Ἐν Πειραιεῖ
18-5-2012
Τοῦ αἰδεσιμολογιωτάτου
πρεσβυτέρου
π. Ἀγγέλου
Ἀγγελακοπούλου
ἐφημερίου
Ι. Ν. Ζωοδόχου Πηγῆς
Χατζηκυριακείου
Πειραιῶς
Πολλοὶ ἀθεολόγητοι κληρικοὶ καὶ λαϊκοὶ ἰσχυρίζονται
ὅτι τὸ θέμα περὶ ἐνζύμου ἢ ἀζύμου ἄρτου στὴ Θεία Κοινωνία εἶναι ἀσήμαντο.
Ἄν, ὅμως, εἶναι ἀσήμαντη αὐτὴ ἡ διαφορά, τότε γιατί ἔδωσαν τὴ ζωή
τους, παραδιδόμενοι στὸ πῦρ, οἱ σήμερον ἑορταζόμενοι 13 ὁσιομάρτυρες;
Τὸ μαρτύριό τους ἀποδεικνύει ἀντιθέτως ὅτι πρόκειται ὄντως περὶ
μεγάλης διαφορᾶς μεταξύ της Ὀρθοδοξίας καὶ τῆς αἱρέσεως τοῦ Παπισμοῦ.
Εἶναι λίαν ἐνδιαφέρον νὰ δοῦμε τὴν ὁμολογία τῶν 13 ὁσιομαρτύρων.
Στὴν ἐρώτηση τοῦ λατίνου, παπικοῦ ἀπεσταλμένου,
Ἀνδρέα πρὸς τοὺς ὁσιομάρτυρες «πῶς
τελεῖτε τὶς ἱερὲς μυσταγωγίες», ἐκεῖνοι ἀπάντησαν: «Ἐμεῖς τελοῦμε τὶς ἱερὲς μυσταγωγίες
καθὼς μᾶς παρέδωσαν οἱ ἀπ’ ἀρχῆς αὐτόπτες καὶ κήρυκες τοῦ Θεοῦ Λόγου
καὶ μετὰ ἀπὸ αὐτοὺς οἱ ἅγιες καὶ οἰκουμενικὲς σύνοδοι τῶν ἁγίων καὶ
θεοφόρων πατέρων, ἔνζυμο ἄρτο, καθὼς καὶ ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ Πατρὸς στὸν
μυστικὸ δεῖπνο, ἀφοῦ πῆρε στὰ χέρια Του ἄρτο καὶ τὸν τεμάχισε, ἔδωσε
στοὺς ἁγίους Του μαθητὲς καὶ ἀποστόλους, λέγοντας· λάβετε, φάγετε,
τοῦτύ μού ἐστι τὸ σῶμα τὸ ὑπὲρ ἡμῶν κλώμενον εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν· ἔτσι
πιστεύουμε καὶ ἔτσι ὁμολογοῦμε· αὐτὸ ποὺ παραλάβαμε, αὐτὸ φέρουμε
σὲ ὑπόμνηση· καὶ ὅλοι οἱ ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ ὀφείλουμε νὰ ἱερουργοῦμε
μὲ ἔνζυμο ἄρτο».
Σὲ ἑπόμενη ἐρώτηση τοῦ λατίνου Ἀνδρέα περὶ
τῶν Λατίνων, ποὺ τελοῦν τὴν ἱερὰ μυσταγωγία μὲ ἄζυμα, οἱ 13 ὁσιομάρτυρες,
μὲ σταθερὸ φρόνημα καὶ γενναία γνώμη, ἀποκρίθηκαν: «Ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ, ὁ ζῶν καὶ ἀεὶ ὤν, στὸ
μυστικὸ δεῖπνο, ἀφοῦ πῆρε ἄρτο ἔνζυμο, ἔμψυχο, τέλειο, ἅγιο, ἐπειδὴ
δὲν βρισκόταν τότε ἄζυμο, εἶπε· τοῦτο ποιεῖτε εἰς τήν ἐμὴν ἀνάμνησιν,
δηλ. τὸ ἔνζυμο. Κι ἐμεῖς ἔτσι κρατᾶμε καὶ πιστεύουμε. Σχετικὰ μὲ τὸ δικό
σας λατινικὸ φρόνημα καὶ τὸ ἄζυμο, δὲν μᾶς εἶναι γνωστό, οὔτε ἀπὸ τοὺς
κήρυκες τοῦ Χριστοῦ, οὔτε ἀπὸ τὶς οἰκουμενικὲς καὶ ἅγιες συνόδους τὸ
παραλάβαμε. Γι’ αὐτὸ καὶ αὐτοί, ποὺ τελοῦν τὸ ἄζυμο, τὸ προσφέρουν
χωρὶς νὰ γνωρίζουν καὶ ἐκπίπτουν ἀπὸ τῆν ἀλήθεια, κακῶς νοώντας καὶ παρεκφράζοντας,
χωρὶς νὰ ἐξετάζουν τὶς Γραφὲς καὶ νὰ ἐκλέγουν τὸ ἀληθές».
Ἔπειτα ὁ λατίνος Ἀνδρέας τοὺς ὁδήγησε στὸν
λατίνο, παπικὸ «ἀρχιερέα»,
τὸν Στόργγο, γιὰ ν’ ἀπολογηθοῦν. Κατὰ τὴν πρώτη ἐξέταση τοῦ παπικοῦ
«ἀρχιερέως» οἱ 13 ὁσιομάρτυρες διακήρυξαν: «ὅσοι μεταλαμβάνουν ἀπὸ τὰ ἄζυμα, ἐκπίπτουν ἀπὸ τὴν ἀλήθεια,
παραδογματίζουν ἐναντίον τοῦ ἁγίου Εὐαγγελίου, τῶν θείων Γραφῶν
καὶ τῶν ἁγίων συνόδων καὶ εἶναι πλανεμένοι· ὄχι μόνο οἱ ζωντανοί, ἀλλὰ
καὶ οἱ κεκοιμημένοι». Στὴν δεύτερη ἐρώτηση τοῦ λατίνου «ἀρχιεπισκόπου»
οἱ 13 ὁσιομάρτυρες ἀπάντησαν: «αὐτοί,
ποὺ μεταλαμβάνουν ἀπὸ τὰ ἄζυμα, εἶναι μέτοχοι τῆς ἀπωλείας».
Στὴν τρίτη ἐρώτηση, ἂν τὸ ἄζυμο εἶναι σῶμα Χριστοῦ, ἐκεῖνοι βόησαν: «μὴ γένοιτο, Χριστὲ Βασιλεῦ! Τὸ ἄζυμο
δὲν εἶναι σῶμα Χριστοῦ». Τέλος, στὴν τελευταία ἐξέταση ἀπὸ τὸν λατίνο
Ἀνδρέα, οἱ 13 ὁσιομάρτυρες, ἀφοῦ καταθέτουν τήν πίστη τους τόσο στὸ
Τριαδολογικὸ ὅσο καὶ τὸ Χριστολογικὸ δόγμα, ὁμολογοῦν καὶ τήν πίστη
τους στὸν ἔνζυμο ἄρτο ὡς ἑξῆς: «Πιστεύουμε
καὶ στὸ πανάγιο καὶ παντέλειο σῶμα τοῦ Χριστοῦ, τὸ ὁποῖο μὲ τὰ ἴδια Του
τὰ χέρια παρέδωσε στοὺς ἁγίους Του μαθητὲς καὶ ἀποστόλους, λέγοντας·
λάβετε, φάγετε, τοῦτό μού ἐστι τὸ σῶμα, τοῦτο ποιεῖτε εἰς τήν ἐμὴν ἀνάμνησιν,
τοῦτο ἐστιν ἡ καινὴ διαθήκη. Καὶ αὐτοὶ παρέδωσαν τήν μία καὶ Καθολικὴ
(Ὀρθόδοξη) Ἐκκλησία, ποὺ ὀρθοδοξεῖ σὲ ὅλη τήν οἰκουμένη, ὅπως διαγορεύουν
τὰ θεῖα καὶ ἱερὰ εὐαγγέλια καὶ ὅλοι οἱ ἅγιοι, τὸ ὁποῖο εἶναι τὸ ἔνζυμο, ποὺ προσέφεραν σὲ θυσία,
καὶ μέχρι σήμερα αὐτὸ φυλάττουμε, πιστεύουμε καὶ ὁμολογοῦμε. Καὶ
ἂν κάποιος δὲν πιστεύει σ’ αὐτὰ καὶ δὲν ἀκολουθεῖ, αὐτὸς δὲν εἶναι ἀπὸ
αὐτούς, ποὺ πιστῶς ὀρθοδοξοῦν, ἀλλὰ εἶναι ἔκδηλος αἱρετικός· ἐπειδὴ
καὶ αὐτός, ποὺ παρεκκλίνει ἀκόμη καὶ σὲ κάτι μικρὸ ἀπὸ τήν ὀρθόδοξη
πίστη, εἶναι αἱρετικὸς καὶ ὑπόκειται στὸ ἀνάθεμα τῶν αἱρετικῶν.
Στὴ Καινὴ Διαθήκη πουθενὰ δὲν βρίσκεται ὅτι ὁ Χριστὸς παρέδωσε τὸ ἄζυμο,
οὔτε οἱ ἀπόστολοι. Ἄρα, λοιπόν, καθένας ποὺ λέει ὅτι τὸ ἄζυμο εἶναι
παραδεδομένο στὴν Καθολικὴ (Ὀρθόδοξη) ἐκκλησία, δὲν εἶναι πιστὸς
χριστιανὸς καὶ ὑπόκειται στὸ ἀνάθεμα· γιατί ἀληθῶς ἔχει γίνει πίστη
τῆς Ἐκκλησίας καὶ διαβεβαιώνουν οἱ θεῖες Γραφὲς ὅτι τὰ ἄζυμα εἶναι
τῶν Ἰουδαίων, καὶ αὐτοί, ποὺ κάνουν τὸ ἄζυμο σῶμα Χριστοῦ, ὁρίζουν οἱ
ἅγιοι Ἀπόστολοι καὶ οἱ ἅγιες καὶ οἰκουμενικὲς σύνοδοι ὅτι εἶναι
παράνομοι, φρονοῦν τὰ τῶν Ἰουδαίων, εἶναι ἐκτός της Ὀρθοδόξου πίστεως
καὶ παραβάτες τῆς ἀληθοῦς παραδόσεως· τὸ ἀληθινὸ σῶμα Χριστοῦ, ποὺ
μαρτυρεῖται ἀπὸ τὸν Χριστὸ καὶ ἀπὸ ὅλους τους ἁγίους, εἶναι τὸ ἔνζυμο,
τὸ ὁποῖο καὶ ἐμεῖς μαρτυροῦμε καὶ πάσχουμε γι’αὐτὸ καὶ πρόκειται νὰ
πεθάνουμε».
Ἐμεῖς, λοιπόν, σήμερα, ποὺ ἑορτάζουμε τήν μνήμη
τῶν 13 ὁσιομαρτύρων ὁμολογητῶν, ἂς τοὺς παρακαλέσουμε νὰ μᾶς ἐνισχύουν,
νὰ μᾶς δίνουν θάρρος, γιὰ νὰ καταπατοῦμε τὸ θράσος τῶν αἱρετιζόντων,
ὅλων τῶν αἱρετικῶν, καὶ ἰδιαιτέρως τῶν φοβερῶν αἱρέσεων τοῦ παπισμοῦ
καὶ τοῦ οἰκουμενισμοῦ, ποὺ μαστίζουν στὴ σύγχρονη ἐποχὴ τήν Ὀρθόδοξη
Ἐκκλησία μας, καὶ αὐτοὶ μὲ τὴ σειρά τους νὰ πρεσβεύουν στὸν Κύριό μας Ἰησοῦ
Χριστὸ νὰ στερεώνει μὲ τήν Ὀρθοδοξία τήν ἁγία Του Ἐκκλησία, «ἢν περιεποιήσατο τῷ ἰδίω αὐτοῦ αἵματι».
Ἀμήν!
http://www.impantokratoros.gr/13-martyres-kantaras-azyma.el.aspx
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου