ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΠΑΦΟΥ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑ
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΒΑΪΩΝ
(12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020)
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
Ἀδελφοί,
χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε· πάλιν ἐρῶ, χαίρετε. τὸ ἐπιεικὲς ὑμῶν γνωσθήτω πᾶσιν
ἀνθρώποις. ὁ Κύριος ἐγγύς. μηδὲν μεριμνᾶτε, ἀλλ' ἐν παντὶ τῇ προσευχῇ καὶ τῇ
δεήσει μετὰ εὐχαριστίας τὰ αἰτήματα ὑμῶν γνωριζέσθω πρὸς τὸν Θεόν,
καὶ ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ ἡ ὑπερέχουσα πάντα νοῦν φρουρήσει τὰς καρδίας ὑμῶν
καὶ τὰ νοήματα ὑμῶν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ. Τὸ λοιπόν, ἀδελφοί, ὅσα ἐστὶν ἀληθῆ, ὅσα σεμνά,
ὅσα δίκαια, ὅσα ἁγνά, ὅσα προσφιλῆ, ὅσα εὔφημα, εἴ τις ἀρετὴ καὶ εἴ τις
ἔπαινος, ταῦτα λογίζεσθε· ἃ καὶ ἐμάθετε καὶ παρελάβετε καὶ ἠκούσατε καὶ εἴδετε
ἐν ἐμοί, ταῦτα πράσσετε· καὶ ὁ Θεὸς τῆς εἰρήνης ἔσται μεθ' ὑμῶν.
(Φιλιπ. δ΄[4] 4-9)
Η ΕΙΡΗΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
«Ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ ... φρουρήσει τὰς καρδίας ὑμῶν καὶ τὰ νοήματα
ὑμῶν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ»
Ἡ σημερινὴ
ἡμέρα, Κυριακὴ τῶν Βαΐων, ἔχει πανηγυρικὸ τόνο. Εἶναι ἡμέρα κατὰ
τὴν ὁποία ἑορτάζουμε τὴ θριαμβευτικὴ εἴσοδο τοῦ Κυρίου στὰ Ἱεροσόλυμα
καὶ στὴν οὐσία ἀποτελεῖ προάγγελο Ἀναστάσεως. Ἤδη ὁ Κύριος προχωρεῖ
σταθερὰ «πρὸς τὸ ἑκούσιον Πάθος» μὲ σκοπὸ νὰ φέρει τὴ συμφιλίωση,
τὴν καταλλαγὴ καὶ τὴν εἰρήνη μεταξὺ Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων.
Αὐτὴ τὴν εἰρήνη
τοῦ Θεοῦ ὑπόσχεται καὶ εὔχεται στοὺς πιστοὺς χριστιανοὺς ὁ ἀπόστολος
Παῦλος λέγοντας: «Καὶ ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ... φρουρήσει τὰς καρδίας ὑμῶν
καὶ τὰ νοήματα ὑμῶν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ», δηλαδὴ ἡ εἰρήνη ποὺ ἔχει ὁ Θεὸς
καὶ τὴ μεταδίδει στοὺς δικούς του, θὰ φρουρήσει τὶς καρδιές σας καὶ τὶς
σκέψεις σας, ἐφόσον μένετε ἑνωμένοι μὲ τὸν Ἰησοῦ Χριστό.
Ἂς δοῦμε
λοιπὸν ποιὰ εἶναι αὐτὴ ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ καὶ πῶς μποροῦμε νὰ τὴν ἀποκτήσουμε.
1. Δῶρο θεϊκὸ
Ἡ εἰρήνη
τοῦ Θεοῦ, γιὰ τὴν ὁποία μᾶς ὁμιλεῖ τὸ σημερινὸ Ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα,
δὲν εἶναι κάτι τὸ ἐξωτερικὸ καὶ ἐπιφανειακό. Οὔτε καθορίζεται ἀπὸ
τὶς τυχὸν εὐχάριστες ἢ δυσάρεστες καταστάσεις ποὺ ἐπικρατοῦν γύρω
μας. Εἶναι κάτι πολὺ βαθύτερο. Στὴν πραγματικότητα προκειται γιὰ
δωρεὰ τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ, γιὰ καρπὸ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος (βλ. Γαλ.
ε΄[5] 22), ποὺ χαρίζει στὴν ψυχὴ ἀληθινὰ γνήσιο βίωμα.
Οἱ κυβερνήσεις
συνάπτουν καὶ ὑπογράφουν συνθῆκες εἰρήνης ὡς ἀνακωχὴ ὕστερα ἀπὸ
φοβεροὺς πολέμους, ἀλλὰ αὐτὲς οἱ συμφωνίες ἀποδεικνύονται εὔθραυστες
καὶ σαθρές. Ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ εἶναι κάτι ἄλλο. Γι᾿ αὐτὸ καὶ στὴν προσωπική
μας ζωὴ δὲν μποροῦμε νὰ ζήσουμε μὲ εἰρήνη στὴν ψυχή, ἂν δὲν βροῦμε τρόπο
νὰ ἀντιμετωπίσουμε τὴ φοβερὴ ταραχὴ ποὺ δημιουργεῖ ἡ ἁμαρτία ἢ
νὰ ξεπεράσουμε τὸν φόβο καὶ τὴν ἀγωνία ἀπὸ τὶς δοκιμασίες καὶ τὶς
θλίψεις ποὺ μᾶς βασανίζουν.
Ὁ πιστὸς
χριστιανὸς ποὺ διατηρεῖ στὴν καρδιά του τὴν εἰρήνη τοῦ Θεοῦ δὲν ταράζεται
οὔτε ἀνησυχεῖ, ὁτιδήποτε θλιβερὸ κι ἂν τοῦ συμβαίνει. Ἀκόμη κι ἂν
ζεῖ μέσα σὲ πολέμους καὶ ἀναστατώσεις, ἀκόμη κι ἂν συνεργάζεται μὲ
ἀνθρώπους σκληροὺς καὶ ἄσπλαχνους, κι ἂν τὸν πολιορκοῦν τὰ βάσανα τοῦ
κόσμου, καὶ τὰ ἁμαρτωλὰ πάθη ὁρμοῦν γιὰ νὰ τὸν καταπνίξουν, αὐτὸς δὲν
τὰ χάνει, δὲν ἀπελπίζεται. Στρέφεται μὲ πίστη καὶ ἐλπίδα πρὸς τὸν Κύριο
Ἰησοῦ, ὁ Ὁποῖος μὲ τὸ Πάθος καὶ τὴν Ἀνάστασή του ἔφερε τὴ συμφιλίωση
μεταξὺ Θεοῦ καὶ ἀνθρώπων καὶ χάρισε στοὺς πιστοὺς μαθητές του τὴν εἰρήνη,
τὴν «ὑπερέχουσαν πάντα νοῦν», τῆς ὁποίας τὴν τελειότητα δὲν μπορεῖ
νὰ νιώσει κανένας νοῦς, εἴτε ἀνθρώπινος εἴτε ἀγγελικός.
2. Πῶς θὰ ἀποκτήσουμε τὴν εἰρήνη
Πῶς ὅμως
μποροῦμε νὰ ἀποκτήσουμε αὐτὸ τὸ θεϊκὸ δῶρο, τὴν εἰρήνη, ποὺ τὴν ἔχουμε
τόσο πολὺ ἀνάγκη μέσα στὸν ταραγμένο κόσμο ποὺ ζοῦμε; Ἂς ὑπογραμμίσουμε
δύο μόνο πρακτικὲς συμβουλὲς ποὺ σημειώνει ὁ ἀπόστολος Παῦλος στὸ
σημερινὸ ἀνάγνωσμα.
Πρῶτον, νὰ ἔχουμε
ἀπόλυτη ἐμπιστοσύνη στὴν Πρόνοια τοῦ Θεοῦ. «Μηδὲν μεριμνᾶτε», μᾶς
λέει, δηλαδὴ μὴν κυριεύεστε ἀπὸ ἀγωνιώδη φροντίδα γιὰ τίποτε,
ἀλλὰ κάθε πρόβλημα ποὺ παρουσιάζεται νὰ τὸ ἀναθέτετε μὲ ἐμπιστοσύνη
στὸν Θεό.
Κι ἡ δεύτερη συμβουλὴ γιὰ νὰ ἔχουμε
τὴν εἰρήνη τοῦ Θεοῦ μέσα μας εἶναι νὰ ζοῦμε μὲ ἐσωτερικὴ καθαρότητα.
«Ὅσα ἐστὶν ἀληθῆ, ὅσα σεμνά, ὅσα δίκαια, ὅσα ἁγνά... ταῦτα λογίζεσθε».
Γιὰ νὰ ἔχετε τὴν εἰρήνη τοῦ Θεοῦ μᾶς λέει, προσέξτε τὴν ἐσωτερικὴ
κατάσταση τῆς ψυχῆς σας. Μὴν ἀφήνετε ρυπαροὺς λογισμοὺς νὰ μολύνουν
τὸ ἐσωτερικό σας. Τρέξτε στὸ Μυστήριο τῆς ἱερᾶς Ἐξομολογήσεως
γιὰ νὰ καθαρίσετε τὴν ψυχή σας ἀπό τους ρύπους τῆς ἁμαρτίας. Παράλληλα,
συγχωρῆστε ἀπὸ τὰ βάθη τῆς καρδιᾶς σας αὐτοὺς ποὺ σᾶς στενοχώρησαν ἢ
σᾶς ἀδίκησαν, καὶ διῶξτε ἀπὸ τὴν καρδιά σας κάθε αἴσθημα ἀντιπάθειας
καὶ μνησικακίας!
«Ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ»! Δῶρο θεϊκὸ ποὺ προσφέρει ὁ Θεάνθρωπος Λυτρωτὴς σ᾿ ὅσους
πιστεύουν σ᾿ Αὐτὸν ὡς Σωτήρα καὶ ζοῦν ἑνωμένοι μαζί του μέσα στὴν ἁγία
του Ἐκκλησία.
Καθὼς σὲ λίγες
ἡμέρες θὰ προσκυνήσουμε τὰ ἄχραντα Πάθη καὶ τὴν ἔνδοξη Ἀνάσταση
τοῦ Κυρίου, ἂς φροντίσουμε ὥστε νὰ συμμετέχουμε στὶς ἱερὲς Ἀκολουθίες
καὶ τὰ ἅγια Μυστήρια «ψυχαῖς καθαραῖς καὶ ἀρρυπώτοις χείλεσι», μὲ ἀμόλυντα
χείλη καὶ καθαρὲς ψυχές. Ἂς στρέψουμε δὲ τὸ βλέμμα μας στὸν ἐσταυρωμένο
Κύριο κι ἂς Τὸν παρακαλέσουμε νὰ μᾶς χαρίζει πάντοτε πλούσια τὴν εἰρήνη
του στὶς καρδιές μας.
(Διασκευὴ ἀπὸ παλαιὸ τόμο τοῦ
Περιοδικοῦ «Ο ΣΩΤΗΡ»)
ΤΟ ΙΕΡΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
Πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ πάσχα ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς εἰς Βηθανίαν, ὅπου ἦν Λάζαρος ὁ τεθνηκώς, ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν. Ἐποίησαν οὖν αὐτῷ δεῖπνον ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα διηκόνει· ὁ δὲ Λάζαρος εἷς ἦν ἐκ τῶν ἀνακειμένων σὺν αὐτῷ. ἡ οὖν Μαρία, λαβοῦσα λίτραν μύρου νάρδου πιστικῆς
πολυτίμου, ἤλειψε τοὺς πόδας τοῦ Ἰησοῦ καὶ ἐξέμαξε ταῖς θριξὶν αὐτῆς τοὺς πόδας αὐτοῦ· ἡ δὲ οἰκία ἐπληρώθη ἐκ τῆς ὀσμῆς τοῦ μύρου. λέγει οὖν εἷς ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ, Ἰούδας Σίμωνος Ἰσκαριώτης, ὁ μέλλων αὐτὸν παραδιδόναι· Διατί τοῦτο τὸ μύρον οὐκ ἐπράθη τριακοσίων δηναρίων καὶ ἐδόθη πτωχοῖς; εἶπε δὲ τοῦτο οὐχ ὅτι περὶ τῶν πτωχῶν ἔμελεν αὐτῷ, ἀλλ’ ὅτι κλέπτης ἦν, καὶ τὸ γλωσσόκομον εἶχε καὶ τὰ βαλλόμενα ἐβάσταζεν. εἶπεν οὖν ὁ Ἰησοῦς· Ἄφες αὐτήν, εἰς τὴν ἡμέραν τοῦ ἐνταφιασμοῦ μου τετήρηκεν αὐτό.
τοὺς πτωχοὺς γὰρ πάντοτε ἔχετε μεθ’ ἑαυτῶν, ἐμὲ δὲ οὐ πάντοτε ἔχετε. Ἔγνω οὖν ὄχλος πολὺς ἐκ τῶν Ἰουδαίων ὅτι ἐκεῖ ἐστι, καὶ ἦλθον οὐ διὰ τὸν Ἰησοῦν μόνον, ἀλλ’ ἵνα καὶ τὸν Λάζαρον ἴδωσιν ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν. ἐβουλεύσαντο
δὲ οἱ ἀρχιερεῖς ἵνα καὶ τὸν Λάζαρον ἀποκτείνωσιν, ὅτι πολλοὶ δι’ αὐτὸν ὑπῆγον τῶν Ἰουδαίων καὶ ἐπίστευον εἰς τὸν Ἰησοῦν. Τῇ ἐπαύριον ὄχλος πολὺς ὁ ἐλθὼν εἰς τὴν ἑορτήν, ἀκούσαντες ὅτι ἔρχεται
Ἰησοῦς εἰς Ἱεροσόλυμα, ἔλαβον τὰ βαΐα τῶν φοινίκων καὶ ἐξῆλθον εἰς ὑπάντησιν αὐτῷ, καὶ ἐκραύγαζον· Ὡσαννά· εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου, ὁ βασιλεὺς τοῦ Ἰσραήλ. εὑρὼν δὲ ὁ Ἰησοῦς ὀνάριον ἐκάθισεν
ἐπ' αὐτό,
καθώς ἐστι γεγραμμένον· Μὴ φοβοῦ, θύγατερ Σιών· ἰδοὺ ὁ βασιλεύς σου ἔρχεται καθήμενος ἐπὶ πῶλον ὄνου. Ταῦτα δὲ οὐκ ἔγνωσαν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ τὸ πρῶτον, ἀλλ' ὅτε ἐδοξάσθη
ὁ Ἰησοῦς, τότε ἐμνήσθησαν ὅτι
ταῦτα
ἦν ἐπ' αὐτῷ γεγραμμένα,
καὶ ταῦτα ἐποίησαν αὐτῷ. Ἐμαρτύρει οὖν ὁ ὄχλος ὁ ὢν μετ’ αὐτοῦ ὅτε τὸν Λάζαρον ἐφώνησεν ἐκ τοῦ μνημείου καὶ ἤγειρεν αὐτὸν ἐκ νεκρῶν. διὰ τοῦτο καὶ ὑπήντησεν αὐτῷ ὁ ὄχλος, ὅτι ἤκουσαν τοῦτο αὐτὸν πεποιηκέναι τὸ σημεῖον.
(Ἰωάν. ιβ΄[12] 1 – 18)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ (Π.Ν.ΤΡΕΜΠΕΛΑ)
Ἕξι
ἡμέρες πρὶν ἀπὸ τὴν ἑορτὴ τοῦ Πάσχα ἦλθε ὁ Ἰησοῦς στὴ
Βηθανία, ὅπου ἔμενε ὁ Λάζαρος ποὺ εἶχε πεθάνει καὶ ὁ Κύριος τὸν εἶχε
ἀναστήσει ἀπὸ τοὺς νεκρούς. Οἱ συγγενεῖς λοιπὸν τοῦ Λαζάρου, ἐπειδὴ
αἰσθάνονταν μεγάλο σεβασμὸ καὶ εὐγνωμοσύνη πρὸς τὸν Ἰησοῦ γιὰ τὸ θαῦμα
ποὺ εἶχε ἐπιτελέσει, τοῦ ἔκαναν δεῖπνο ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα ὑπηρετοῦσε.
Ὁ Λάζαρος μάλιστα ἦταν ἕνας ἀπὸ ἐκείνους ποὺ κάθονταν καὶ ἔτρωγαν
στὸ τραπέζι μαζί του. Στὸ μεταξὺ ἡ Μαρία, ἀφοῦ ἀγόρασε γύρω στὰ τριακόσια
εἴκοσι πέντε γραμμάρια μύρο κατασκευασμένο ἀπὸ νάρδο (εἶδος τοῦ ἀρωματικοῦ
φυτοῦ τῆς βαλεριάνας), μύρο γνήσιο, ἀνόθευτο καὶ πάρα πολὺ ἀκριβό,
ἄλειψε μ' αὐτὸ τὰ πόδια τοῦ Ἰησοῦ. Κι ἔπειτα, ἐκδηλώνοντας τὴ βαθιὰ
ταπείνωσή της πρὸς τὸν Κύριο, σκούπισε μὲ τὰ μαλλιὰ της τὰ πόδια του.
Κι ὅλο τὸ σπίτι τότε γέμισε ἀπὸ τὴν εὐωδία
τοῦ μύρου. Ὕστερα λοιπὸν ἀπὸ τὴν πράξη αὐτὴ τῆς Μαρίας εἶπε ἕνας
ἀπὸ τοὺς μαθητές του, ὁ Ἰούδας ὁ γιὸς τοῦ Σίμωνος ὁ Ἰσκαριώτης, ἐκεῖνος
ποὺ σκόπευε νὰ τὸν προδώσει καὶ νὰ τὸν παραδώσει στοὺς σταυρωτές του:
Ἀντὶ νὰ χυθεῖ καὶ νὰ σπαταληθεῖ ἄσκοπα τὸ μύρο αὐτό, γιατί δὲν πουλήθηκε
στὴν τιμὴ τῶν τριακοσίων δηναρίων, δηλαδὴ τριακοσίων ἡμερομισθίων,
καὶ δὲν δόθηκε τὸ ἀντίτιμό του ἐλεημοσύνη στοὺς φτωχούς; Καὶ τὸ εἶπε
αὐτό, ὄχι γιατί ἐνδιαφερόταν γιὰ τοὺς φτωχούς, ἀλλά διότι ἦταν κλέφτης·
καὶ καθὼς διαχειριζόταν τὸ κοινὸ ταμεῖο καὶ εἶχε τὸ κουτὶ τῶν συνεισφορῶν,
κρατοῦσε κρυφὰ γιὰ τὸν ἑαυτό του ἀπὸ τὰ χρήματα ποὺ ἔριχναν σ' αὐτό.
Ὅταν λοιπὸν ὁ Ἰησοῦς ἄκουσε τὸν Ἰούδα νὰ ἐπικρίνει τὴν Μαρία, τοῦ εἶπε:
Ἄφησέ την ἥσυχη καὶ μὴν τὴν κατηγορεῖς. Ἡ γυναίκα αὐτή, σὰν νὰ προαισθανόταν
ὅτι σὲ λίγες μέρες πρόκειται νὰ ταφῶ, φύλαξε τὸ μύρο αὐτὸ γιὰ νὰ μοῦ
τὸ προσφέρει, προαναγγέλλοντας ἔτσι συμβολικὰ τὴν ἑτοιμασία τοῦ
σώματός μου μὲ μύρο τήν ἡμέρα τῆς ταφῆς μου. Μὴν τὴν ἐμποδίζετε λοιπόν.
Τοὺς φτωχοὺς πάντοτε τούς ἔχετε μαζί σας, καὶ μπορεῖτε ὁποιαδήποτε
στιγμὴ νὰ τοὺς ἐλεήσετε. Ἐμένα ὅμως δὲν μὲ ἔχετε πάντοτε διότι σὲ λίγες
μέρες θὰ πεθάνω.
Ἀπὸ
τὸ δεῖπνο λοιπὸν αὐτὸ καὶ ἀπ' ὅσα συνέβησαν σ' αὐτό, πολὺς λαὸς ἀπὸ
τοὺς Ἰουδαίους ἔμαθε ὅτι ὁ Ἰησοῦς βρισκόταν στὴ Βηθανία. Καὶ ἦλθαν
ἐκεῖ ὄχι μόνο γιά τόν Ἰησοῦ, ἀλλά γιὰ νὰ δοῦν καὶ τὸν Λάζαρο, τόν ὁποῖο εἶχε
ἀναστήσει ἀπὸ τοὺς νεκρούς. Μετὰ ὅμως ἀπ' αὐτὸ οἱ ἀρχιερεῖς ἀποφάσισαν
νά σκοτώσουν καὶ τὸν Λάζαρο, διότι ἐξαιτίας του πολλοὶ ἀπὸ τοὺς Ἰουδαίους
πήγαιναν στὴ Βηθανία γιὰ νὰ βεβαιωθοῦν ἂν πραγματικά ἀναστήθηκε ἀπὸ
τοὺς νεκρούς. Κι ὅταν τὸ διαπίστωναν αὐτό, πίστευαν στὸν Ἰησοῦ. Τὴν ἄλλη
μέρα, λαὸς πολὺς ποὺ εἶχε ἔλθει γιὰ τὴν ἑορτή, ὅταν ἄκουσαν ὅτι ἔρχεται
ὁ Ἰησοῦς στά Ἱεροσόλυμα, πῆραν στὰ χέρια τους κλαδιὰ ἀπὸ τὶς χουρμαδιὲς
πού ἦταν κατὰ μῆκος τοῦ δρόμου καὶ βγῆκαν ἀπὸ τὴν πόλη γιὰ νὰ τὸν ὑποδεχθοῦν.
Καὶ φώναζαν δυνατά: Δόξα καί τιμή σ'
αὐτὸν ποὺ ὑποδεχόμαστε! Εὐλογημένος καὶ δοξασμένος νὰ εἶναι αὐτὸς ποὺ
ἔρχεται ἀπεσταλμένος ἀπό τὸν Κύριο ὡς ἀντιπρόσωπός του. Αὐτὸς
εἶναι ὁ ἔνδοξος βασιλιὰς τοῦ Ἰσραήλ, ποὺ τόσο καιρὸ περιμέναμε.
Ὁ
Ἰησοῦς μάλιστα ζήτησε καὶ βρῆκε ἕνα πουλαράκι καὶ κάθισε πάνω σ' αὐτό,
σύμφωνα μ' ἐκεῖνο ποὺ εἶναι γραμμένο στὸν προφήτη Ζαχαρία: Μὴ φοβᾶσαι, Ἱερουσαλήμ, κόρη τοῦ
ὄρους Σιών. Νά, ὁ βασιλιάς σου ἔρχεται ὄχι σὰν τύραννος καὶ κατακτητής
πάνω σὲ ἄλογο ἤ σὲ ἅρμα πολεμικό, ἀλλά καθισμένος πάνω σ' ἕνα γαϊδουράκι.
Τί σήμαιναν ὅμως τὰ λόγια αὐτὰ τοῦ Ζαχαρία δὲν κατάλαβαν οἱ μαθητές
του ἀπὸ τὴν ἀρχή, τὴν ὥρα τῆς θριαμβευτικῆς του αὐτῆς εἰσόδου, ἀλλά ὅταν
ὁ Ἰησοῦς δοξάσθηκε μὲ τὴν Ἀνάσταση καὶ τὴν Ἀνάληψή του. Τότε φωτίστηκαν
ἀπὸ τὸ Ἅγιον Πνεῦμα καὶ θυμήθηκαν ὅτι τὰ προφητικὰ αὐτὰ λόγια τοῦ
Ζαχαρία ἦταν γι' αὐτὸν γραμμένα. Καὶ οἱ ἴδιοι εἶχαν κάνει μία τέτοια
ὑποδοχὴ γιὰ τὸν Ἰησοῦ καὶ εἶχαν συνεργασθεῖ, χωρὶς νὰ τὸ καταλαβαίνουν,
ὥστε νὰ ἐκπληρωθοῦν ἀκριβῶς τὰ προφητικὰ αὐτὰ λόγια. Ὅλοι λοιπὸν ἐκεῖνοι
ποὺ ἦταν μαζὶ μὲ τὸν Ἰησοῦ ὅταν αὐτὸς εἶχε φωνάξει ἀπ' τὸν τάφο τὸν
Λάζαρο καὶ τὸν εἶχε ἀναστήσει ἀπὸ τοὺς νεκροὺς καὶ τώρα ἦταν στὴν ὑποδοχὴ
αὐτή, διηγοῦνταν καὶ διαβεβαίωναν τὸ θαῦμα τοῦ Λαζάρου σ' ὅσους δὲν
τὸ εἶχαν δεῖ. Γι' αὐτὸ καὶ τὰ πλήθη τοῦ λαοῦ τὸν προϋπάντησαν, διότι ἄκουσαν
ἀπὸ τοὺς αὐτόπτες αὐτοὺς μάρτυρες ὅτι αὐτὸς εἶχε κάνει τὸ μεγάλο αὐτὸ
θαῦμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου