Δευτέρα 19 Απριλίου 2021

Τί ἀ­παν­τᾶ­με στὴν πρό­κλη­ση τοῦ πό­νου;

 

Τί ἀ­παν­τᾶ­με στὴν πρό­κλη­ση τοῦ πό­νου;




• Ὁ πό­νος εἶ­ναι μί­α πρό­κλη­σις. Ἂς ἀ­κού­σου­με τὴν ἀ­πάν­τη­ση τοῦ Ἰ­ὼβ στὴν πρό­κλη­ση τῶν πει­ρα­σμῶν: «Ὁ Κύ­ριος ἔ­δω­κεν, ὁ Κύ­ριος ἀ­φεί­λα­το ὡς τῷ Κυ­ρί­ῳ ἔ­δο­ξεν, οὕ­τω καὶ ἐ­γέ­νε­το εἴ­η τὸ ὄ­νο­μα Κυ­ρί­ου εὐ­λο­γη­μέ­νον εἰς τοὺς αἰ­ῶ­νας» (Ἰ­ὼβ 1,21). 

Τί τι­μὴ ἀ­πέ­δω­σε ἡ Ἐκ­κλη­σί­α στὸν Ἰ­ώβ! Μὲ τὸ δι­κό του ὕ­μνο σφρα­γί­ζει τὴ θεί­α Λει­τουρ­γί­α: «Εἴ­η τὸ ὄ­νο­μα Κυ­ρί­ου εὐ­λο­γη­μέ­νον...». 

Ἔ­χου­με τὴ δύ­να­μι τὴν ὥ­ρα τῆς θλί­ψε­ως καὶ τοῦ με­γά­λου πό­νου νὰ ὑ­ψώ­σου­με τὰ μά­τια πρὸς τὸν οὐ­ρα­νὸ καὶ νὰ ὑ­μνή­σου­με τὸν Κύ­ριο, ὅ­πως ὁ Ἰ­ώβ; Τό­τε ἀ­λη­θι­νὰ θὰ ἔ­χου­με τὴν ὑ­πο­μο­νὴ τῆς ἐλ­πί­δας. Τό­τε θὰ βρι­σκώ­με­θα στὸν κύ­κλο τοῦ μα­κα­ρι­σμοῦ: «Μα­κά­ριος ἀ­νήρ, ὃς ὑ­πο­μέ­νει πει­ρα­σμόν, ὅ­τι δό­κι­μος γε­νό­με­νος λή­ψε­ται τὸν στέ­φα­νον τῆς ζω­ῆς» (Ἰ­ακ. 1,12). 

• Ὁ πό­νος εἶ­ναι μυ­στή­ριο, ἀ­ναγ­καῖ­ο μυ­στή­ριο. Μὴ τὸ ἐ­ρευ­νᾶς. Μὴ ψά­χνης νὰ βρῆς, για­τί τὸ ἐ­πι­τρέ­πει ὁ Θε­ός. Στὸ βέ­βαι­ο νὰ στέ­κε­σαι. 

Κοί­τα ψη­λά! Κοί­τα τὸ στε­φά­νι τῆς δό­ξης, ποὺ πε­ρι­μέ­νει κά­θε ἀ­γω­νι­στή, κά­θε ἀ­θλη­τὴ τῆς ὑ­πο­μο­νῆς. «Λή­ψε­ται τὸν στέ­φα­νον τῆς ζω­ῆς». Καὶ ση­μει­ώ­νει ὁ ἱ­ε­ρὸς Χρυ­σό­στο­μος: «Ἀ­νά­με­νε καὶ αὐ­τὸς τὸ τέ­λος. Πάν­τως γὰρ ἀ­παν­τή­σε­ται, ἢ ἐν­ταῦ­θα ἢ ἐν τῷ μέλ­λον­τι αἰ­ῶ­νι. Καὶ πα­ρα­χώ­ρει παν­τα­χοῦ τῷ ἀ­κα­τα­λή­πτῳ τῆς τοῦ Θε­οῦ προ­νοί­ας, καὶ μὴ λέ­γε, πῶς δὲ τὰ το­σαύ­τα κα­κὰ λή­ψε­ται δι­όρ­θω­σιν. Μη­δὲ πε­ρι­ερ­γά­ζo­υ τῆς τοῦ Θε­οῦ πα­ρα­δο­ξο­ποι­ί­ας τὸν τρό­πον» (Ε.Π.Ε. 33,564-566). Με­τά­φρα­σις: Πε­ρί­με­νε καὶ σὺ τὸ τέ­λος. Ὁ­πωσ­δή­πο­τε θὰ πά­ρης ἀ­πάν­τη­σι, ἢ ἐ­δῶ, ἢ ἐ­κεῖ, στὴ μέλ­λου­σα ζω­ή. Νὰ ἐμ­πι­στεύ­ε­σαι πάν­το­τε στὴν ἀ­κα­τά­λη­πτη πρό­νοι­α τοῦ Θε­οῦ. Καὶ νὰ μὴ λές: Πῶς θὰ δι­ορ­θω­θοῦν τό­σα κα­κά; Οὔ­τε νὰ πε­ρι­ερ­γά­ζε­σαι τὸν πα­ρά­δο­ξο τρό­πο τοῦ Θε­οῦ (γιὰ τὴ σω­τη­ρί­α σου). 

Κοί­τα ψη­λά, καὶ μὴ σὲ μέ­λει! 

 

(Άρ­χι­μαν­δρ. Δα­νι­ήλ Ἀ­ε­ρά­κη "ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙΣ ΤΙΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ;" σελ. 82-83)

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου