ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΛΙΣ
ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ
ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΧΛΩΡΑΚΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ (Α΄ ΟΙΚ. ΣΥΝΟΔΟΥ)
(13 ΙΟΥΝΙΟΥ 2021)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Ἐν
ταῖς ἡμέραις ἐκείναις, ἔκρινε ὁ Παῦλος παραπλεῦσαι τὴν ῎Εφεσον, ὅπως
μὴ γένηται αὐτῷ χρονοτριβῆσαι ἐν τῇ ᾿Ασίᾳ· ἔσπευδε γάρ, εἰ δυνατὸν
ἦν αὐτῷ, τὴν ἡμέραν τῆς πεντηκοστῆς γενέσθαι εἰς ῾Ιεροσόλυμα. ᾿Απὸ
δὲ τῆς Μιλήτου πέμψας εἰς ῎Εφεσον μετεκαλέσατο τοὺς πρεσβυτέρους
τῆς ἐκκλησίας. Ὡς δὲ παρεγένοντο πρὸς αὐτόν, εἶπεν αὐτοῖς· Προσέχετε
οὖν ἑαυτοῖς καὶ παντὶ τῷ ποιμνίῳ ἐν ᾧ ὑμᾶς τὸ Πνεῦμα τὸ ῞Αγιον ἔθετο
ἐπισκόπους, ποιμαίνειν τὴν ἐκκλησίαν τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ, ἣν περιεποιήσατο
διὰ τοῦ ἰδίου αἵματος. Ἐγὼ γὰρ οἶδα τοῦτο, ὅτι εἰσελεύσονται μετὰ
τὴν ἄφιξίν μου λύκοι βαρεῖς εἰς ὑμᾶς μὴ φειδόμενοι τοῦ ποιμνίου· καὶ
ἐξ ὑμῶν αὐτῶν ἀναστήσονται ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν
τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν. Διὸ γρηγορεῖτε, μνημονεύοντες ὅτι τριετίαν
νύκτα καὶ ἡμέραν οὐκ ἐπαυσάμην μετὰ δακρύων νουθετῶν ἕνα ἕκαστον.
Καὶ τὰ νῦν παρατίθεμαι ὑμᾶς, ἀδελφοί, τῷ Θεῷ καὶ τῷ λόγῳ τῆς χάριτος
αὐτοῦ τῷ δυναμένῳ ἐποικοδομῆσαι καὶ δοῦναι ὑμῖν κληρονομίαν ἐν
τοῖς ἡγιασμένοις πᾶσιν. Ἀργυρίου ἢ χρυσίου ἢ ἱματισμοῦ οὐδενὸς ἐπεθύμησα·
αὐτοὶ γινώσκετε ὅτι ταῖς χρείαις μου καὶ τοῖς οὖσι μετ᾿ ἐμοῦ ὑπηρέτησαν
αἱ χεῖρες αὗται. πάντα ὑπέδειξα ὑμῖν ὅτι οὕτω κοπιῶντας δεῖ ἀντιλαμβάνεσθαι
τῶν ἀσθενούντων, μνημονεύειν τε τῶν λόγων τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ, ὅτι
αὐτὸς εἶπε· μακάριόν ἐστι μᾶλλον διδόναι ἢ λαμβάνειν. Καὶ ταῦτα εἰπών,
θεὶς τὰ γόνατα αὐτοῦ σὺν πᾶσιν αὐτοῖς προσηύξατο.
(Πράξ. Ἀποστ. κ΄[20] 16-18, 28-36)
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΡΙΑ!
ΛΟΓΟΣ ΕΙΣ ΤΟ: «Καὶ ἐξ ὑμῶν αὐτῶν ἀναστήσονται
ἄνδρες λαλοῦντες διεστραμμένα τοῦ ἀποσπᾶν τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν».
Τὸ Ἀποστολικὸ
ἀνάγνωσμα αὐτῆς τῆς Κυριακῆς εἶναι ἀφιερωμένο στὴ μνήμη τῶν θεοφόρων
Πατέρων τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, ποὺ κατεδίκασαν τὸν αἱρεσιάρχη
Ἄρειο καὶ τὴ διδασκαλία του. Εἶναι ἕνα ἀπόσπασμα ἀπὸ τὴν ὑπέροχη
ὁμιλία τοῦ Ἀποστόλου Παύλου πρὸς τοὺς πρεσβυτέρους τῆς Ἐκκλησίας
τῆς Ἐφέσου.
Προφητικὰ
τὰ λόγια τοῦ φλογεροῦ Ἀποστόλου! Θὰ βγοῦν, λέγει στοὺς πρεσβυτέρους
τῆς Ἐφέσου, μέσα ἀπὸ σᾶς τοὺς ἴδιους «ἄνδρες
λαλοῦντες διεστραμμένα», ἄνθρωποι οἱ ὁποῖοι θὰ διαστρέφουν τὴν
ἀλήθεια γιὰ νὰ παρασύρουν πίσω τους τοὺς Χριστιανούς.
Ποιοὶ ὅμως εἶναι αὐτοί, οἱ ὁποῖοι διαστρέφουν τὴν ἀλήθεια, τί ἐπιτυγχάνουν
μὲ τὴν
τακτική τους, καὶ πῶς πρέπει νὰ ἀντιμετωπίζονται; Στὰ τρία αὐτὰ σημαντικὰ ἐρωτήματα
θὰ ἐπιχειρήσουμε εὐθὺς ἀμέσως νὰ ἀπαντήσουμε.
1. ΟΙ ΜΥΣΤΑΓΩΓΟΙ «ΤΩΝ ΒΑΘΕΩΝ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ»
«Ἄνδρες
λαλοῦντες διεστραμμένα», χαρακτηρίζονται ἀπὸ τὸν Ἀπόστολο οἱ διαστροφεῖς
τῆς ἀληθείας. Χωρὶς δὲ ἀμφιβολία τέτοιοι ὑπῆρξαν πρωτίστως ὅλοι
οἱ αἱρετικοί, τοὺς ὁποίους ἀντιμετώπισε ἡ Ἐκκλησία διὰ μέσου τῶν
αἰώνων. Ὅλοι! Διότι ὅλοι τους διέστρεφαν τὴν ἀλήθεια, ποὺ μᾶς ἀπεκάλυψε
ὁ Κύριος καὶ ἐκήρυξαν οἱ Ἀπόστολοι. Ὁ Ἄρειος, παραδείγματος χάριν,
δίδασκε ὅτι ὁ Χριστός μας δὲν εἶναι Θεὸς ἀληθινός, ἀλλὰ κτίσμα τοῦ Θεοῦ. Παρόμοια ψεύδη διδάσκουν καὶ οἱ σημερινοὶ
ὀπαδοί του, οἱ λεγόμενοι «Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ», οἱ Χιλιοστές. Ἀλλὰ
καὶ οἱ Παπικοὶ ἐπίσης διαστροφεῖς τῆς ἀληθείας εἶναι, καὶ οἱ ποικιλώνυμοι
Προτεστάντες (Εὐαγγελικοί, Πεντηκοστιανοί, Μορμόνοι κ.τ.λ.) τὸ ἴδιο,
καὶ τόσοι ἄλλοι ἀκόμη αἱρετικοί.
Δυστυχῶς
ὅμως δὲν εἶναι μόνον αὐτοί. Ἐὰν παρατηρήσουμε προσεκτικότερα, θὰ
δοῦμε πὼς καὶ μέσα στὴν ἴδια τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας δὲν λείπουν ἐκεῖνοι,
οἱ ὁποῖοι «λαλοῦν διεστραμμένα».
Καὶ μπορεῖ μὲν τὶς δογματικὲς ἀλήθειες τῆς πίστεως νὰ μὴ τὶς ἀμφισβητοῦν
εὐθέως, διδάσκουν ὅμως ἕνα τρόπο ζωῆς, ὁ ὁποῖος ἔρχεται σὲ πλήρη
ἀντίθεση μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Παράδοσή μας, οὐσιαστικὰ δηλαδὴ μὲ τὸ ἴδιο
τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ μας. Τέτοιοι στὶς μέρες μας ἔχουν φανεῖ πολλοί·
ὡρισμένοι μάλιστα «νεορθόδοξοι», μὲ τὸ πρόσχημα μιᾶς δῆθεν βαθύτερης
κατανόησης τῆς Ὀρθοδοξίας, ἐπιχειροῦν νὰ δικαιολογήσουν ἀκόμη
καὶ κατ᾿ ἐξοχὴν ἀκάθαρτα ἁμαρτήματα καὶ πάθη, καὶ νὰ τὰ παρουσιάσουν
σὰν ἀρετές, ποὺ μᾶς ἑνώνουν, λένε, μὲ τὸν Θεό.
Αὐτὲς ὅμως
οἱ δῆθεν βαθειὲς καὶ μυστικὲς διδασκαλίες δὲν εἶναι παρὰ «τὰ βαθέα τοῦ σατανᾶ» (Ἀποκ. β'[2]
24), ὅπως τὶς χαρακτηρίζει ὁ Κύριος, οἱ βαθύτερες δηλαδὴ πλάνες τοῦ
σατανᾶ. Πρόκειται συνεπῶς γιὰ φοβερὲς διαστροφὲς τῆς ἀληθείας, ἐξίσου
σοβαρὲς μὲ αὐτὲς τῶν αἱρετικῶν, ἀφοῦ ἄλλωστε οἱ στόχοι καὶ τὰ ἀποτελέσματά
τους εἶναι, ὅπως θὰ δοῦμε, ἀκριβῶς τὰ ἴδια.
2. ΣΩΤΗΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΧΡΙΣΤΟΝ;
Καὶ τί ἐπιτυγχάνουν
λοιπὸν μὲ τὶς βαθυστόχαστες θεολογίες – τὶς ψευδοφιλοσοφίες τους
δηλαδὴ – οἱ αἱρετικοὶ καὶ οἱ διάφοροι ἄλλοι διαστροφεῖς τῆς ἀληθείας;
Ἐπιδιώκουν,
λέγει ὁ Ἀπόστολος, νὰ παρασύρουν πίσω τους τοὺς πιστοὺς καὶ νὰ τοὺς κάνουν
ὀπαδοὺς δικούς τους: «τοῦ ἀποσπᾶν
τοὺς μαθητὰς ὀπίσω αὐτῶν», λέγει. Ἡ λέξη «ἀποσπᾶν» εἶναι πολὺ ἐκφραστικὴ ἐν προκειμένῳ. Δείχνει ὅτι
οἱ ψευδοδιδάσκαλοι κάνουν κάτι ἀνάλογο μὲ αὐτὸν ποὺ ἁρπάζει – ἀποσπᾶ
– τὸ παιδὶ ἀπὸ τὴν ἀγκαλιὰ τῆς μητέρας του. Ἔτσι καὶ αὐτοὶ ἀποσποῦν
τοὺς Χριστιανοὺς ἀπὸ τὴν ἀγκαλιὰ τοῦ Χριστοῦ καὶ τοὺς προσκολλοῦν στὸν
ἑαυτό τους. Τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι ὅτι ὁ Χριστὸς παραμερίζεται, παύει
νὰ εἶναι τὸ κέντρο καὶ συχνὰ γίνεται κάτι δευτερεῦον – σὰν διακοσμητικὸ
στοιχεῖο – στὸ σύστήμά τους.
Μπορεῖ κανεὶς
νὰ τὸ δεῖ αὐτὸ ὄχι μόνο στὶς ἀρχαῖες αἱρέσεις – ἀναφέραμε ἤδη τὸν Ἀρειανισμό,
ποὺ θεωροῦσε τὸν Χριστὸ κτίσμα τοῦ Θεοῦ – ἀλλὰ καὶ στὶς σύγχρονές μας
πλάνες καὶ ψευδοδιδασκαλίες. Στὸ σύστημα τῶν Χιλιαστῶν π.χ. ὁ Χριστὸς
θεωρεῖται ἐπίσης κτίσμα τοῦ Θεοῦ. Οἱ Παπικοὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρά,
προβάλλοντας τὸ δήθεν ἀλάθητο τοῦ Πάπα, παραμερίζουν τὸν Χριστό,
καὶ οὐσιαστικὰ ἀρχηγὸ καὶ κεφαλὴ τῆς Ἐκκλησίας θεωροῦν τὸν Πάπα.
Μὲ παρόμοιο
τρόπο καὶ οἱ πλανεμένοι, ψευδοδιδάσκαλοι, ποὺ δῆθεν εἶναι Ὀρθόδοξοι,
συνδέουν πάντοτε τοὺς ὀπαδούς τους μὲ τὸ ἄτομό τους καὶ αὐτοπροβάλλονται
σὰν οἱ πιὸ γνήσιοι ἐκφραστὲς τοῦ πνεύματος τῆς Ὀρθοδοξίας, ἐνῶ ἔχουν
βάλει στὸ περιθώριο τὸν Χριστὸ καὶ τὴ διδασκαλία Του.
Σ᾿ ὅλες
πάντως τὶς περιπτώσεις διαπιστώνει κανεὶς πὼς οὐσιαστικὰ ὁ Χριστὸς καταδικάζεται σὲ ἐξορία! Στὴν ἄκρη
ὁ Χριστός! Μικρὸς καὶ ἀσήμαντος ὁ Χριστός! Στὴν πρώτη θέση πάντοτε ὁ
ψευδοδιδάσκαλος, ἢ ὁ θεσμὸς (π.χ. Παπικός), ἢ ἡ ἑταιρεία (π.χ. Ἰεχωβάδες).
Ἀλλὰ αὐτὸ εἶναι ὁλοφάνερα καταστρεπτικὸ καὶ ὀλέθριο. Τί λοιπὸν θὰ
πρέπει νὰ γίνει;
3. «ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ»!
Ξυπνῆστε,
φωνάζει ὁ Ἀπόστολος. «Γρηγορεῖτε»!
Νὰ εἶσθε πνευματικῶς ἄγρυπνοι, μὴ κοιμᾶστε! Ἡ προτροπὴ αὐτὴ ἀπευθύνεται
βεβαίως πρωτίστως πρὸς τοὺς ποιμένες τῆς Ἐκκλησίας καὶ τοὺς παρακινεῖ
νὰ ἔχουν ἄγρυπνη φροντίδα, ὥστε νὰ προφυλάξουν τοὺς πιστοὺς ἀπὸ τὶς
πλάνες τῶν «λαλούντων διεστραμμένα».
Ἡ ἴδια ὅμως
προτροπὴ ἀπευθύνεται καὶ σὲ ὅλους μας. Προσέχετε, λέγει ὁ Ἀπόστολος,
μὲ ποιοὺς συνδέεσθε. «Μὴ παντὶ πνεύματι
πιστεύετε» (Α' Ἰω. δ'[4] 1), παραγγέλλει καὶ ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης.
Μὴ δίνετε δηλαδὴ ἐμπιστοσύνη στὸν καθένα, ποὺ ἐμφανίζεται νὰ ἔχει
πνευματικὸ χάρισμα. «Ἀλλὰ δοκιμάζετε
τὰ πνεύματα εἰ ἐκ τοῦ Θεοῦ ἐστιν, ὅτι πολλοὶ ψευδοπροφῆται ἐξεληλύθησαν
εἰς τὸν κόσμον»· νὰ ἐξετάζετε ἑπομένως μὲ προσοχὴ ὅλους αὐτούς,
γιὰ νὰ δεῖτε, ἂν πράγματι ἐμπνέονται ἀπὸ τὸν Θεό, διότι πολλοὶ ψευδοπροφῆτες
βγῆκαν στὸν κόσμο.
Νὰ προσέχουμε
ἑπομένως ὅλοι μας, γιὰ νὰ μὴ τυχὸν μπλέξουμε μὲ ἀνθρώπους «λαλοῦντες διεστραμμένα», οἱ ὁποῖοι
δὲν ἔχουν σκοπὸ νὰ μᾶς συνδέσουν μὲ τὸν Χριστό, ἀλλὰ μὲ τὸν ἑαυτό τους,
νὰ μᾶς κάνουν δηλαδὴ ἄβουλους ὀπαδούς τους.
Μνήμη τῶν
θεοφόρων Πατέρων τῆς Α' Οἰκουμενικῆς Συνόδου. Εὐλογημένες μορφές!
Ἔφθασαν ἐναγώνιοι ἀπὸ κάθε γωνιὰ τῆς αὐτοκρατορίας, γιὰ νὰ ἐπαναφέρουν
τὸν Χριστὸ στὸ κέντρο τῆς Ἐκκλησίας, ἀπ᾿ ὅπου ὁ δαιμονόπληκτος Ἄρειος
ἠθέλησε νὰ Τὸν ἐξορίσει.
Μακαρία
ἡ μνήμη τους! Καὶ εἴθε νὰ μείνουμε πιστοὶ πάντοτε καὶ ὅλοι μας στὸ πνεῦμα
τους καὶ στὴ διδασκαλία τους.
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο
τοῦ Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Τῷ καιρῷ
ἐκείνῳ, ἐπάρας ὁ ᾿Ιησοῦς τοὺς ὀφθαλμοὺς αὐτοῦ εἰς τὸν οὐρανὸν εἶπε·
Πάτερ, ἐλήλυθεν ἡ ὥρα· δόξασόν σου τὸν Υἱόν, ἵνα καὶ ὁ Υἱός σου δοξάσῃ
σε, καθὼς ἔδωκας αὐτῷ ἐξουσίαν πάσης σαρκός, ἵνα πᾶν ὃ δέδωκας αὐτῷ
δώσῃ αὐτοῖς ζωὴν αἰώνιον. Αὕτη δέ ἐστιν ἡ αἰώνιος ζωή, ἵνα γινώσκωσί
σε τὸν μόνον ἀληθινὸν Θεὸν καὶ ὃν ἀπέστειλας ᾿Ιησοῦν Χριστόν. Ἐγώ
σε ἐδόξασα ἐπί τῆς γῆς· τὸ ἔργον ἐτελείωσα, ὃ δέδωκάς μοι ἵνα ποιήσω·
καὶ νῦν δόξασόν με σύ, Πάτερ, παρὰ σεαυτῷ τῇ δόξη ᾗ εἶχον πρὸ τοῦ τὸν κόσμον
εἶναι, παρὰ σοί. ᾿Εφανέρωσά σου τὸ ὄνομα τοῖς ἀνθρώποις οὓς δέδωκάς
μοι ἐκ τοῦ κόσμου· σοὶ ἦσαν καὶ ἐμοὶ αὐτοὺς δέδωκας, καὶ τὸν λόγον σου
τετηρήκασι. Νῦν ἔγνωκαν ὅτι πάντα ὅσα δέδωκάς μοι παρὰ σοῦ ἐστιν·
ὅτι τὰ ῥήματα ἃ δέδωκάς μοι δέδωκα αὐτοῖς, καὶ αὐτοὶ ἔλαβον, καὶ ἔγνωσαν
ἀληθῶς ὅτι παρὰ σοῦ ἐξῆλθον, καὶ ἐπίστευσαν ὅτι σύ με ἀπέστειλας.
᾿Εγὼ περὶ αὐτῶν ἐρωτῶ· οὐ περί τοῦ κόσμου ἐρωτῶ, ἀλλὰ περὶ ὧν δέδωκάς
μοι, ὅτι σοί εἰσι. Καὶ τὰ ἐμὰ πάντα σά ἐστι καὶ τὰ σὰ ἐμά, καὶ δεδόξασμαι
ἐν αὐτοῖς. Καὶ οὐκέτι εἰμὶ ἐν τῷ κόσμῳ, καὶ οὗτοι ἐν τῷ κόσμῳ εἰσί, καὶ
ἐγὼ πρὸς σὲ ἔρχομαι. Πάτερ ἅγιε, τήρησον αὐτοὺς ἐν τῷ ὀνόματί σου ᾧ
δέδωκάς μοι, ἵνα ὦσιν ἓν καθὼς ἡμεῖς. Ὅτε ἤμην μετ᾿ αὐτῶν ἐν τῷ κόσμῳ,
ἐγὼ ἐτήρουν αὐτοὺς ἐν τῷ ὀνόματί σου· οὓς δέδωκάς μοι ἐφύλαξα, καὶ
οὐδεὶς ἐξ αὐτῶν ἀπώλετο, εἰ μὴ ὁ υἱὸς τῆς ἀπωλείας, ἵνα ἡ Γραφὴ πληρωθῇ.
Νῦν δὲ πρὸς σὲ ἔρχομαι, καὶ ταῦτα λαλῶ ἐν τῷ κόσμῳ, ἵνα ἔχωσι τὴν χαρὰν
τὴν ἐμὴν πεπληρωμένην ἐν αὐτοῖς.
(Ἰωάν. ιζ΄[17] 1 – 13)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἐκεῖνο
τόν καιρὸν ὁ Ἰησοῦς σήκωσε τὰ μάτια
του στὸν οὐρανὸ καὶ εἶπε: Πάτερ ἦλθε ἡ ὥρα πού ἡ σοφία σου ὅρισε γιὰ νὰ πάθω
καὶ νά θυσιασθῶ. Δέξου τὴ θυσία τοῦ Πάθους μου καί δόξασε τόν Υἱό σου καὶ
ὡς πρὸς τὴν ἀνθρώπινη φύση του· γιά νὰ σὲ δοξάσει καὶ ὁ Υἱός σου μὲ τὴν
ἀπολύτρωση καί τή σωτηρία τῶν ἀνθρώπων, ἡ ὁποία θά ὁλοκληρωθεῖ μὲ τὴ θυσία
του αὐτὴ καὶ μὲ τὴν αἰώνια ἀρχιερατική μεσιτεία του πού θὰ ἀκολουθήσει
μετὰ ἀπ’ αὐτή. Δόξασε τὸν Υἱό σου σύμφωνα μέ τήν ἐξουσία πού τοῦ ἔδωσες
πάνω σ' ὅλη τὴν ἀνθρωπότητα, γιὰ νὰ δώσει ζωὴ αἰώνια ὡς αἰώνιος ἀρχιερέας
καθισμένος στὰ δεξιά σου σ' ὅλο τὸ πλῆθος ἐκεῖνο πού τοῦ ἔδωσες καὶ οἱ
ὁποῖοι πίστεψαν σ' αὐτόν. Αὐτὴ εἶναι ἡ αἰώνια ζωή, τὸ νὰ γνωρίζουν οἱ
ἄνθρωποι συνεχῶς ὅλο καὶ περισσότερο ἐσένα, τὸν μόνο ἀληθινὸ Θεό,
καὶ τόν Ἰησοῦ Χριστό, τὸν ὁποῖο ἀπέστειλες στὸν κόσμο, ἔχοντας ζωντανὴ
ἐπικοινωνία μὲ σένα καὶ ἀπολαμβάνοντας τὶς ἄπειρες τελειότητές
σου. Ἐγὼ γνωστοποίησα τὸ ὄνομά σου στοὺς ἀνθρώπους καὶ ὑπάκουσα τελείως
στὸ θέλημά σου, κι ἔτσι σὲ δόξασα πάνω στὴ γῆ. Καὶ μὲ τὴ θυσία μου, τὴν
ὁποία θὰ προσφέρω σὲ λίγο πάνω στὸ σταυρό, ὁλοκλήρωσα τελείως τὸ ἔργο
πού μοῦ ἔδωσες νὰ ἐπιτελέσω. Καὶ τώρα πού ἡ ἐπίγεια ἀποστολή μου τελείωσε,
ἀνάδειξέ με μὲ τὴν Ἀνάσταση καὶ τὴν Ἀνάληψή μου αἰώνιο ἀρχιερέα
καὶ δόξασέ με καὶ ὡς ἄνθρωπο ἐσύ, Πάτερ, δίπλα σου, μὲ τὴ δόξα πού εἶχα
κοντά σου προτοῦ νὰ δημιουργηθεῖ ὁ κόσμος. Φανέρωσα τὸ ὄνομά σου κι
ἔκανα γνωστὲς τὶς ἄπειρες τελειότητές σου στοὺς ἀνθρώπους πού ἀπέσπασες
ἀπό τούς κόλπους τοῦ κόσμου καὶ τοὺς ἔδωσες σὲ μένα. Ἡ πρόθεσή τους ἦταν
ἀγαθὴ καὶ γι' αὐτὸ ἦταν δικοί σου. Ἐσὺ τοὺς ἔδωσες σὲ μένα, κι αὐτοὶ
τήρησαν τὸ λόγο σου, τὸν ὁποῖο τοὺς ἀποκάλυψα. Τώρα ἔμαθαν τελειότερα
καὶ πείσθηκαν ὅτι ἡ διδασκαλία μου καὶ τὰ ἔργα μου καὶ ὅλα γενικότερα
ὅσα μοῦ ἔδωσες προέρχονται ἀπὸ σένα. Καὶ ἀπόδειξη ὅτι ἔλαβαν τὴν
πληροφορία καὶ τὴ γνώση αὐτὴ εἶναι: ὅτι τοὺς λόγους πού μοῦ ἔδωσες
γιὰ νὰ τοὺς ἀποκαλύψω στοὺς ἀνθρώπους, ἐγώ τούς παρέδωσα σ' αὐτοὺς μὲ
τὴ διδασκαλία μου, καὶ αὐτοὶ τοὺς παρέλαβαν καὶ τοὺς ἀποδέχθηκαν.
Καὶ ἀπέκτησαν πράγματι τὴ βεβαιότητα καὶ τὴν πεποίθηση ὅτι γεννήθηκα
καὶ βγῆκα ἀπό τους κόλπους σου, καὶ πίστεψαν ὅτι ἐσύ μὲ ἀπέστειλες
στὸν κόσμο. Ἐγώ, πού τόσο ἐργάστηκα γιὰ νὰ τοὺς ὁδηγήσω στὴν ἀληθινὴ
αὐτὴ γνώση καὶ πίστη, σὲ παρακαλῶ γι' αὐτοὺς ὡς μέγας ἀρχιερέας καὶ
μεσίτης. Δὲν σὲ παρακαλῶ τὴ στιγμὴ αὐτὴ γιὰ τὸν κόσμο τῆς ἀπιστίας
καὶ τῆς ἁμαρτίας, ἀλλά σὲ παρακαλῶ γιὰ κείνους πού μοῦ ἔδωσες· διότι,
ἐνῶ μοῦ τοὺς ἔδωσες, δὲν παύουν νὰ εἶναι δικοί σου. Καὶ ὅλα ὅσα ἀνήκουν
σὲ μένα δικά σου εἶναι, ὅπως καὶ τὰ δικά σου εἶναι δικά μου. Κι αὐτοὶ
λοιπὸν δικοί σου ἦταν καὶ ἔγιναν δικοί μου· ἀλλά καί ὡς δικοί μου
ἐξακολουθοῦν νὰ εἶναι δικοί σου. Κι
ἐγώ ἔχω δοξασθεῖ ἀπὸ αὐτούς, διότι ἀναγνώρισαν τὴ θεϊκή μου φύση καί
πίστεψαν σὲ μένα. Ἐγώ βέβαια δὲν θὰ εἶμαι πλέον στὸν κόσμο, ὅπως μέχρι
τώρα, μὲ τὴ σωματική μου παρουσία, γιὰ νά τούς ἐνθαρρύνω καὶ νὰ τοὺς
ἐνισχύω μ' αὐτή. Αὐτοί ὅμως θὰ εἶναι στὸν κόσμο, διότι δὲν ἐπιτέλεσαν
ἀκόμη τήν ἀποστολή τους. Ἐγώ ἔρχομαι σὲ σένα. Πάτερ ἅγιε φύλαξέ τους
μὲ τὴν πατρική σου προστασία καί δύναμη, τήν ὁποία ἔδωσες καὶ σὲ μένα·
ἔτσι ὥστε νά παραμείνουν ἑνωμένοι μαζί μου καὶ μεταξύ τους καὶ νά εἶναι
μέ τήν ἀγάπη καὶ τὴν ὁμοφροσύνη ἕνα πνευματικό σῶμα, ὅπως εἴμαστε ἕνα
κι ἐμεῖς πού ἔχουμε τήν ἴδια οὐσία καὶ φύση. Ὅταν ἤμουν μαζί τους στὸν κόσμο,
ἐγώ τούς φύλαγα μέ τήν πατρική καὶ ἰσχυρὴ προστασία σου. Αὐτούς πού μοῦ
ἔδωσες τοὺς φύλαξα, καὶ κανεὶς ἀπ’ αὐτούς δέν χάθηκε παρά μόνο ὁ υἱός τῆς
ἀπωλείας, ὁ προδότης Ἰούδας, ὁ ὁποῖος χάθηκε κι ἔτσι ἐκπληρώθηκαν καί ἐπαληθεύθηκαν
οἱ προφητεῖες τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Τώρα ὅμως ἔρχομαι σὲ σένα. Καὶ τὰ λέω
αὐτὰ μπροστά τους, ἐνῶ βρίσκομαι ἀκόμη στὸν κόσμο αὐτόν, γιά νά τ’ ἀκούσουν
κι αὐτοί, ὥστε, ἔχοντας τὴ βεβαιότητα ὅτι ἐσύ πλέον θὰ τοὺς προστατεύεις,
νὰ ἔχουν μέσα τους τέλεια τὴ χαρὰ πού αἰσθάνομαι τώρα κι ἐγώ διότι ἐπανέρχομαι
κοντά σου.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου