λοιπὸν δόξασέ με, Πατέρα μου, καὶ ὡς ἄνθρωπο
μὲ τὴ δόξα τὴν ὁποία εἶχα κοντά Σου ὡς προαιώνιος Υἱός Σου πρὶν δημιουργηθεῖ
ὁ κόσμος».
Η ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ
αὐτὴ προσευχὴ τοῦ Κυρίου μας περιέχει μεγάλα θεολογικὰ νοήματα,
ποὺ τὸ καθένα μπορεῖ νὰ ἀναλυθεῖ σὲ βιβλία ὁλόκληρα. Ἐμεῖς ἂς ἐπιμείνουμε
ἐδῶ σὲ μία μόνο ἀλήθεια σχετικὰ μὲ τὸ πραγματικὸ νόημα τῆς αἰωνίου
ζωῆς. Μᾶς λέγει λοιπὸν ὁ Κύριος ὅτι ἡ αἰώνιος ζωὴ δὲν εἶναι τίποτε
ἄλλο παρὰ τὸ νὰ γνωρίζουμε οἱ ἄνθρωποι διαρκῶς τὸν Ἅγιο Θεό· νὰ ἐμβαθύνουμε
στὸ μυστήριο τῆς ἀγάπης Του, νὰ ἑνωνώμαστε ἀκατάπαυστα μαζί Του. Ἡ
αἰώνιος ζωὴ λοιπὸν δὲν εἶναι ἁπλῶς μία ζωὴ χωρὶς τέλος, διότι ζωὴ
χωρὶς τέλος θὰ εἶναι καὶ ἡ κατάσταση τῶν κολασμένων οὔτε ἀρχίζει μετὰ
τὴν Δευτέρα Παρουσία· ἀλλὰ ξεκινᾶ ἀπὸ αὐτὴ τὴ ζωὴ καὶ ἀποτελεῖ μία
ἀδιάκοπη ἐμπειρία καὶ γνῶσι τοϋ Θεοῦ. Εἶναι μία κατάστασι ὅπου
οἱ ἄνθρωποι ποὺ ἀγαποῦν τὸν Θεὸ γνωρίζουν ὁλονὲν καὶ κάτι περισσότερο
ἀπὸ τὸν ἀπέραντο ὠκεανὸ τῆς θεϊκῆς ὡραιότητος, ζοῦν μέσα σὲ διαρκεῖς
ἀποκαλύψεις τοῦ θεϊκοῦ μεγαλείου, ἐμβαθύνουν ὅλο καὶ περισσότερο
στὰ μεγάλα καὶ φοβερὰ μυστήρια τοῦ Θεοῦ.
Οἱ Πατέρες
τῆς Ἐκκλησίας μας, ἐπειδὴ εἶχαν τέτοιες ἐμπειρίες τοῦ Θεοῦ, γνώριζαν
τὸν Θεὸ ὄχι τόσο μὲ θεωρητικὲς προσεγγίσεις ἀλλὰ μὲ πνευματικὲς
ἐμπειρίες. Γι' αὐτὸ καὶ θεολογοῦσαν ὄχι νοησιαρχικὰ ἀλλὰ βιωματικά.
Καὶ διεξῆγαν σκληροὺς ἀγῶνες ἐναντίον τῶν αἱρετικῶν, τῶν μεγαλυτέρων
ἐχθρῶν τῆς πίστεώς μας, οἱ ὁποῖοι, ἐπειδὴ ἀκριβῶς δὲν εἶχαν ἐμπειρίες
ζωῆς αἰωνίου, διεστρέβλωναν τὴν ὀρθόδοξη πίστη. Ἀπέναντι σ᾿ αὐτοὺς
οἱ ἱεροὶ Πατέρες παρέμεναν ἀνυποχώρητοι, διότι καταλάβαιναν ὅτι
ὅταν χάσει κανεὶς τὴν ἀληθινὴ πίστη, χάνει καὶ τὴν ἐμπειρία τῆς αἰωνίου
ζωῆς. Καὶ δὲν μπορεῖ πλέον νὰ γνωρίζει τὶς τελειότητες τοῦ Θεοῦ, γιὰ
τὶς ὁποῖες ὁμιλεῖ ὁ Κύριος στὴν συνέχεια.
2. ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΣ
Ὁ Κύριος συνέχισε
τὴ μεγαλειώδη αὐτὴ προσευχή Του λέγοντας: «Πατέρα μου, ἐφανέρωσα
τὸ ὄνομά Σου στοὺς ἀνθρώπους, ἀπεκάλυψα τὶς ἄπειρες τελειότητές
Σου σ᾿ αὐτοὺς ποὺ μοῦ χάρισες, ἀφοῦ τοὺς ἀπέσπασες ἀπὸ τὸν κόσμο τῆς ἁμαρτίας.
Δικοί Σου ἦταν αὐτοί, διότι εἶχαν καλὴ διάθεση, καὶ τοὺς ἔδωσες σὲ
μένα καὶ ἐτήρησαν τὸν λόγο Σου, τὸν ὁποῖο μὲ τὴ διδασκαλία μου τοὺς
ἐφανέρωσα. Τώρα ἔμαθαν καλύτερα ὅτι ἡ διδασκαλία μου καὶ τὰ ἔργα
μου, τὰ πάντα προέρχονται ἀπὸ Σένα. Ὅλα αὐτὰ τοὺς τὰ ἐχάρισα καὶ αὐτοὶ
τὰ δέχθηκαν καὶ κατάλαβαν ὅτι εἶμαι ὁ προαιώνιος Υἱός Σου καὶ ὅτι Ἐσὺ
μὲ ἀπέστειλες στὸν κόσμο. Γι᾿ αὐτοὺς λοιπὸν Σὲ παρακαλῶ τώρα, ποὺ ἦταν
δικοί Σου καὶ τοὺς χάρισες σὲ μένα, ἀλλὰ ἐξακολουθοῦν νὰ εἶναι δικοί
Σου, ἀφοῦ ὅλα τὰ δικά μου δικά Σου εἶναι καὶ ὅλα τὰ δικά Σου δικά μου.
Καὶ μάλιστα ἔχω δοξασθεῖ ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ μοῦ ἔδωσες, διότι αὐτοὶ ἀνεγνώρισαν
τὴν θεότητά μου καὶ πίστευσαν σὲ μένα.
Ἀλλὰ τώρα
ποὺ φεύγω σωματικῶς ἀπὸ τὸν κόσμο καὶ ἔρχομαι κοντά Σου, αὐτοὶ θὰ παραμείνουν
στὸν κόσμο μέσα σὲ πειρασμοὺς καὶ κινδύνους. Γι᾿ αὐτὸ Σὲ παρακαλῶ, Πατέρα
μου ἅγιε, φύλαξέ τους μὲ τὴν παντοδύναμη προστασία Σου, ὥστε νὰ παραμένουν
ἑνωμένοι μεταξύ τους τόσο δυνατὰ καὶ ἀδιάσπαστα, ὅπως εἴμαστε ἑνωμένοι
καὶ ἐμεῖς ποῦ ἔχουμε τὴν ἴδια οὐσία καὶ φύση.
Ὅσον καιρὸ
ἤμουν μαζί τους στὸν κόσμο τοὺς προστάτευα μὲ τὴν πατρικὴ προστασία
Σου καὶ δὲν χάθηκε κανεὶς ἀπὸ αὐτοὺς παρὰ μόνο ὁ «υἱὸς τῆς ἀπωλείας»,
ὁ Ἰούδας, σύμφωνα μὲ τὶς προφητεῖες. Τώρα ὅμως ἔρχομαι σὲ Σένα καὶ
Σοῦ ἀπευθύνω μεγαλοφώνως τὴν προσευχὴ αὐτή, ὥστε νὰ καταλάβουν κι
αὐτοὶ ὅτι Ἐσὺ πλέον θὰ τοὺς προστατεύεις, καὶ νὰ εἶναι ἔτσι γεμάτοι
μὲ πλήρη καὶ τέλεια χαρά, σὰν αὐτὴ ποὺ αἰσθάνομαι ἐγώ τώρα ποὺ ἔρχομαι
καὶ πάλι κοντά Σου.
ΜΕΓΑΛΕΣ καὶ συγκλονιστικὲς ἀλήθειες
μᾶς ἀποκαλύπτει καὶ πάλι ὁ Κύριος. Ἰδιαιτέρως ἂς ὑπογραμμίσουμε
τώρα αὐτὸ ποὺ λέγει γιὰ τὴν ἑνότητα τῆς Ἁγίας Τριάδος καὶ τῆς Ἐκκλησίας
Του: Προσεύχεται ὁ Κύριος γιὰ τοὺς πιστούς Του «ἵνα ὧσιν ἓν καθὼς ἡμεῖς». Ζητεῖ ἀπὸ
τὸν Θεὸ Πατέρα νὰ εἶναι οἱ πιστοί Του ἑνωμένοι μεταξύ τους, ὅπως κι
ἐκεῖνος εἶναι ἀδιάσπαστα ἑνωμένος μὲ τὸν Πατέρα Του. Ἡ ἑνότητα
λοιπὸν τῆς Ἐκκλησίας δὲν εἶναι ἀνθρώπινο ἔργο, ἀλλὰ ἀποτελεῖ προέκταση
τῆς ἑνότητος τῆς Ἁγίας Τριάδος. Αὐτὴν ὅμως τὴν θεοσύστατη ἑνότητα
τῆς Ἐκκλησίας μας προσπάθησαν νὰ καταλύσουν οἱ αἱρετικοὶ τοῦ Ἀρειανισμοῦ,
ἐνῶ ἀντίθετα ἀγωνίσθηκαν νὰ διαφυλάξουν οἱ Πατέρες τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς
Συνόδου. Αὐτὴν ἀκριβῶς τὴν θεοΐδρυτη ἑνότητα ἔχουμε χρέος νὰ διαφυλάττουμε
κι ἐμεῖς, τὰ μέλη τῆς Ὀρθόδοξου Ἐκκλησίας μὲ τὴ ζωή μας καὶ τὴν ὀρθόδοξη
πίστη μας, μὲ ἀγῶνες καὶ μὲ θυσίες.
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο τοῦ Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου