ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΧΛΩΡΑΚΑΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
(24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Τὸν μὲν πρῶτον
λόγον ἐποιησάμην περὶ πάντων, ὦ Θεόφιλε, ὧν ἤρξατο ὁ ᾿Ιησοῦς ποιεῖν
τε καὶ διδάσκειν ἄχρι ἧς ἡμέρας ἐντειλάμενος τοῖς ἀποστόλοις διὰ
Πνεύματος ῾Αγίου οὓς ἐξελέξατο ἀνελήφθη· οἷς καὶ παρέστησεν ἑαυτὸν
ζῶντα μετὰ τὸ παθεῖν αὐτὸν ἐν πολλοῖς τεκμηρίοις, δι᾿ ἡμερῶν τεσσαράκοντα
ὀπτανόμενος αὐτοῖς καὶ λέγων τὰ περὶ τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Καὶ συναλιζόμενος
παρήγγειλεν αὐτοῖς ἀπὸ ῾Ιεροσολύμων μὴ χωρίζεσθαι, ἀλλὰ περιμένειν
τὴν ἐπαγγελίαν τοῦ πατρὸς ἣν ἠκούσατέ μου· ὅτι ᾿Ιωάννης μὲν ἐβάπτισεν
ὕδατι, ὑμεῖς δὲ βαπτισθήσεσθε ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ οὐ μετὰ πολλὰς ταύτας
ἡμέρας. Οἱ μὲν οὖν συνελθόντες ἐπηρώτων αὐτὸν λέγοντες· Κύριε, εἰ ἐν
τῷ χρόνῳ τούτῳ ἀποκαθιστάνεις τὴν βασιλείαν τῷ ᾿Ισραήλ; Εἶπε δὲ
πρὸς αὐτούς· Οὐχ ὑμῶν ἐστι γνῶναι χρόνους ἢ καιροὺς οὓς ὁ πατὴρ ἔθετο
ἐν τῇ ἰδίᾳ ἐξουσίᾳ, ἀλλὰ λήψεσθε δύναμιν ἐπελθόντος τοῦ ῾Αγίου
Πνεύματος ἐφ᾿ ὑμᾶς, καὶ ἔσεσθέ μοι μάρτυρες ἔν τε ῾Ιερουσαλὴμ καὶ
ἐν πάσῃ τῇ ᾿Ιουδαίᾳ καὶ Σαμαρείᾳ καὶ ἕως ἐσχάτου τῆς γῆς.
(Πράξ. Ἀποστ. a΄[1] 1 – 8)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Τὸ πρῶτο βιβλίο, πού ὀνομάζεται Εὐαγγέλιο,
τὸ ἔγραψα, Θεόφιλε, γιὰ νὰ ἐξιστορήσω σ' αὐτὸ περιληπτικὰ ὅλα ὅσα
ἔκανε καὶ δίδαξε ὁ Ἰησοῦς ἀπὸ τὴν ἀρχή τῆς δημόσιας δράσεώς του μέχρι τὴν
ἡμέρα πού ἀναλήφθηκε στοὺς οὐρανούς, ἀφοῦ προηγουμένως μὲ συνεργὸ
καὶ τὸ Ἅγιον Πνεῦμα ἔδωσε ἐντολὲς στοὺς ἀποστόλους πού εἶχε διαλέξει
ὁ ἴδιος. Μετὰ τὸ πάθος του καὶ τὸ θάνατό του παρουσιάστηκε σ' αὐτοὺς
τοὺς ἴδιους ζωντανός. Καὶ μὲ πολλὲς ἀποδείξεις ὁ ἀναστημένος Κύριος
τούς βεβαίωσε ὅτι πραγματικὰ ἦταν ζωντανός. Καὶ ἐπὶ σαράντα ἡμέρες
ἐμφανιζόταν σ' αὐτοὺς κατὰ διαστήματα καὶ τοὺς μιλοῦσε γιὰ τὶς ἀλήθειες
καὶ τὰ μυστήρια πού ἀναφέρονταν στὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Κι ἐνῶ ἔτρωγε
μαζί τους τὴν ἴδια τροφὴ πού ἔτρωγαν κι ἐκεῖνοι, τοὺς ἔδωσε τὴν ἑξῆς ἐντολή:
Μὴν ἀπομακρυνθεῖτε ἀπὸ τὰ Ἱεροσόλυμα,
ἀλλά νὰ περιμένετε τὴν πραγματοποίηση τῆς ὑποσχέσεως πού ἀκούσατε
ἀπὸ τὸ στόμα μου, ὅτι δηλαδὴ ὁ Πατὴρ θὰ σᾶς στείλει τὸ Ἅγιον Πνεῦμα.
Εἶναι ἀνάγκη νὰ περιμένετε νὰ λάβετε τὸ Ἅγιον Πνεῦμα, διότι ὁ Ἰωάννης
βάπτισε μὲ ἁπλό νερό, καὶ τὸ βάπτισμα του συνεπῶς δὲν εἶχε τὴ δύναμη
νὰ ἀναγεννήσει ἐκείνους πού βαπτίζονταν μ' αὐτό. Ἐσεῖς ὅμως θὰ βαπτισθεῖτε
μὲ τὸ Ἅγιον Πνεῦμα ὄχι πολλὲς μέρες μετὰ ἀπὸ αὐτὲς πού διερχόμαστε.
Ὕστερα λοιπὸν ἀπὸ τὶς ἐλπίδες αὐτὲς πού ἔδωσε ὁ Χριστὸς στοὺς μαθητές
του, συγκεντρώθηκαν ὅλοι μαζὶ καὶ τὸν ρωτοῦσαν: Κύριε, πές μας· στὸ χρονικὸ διάστημα τῶν ἡμερῶν αὐτῶν πρόκειται
νὰ ἀποκαταστήσεις στὴν παλαιά της δύναμη καὶ δόξα τὴ βασιλεία γιὰ
τὸν Ἰσραήλ; Ὁ Ἰησοῦς ὅμως τοὺς εἶπε: Δὲν ἀνήκει σὲ σᾶς καὶ δὲν εἶναι δικό σας δικαίωμα νὰ γνωρίσετε
τὰ χρόνια ἢ τοὺς ὁρισμένους μῆνες καὶ τὶς ἡμέρες, τά ὁποῖα ὁ Πατήρ κράτησε
στὴν ἀποκλειστικὴ ἐξουσία του. Αὐτὸς μόνον τὰ γνωρίζει καὶ μόνον αὐτὸς
θὰ ὁλοκληρώσει ὅσα θὰ συντελεσθοῦν κατὰ τὴ διάρκεια αὐτῶν τῶν χρόνων.
Θὰ λάβετε ὅμως ἐνίσχυση καὶ δύναμη, ὅταν θὰ ἔλθει πάνω σας τὸ Ἅγιον
Πνεῦμα. Καὶ θὰ γίνετε μάρτυρες τῆς ζωῆς μου καὶ τῆς διδασκαλίας μου
καὶ στὴν Ἱερουσαλήμ καὶ σ' ὅλη τὴν Ἰουδαία καὶ στὴ Σαμάρεια καὶ μέχρι τὸ
τελευταῖο καὶ πιὸ ἀπομακρυσμένο σημεῖο τῆς γῆς.
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος, καὶ ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν, καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος. Οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν Θεόν. πάντα δι' αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο
οὐδὲ ἕν ὃ γέγονεν. ἐν αὐτῷ ζωὴ ἦν, καὶ ἡ ζωὴ ἦν τὸ φῶς τῶν ἀνθρώπων καὶ τὸ φῶς ἐν τῇ σκοτίᾳ φαίνει, καὶ ἡ σκοτία αὐτὸ οὐ κατέλαβεν. Ἐγένετο
ἄνθρωπος ἀπεσταλμένος παρὰ Θεοῦ, ὄνομα αὐτῷ Ἰωάννης· οὗτος ἦλθεν
εἰς μαρτυρίαν, ἵνα μαρτυρήσῃ περὶ τοῦ φωτός, ἵνα πάντες πιστεύσωσιν δι' αὐτοῦ.
οὐκ ἦν ἐκεῖνος τὸ φῶς, ἀλλ'
ἵνα μαρτυρήσῃ
περὶ τοῦ φωτός. Ἦν τὸ φῶς τὸ ἀληθινόν, ὃ φωτίζει πάντα ἄνθρωπον, ἐρχόμενον
εἰς τὸν κόσμον. ἐν τῷ κόσμῳ ἦν, καὶ ὁ κόσμος δι' αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ ὁ κόσμος αὐτὸν οὐκ ἔγνω. εἰς τὰ ἴδια
ἦλθεν, καὶ οἱ ἴδιοι αὐτὸν οὐ παρέλαβον. ὅσοι
δὲ ἔλαβον
αὐτόν, ἔδωκεν
αὐτοῖς ἐξουσίαν
τέκνα Θεοῦ
γενέσθαι, τοῖς πιστεύουσιν εἰς τὸ ὄνομα αὐτοῦ, οἳ οὐκ ἐξ αἱμάτων, οὐδὲ ἐκ θελήματος σαρκὸς, οὐδὲ ἐκ θελήματος ἀνδρὸς, ἀλλ'
ἐκ Θεοῦ ἐγεννήθησαν. Καὶ ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο
καὶ ἐσκήνωσεν
ἐν ἡμῖν, καὶ ἐθεασάμεθα
τὴν δόξαν αὐτοῦ, δόξαν ὡς μονογενοῦς παρὰ πατρός,
πλήρης χάριτος καὶ ἀληθείας. Ἰωάννης
μαρτυρεῖ
περὶ αὐτοῦ καὶ κέκραγεν λέγων· Οὗτος ἦν ὃν εἶπον, Ὁ ὀπίσω μου ἐρχόμενος
ἔμπροσθέν μου γέγονεν, ὅτι πρῶτός μου ἦν. Καὶ ἐκ τοῦ πληρώματος αὐτοῦ ἡμεῖς
πάντες ἐλάβομεν, καὶ χάριν ἀντὶ
χάριτος· ὅτι
ὁ νόμος διὰ
Μωϋσέως ἐδόθη, ἡ χάρις καὶ ἡ ἀλήθεια
διὰ Ἰησοῦ
Χριστοῦ ἐγένετο.
(Ἰωάν. a΄[1] 1 – 17 )
ΤΕΚΝΑ ΦΩΤΟΣ
ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ
ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Ἡ ἡμέρα τῆς Ἀναστάσεως εἶναι
λουσμένη στὸ ἀνέσπερο φῶς τοῦ Χριστοῦ. Γι᾿ αὐτὸ τὸ φῶς μᾶς ὁμιλεῖ καὶ
τὸ Εὐαγγέλιο τῆς θείας Λειτουργίας τῆς Ἀναστάσεως, ποὺ ἀποτελεῖ
τὴν ἀρχὴ τοῦ κατὰ Ἰωάννην Εὐαγγελίου. Εἶναι τὸ πλέον κατάλληλο
κείμενο γιὰ τὴν ἡμέρα τοῦ Πάσχα· ἐπειδὴ συγκεφαλαιώνει μέσα σὲ λίγες
γραμμὲς τὸ μεγαλειῶδες σχέδιο τῆς σωτηρίας τῶν ἀνθρώπων, τὸ ὁποῖο
κορυφώνεται στὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου. Ἂς δείξουμε ὅμως ἰδιαίτερη
προσοχὴ κατὰ τὴν ἀνάλυση τοῦ ἱεροῦ κειμένου, διότι περιέχει σπουδαῖα,
πυκνὰ καὶ βαθιὰ θεολογικὰ νοήματα.
1. ΧΡΙΣΤΟΣ, ΤΟ ΦΩΣ
ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ
Στὴν ἀρχὴ τῆς δημιουργίας ὅλης
της κτίσεως ὑπῆρχε ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ, ποὺ γεννήθηκε πρὸ πάντων
τῶν αἰώνων ἀπὸ τὸν Θεὸ Πατέρα. Καὶ ὁ Λόγος, ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς δηλαδή,
ὡς δεύτερο πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδος καὶ τέλειος Θεός, ἦταν πάντοτε
κοντὰ στὸν Θεὸ Πατέρα, ἑνωμένος μαζί Του. Ὅλα τὰ δημιουργήματα ἔγιναν
διὰ τῆς συνεργασίας Του μὲ τὸν Πατέρα, καὶ χωρὶς Αὐτὸν δὲν ἔγινε κανένα
δημιούργημα. Αὐτὸς εἶναι ἡ πηγὴ τῆς ζωῆς καὶ ζωή. Εἶναι τὸ πνευματικὸ
φῶς ποὺ λάμπει σ᾿ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους, ἀκόμη καὶ στοὺς σκοτισμένους ἀπὸ
τὴν ἁμαρτία· ἀλλὰ αὐτοὶ δὲν τὸ δέχθηκαν οὔτε μπόρεσαν νὰ τὸ σβήσουν.
Ὁ Θεὸς ὅμως, γιὰ νὰ βοηθήσει
τοὺς ἀνθρώπους νὰ γνωρίσουν καὶ νὰ δεχθοῦν τὸ φῶς τοῦ Χριστοῦ, ἀπέστειλε
ἕναν ἄνθρωπο, τὸν Ἰωάννη τὸν Πρόδρομο καὶ Βαπτιστή. Αὐτὸς εἶχε ὡς
ἔργο του νὰ δείξει ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι τὸ φῶς τοῦ κόσμου, ὥστε μὲ τὸ κήρυγμά
του νὰ πιστεύσουν οἱ ἄνθρωποι στὸν Κύριο. Δὲν ἦταν ὁ Ἰωάννης τὸ φῶς,
ἀλλὰ ἀπεσταλμένος τοῦ Θεοῦ γιὰ νὰ ὁδηγήσει τοὺς ἀνθρώπους στὸ φῶς,
στὸν Χριστό. Διότι ὁ Χριστὸς ὡς Θεὸς ἦταν πάντοτε τὸ φῶς τὸ ἀληθινό,
ποὺ φωτίζει κάθε ἄνθρωπο ποὺ ἔρχεται στὸν κόσμο.
ΕΙΝΑΙ πραγματικὰ δύσκολο
καὶ μόνο νὰ συλλάβει κάνεις τὶς μεγάλες αὐτὲς ἀλήθειες ποὺ ἀναπτύσσει
ὁ ἱερὸς Εὐαγγελιστής. Πῶς νὰ χωρέση ὁ ἀνθρώπινος νοῦς τὰ ὑπέρλογα
αὐτὰ νοήματα; Ἐδῶ ἂς ἐπισημάνουμε ἁπλῶς μία ἀπὸ τὶς μεγάλες αὐτὲς
ἀλήθειες.
Ὁ ἀναστὰς Κύριος εἶναι τὸ φῶς
τὸ ἀληθινό. Διότι ὁ Κύριος μὲ τὴν Ἀνάστασή Του ἔφερε τὸ φῶς νέας ζωῆς
στὸν κόσμο. Μὲ τὴν Ἀνάστασή Του φωτίζεται ὁ οὐράνιος κόσμος τῶν ἁγίων
ἀγγέλων. Φωτίζεται καὶ ὁ σκοτεινὸς Ἅδης, ὅπου μέσα στὰ σπλάγχνα του
οἱ κεκοιμημένοι γιὰ αἰῶνες ζοῦσαν χωρὶς φῶς καὶ ἐλπίδα. Τὸ σκοτάδι
τὸ ἀπειλητικὸ τοῦ θανάτου διαλύθηκε. Φωτίζονται ἀκόμη καὶ οἱ δικές
μας καρδιές. Διότι μέσα στὴ σκοτεινὴ νύκτα τῆς ζωῆς αὐτῆς, τῶν θλίψεων
καὶ τῶν πειρασμῶν, τὸ ζωηφόρο φῶς τῆς Ἀναστάσεως μᾶς δείχνει τὸν δρόμο
μας, φωτίζει τὴ ζωή μας. Ἀπὸ τὸ κενὸ μνημεῖο ἀνατέλλει νέα ζωὴ πνευματικὴ
γιὰ μᾶς. Στὸν πανάγιο Τάφο τοῦ Κυρίου μας, ποὺ τὸν συμβολίζει ἡ ἁγία
Τράπεζα τῆς Ἐκκλησίας, τελεσιουργεῖται τὸ μυστήριο τῆς ζωῆς. Ἐκεῖ
μᾶς περιμένει ὁ ἴδιος ὁ ἀναστὰς Κύριος νὰ μᾶς προσφέρει τὸν ἑαυτό
Του. Νὰ μᾶς ὀδηγήσει σὲ μιὰ νέα ζωή, φωτεινή, ἀναστημένη.
Δυστυχῶς ὅμως σήμερα, ἐνῶ
τὸ ἀνέσπερο φῶς τοῦ Χριστοῦ ἀνέτειλε στὸν κόσμο, ἀμέτρητοι ἄνθρωποι
ὁδοιποροῦν μέσα σὲ φοβερὸ καὶ πυκνὸ σκοτάδι· ἐπειδὴ ἀκριβῶς ἀρνοῦνται
τὸ φῶς τοῦ Χριστοῦ, τὸ ὁποῖο ἀρνήθηκαν καὶ πολλοὶ σύγχρονοι τοῦ Κυρίου,
ὅπως μᾶς λέγει ἡ συνέχεια τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς.
2. ΓΝΗΣΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Ἐνῶ ὁ Χριστὸς ὡς Θεὸς δημιούργησε, κυβερνᾶ καὶ συντηρεῖ
τὸν κόσμο, ὅταν ἔγινε ἄνθρωπος καὶ ἦλθε στὴ γῆ μας, οἱ ἄνθρωποι τῆς ἁμαρτίας
δὲν τὸν παραδέχθηκαν ὡς δημιουργὸ καὶ Θεό τους. Ἀλλὰ καὶ οἱ συμπατριῶτες
του Ἰουδαῖοι δὲν τὸν πίστευσαν. Ὅσοι ὅμως τὸν πίστευσαν καὶ τὸν δέχθηκαν
ὡς Λυτρωτή τους, αὐτοὶ κέρδισαν τὸ μέγιστο προνόμιο· τὴ χάρη καὶ τὴν
ἐξουσία νὰ γίνουν παιδιὰ τοῦ Θεοῦ. Αὐτοὶ οἱ ἀληθινοὶ πιστοὶ τοῦ Χριστοῦ
δὲν εἶναι πλέον ἄνθρωποι σαρκικοὶ σὰν τοὺς ἄλλους· ἀλλὰ ἔχουν γεννηθεῖ
ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ εἶναι γνήσια παιδιὰ τοῦ εὐλογητοῦ καὶ παντοκράτορος
Θεοῦ.
Γιὰ νὰ γίνουν ὅμως οἱ ἄνθρωποι
παιδιὰ τοῦ Θεοῦ, ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἔγινε ἄνθρωπος καὶ ἔζησε
στὴ γῆ ἀνάμεσά μας, σὰν ἕνας ἀπὸ ἐμᾶς. Ἐμεῖς λοιπὸν ποὺ τὸν εἴδαμε μὲ
τὰ μάτια μας, λέγει ὁ ἅγιος εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης, χορτάσαμε ἀπὸ
τὴ θεία Του δόξα, ἡ ὁποία φανερώθηκε στὰ θαύματά Του, στὴ διδασκαλία
Του καὶ στὴ λαμπρότητα τῆς ἀναμάρτητης ζωῆς Του. Ἦταν δόξα πρωτοφανής,
ποὺ τὴν εἶχε ὡς φυσικὸς καὶ μονογενὴς Υἱὸς ἀπὸ τὸν Θεὸ Πατέρα Του.
Γι᾿ αὐτὸν ἀκριβῶς μαρτυρεῖ
καὶ βεβαιώνει ὁ Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος λέγοντας: «Αὐτὸς εἶναι ἐκεῖνος
ποὺ σᾶς ἔλεγα ὅτι θὰ ἔλθει ἔπειτα ἀπὸ μένα. Ὁ Ἴδιος ὅμως ὑπῆρχε καὶ
πρὶν ἀπὸ ἐμένα ὡς προαιώνιος Λόγος τοῦ Θεοῦ». Αὐτὸν προφήτευσαν οἱ
Προφῆτες, καὶ αὐτὸν περίμεναν οἱ πατριάρχες τοῦ Ἰσραήλ. Αὐτὸς καὶ
μᾶς εὐεργετεῖ συνεχῶς ἀπὸ τὸν ἀνεξάντλητο πλοῦτο τῆς χάριτος καὶ
τῶν δωρεῶν Του, προσθέτοντας χάρη πάνω στὴ χάρη. Οἱ εὐλογίες ποὺ μᾶς
δίνει δὲν εἶναι σὰν αὐτὲς τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ἀλλὰ ἀσυγκρίτως ἀνώτερες.
Διότι ὁ Νόμος καὶ οἱ ἐντολὲς τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης δόθηκαν στοὺς ἀνθρώπους
διὰ τοῦ Μωϋσέως·
τὴ χάρη ὅμως τῆς σωτηρίας καὶ τὴν ἀλήθεια μᾶς
τὰ ἔδωσε ὁ
ἴδιος ὁ Θεός, ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστός.
ΠΟΛΛΑ, πυκνά, ὑπέροχα εἶναι
τὰ νοήματα τῶν στίχων αὐτῶν. Ἐμεῖς ἂς προσπαθήσουμε νὰ ἐμβαθύνουμε
σὲ ἕνα ἀπὸ αὐτά, ποὺ συγκεφαλαιώνει τὰ μεγάλα καὶ σπουδαῖα ἀποτελέσματα
ποὺ ἔφερε ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ στὴ ζωή μας. Ὁ Κύριος λοιπὸν μὲ τὴν Ἀνάστασή
Του μᾶς ἔδωσε ἀνάμεσα στὰ ἄλλα κι ἕνα μοναδικὸ προνόμιο: νὰ γίνουμε
παιδιὰ τοῦ Θεοῦ.
Τί ἤμασταν οἱ ἄνθρωποι πρὶν
τὴν Ἀνάσταση; Ἀποστατημένα παιδιά, ποὺ ὀρφανέψαμε καθὼς ἀρνηθήκαμε
τὴ θεϊκὴ ἀγάπη, ἀπομακρυνθήκαμε ἀπὸ τὸν πανέμορφο Παράδεισο.
Καὶ πορευόμασταν πρὸς τὸν θάνατο. Ἀλλὰ γι᾿ αὐτὸ ὁ Θεὸς ἔγινε ἄνθρωπος,
σταυρώθηκε καὶ ἀναστήθηκε: γιὰ νὰ μᾶς κάνει καὶ πάλι παιδιὰ τοῦ Θεοῦ
ἀγαπημένα. Γιὰ νὰ μποροῦμε νὰ ὀνομάζουμε τὸν Θεὸ πατέρα μας. Τώρα
πλέον μποροῦμε μὲ τὸ θάρρος τοῦ παιδιοῦ πρὸς τὸν πατέρα του νὰ τοῦ μιλοῦμε,
νὰ γινόμαστε μυστηριακῶς ἕνα μαζί Του, νὰ ἐλπίζουμε τὸν Παράδεισο.
Εἴμαστε πλέον κληρονόμοι τοῦ Θεοῦ καὶ συγκληρονόμοι τοῦ Χριστοῦ.
Κληρονόμοι ἀγαθῶν ποὺ δὲν μποροῦμε νὰ φανταστοῦμε. Γνήσια λοιπὸν
παιδιὰ τοῦ Θεοῦ ἂς γίνουμε καὶ ἄξια τῆς Βασιλείας Του. Καὶ μ᾿ ὅλη μας
τὴν καρδιὰ ἂς ἀπευθύνουμε τὸν πιὸ ὄμορφο χαιρετισμὸ στοὺς γύρω μας:
«Χριστὸς ἀνέστη».
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο
τοῦ Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου